Megmértem, 4,5 centis ez a kis kupakszerű cucc, anyaga fekete műanyag... Holnap behallgatok a motortérbe jobban, de inkább az utastérből gyanús, kívülről nem is feltűnő. Amíg nincs meg a helye addíg robogózok, baja nem akarom hogy legyen (valami bekerül a lyukon vagy ilyesmi.)
Sziasztok, 1,9D Berlingo I -emnek lyukas kipuf hangja lett de nem lyukas sehol, még rozsda sincs rajta, a "sportos" hang a motor környékéről jön, ezzel egyidőben az udvaron találtam egy 6-8 cm körüli átmérőjű műanyag kört némi merevítéssel (enyhén olajos). Jól gondolom hogy ez esett ki valahonnan, és vajon honnan ? Köszönet !
Kedves Cosimo! Igen, én már javítottam ilyet, az óra belsejében szokott letörni egy kis plexi pöcök. A képen látható, azon van a kis fogaskerék. Ezt kell egy kis fém stifttel pótolni. :) Azóta tökéletesen működik. Öröm önnel levelezni, mindig van valami hasznos tanácsunk egymásnak!! :)))
Valaki javított már I-es Berlingon fordulatszám mérőt? Valami mechanikus gondja lehet, mert néha mutat, néha kerreg. Valami fogaskerék? Ez már az I-es Bertingo vége, aminél a kilométer óra alatt volt az LCD kijelző. A korábbiaknál a fordulatszám mérőben, és a napi számláló mechanikus. Itt már nem. Az egész műszer egység egy nagy nyomtatott panel, szemben a korábbi fólia-huzalozású megoldással.
...az akksi milyen idős ...? először is takarítsd meg az akksi sarukat , a rossz kontaktus is tud ilyet okozni ...ha nem javul esetleg generátor , főleg ha még az eredeti ... de a testpontok rossz kontaktja is képes ilyet produkálni ...
Sziasztok! Citroen Berlingo 1.6 16 V 2001 Tünetrk: Kigyulladt az akksi ellenörző lámpa, és egy időben a fütés sem müködik. Majd elaludt a lámpa, és a fütés is müködik. Ez mi lehet generátor?
2011 partner tepee 1,6 hdi 110 Le 90.000.-km problémák:
- Füstje kellemetlenül büdös, korábban nem volt ilyen. Ritkán indítás után 4-5 másodpercig kékes füstje van aztán eltűnik, 2-3 alkalommal vettem észre eddig. +24 fokban is.
- Beindítás után egyenetlen, dadogó alapjárat, de ez sem mindig.
- Vélhetően a részecskeszűrő regenerálásakor a fogyasztás az egekben és rángat, egyenetlenül jár a motor, ha gázt adok megtorpan, rángat. A regenerálás 2.-3. sebességi fokozatban is elindul. A regenerálás közbeni rángatás egyébként újkorától „megvan”.
- Kopogó, diótörő hang hol erősebben, hol gyengébben. A 3500 rpm-re emelés majd motorfékkel 1500 rpm alá engedés időszakosan segített, de rövid idő múlva újra töri a diót…
- Az átlagfogyasztása korábban 5,4-5,5 l volt ez most 5,8-6 liter ugyanolyan vezetési stílus és körülmények mellett. Ami egyébként nyilván nem sok és elfogadható lenne, ha nem tudnám, hogy előtte évekig 5,5l is elég volt neki. Magasabb sebességnél még szembe tűnőbb a különbség 110-nél 7-8 liter a fogyasztás, ez régen alig volt 6 liter. Vontatásnál régen 6,5 és 7 liter között volt most inkább 8 liter.
- Még nem teljesen üzemmeleg motornál 5-6 percig 90-95 állandó tempónál rángat, a fogyasztás 7 liter vagy felette, aztán ahogy bemelegszik a motor mint amit elvágtak megszűnik a jelenség.
Tud valaki olyan szerelőt aki ért is hozzá, vagy esetleg konkrét tippet a problémára?
Sziasztok! Citroen berlingo 1.6 16 V 2001 auton szeretnék generátort cserélni, ránézésre elég jól hozzá lehet férni, jól látom? Aki már csinált ilyet, ossza meg velem, köszi.
A tanksapka felőli oldalon, a tankra van szerelve, egy műanyag bilincs-szerűség tartja. A hátsó kerék mellett be lehet nyúlni, és kicserélni. Két gyorscsatlakozó megy rá.
Időközben eljutottam egy szervizbe, ahol kulcsokat is javítanak. Ott megmérték, nem jött a kulcsból jel, a műszerész talált egy forrasztási hibát. Kimentem, kocsi nyílik, záródik, boldogság. Hazajöttem, záródik. Este kimentem, mert valamit kint felejtettem, NEM nyílik. Bejöttem, átforrasztgattam ugyan azt, az egyik IC lábait. 10 méterről nyit zár. Folyamatosan. Reggelre megint nem. Tehát - valami melegedés kell neki, akkor indul. Lehül - nem indul. Sajnos ez valami ronda hiba. A munkahelyemen megnéztem, mikroszkóp alatt, hátha valami hajszálrepedés a fólián, vagy rossz forrasztás, sehol semmi. Kezdek arra tippelni, hogy valamelyik IC szórakozik, és kell neki egy kis hő ahhoz hogy működjön... :( Valaha ezt volt a szakmám, tudom hogy ez szívatós. Még lehet egy rossz furatgalván is, van rajta egy csomó, de sajnos elég sok IC alatt van, nem látszik hová megy... Gondolom, Citroenék 40 körül meg is oldanák a kulcs gondomat...
Sziasztok! A Citroen Berlingomba (Nagy lámpás) vettem egy vizes állófűtèst az lenne a kérdésem , hogy elől a lökhárítóban elférne ez a szerkezet? A ködlámpa mögött és ott lenne hely a rögzítésre? Még sose bontottam lenne azért kérdezem. Köszönöm!
Renault Kango I. hatso nagy felfele nyilo ajtojaval kinlodok
Ha lecsukom az ajtot, de nem akarom erövel lecsapni, leejteni, es emiatt megfogom a nyito fogantyut, ez kattanik, kis tavolsagrol aztan becsukom--de ujra nem lehet fel-nyitni, csak a taviranyitojaval. . . ezutan is csak 1x, majd kezdödik a cirkusz
Még egy kérdés: a hátsó helyzetjelző égőt cserélnék. Csak a képen nyíllal jelölt csavart kell kitekernem, vagy van még vmi egyéb trükk, hogy kijöjjön a búra/panel?
A csavart kicsavarva próbáltam, de nem jött ki nekem (a másik odalon mintha vmi még fogta volna), nagyon erősen feszegetni pedig nem akartam. Persze az is lehet csak jól oda van gyógyulva, 9 éve van nálam az autó, még nem cseréltem.
....a belső fogantyú burkolatát le pattintod, az alatt találsz két torx csavart , kiveszed aztán már csak a "bolhák " tartják, ajánlatos beszerezni belőle mert könnyen törnek...
..ezután már hozzá férsz a motorhoz , ha szét is szedted lehet ez a kép fogad majd , takarítás újra zsírzás után valószínű újra életképes lesz ...
sziasztok, 2001-es Partner (gyak. = Berlingo 1) hátsó ablaktörlője vacakol: hol el sem indul (csak miután megmozgatom), hol pedig megáll a szélvédő közepénél. Lehetséges, hogy házilag tudok vele vmit kezdeni?
Felfelé nyíló, teli hátsó ajtós változat. A műanyag ajtóborítást egyébként hogyan lehet leszedni, hogy hozzáférjek a motorhoz?