Keresés

Részletes keresés

mk4047 Creative Commons License 2006.03.12 0 0 347
Holnap fogják felrakodni, valamikor késő este elindul, hajnalra itt van...
Előzmény: Fricy (346)
Fricy Creative Commons License 2006.03.12 0 0 346
Szerinted milyen messze van Bécs? Nem hinném, hogy több napos út lenne!
Előzmény: vaskerék (345)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.12 0 0 345

Nincs valakinek fotója, a Ro-La kocsikra pakolt Combinóról?

Ha hétfőn, vagy kedden érkezik, már kocsin kellene lennie, sőt, már utaznia Magyarország felé! Hol tarthat most?

 

Senki nem járt a kocsikra emeléskor a Siemens gyárban?

Uezbeck Creative Commons License 2006.03.12 0 0 344
Köszi!
Előzmény: Törölt nick (343)
Csmg Creative Commons License 2006.03.12 0 0 342
Alstom, Bombardier
Előzmény: Uezbeck (340)
GABORBP Creative Commons License 2006.03.11 0 0 341
Most ha azt az 50 darab Volvo buszt abból vették, akkor azt az 50 darab Volvo buszt miért is lízingelték?
Előzmény: Fricy (339)
Uezbeck Creative Commons License 2006.03.11 0 0 340
Anno amikor a Combino-t versenyeztették a pályázaton, a BKV még milyen típusú villamosokból választhatott volna?
Előzmény: Törölt nick (338)
Fricy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 339
Néhány darab (50) Volvo buszt...
Ebben az országban senki semminek nem tud örülni? Csak a rosszat kell nézni?
Előzmény: prepo (332)
morczogó Creative Commons License 2006.03.11 0 0 337
Túl azon, hogy a kartácsnak mennyire van igaza, vagy sem...

"Egyrészt nem hülyék tervezték a villamost, hanem mérnökök,...

Ahogy azt a villamost is, amelynek kocsiszekrénye repedezett. Meg ahogy ezer más dolgot is, amiről útólag kiderült, hogy nem felelt meg, vagy nem eléggé felelt meg arra a célra, amire tervezték.

"...másrészt le lesz tesztelve a Siemens próbapályáján."

Azt nem tudom, hogy azokat a villamosokat is letesztelték-e, melyeket a Siemens visszahívott. De a puding próbája akkor is csak az evés marad.
Előzmény: C56.22.V4 (322)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.11 0 0 336

A Német szaknyelv, meg Sikló-, és gördülőcsapágyat ismer, és ezek alcsaládjait.

Az Angol tükőrfordítás szakszavaknál félrevezető lehet. A golyóscsapágy típusok, a gördülőcsapágyak egyik alcsaládjai.

Előzmény: lmgs (327)
vrobee Creative Commons License 2006.03.11 0 0 335
Megelőztél.
Emlékszem valami kötbérre is, amiből légkondi lett a Volvókban.
Vagy ez "kimerül" a változatlan árban? Az se rossz, egy évre kb. 1,3 milliárd (!) forint.
Előzmény: vaskerék (333)
vrobee Creative Commons License 2006.03.11 0 0 334
A Siemens megnyerte a tendert, de ismert okok miatt nem tudta teljesíteni a feltételeket. Ezek után igen rendesen fizetett, hogy ennek ellenére szállíthasson.
Előzmény: prepo (332)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.11 0 0 333

Nem tudom, hogy a konkurencia mennyiért adta volna a villamosait. Ez nem is volt lényeg, mert a legnagyobb befogadóképességű villamost a Siemens nyújtotta.

A siemens villamos ára 875 millió forint.

 

Amit nyújtani tudtak az egy éves késedelemért, az a változatlan ár az infláció ellenére, és a három helyetti négy hajtott forgóváz.

