Keresés

Részletes keresés

zsig Creative Commons License 2024.05.09 -1 3 106629

A 80-as egésznapos üzem kapcsán pl. átrakosgatták a megállókat, +/- 5 méteres mértékben. Ezek az apróságok azonnal milliárdos dologgá változnak. 
A Széll Kálmán téren is volt már áthelyezés, és ha mondjuk változik valami a mártonhegyi buszhálózatban, biztos a Várfok utcában is akad majd tennivaló. 
Megítélésem szerint kevés az olyan végállomás Bp-n, ahol a buszok az érkezés és az indulás között nem mozognak, végig egy helyben tudnak állni, ez pedig gondolom inkább ilyen üzemre való. Azt gondolom, a vezeték, akár a vastagabb kivitelű, állóhelyi töltésre alkalmas vezeték ezeket a gondokat kezeli ismert megoldásokkal.

Előzmény: torqmatic (106628)
torqmatic Creative Commons License 2024.05.09 -1 4 106628

Szerintem azért nem az a jellemző, hogy pár havonta arrébbrakosgassák a végállomásokat, ha pl az Örsre ilyeneket tennének, azok bőven jók lennének ott még további évtizedekig (de ha ne adj' isten mégis változtatni kell valamit, az sem megoldhatatlan).

Előzmény: zsig (106625)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.09 0 0 106627

Bevallom beleakadtam ebbe a mennyi idő alatt tölt vissza dologba, magam megnyugtatására is szedek adatokat, és publikálom majd.ű

 

Előzmény: IZé (106614)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.09 0 1 106626

Ugye a munkavezeték egy kb. 12 mm átmérőjű, kör keresztmetszetű (hornyolt) réz drót.

Ezt szélességében kis mértékben de magasságában jobban (akár többszörösére) "nyújthatjuk" és anyagát is változtathatjuk, ezáltal a beégés nem jön létre, így a 100 A környékéről el lehet felfelé mozdulni (értelem szerűen az álló helyzeti töltésről beszélünk). Kérdés, hogy mi az a mérték, ami kell a töltésnél. Tychyben -hangsúlyozom mozgás közben - a 200 A környékén optimalizáltak a töltő áramot, energiát a csápos elektromos buszokban.

Előzmény: morgó mh. (106623)
zsig Creative Commons License 2024.05.09 -1 4 106625

Ha ezt az oszlopot telepíted, azzal a megállót, végállomást évtizedekre oda rögzíted, vagy ha egy nagyobb csomópontban a megállókhoz ilyet teszel, soha a büdös életben nem lesz ott megálló-pozíció módosítás mondjuk egy szóló-csuklós kiadást érintő fejlesztéshez. Szemben a villamossal és a trolival, ahol a meglévő infrastruktúra figyelembevételvel van lehetőség áthelyezni akár operatívan is megállókat, egy ilyen rendszernél ez legalább korlátozott, vagy nincs is. Szóval forgalomszervezés oldaláról nagyon előnytelennek látom. 

Előzmény: négyszázas (106621)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.09 0 0 106624

Elnézést, ha pontatlanul fogalmaztam.

Két külön dologra gondoltam:

- az egyik, a hagyományos trolivezeték kiépítese egy rövidke töltési célú szakaszon, mint pl a Keleti pályaudvar mellett a 79-es trolinãl

https://www.instantstreetview.com/@47.501155,19.082968,23.91h,14.3p,1z,czZHqU5xKNsEtvXwEuoxow

- míg a betett kép egy másik megoldás szintén a trolinál, ahol kvázi csak a terelőernyő/lepke méretének megfelelő vezeték szakasz van.

