Keresés

Részletes keresés

TWdoktor Creative Commons License 5 napja 0 0 106743

A TW6000-n kifejezetten csak saját kocsira ható szükségoldó van, ezt nem lehet a szerelvény másik kocsijából oldani.

Viszont az is igaz, hogy ha a hidraulika olaj, akkor az sem működik... jöhet a vonalműszak és oldalról mechanikusan feltekerik a féket, miután felcsatolták a követő járművel a hibás kocsit.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106735)
BahnScorper Creative Commons License 5 napja 0 0 106742

Mindkettő hajtott volt. A SZU-n kívül viszont sehol máshol nem próbálkoztak ilyesmivel.

Előzmény: TWdoktor (106741)
TWdoktor Creative Commons License 5 napja 0 0 106741

Itt mindkettő hajtott volt, vagy az egyik dummy?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106736)
IZé Creative Commons License 5 napja 0 1 106740

De a ZIU-n nincs (alapesetben)  rugóerőtárolós fék. Csak a jó öreg karos kézifék. Levegő nélkül is el lehet tolni (a kézifék kiengedése mellett). De minden normális buszban, troliban ha nincs levegő a rugó szorítja a féket, és ezt csak szerelő oldhatja szerszámmal, járművezető kezelőszervvel nem. Vagy van olyan, ahol lehet? Az is jó kérdés, hogy egy csatolt ZIU-nál az egész szerelvény állva tartására elég volt az első kocsi karos kéziféke?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106736)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 106739
John Howard Creative Commons License 5 napja 0 2 106738

Valahogy így. A villamos, ha bármi miatt megáll a pályán, akkor megáll a forgalom, mert nem tudják lekerülni. El kell onnan távolítani, mozgásképessé, vontathatóvá kell tenni mielőbb, mindenképpen.

 

A trolibusz, ha megáll, félreáll-lehúz, a többiek le tudják kerülni. Viszonylag kis valószínűséggel okoz teljes forgalmi leállást. Aztán majd "valamikor" kilegózzák onnan.

 

Persze van lehetőség a RET kényszeroldására itt is, de utcán elég macerás. Nincs meg a hozzáférhetőség, szűk helyen (a kocsi alatt, vagy még inkább a hátsó híd és a kocsiszekrény között) kellene nagy szerszámokkal, nagy erőkkel dolgozni.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106735)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 106737

Nekem erről KIEV jut eszembe 1979-ből.

 

Több mint 100 db Skoda Tr9 csatolt troli szerelvény közlekedett akkor a városban.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106736)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 5 napja 0 0 106736
Előzmény: szintetikusdizelolaj (106735)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 6 napja 0 2 106735

teljesen màs az alaplogika.

a villamosnál csomó redundancia, oldhatóság, illeszthetöség a csatolás, vonatba sorozás lehetőségéből indul. Na ez a 411-esnél, de semelyik gumikerekűnél nincsen

Előzmény: TWdoktor (106732)
Közlekedésguru Creative Commons License 6 napja 0 0 106734

Már megint? Pár hónapja pont ugyanott, pont ugyanígy járt. Szegény 400-as.

Előzmény: division by zero (106725)
jonas65 Creative Commons License 6 napja 0 3 106733

egyszer régebben itt, talán Trizs szaki vetette fel hogy a 400-720-721 triónak a 74A lenne az ideális vonal.

 

volt ebben némi igazság (720 már nem játszik)

Előzmény: division by zero (106725)
TWdoktor Creative Commons License 6 napja 0 1 106732

Nincs szükségoldási lehetőség, hogy odébb lehessen mozdítani legalább kézi erővel? Az itt OFF TW6000-n van...

Ilyenkor van az, hogy jön a vontató és ad neki levegőt, hogy vontatni lehessen? Bocs, ha hülye a kérdés, csak érdekel.

Előzmény: John Howard (106729)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 6 napja -1 0 106731

Megnéztem jobban a képet, valóban, elnézést.

Előzmény: John Howard (106729)
division by zero Creative Commons License 6 napja 0 0 106730

Igen, ez egyértelmű. Aztán ilyenkor szoktak keletkezni azok a videók, hogy az utasok tolják arrébb a trolit...

Most nem ez történt, talán utasításba lett adva, hogy ez tilos?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106728)
John Howard Creative Commons License 6 napja 0 2 106729

Az utolsó képen egyértelműen látszik, hogy szigetelt vezetéken áll. Persze ettől még lehetett levegőelfogyás, a RET-fék pont itt fogott be, pont eddig vitte a lendület...