Előzmény: prepo (332)
prepo Creative Commons License 2006.03.11 0 0 332
Ezt viszont nem teljesen értem. A Siemens ajánlata volt a legdrágább emlékeim szerint, akkor arra hivatkoztak, hogy azért ezt választották, mert Alu a váz emiatt kisebb a tengelyterhelés. Azán lett belőle acélváz?Így viszont a magyarázat hibádzik. A BKV mit kap a műsorváltozásért cserébe? 
Előzmény: vaskerék (319)
prepo Creative Commons License 2006.03.11 0 0 331

Ebben van valami igazságod, de egy buszt sem egy ember tervez, ahogy egy villamost sem. Másrészt létezik garancia is. Az alu váz gondjai a BKV-s járműveket nem érinti, mert akkor még nem is léteztek. Ahol jelenkeztek a hibák, ott sem okoztak balesetet stb.,bár nem túl jó reklám a németeknek. A Siemens egyébként szerintem korrekt módon válalta a felelőséget és mindent megtett, hogy a hibát kijavítsa ott ahol előfordult. Nemúgy, mint a BKV gyulladós buszainál, ahol hirtelen senki sem tekintette magát jogutódnak.

 

Előzmény: boembike13 (329)
BszHÉV Creative Commons License 2006.03.11 0 0 330
Köszi Taxxx!

Nagyjából erre voltam kíváncsi.
Előzmény: Törölt nick (318)
boembike13 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 329
"Egyrészt nem hülyék tervezték a villamost, hanem mérnökök"
Aki már tervezett ilyen komplexitású rendszert az tudja hogy még senki sem volt képes mindenre gondolni (Vigyázó szemetek az alu vázra vessétek!).

"másrészt le lesz tesztelve a Siemens próbapályáján"
Ha ez valóban így lesz akkor az számomra megnyugtató (r=17, 1 vagy 2 beállt forgóváz). Részemről eldugultam az eredményeket várva.

Mostmár csak annyi kérésem volna, hogy üzembeállás előtt legyenek szívesek a járműveket jól kiszellőztetni (Volvo buszok tapasznyalás alapján), mivel nyáron amikor felszabadul a (C) (TM) (@) ragasztóanyag oldószere akkor az ember már egy megálló után leszédül a járműről.

Előzmény: C56.22.V4 (322)
prepo Creative Commons License 2006.03.11 0 0 328

Az ostobák, nem jártak technikumba! :-)

 

Előzmény: lmgs (327)
lmgs Creative Commons License 2006.03.11 0 0 327

Pontosítanék: a golyóscsapágy jó megnevezés, az SKF is így hívja: deep groove ball bearing. A gördülőcsapágy összefoglaló név. Van belőle golyós, hengergörgős, kúpgörgős, hordógörgős, toroidgörgős, tűgörgős stb. A mai vasúti ágytok csapágyegységek többsoros, kúpgörgős kivitelűek, különböző a csapágyba épített elektornikai rendszerekkel, mint fordulatszám érzékelő, rezgés érzékelő, stb. Csúszócsapágy témában:

http://www.skf.com/portal/skf_hu/home/catalogues?lang=hu

Bal oldalon SKF csúszócsapágyak menüpont.

 

Előzmény: vaskerék (323)
oly Creative Commons License 2006.03.11 0 0 326
ez már közhely:(
Előzmény: totti86 (324)
kozlekedokozeg Creative Commons License 2006.03.10 0 0 325

Üdv!

(Pl.) úgy 3:30 körül érkezik.

Előzmény: C56.22.V4 (322)
totti86 Creative Commons License 2006.03.10 0 0 324
vaskerék Creative Commons License 2006.03.10 0 0 323

Tudod egy jobb technikumban már elvágtak volna téged ilyen alacsony tárgyi tudással...

 

Amit te "csúszó"-nak hívsz, azt valójában siklócsapágynak, amit meg "golyós"-nak,

azt gördülőcsapágynak hívják.

 

A jármű keréktárcsáinak a csapágyazása gördülőcsapágyas, azon belül hengergörgős csapágyazású, csakúgy, mint a mai vasúti járművek bármelyike.

Ennek a csapágyfajtánál figyelembevéve annak nagy méretét, az itt alkalmazott alacsony üzemi fordulatot (300-500f/min), felesleges abban reménykedned, hogy "beáll" nem kis rosszindulattal.