 

Míg az első lehet jobban belevész a lãtképbe, a második valóban robosztusabb, és sokban hasonlít az egy-egy különálló akkus busz töltetére szolgáló létesítményekhét. Ez utóbbi talán egy fél fokkal emészthetőbb, mint a pár hozzászólással korábban linkelt, több sáv felett átívelő 3-5-több jármű egyszerre történő töltetére kiépített hatalmas szerkezet. Igaz, ilyen épült ki pl prágãban is az egyik új végállomáson, míg emellett felsővezetékes verziók megjelentek ugyanúgy.

 

Ha választani lehetne, én inkabb a felsővezeték két oszlop köze kihúzva opciót tamogatnãm. A terelőernyős csak szigorúan olyan helyen jöhetne szóba, ahol valami közmű miatt a vezetékhez szükséges több oszlop nem felállítható.

Előzmény: négyszázas (106622)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.08 0 0 106623

Megköszönném. Nyilván úgy van, ahogy írod.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106619)
négyszázas Creative Commons License 2024.05.08 0 0 106622

Ez egy ugyanolyan töltőoszlop, mint amilyet a pantográfos e-buszokhoz használnak.

Előzmény: 7-es troli (106615)
négyszázas Creative Commons License 2024.05.08 -9 1 106621

Az aztán tényleg borzasztó, hogy a végállomádon a hugyos-szemetes bódék mellett egy oszlop belóg a busz fölé. Tényleg jobb telebaszkodni az egész várost oszlopokkal meg dróttal.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106611)
IZé Creative Commons License 2024.05.08 0 4 106620

De nem is csinál senki olyat, hogy trolibuszt vesz és csak végállomáson tölt. A rúdáramszedő haladás közbeni áramfelvételre van optimalizálva, mind mechanikai, mind elektromos szempontból. Az más kérdés, hogy egy ilyen végállomási töltőpont nagyon hasznos lehet egy troliüzem kiterjesztésére, és a kialakítása több áramot is megengedhet, mint amit a sima munkavezeték tud.

Előzmény: morgó mh. (106616)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.08 0 7 106619

Rèz, kör keresztmetszetű munkavezetékkel nem.

Holnap ha lesz időm rajzolok egy mórickàt meg írok egy bővebbet.

 

Előzmény: morgó mh. (106616)
toto92 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 106618

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/04/13/kisvarosokba-venne-elektromos-buszokat-a-volanbusz/

 

A támogatási kérelem pozitív elbírálása esetén Balatonfüreden 3, Hajdúszoboszlón 1, Komáromban 2, Komlón 6, Tatán 5, Várpalotán pedig 3 darab elektromos meghajtású jármű állhat forgalomba hamarosan. 

Előzmény: TWdoktor (106609)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.08 0 1 106617

(álló helyzetben)

Előzmény: morgó mh. (106616)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.08 -4 0 106616

Korábban volt szó róla, hogy a trolinál használt rúdáramszedővel nem alkalmazható a megfelelő áramerősség, tehát biztos nem elég csak a végállomásokon tölteni.

Előzmény: 7-es troli (106615)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.08 -1 1 106615

Még a végállomási pár 10-100m-es töltő vezeték is esztétikusabban, feltűnés mentesebben elhelyezhető bárhol, mint az a förmedvény.

 

Mondjuk ez se a legszebb megoldás, de gondolom itt adott volt a hely, mit hova lehet építeni. 

 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106611)
IZé Creative Commons License 2024.05.08 0 0 106614

Ronda, de csak a végállomáson. A drót meg végig.

Képzeljük el, Örs-Kőbánya végállomás minden vonala ilyet kapna. Hát nem lenne szép az biztos.

De azt számolgatom, nem is működne. Nincs annyi idő, állna az egész.

 

Szerintem a mostani töltők és akkuk mellett egy 1km/perc töltési sebességgel lehet számolni. Tehát egy 10 km hosszú vonal, amin 20 km/ó átlagsebességgel halad a jármű, azaz fél óra alatt fordul, 10 perc garantált végállomási időt (plusz a kiegyenlítési tartalék) igényel. Ez többlet jármű +személyzet. Azt gondolom, hogy ez a legnagyobb hátránya. De lehet olyan vonal, ahol amúgy beleférne a menetrendbe, de akkor ez a gombhoz a kabátot esete lenne.

