Keresés

Részletes keresés

kozlekedokozeg Creative Commons License 2006.03.10 0 0 325

Üdv!

(Pl.) úgy 3:30 körül érkezik.

Előzmény: C56.22.V4 (322)
totti86 Creative Commons License 2006.03.10 0 0 324
vaskerék Creative Commons License 2006.03.10 0 0 323

Tudod egy jobb technikumban már elvágtak volna téged ilyen alacsony tárgyi tudással...

 

Amit te "csúszó"-nak hívsz, azt valójában siklócsapágynak, amit meg "golyós"-nak,

azt gördülőcsapágynak hívják.

 

A jármű keréktárcsáinak a csapágyazása gördülőcsapágyas, azon belül hengergörgős csapágyazású, csakúgy, mint a mai vasúti járművek bármelyike.

Ennek a csapágyfajtánál figyelembevéve annak nagy méretét, az itt alkalmazott alacsony üzemi fordulatot (300-500f/min), felesleges abban reménykedned, hogy "beáll" nem kis rosszindulattal.

 

Az aszinkron motorok értelemszerűen nem rendelkeznek szénkefékkel, a motor is hengergörgös csapágyazású, egy kuplungon, üreges kardálytengelyen, és kúpfogaskeréken keresztül adja le a nyomatékot a keréktárcsáknak.

A motor a teljes hajtással együtt egy zárt blokkban helyezkedik el, így csak olyan szemcseméretű por juthat a mechanikus alkatrészak közé amelyek semmiféle károsodást nem okoznak.

 

A kiválasztott anyagminőség, tervezés és technológia kizárja az általad emlegetett

üzemképtelenséget.

 

 

Előzmény: boembike13 (320)
C56.22.V4 Creative Commons License 2006.03.10 0 0 322
Mrrr...
Nem lehetne abbahagyni ezt a villamos felborítós, motor és forgóváz beállós hülyéskedést? Egyrészt nem hülyék tervezték a villamost, hanem mérnökök, másrészt le lesz tesztelve a Siemens próbapályáján.

Ezen a fórumon lehetne végre a villamosról is olvasni? pl.: Jövőhét kedden mikor érkezik? ; Miért nincs benne normális méretű elhúzható ablak?
Előzmény: boembike13 (320)
boembike13 Creative Commons License 2006.03.10 0 0 321
"Én mint egyszerü BKV Műszakos csak anyit mondok, hogy egy ics-t két három markos ember símán odéb tól!"
r=17 ívben?
ha beszorult egy vagy két forgóváz?
Előzmény: csuklo (285)
boembike13 Creative Commons License 2006.03.10 0 0 320
"3. Miért lenne "beszorulva" a forgóváz?"
mert beáll a motor vagy csapágy.
"Mit jelent az, hogy "beáll a motor"?"
Ez tulképp csak a motor csapágyazásnak beállásakor történhet meg (remélhetőleg).
"Mit jelent, hogy "beáll a csapágy"?
Akár csúszó akár golyós (és familiája) kiveitel esetén azt jelenti, hogy szennyeződés, túltehelés, hőmérsékleti tényezők vagy más hatásra a csapágy ellenállása (gördülési vagy csúszási) több tízszeresére növekszik, magyarul beáll. Ez nem tévesztenő össze az önbeálló csapágytípussal.
Előzmény: vaskerék (282)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.10 0 0 319

Az pályaívek jelentik a kompromisszumot kíváltó okot.

 

Az első tender szerinti villamos a vezetőfülke alatt kisméretű futókerekekkel lett volna "megvezetve" igy nem "kaszált" át volna az ívekben. Ez volt a legutolsó generáció szerinti villamos. Ennél kilenc szekciónál jött volna ki az 54 méter hossz.

 

A kocsiszekrény repedések kiderültével a BKV megváltoztatta az igényeit, és egy generációval korábbi konstrukciót rendelt acél szekrénnyel, más szerkezeti kialakítással, szélesebb ajtókkal, több hajtott kerékpárral.  Itt a megváltoztatott szerkezeti struktúra miatt nem volt szükség, és nem is volt kialakítható az első szekciót "megvezető"  kis forgóváz. Ez, és a megnövekedett tömeg nem tette volna lehetővé az előbb említett 2,65 méter kocsiszélességet.

 

A tömeget a nagyobb ablakokkal, és ajtókkal próbálták kompenzálni, ami még jó is az utasáramlás növelése miatt.

