Megnézem,de ebbe már valami robogó blokk van lánckerék áttétellel.Meg 40 ezer forintos leo vince kipufogóval A robogó blokkon japán írásjelek vannak,viszont cagiva a deknije.
Sajnos ennyit tudtam. A többiek elmondták hogy hol lehet még.
Esetleg valamilyen utólagos dolog nem került bele pl a motortérbe ami eltakarhatja? Mindenképp fix csövön kellene lennie szerintem, a váz rugózós része,meg a rosszul látható kiesik szerintem.
Köszönöm de sajnos nem találom.Ötletem sincs ,hogy fogok biztosítást kötni rá.Az Aixammal tudok menni a dolgokat intézni ,főleg ilyenkor télen,elég jó a fűtés,de az Amica teljesen "elcsábitott".És még nem is mentem vele sehova,csak az utcánkban,meg a fékkel is megbirkóztam nagy nehezen.De nem adnám el ,pedig elég "gatya" ,ahogy kinéz.De várom ,hogy kicsit jobb idő legyen ,mert a javitó anyag nem hiszem hogy birja ezt a hideget,nincs fűtés a műhelyben sajnos.
Az ünnepek alatt volt időm hogy komolyabban tanulmányozzam minden idők legöregebb háromkerekű mopedautóját úgy is mondhatnám minden háromkerekű mopedautónak az ősét az 1950 es években a szovjetúnióban gyártott kétszemélyes SEAZ SMZ S-1L CIKLOP ЦИКЛОП (KÜKLOPSZ) СМЗ С-1Л/С-3Л kormányszerkezetének a működési elvét és arra jöttem rá hogy ez egy zseniális kisautó. Ugyanis meglehetősen egyszerű a kormányszerkezet kialakítása de ennél jóval egyszerűbb megoldással akár házilagos körülmények között is le lehet gyártani egy ilyen háromkerekű mopedautónak az első villáját ..még akár az egész autót is meg lehet építeni annyira egyszerű ez a szerkezet.Mellékelem a fotókat a járműről hogy egy kicsit képbe legyetek a működési elvvel kapcsolatba és hogy ilyet is lássatok: Ami a saját ötletemet illeti itt is számos dolgot lehetne egyszerűsiteni például az első kormányzott kerék fölé lehetne építeni egy motortartó szerkezetet amire ráépíthető lenne egy pl pitbike blokk vagy egy állómotor esetleg egy villanymotor stb ami lánchajtással hajtaná az alatta lévő első kormányzott kereket A kormányzáskor a motorblokk eggyütt fordulna a kerékkel. Tehát egy olyan első villát kell építeni vasszerkezetből amin a kerék felett van egy tartószerkezet amire rá lehet építeni rögzíteni a motorblokkot. Hátsó két kereket pedig merevtengelyesre lehetne átalakítani amit tárcsafékkel lehetne fékezni . Az alváz az egy sima egyszerű csőváz a kocsiszekrény szerkezet pedig köracél, tehát lényegében maga a alvázas kocsiszekrény szerkezet, a konstrukció szempontjából nagyjából ugyanaz mint a Velorex Oskar -nak a váza. Burkolatot azt meg egy lemezlakatossal vagy karosszéria lakatossal meg lehet csináltatni nem egy bonyolult dolog.
Ezt az állómotort belerakhatod amica ba de ehhez a motorhoz szükséged lesz valamilyen röpsúlyos kuplungra. Ez esetben két lehetőséged van. Vagy egy " Gokart Torque Converter " ami 1:1 be hajt https://www.aliexpress.com/item/32824822375.html Jóegyszerű tartós megbízható könnyen javítható olcsó szerkezet Általába nagyobb gokart-okba és buggy- kba rakják (de első vagy hátsókerékmeghajtású mopedautóba is jó) azokat a csővázas kocsikat 60-70es tempóval viszi úgyhogy mopedautó esetébe se számíts nagy sebességre de egy 50-60km/h -s tempót egy mopedautó esetében is tudni fogja , ez az egyik opció.
Én így oldanám meg ahogy leírtam. Esetleg gokart merev vagy csőtengellyel még az is jó vagy quad tengellyel .Külföldön is így alakitják át a régi háromkerekű mopedautókat hogyha javításra kerül a sor lehessen hozzá alkatrészt szerezni alibaba ról.
Hátsó futómű ből csak a két hátsó teleszkóp ra van szükség meg esetleg a két hátsó kerékre többi kuka." 1P39FMB " jellegű fekvő hengeres quad blokkot tegyél bele 125cm3 -st, olyat amibe van rükverc is és akkor nem kell bele külön írány váltó .Esztergáltass egy merev tömör hátsó tengelytarra mehet rá a lánckerék a féktárcsa a tengely két végére meg a 2 omega csapágyház (csapágyakkal) + a 2 kerék .Omega csapágyház alá kell egy merevlengőkaros felfüggesztő keret zártprofilból amitől egyszerre rugózik a két hátsó kerék.
Hmm ... És honnan lesz ebben differenciálmű ? Ha van egyáltalán valamilyen jó tulajdonsága az APE50-nek akkor az a rendkívül jó manőverező képesség , és a rendkívül kis fordulókör . Én nem mernék egy olyan járműnek rontani a menetstabilitásán és kormányozhatóságán , amelyik eleve sajátos , a két vagy-négykerekű járműves átlagtól eltérő vezetéstechnikát követel .
Egyébként foglalkozom kvadokkal is , de csak rendszámozható 50-esekkel . Most van egy olyan járgányom ami közúti kivitel és difis .