 

Az aszinkron motorok értelemszerűen nem rendelkeznek szénkefékkel, a motor is hengergörgös csapágyazású, egy kuplungon, üreges kardálytengelyen, és kúpfogaskeréken keresztül adja le a nyomatékot a keréktárcsáknak.

A motor a teljes hajtással együtt egy zárt blokkban helyezkedik el, így csak olyan szemcseméretű por juthat a mechanikus alkatrészak közé amelyek semmiféle károsodást nem okoznak.

 

A kiválasztott anyagminőség, tervezés és technológia kizárja az általad emlegetett

üzemképtelenséget.

 

 

Előzmény: boembike13 (320)
C56.22.V4 Creative Commons License 2006.03.10 0 0 322
Mrrr...
Nem lehetne abbahagyni ezt a villamos felborítós, motor és forgóváz beállós hülyéskedést? Egyrészt nem hülyék tervezték a villamost, hanem mérnökök, másrészt le lesz tesztelve a Siemens próbapályáján.

Ezen a fórumon lehetne végre a villamosról is olvasni? pl.: Jövőhét kedden mikor érkezik? ; Miért nincs benne normális méretű elhúzható ablak?
Előzmény: boembike13 (320)
boembike13 Creative Commons License 2006.03.10 0 0 321
"Én mint egyszerü BKV Műszakos csak anyit mondok, hogy egy ics-t két három markos ember símán odéb tól!"
r=17 ívben?
ha beszorult egy vagy két forgóváz?
Előzmény: csuklo (285)
boembike13 Creative Commons License 2006.03.10 0 0 320
"3. Miért lenne "beszorulva" a forgóváz?"
mert beáll a motor vagy csapágy.
"Mit jelent az, hogy "beáll a motor"?"
Ez tulképp csak a motor csapágyazásnak beállásakor történhet meg (remélhetőleg).
"Mit jelent, hogy "beáll a csapágy"?
Akár csúszó akár golyós (és familiája) kiveitel esetén azt jelenti, hogy szennyeződés, túltehelés, hőmérsékleti tényezők vagy más hatásra a csapágy ellenállása (gördülési vagy csúszási) több tízszeresére növekszik, magyarul beáll. Ez nem tévesztenő össze az önbeálló csapágytípussal.
Előzmény: vaskerék (282)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.10 0 0 319

Az pályaívek jelentik a kompromisszumot kíváltó okot.

 

Az első tender szerinti villamos a vezetőfülke alatt kisméretű futókerekekkel lett volna "megvezetve" igy nem "kaszált" át volna az ívekben. Ez volt a legutolsó generáció szerinti villamos. Ennél kilenc szekciónál jött volna ki az 54 méter hossz.

 

A kocsiszekrény repedések kiderültével a BKV megváltoztatta az igényeit, és egy generációval korábbi konstrukciót rendelt acél szekrénnyel, más szerkezeti kialakítással, szélesebb ajtókkal, több hajtott kerékpárral.  Itt a megváltoztatott szerkezeti struktúra miatt nem volt szükség, és nem is volt kialakítható az első szekciót "megvezető"  kis forgóváz. Ez, és a megnövekedett tömeg nem tette volna lehetővé az előbb említett 2,65 méter kocsiszélességet.

 

A tömeget a nagyobb ablakokkal, és ajtókkal próbálták kompenzálni, ami még jó is az utasáramlás növelése miatt.

 

 

                

Előzmény: Törölt nick (318)
titan_m Creative Commons License 2006.03.10 0 0 317
Nem vagyok benne biztos, de arra tippelek, hogy ICS mellett elmegy a Tátra, de két Tátra egymás mellett már nem biztos (kanyarban pl.)
Előzmény: vrobee (316)
vrobee Creative Commons License 2006.03.10 0 0 316
Ebben biztos vagy? Az eredeti Combino emlékeim szerint 2,65 lett volna.
De a tátra (2,5) is elmegy a Körúton.
Előzmény: vaskerék (314)
betax Creative Commons License 2006.03.10 0 0 315
A Sajtó munkatársainak kedden 15:00-kor mutatják be az első villanyost. :)
Előzmény: G. Andris (301)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!