 

 

                

Előzmény: Törölt nick (318)
titan_m Creative Commons License 2006.03.10 0 0 317
Nem vagyok benne biztos, de arra tippelek, hogy ICS mellett elmegy a Tátra, de két Tátra egymás mellett már nem biztos (kanyarban pl.)
Előzmény: vrobee (316)
vrobee Creative Commons License 2006.03.10 0 0 316
Ebben biztos vagy? Az eredeti Combino emlékeim szerint 2,65 lett volna.
De a tátra (2,5) is elmegy a Körúton.
Előzmény: vaskerék (314)
betax Creative Commons License 2006.03.10 0 0 315
A Sajtó munkatársainak kedden 15:00-kor mutatják be az első villanyost. :)
Előzmény: G. Andris (301)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.10 0 0 314

A körúti pálya szűk vágánytengellyel épült. Ezért az ott közlekedő villamosok nem lehetnek szélesebbek. Vagyis a villamos megengedhető szélessége nem ízlésbeli kérdés volt, hanem kompromisszum. 

Amúgy a Ganz csuklós néhány centivel az új Cominónknál is keskenyebb.

Előzmény: Törölt nick (313)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.10 0 0 312

A kérdésed próbáld meg feltenni az indóház e-mail címén, mert ők ott szeretnének lenni a villamos érkezésénél, erről cikket is leadnak a következő lapszámukban.

 

A topicon ne érdeklődj, mert nyilvánvalóan nem szeretnék, hogy többszáz villamosbarát lábatlankodjon ott a fényképezőgépével, így ott válaszra ne számíts.

Előzmény: oly (310)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.10 0 0 311

A körúti Combinók, még a keskenyebb (2,4m) villamosok közé tartoznak, így nem lenne bölcs dolog a folyosókat még keskenyebbé tenni, a 2+2 üléssel elrendezéssel

ahogy ezt tették a pécsi MB buszokkal, amik (2,55m) némileg még szélesebbek is.

 

A körúti villamosok a világ legforgalmasabb vonalán fognak szolgálatot teljesíteni, ahol az utastömeget legoptimálisabban többnyira álló utasokkal lehet lebonyolítani.

Elég csak arra gondolni, hogy egy ülő utas 2-3 álló utas helyét foglalja el, csökkentve a villamos befogadóképességét, nem beszélve, hogy egy ülő utas leszállása lassabb, és nehézkesebb, mint az álló utasoké.

Előzmény: BszHÉV (309)
oly Creative Commons License 2006.03.10 0 0 310

kedd. ezzel okosabb lett minden villamosbarát :( de ez egy 24órás intervallum .. :-D

nem volt valaki ferencvárosnál érdeklődni ?

Előzmény: Törölt nick (308)
BszHÉV Creative Commons License 2006.03.10 0 0 309
>Április 1-én a Moszkva téren lesz a nyilvános bemutató.
Jó vicc. Csak drága az én ízlésemnek.

Azt magyarázza el valaki legyen szíves, hogy miközben egyes Combinokban négy ülés is elfér egymás mellett, hasonló keskeny folyosóval, nekünk hogyhogy nem négy, vagy akár három ülés van benne, hanem csak kettő? Mármint mindenhol kettő, hiszen a négyes ülés is csak minden második szekcióban szokott előfordulni.
Előzmény: Törölt nick (308)
Fricy Creative Commons License 2006.03.09 0 0 307
Milyen városképbe?
Előzmény: Goran_R (303)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.09 0 0 306

1. Ha nem várod, akkor is jön. (hozzák)

2. Az autók még kevésbé illenek a Szecessziós épületek közé.

3. Magyarországon lehet, és szabad villamost építeni.

 

Piacgazdaság van. A befektetők érthetően nem láttnak fantáziát a villamosépítésben. Az állam nem támogathat efféle projekteket, és pénze sincsen rá.

 

A Ganz kimúlt, feléleszteni nem lehet. Évtizedekig az állam emlőin lógott, majd rendszerváltás után, túlkoros csecsemőként elhullott, mert az állami fejlesztési pénzek, és a megrendelések, amik mellesleg szinte kizárólag hazaiak voltak elfogytak. Az öreg szakik nyugdíjba mentek, a fiatalabbak a multikhoz, vagy a Ganz megmaradt szilánkjainál ma a Tatra villamosok felújítását vezénylik, vagy egyébb bedolgozásokat nyernek el a multiktól. (lásd. Flirt motorvonatok)

 

 

 