Hátsó futómű ből csak a két hátsó teleszkóp ra van szükség meg esetleg a két hátsó kerékre többi kuka." 1P39FMB " jellegű fekvő hengeres quad blokkot tegyél bele 125cm3 -st, olyat amibe van rükverc is és akkor nem kell bele külön írány váltó .Esztergáltass egy merev tömör hátsó tengelyt arra mehet rá a lánckerék a féktárcsa a tengely két végére meg a 2 omega csapágyház (csapágyakkal) + a 2 kerék .Omega csapágyház alá kell egy merevlengőkaros felfüggesztő keret zártprofilból amitől egyszerre rugózik a két hátsó kerék.
Ja igen : a mi kis Hondánk csak 4 sebességes ... ha annyi millióm lenne ahányszor megpróbáltam felrakni 5-ikbe a váltót , akkor ezt a hozzászólást most ( éjjel fél egy van ) csinos és fiatal titkárnőmnek diktálnám , aki napi 24 órában állna mindenben a rendelkezésemre .
Annak , hogy kimenjen az 50-es lökettérfogatból nincs jogszabályi lehetősége . A négyüteműség nem annyira vérszegény , mint az ember gondolná . Nekünk ( egyesület ) van egy kis CB50-es Hondánk , az 4 ütemű masina , tündéri szerkezet -- nekem különösen kedves , négyütem-párti vagyok , amikor 2003-ban lecseréltem* a 250-es ETZ-t annak egyetlen oka volt az NDK-s masina "cvaitakt" mivolta .
Szóval a CB50-es Hondát az eredeti verzióban nem engedték be az NSZK-ba (Európába ? a fene tudja ) , mert a japán belpiacos motor túlságosan dinamikus volt . Ezt a verziót ami nekünk is van ( CB50J ) a japánok fojtották le , úgyhogy a járgány még én alattam se éri el a 60-as tempót . Bezzeg az eredeti ! Azzal ennek a sebességnek a másfélszeresét is hozták . Ismeretem szerint a Honda SS50 valami 5,5 lóerős volt , ami nagyon szép eredmény egy kétszelepes kis motortól .
A netről korábban ezt halásztam le és magyarítottam :
Az 1967-es első CB 50-gyel ellentétben a Honda SS 50-hez hasonló vízszintes hengerrel a CB 50 J szinte függőleges henger volt. A korábbi CB 50 volt 3,9 kW (5,3 LE) 11 000 fordulat / perc sebességgel, így egy kicsi, gyors moped.
A legnagyobb sebesség meghaladja a 80 km / h sebességet.
Kék, zöld és narancssárga színben kapható.
Az SS 50 modell utódja volt. A CB 50 J egyhengeres, négyütemű motorral rendelkezik , 20 fokkal előrefelé billenthető hengerrel. Általában 6,25 lóerős és ötfokozatú sebességváltó van Németországban, de csak egy 2 lóerős Mokick verzió jött ki. Többek között a fojtószelep egy fojtószelepe volt, egy 13-karburátor és egy szikra-időzítés, amely 6000 fordulattal a "késői" irányába tolódott.
A motorok stílusa a rugók előfeszítésének növelésével népszerű volt ezzel a mechanizmussal, így a CB 50 ésszerűen meg tudta tartani a versenymodelleket.
Itt van egy kép a masinánkról :
*És ha már előjött a dolog ... Az ETZ-t egy öreg CB400-as Hondára váltottam , amit 18 év után nyugdíjaztam és pár hónapja megvettem ezt a nagy piros robogót ...
Láttam valami 4 ütemű átalakító készletet az Ape-hez az egyik street-food csoportban. Annyira nem érdekelt a téma, nem emlékszem mekkora a lökettérfogat, de gondolom, nem egy 50-es 4T blokkot tesznek bele, mert azzal nincsenek előrébb. Mondjuk láttam Rómában, hogy az alacsony emissziós zónába nem lehet 2T motoros járművel behajtani, arra talán alkalmas lehetne, hogy oda is kapjanak engedélyt. A tiltás ellenére időnként azért lehetett érezni a jellegzetes kétütemű szagot...
Köszönöm a segitséget,akkor egyenlőre marad a robogó blokk,vagy lehet megpróbálom elcserélni ezt a honda tl 125 blokkot valami ötvemes motorkerékpár blokkra,ami öninditós.
Van egy GX-hez való olajfürdős gokart hajtóművem is, először azzal próbálkoztam, de rájöttem jobb direktben meghajtani az irányváltó nyelestengelyét.
A gokart hajtóműben van egy 1:2-es láncáttétel, és egy lamellás röpsúlyos kuplung. A gokartoknál jól működik, de szerintem egy nehezebb kocsival szenvedne. Ha jól emlékszem 100 euróért vettem a hajtóművet, ha akarsz vele kísérletezni, féláron odaadom.
Nekem egy ilyen GX klón van a hibrid mopedautómban, egy lapvibrátor röpsúlyos kuplungot vettem rá. Mondjuk nekem váltani nem kell, a villanymotor gyorsítja fel a kocsit 40 km/h-ig, a benzinmotort csak utána kapcsoljuk be.
Elvileg 7 Le-s egy ilyen motor, de önmagában harmatgyenge. Egy 350 kg-os műanyag mopedautót is alig bír mozgatni. Ha van egy szemmel alig látható emelkedő útközben, rá kell segíteni a villanymotorral, mert belassul. Viszont ahhoz képest hogy kínai, meglepően tartós. Nekem kb. 5 éve megy, pöccre indul akkor is, ha szeptembertől áprilisig áll. Egy karburátort cseréltem eddig rajta, meg átégett 1x a hengerfejtömítés. Fillérekért van hozá az alkatrész.