Tud valaki a fenti saccolásnál pontosabb számításokat? 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106611)
Ormoz Creative Commons License 2024.05.08 -4 0 106613

Kíváncsi vagyok,meddig nem tervezett 

36 évesek amik nem vázcserések

Bár a BKV nál nem téma a kor, a rendes buszok  is már 2 évesen rottyon vannak , mégis 20-30. évig gyűrik őket is:)mert pofozzuk a szart rendszer van.

Ez a trolikra (bár közel se kapnak akkora terhelést,mint a buszok)is igaz lehet.

A 204 es,i 2002.november 11 én szénné égett kapott új esélyt bolygóajtósan , meg gondolom vázcserésen, de a többi kapott e?képesek voltak feltámasztani egy leégett jarművet!gondolom nagy szükség volt rá.Szar volt HáBé képén ráncajtós kocsit leégve látni:).Az is megmaradt bennem.Bár ez szokás volt mindig a BKV nál hogy újjáépítenek buszokat.Meg ez esetben trolit is

 

Nem tudom varható e új trolibeszerzés amivel ki lehetne váltani a  maradék 280T- ket.Én is szerettem őket de már túljártak rég.Mondjuk a sima társaik  utolsó darabjai is 2 éve lettek selejtezve

 

 

 

Előzmény: Hangya Szövetkezet (106577)
18-09 Creative Commons License 2024.05.08 -1 7 106612

Megmondom őszintén, egyedül a Szentháromság téren és a várban nem tudnám elképzelni, amúgy meg bárhol Budapesten a drótot. 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106611)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.08 -1 10 106611

Elképesztô indusztruális rondaságok ezek a töltők.

A sokat szídott troli felsővezeték ehhez képest szuperul tid szervülni, idomulni a városi környezetbe.

Előzmény: 18-09 (106610)
18-09 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 106610

 Ez a közepes méretű (50-100 km), napközben, végállomáson rátöltős megoldás nem terjed.

 

Bécsben nem rég lett átadva :)

https://wienerbezirksblatt.at/wp-content/uploads/2023/12/3_E-Bus_c_WL_RobertPeres.jpg

 

 

Előzmény: IZé (106605)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.07 -1 2 106609

"Tatán úgy döntenek hogy a városi buszok legyenek helyben nullemissziósak."

Aztán felébrednek, hogy bilibe lóg a kezük.

Hacsak nem lölő megveszi a Tatai Közlekedési Vállalatot, mert akkor lesz rá pénz bőséggel... egyszerre akksis buszra és felsővezetékes trolira IS.

Előzmény: toto92 (106606)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.07 0 1 106608

Köszi, hogy belinkelted. Én is gondolkodtam rajta, de az extrém hideg errefelé nem jellemző, és emiatt szétszedtek volna a kommentelők. Viszont másik végletnek jó.

Előzmény: eMPet (106607)
eMPet Creative Commons License 2024.05.07 0 2 106607

Mintha már korábban olvastam volna róla, meg máshol linkelve is lenne, de itt is elfér.

 

Az elektromos buszok miatt került a csőd szélére egy norvég buszüzemeltető

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/05/06/az-elektromos-buszok-miatt-kerult-csod-szelere-egy-norveg-buszuzemelteto/

 

A szélsőséges időjárás (nekünk az, ott '"csak" hideg) miatt extrém eset, gondolom erősen délebbre ez nem lehet ennyire gond.

De a 106583-ban említett "nem csak az akkumulátoros elektromos buszra gondolnának" témakörbe is belefér.

 

Nemrég itt-ott kirándulgattam külföldön, kis városkában, vagy városrészben elektromos buszok közlekedtek, volt közöttük Mercedes és BYD is.