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106728)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 6 napja -2 2 106728

Fesz alatti szakaszon àllt meg, nem itt volt a prücök

Előzmény: division by zero (106725)
18-09 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 106727

uff

 

délelőtt jött a mail, 1-jétől van OB, részleteket gondolom szerda magasságában tudunk meg

 

on

Előzmény: fberci (106700)
Mr. SziD Creative Commons License 2024.05.24 0 1 106726

Azt csiripelik a madarak, hogy elfogyott a levegő, akkor pedig hiába tolod. :D 

Előzmény: division by zero (106725)
division by zero Creative Commons License 2024.05.24 0 1 106725

Most már tilos, hogy utasok tolják a trolit? :-)

Wankes Creative Commons License 2024.05.24 0 4 106724

Dob ide vagy oda, ahogy a képeket néztem ami nem rég a 600-asról készültek, nem ártana a szedőket lefesteni már. 

Előzmény: Obus (106723)
Obus Creative Commons License 2024.05.23 0 2 106723

Az Ikarus 60-as trolit hogyhogy nem kellett lehúzódobokkal felszerelni?

Ha sikerült megoldást találni, akkor várható, hogy a többi nosztalgia kocsiról is eltávolításra kerülnek idővel?

gumikrumpli74 Creative Commons License 2024.05.22 0 2 106722

A BU 09-65" testvére Miskolcon járt EEG-411-es rendszámmal.

Előzmény: zsig (106720)
négyszázas Creative Commons License 2024.05.22 0 3 106721

Ugyanezt leírtam a buszokkal Fok-gyem, üléshuzat, embléma stb. tekintetében, amiket bőszen hirdettek meg árveréseken, majd megkaptam hogy nincs pénz, meg csináljam jobban saját zsebből ne a fotelből ugassak. De úgy tűnik, nekem nem is kell jobban csinálnom, magántulajok mostmár a havi rendszerességű meneteken felül több kocsis retró napot tartanak.

Előzmény: John Howard (106718)
zsig Creative Commons License 2024.05.22 0 5 106720

A 300-as annyira az első volt, hogy míg a dízel 435-ösök csak 1994 októberétől álltak forgalomba, a táblás 435-ös trolik már 1994 nyarán jártak. Ufónak néztek ki, elképesztően tetszettek. Persze, az egy szem BU 09-65 már járt 1993 decemberétől, de az egyke volt. 

Előzmény: John Howard (106717)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.21 0 0 106719

Amit eddig nem szedtek ki, azt már elvileg nem is szabad, a bontó úgy licitált rá... legalábbis a villamosnál így van.

Előzmény: John Howard (106718)
John Howard Creative Commons License 2024.05.21 0 9 106718

Azért talán(!) az azóta szinte pótolhatatlan GTO-s hajtásvezérlőből tesznek el áramköri elemeket a 309 életben tartásához. Ha nem, az nagy "felelőtlenség" lenne...

Előzmény: Obus (106716)
John Howard Creative Commons License 2024.05.21 0 7 106717

Amiket én személy szerint sajnálok: 300 (az első 435-ös, "illett volna" visszaalakítani táblásra, és eltenni), 304 [az első felújított (módosított, "M-es" kocsi, beceneve Dorina), rengeteget próbajáratoztam vele, szerintem később is az egyik legjobb kocsi volt (a második "felújítása" után már nem maradt annyira jó és megbízható, de a futása még akkor is tökéletes maradt)], 358 (szinte "saját kocsim" volt a 83-ason, többen is "elirigyelték" tőlem), 364 (minden egyéb személyes ok nélkül jó kocsi volt).

 

A 702 volt az egyik legkiválóbb állapotú 412-es, vagy én emlékszem rosszul?

 

Előzmény: Törölt nick (106713)
Obus Creative Commons License 2024.05.21 0 1 106716

Sajnos nem bontónak, hanem vastelepre... tehát minden alkatrész megy belőlük veszendőbe...

Előzmény: Törölt nick (106713)
Wankes Creative Commons License 2024.05.21 0 7 106715

300 asért kár.... 

Előzmény: Törölt nick (106713)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.21 0 1 106714

308 kimaradt, az is kiskanál lesz.

Előzmény: Törölt nick (106713)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!