A TW6000-n kifejezetten csak saját kocsira ható szükségoldó van, ezt nem lehet a szerelvény másik kocsijából oldani.
Viszont az is igaz, hogy ha a hidraulika olaj, akkor az sem működik... jöhet a vonalműszak és oldalról mechanikusan feltekerik a féket, miután felcsatolták a követő járművel a hibás kocsit.
De a ZIU-n nincs (alapesetben) rugóerőtárolós fék. Csak a jó öreg karos kézifék. Levegő nélkül is el lehet tolni (a kézifék kiengedése mellett). De minden normális buszban, troliban ha nincs levegő a rugó szorítja a féket, és ezt csak szerelő oldhatja szerszámmal, járművezető kezelőszervvel nem. Vagy van olyan, ahol lehet? Az is jó kérdés, hogy egy csatolt ZIU-nál az egész szerelvény állva tartására elég volt az első kocsi karos kéziféke?
Valahogy így. A villamos, ha bármi miatt megáll a pályán, akkor megáll a forgalom, mert nem tudják lekerülni. El kell onnan távolítani, mozgásképessé, vontathatóvá kell tenni mielőbb, mindenképpen.
A trolibusz, ha megáll, félreáll-lehúz, a többiek le tudják kerülni. Viszonylag kis valószínűséggel okoz teljes forgalmi leállást. Aztán majd "valamikor" kilegózzák onnan.
Persze van lehetőség a RET kényszeroldására itt is, de utcán elég macerás. Nincs meg a hozzáférhetőség, szűk helyen (a kocsi alatt, vagy még inkább a hátsó híd és a kocsiszekrény között) kellene nagy szerszámokkal, nagy erőkkel dolgozni.
a villamosnál csomó redundancia, oldhatóság, illeszthetöség a csatolás, vonatba sorozás lehetőségéből indul. Na ez a 411-esnél, de semelyik gumikerekűnél nincsen
Az utolsó képen egyértelműen látszik, hogy szigetelt vezetéken áll. Persze ettől még lehetett levegőelfogyás, a RET-fék pont itt fogott be, pont eddig vitte a lendület...
Ugyanezt leírtam a buszokkal Fok-gyem, üléshuzat, embléma stb. tekintetében, amiket bőszen hirdettek meg árveréseken, majd megkaptam hogy nincs pénz, meg csináljam jobban saját zsebből ne a fotelből ugassak. De úgy tűnik, nekem nem is kell jobban csinálnom, magántulajok mostmár a havi rendszerességű meneteken felül több kocsis retró napot tartanak.
A 300-as annyira az első volt, hogy míg a dízel 435-ösök csak 1994 októberétől álltak forgalomba, a táblás 435-ös trolik már 1994 nyarán jártak. Ufónak néztek ki, elképesztően tetszettek. Persze, az egy szem BU 09-65 már járt 1993 decemberétől, de az egyke volt.
Azért talán(!) az azóta szinte pótolhatatlan GTO-s hajtásvezérlőből tesznek el áramköri elemeket a 309 életben tartásához. Ha nem, az nagy "felelőtlenség" lenne...
Amiket én személy szerint sajnálok: 300 (az első 435-ös, "illett volna" visszaalakítani táblásra, és eltenni), 304 [az első felújított (módosított, "M-es" kocsi, beceneve Dorina), rengeteget próbajáratoztam vele, szerintem később is az egyik legjobb kocsi volt (a második "felújítása" után már nem maradt annyira jó és megbízható, de a futása még akkor is tökéletes maradt)], 358 (szinte "saját kocsim" volt a 83-ason, többen is "elirigyelték" tőlem), 364 (minden egyéb személyes ok nélkül jó kocsi volt).
A 702 volt az egyik legkiválóbb állapotú 412-es, vagy én emlékszem rosszul?