Egy-két helyen nehezen képzeltem volna el felsővezetéket (modjuk két fachwerk ház között), de ettől még fenntarthatóbbnak gondolom az (ilyen eseteknél is jó, hogy) önjáró felsővezetékes elektromos buszt (azaz a trolibuszt) a teljesen akkus üzeműtől.

toto92 Creative Commons License 2024.05.07 0 3 106606

Tegyük fel hogy Tatán úgy döntenek hogy a városi buszok legyenek helyben nullemissziósak. Melyik az olcsóbb, kiépíteni a troliüzemet vezetékestül, áramátalakítóstul mindenestül és üzemeltetni, karbantartani utána; vagy venni e-buszt, ehhez kiépíteni a töltési és egyéb szükséges infrastruktúrát és ezt üzemeltetni?

Előzmény: TWdoktor (106603)
IZé Creative Commons License 2024.05.07 0 1 106605

Ezt 6 éve fényképeztem:

Egyébként ez variáció, a végállomási töltéses megoldás úgy látszik lekerült a tervekből.
Vagy önjáró troli kis hatósugarú akkumulátorral (20-30km) vagy teljesen akkus, nagy hatótávolságú (300 km) busz. Ebben gondolkodnak most a legtöbben. Ez a közepes méretű (50-100 km), napközben, végállomáson rátöltős megoldás nem terjed. A külföldön is a teljesen akkus busz a példa, arról bizonyosodik be, hogy szélsőséges körülmények között használhatatlan, meg nem jó a rendelkezésre állása, és a budapesti fejlesztésekben is csak ilyenre gondolnak a politikusuk, esetleg a trolira. 

 

Persze nem mindenhova jó, csak ott, ahol a menetrend megengedi a viszonylag hosszú végállomási időket. Miért nem lehet ez is a rendszer része?

Előzmény: M.T. (106604)
M.T. Creative Commons License 2024.05.07 0 1 106604

Én sem címzem senkinek.

 

Vasárnap jöttem vissza Varsóból.

Nincsenek trolik.

 

Viszont vannak hibrid, gázos, hagyományos buszok.

 

És akkumulátorosok, nem kevés, csáppal, töltőhelyekkel szanaszét a végállomásokon és a depókban.

 

Kétszer utaztam ilyennel 4 nap alatt. Mindegyiken ment a klíma (mert melegebb volt, mint Mo.-on)

 

Pontosan olyan a hangja, mint egy trolinak. Csak nincs felsővezeték.

 

 

Előzmény: TWdoktor (106603)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.06 0 15 106603

Direkt nem címzem senkinek.

Miért félünk a felsővezetéktől? A város tele van mindenféle vezetékkel egyébként is, tehát a városképet nem nagyon gyengíti.

Ez a fedélzeti akkumulátoros technika egy öntökönlövés a zöldítés oltárán.

IZé Creative Commons License 2024.05.06 0 4 106602

Persze lehet nappal is tölteni az akkus buszokat, csak akkor meg jobbára a forgalomban kellene lenniük

Így van, akkor kell tölteni. Nappal. Menet közben. Erre van az IMC trolibusz.

Nem kell másnapra eltárolni az energiát! Azonnal -illetve fél órán belül- fel kell használni.

Előzmény: Swithun Tupac (106597)
toto92 Creative Commons License 2024.05.06 0 1 106601

Pld.:csak akkumulátort kell pluszban venni,amik napközben töltődnek,este vagy szükség esetén cserélhetők.

 

Van a piacon olyan (troli)busz, aminek az akkupakkja relatíve hipp-hopp cserélhető?

Előzmény: 1047 005-2 (106600)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.05.06 -1 1 106600

Nem kétlem,de azért a további járműveknél lehet olcsóbb,főleg ha nem a klasszikus tárolási módot nézzük csak.

 

 

Pld.:csak akkumulátort kell pluszban venni,amik napközben töltődnek,este vagy szükség esetén cserélhetők.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106599)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!