Előzmény: Goran_R (303)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.09 0 0 304
Hogy miért nem gyártanak itthon villamost, már meg lett vitatva néhány fórumban. Meg a városkép probléma is. :-)
Előzmény: Goran_R (303)
Goran_R Creative Commons License 2006.03.09 0 0 303
Vannak akik várják és vannak akik nem. Én az utóbbiba tartozom. Az eddig látott képek alapján nem illik a városképbe. Magyarországon miért nem lehet villamost gyártani? Megy a siránkozás, hogy sok a munkanélküli, miközben a munkásoknak adható bért külföldieknek adják oda.
G. Andris Creative Commons License 2006.03.09 0 0 301

Ki tudja valaki deriteni hogy mikor jö az elő combiné??

Azonbelül hogy jövöhét elején?

Jön valaki? ( hülye kérdés:) )

BszHÉV Creative Commons License 2006.03.08 0 0 300
Aki kétkedős kedvében van, sétáljon el a Ferencvárosi pályaudvarra, és nézelődjön. Ott (igaz, rúddal) rakott teherkocsik sorát teszi odébb fütyörészve egy kocsirendező. Azért kocsirendező, mert ő rendezi a kocsikat...
A próbaadatok szerint egy fő gyermkevasutasnak megy a 16 tonna (egy Ba). Azóta ugyan sokat erősödtem, de nem volt alkalmam kipróbálni magam. Egy ICS szerintem nem ellenfél (bár a villamos menetellenállása két-háromszorosa a vasúti járműveknek.)
Előzmény: Uezbeck (294)
g86 Creative Commons License 2006.03.08 0 0 299

Félreértettük egymást...

Neked Miért? = Miért kell felbortani? Válasz: nem kell.

Nekem Miért? = Miét borul fel? Leírtam.

 

No, szerinem fejezzük be a témát, mert a végén még kiraknak minket innen!

Előzmény: vaskerék (297)
g86 Creative Commons License 2006.03.08 0 0 298
Ha megmondod, mennyi a c légellenállási együttható, természetesen. :DD
Előzmény: vaskerék (296)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.08 0 0 297

Ó, azt bizony fel lehet borítani! Egyenesben áll, minden szekcióra kötsz egy csörlőt, és azzal a Körút aszfaltjára borítod. Ez nem jelent műszaki problémát.

Hogy miért, azt még mindig nem tudom...

Előzmény: g86 (295)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.08 0 0 296

Ha megkérlek kiszámolod azt is, hogy mekkora szárnyak, és hajtóművek kellenek a Combinóra, hogy repülni tudjon?

Csak az elvi lehetőség miatt...

Előzmény: g86 (295)
g86 Creative Commons License 2006.03.08 0 0 295

A villamost nem akarja senki felborítani, de az elvi lehetőség megvan rá. Hangsúlyozom, elvi lehetőség. Gyakorlatban nem lehet.

Szerintem a gyufásdobozos hasonlat jól szemlélteti a hogyant és miértet.

 

A számok pedig azért kerekek, mert kerekítettem! :)

Előzmény: vaskerék (292)
Uezbeck Creative Commons License 2006.03.08 0 0 294
Egy Ganz csuklóst akár egy ember is eltud mozdítani a helyéről. Ha a kerék és a sín közé teszi a váltóvasat, akkor ki lehet billenteni. Forgatónyomaték elve. Csak kézügyesség kell hozzá... ez akkor jó, ha a járgány szakasszigetelő alatt áll. egy forgóvázat meg az ember a lábával is eltud billenteni a sínen, ha nincs rajta jármű...:-D
Előzmény: c4 (290)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.08 0 0 293
Majd mindjárt jön Boembike, és elmagyarázza. :-)
Előzmény: vaskerék (292)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.08 0 0 292

..csába, elszámoltam. Az a 700 inkább 350. Elnézést kérek.

 

Az biztos...

 

Cseppett sem zavarnak a kerek "végeredmények"...?

Még mindig nem értem, hogy miért, és miként kellene a villamost "felborítani"...

Előzmény: g86 (288)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.08 0 0 291

A normális sétasebességet nem érik el, ellenkező esetben nem tudnák megállítani.

Metrogázolásnál a tűzoltók puszta kézzel tolják el a szerelvényrészt a fasirozottá vált delikvensről. Egy-kettő tűzoltó jut egy nyitott ajtóra a peron felől.

 

A közúti járművek gördülési ellenállása hatszorosa a vasúti járművek gördülési ellenállásának azonos tömeg mellett.

Előzmény: c4 (290)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!