én magam is pont egy ilyen szerkezet átalakításán, felújításán dolgozom. konkrétan most kezdtem el. múlt héten vettem, egy szintén viseltes állapotban lévő gépet. igaz ennek a motorja indul, szépen is jár minden csörgés és disszonancia nélkül. de éppen a az 50 ccm-ből fakadó korlátozott teljesítmény és menetdinamika hiánya miatt, én egyből egy 125-ös motort szeretnék hozzáépíteni. nem túl egyszerű a feladat, mivel egy honda sh125-ös autómata blokkal akarom megoldani, az eredeti ape difi-irányváltó felhasználásával.
az irányvonal már meg van. szerintem , viszonylag egyszerűen meg is oldható. természetesen igényel némi gépmunkát, de nem veszélyes. mivel, nekem is van egy 500-as esztergapadom, egyrészét én csinálom.
valószínű fényképekkel dokumentálom majd a lépéseket, ha valakit érdekel, felrakom majd :).
Na ne vicceljetek!Ez most komoly,már az Apeval is bajok vannak?Anno pont ezért nem vettünk mopedautót.De nem értem mi a baj az Apeval,minden feltételnek megfelel hogy smkp. legyen.
Anno én is 200-ért vettem a magamét = hát annyiért olyan is. (Szerencsére nem túl sokára kifutunk a zsákos cement korszakból, onnantól már "csak" pénz ?e lesz a "szájízesítés") ... 3keréken, Te úgy látom nagy mopedautista is vagy 1ben. Össze tudnád foglalni, hogyan áll pillanatnyilag az a front? (ha nem nagy teher neked ...) Szerény véleményem szerint a mostani smkp státusz addig maradni fog, amíg nem sikerül 1értelmű jogi határvonalat húzni az Ape és az oldalkocsisok között ...
Érdekes dolog ez az elmélet, harmadik éve járok 55-ös dugóval (napi 60 km) lehet nem véletlen van az a visszavezető cső a kartertól a karbihoz? Elöl mennyit ment el a kerék jobbra, hogy ne érjen hozzá a lengőkarhoz, és mekkora gumikat haszmálsz, mert az ördög a részletekben rejlik:-)
Srácok,sajna nem eladó,megszállott háromkerekű gyüjtő vagyok,ez a harmadik masina már a háznál,mert szeretek játszani velük,elvonja figyelmem más gondoktól. Nem vettem észre különbséget a kerékméret okán,szerintem ha valaki nem ész nélkül vezeti,bármely akárhánykerekűvel boldogulni képes az utakon. Ahogy nézegetem a hirdetésekt,Ape-t kétszáz ezertől már lehet venni,az más kérdés,mennyit kell még belepakolni,hogy szájíznek megfelelő legyen . Az EBAY.DE-n számos eladót láttam,futón behozni pedig nem nagy macera,szabadon behozható,mint a segédmotorkerékpárok....egyelőre...míg a rendszámoztatásukat ,reg.adójukat ránk nem kényszerítik...ahogyan a mopedautók esetében tették.:-((
Szia, köszönöm a gyors választ! A kormányzáson nem érezni a nagyobb gumi méretet? (gondolom ez szélesebb is) Ha a dobozt esetleg eladod, szerintem lehet, hogy lenne itt valaki, akit érdekelne ... :-)
Mindhárom felni 12"-os, már nem lejt,Azt meg elbírta a forgattyúsház,hogy 35 ccm-vel többet kell elősűrítenie,de meggyőződésem,hogy a 100,vagy 125 ccm.s hengerrel,keverékadaggal nem lenne képes megbírkózni az 50 ccm-re tervezett forgattyúsház,valahol kidolgozná,vagy olyan elősűrítési nyomás keletkezne,hogy szétnyomná valamelyik tömítést,esetleg eltörné a hajtókart vagy a csapszeget ,vagy a főtengelyt.
Az még a kerékmódosítás mellett szól,hogy a gödröket,kátyúkat is béketűrőbben hágja át,mint az eredeti 10"-os kerekekkel. Elképzelhető,hogy még nagyobb kerekekkel is bírná a 85 ccm,bár nekem megfelel a mostani öszeállítással,doboza nélkül használom,mert hátralátni így kényelmesebb,féltenivaló papírpénzzel töltött jutazsákokat meg mostanában úgysem szállítok a platóján....
Szia! Ez úgy kezdődött,hogy vettem egy igen lelakott Ape 50-et,ami nem is indult be vásárlásnál...kiderült,miután lealkudva megvettem,hogy elektromosan szanaszét kötötték,kompresszio alig- alig volt,itt-ott rozsdásodott(taposólemez és környéke). Hazafutóztam és egy hétán át csak szedtem,szedtem szétfele. Tudtam,hogy gyárilag is kb 40-et tud,ezért (még a mopedautós fórumon jól kitárgyalva) -élből a még ésszerűnek ítélt 85 ccm.s hengerdugó készlettel raktam össze,kiderűlt,hogy erősebb lett,nem gyorsabb... ezért,a hajtáslánc fogszámvariálása helyett 12"-os kereket esztergáltattam egy esztergályosnál,így lett mad 70 Km/h a végsebessége,úgy hogy az ereje megmaradt.
1. Mi volt elöbb a tyúk, vagy a tojás? :-) Ugy értem, először felraktad a 12'-os kerekeket és érzékelted, hogy kevés hozzá az eredeti 50 cm3, vagy elöbb jött a Malossi, amiröl kiderült, hogy birná a nagyobb kereket is? Csak azért ?em, mert nekem is tetszik az 5let a nagyobb kerékkel, de csak akkor növelném a lökettérfogatot, ha emiatt okvetlenül muszáj.
2. Az átalakítás óta nem jelentkeztek nálad olyan problémák, amiket a 67.-ben felvetettél? Bár ez nyilván a használat intenzitásának fv.-e is ...
3. Ha elöl hagytad a gyári kereket, nem "lejt" előre észrevehetően a gép? (plató elejében megáll az esővíz...)
Taxis 12,azaz Misibátyánk tud sok bölcs dolgot Ape ügyben,Ő nagy tudora a szerkezetnek,szerintem meleg szívvel ad többirányú jótanácsot a hozzáfordulóknak.. Vidám,ám békében burjánzó szépestét minden háromkerekűmegszállottnak"
Számtalan felni létezik,fantázia és egy jókis esztergályos kérdése,melyik közepét esztergáltatod ki-...a csavarok helyét pontosan ki lehet fúrni egy háztartási oszlopos fúrógépen is,csupán a lyukhelyzeteket kell pontosan átjelölni,onnantól nyomaték és átmérő kérdése a végsebesség...és persze a surlódási meg a légellenállás.
Szia!Sziasztok! Én egy kispolszki felnijét tettem fel hátra,12"-os,oly módon,hogy a belsejét kiszúrtam az appe dob külső átmérőjének illesztési méretére és a 10 db kerékcsavar furatot átjelölvén az eredeti felnigyűrűről átfúrtam a kispolákéra. Most ha akarom 10,ha akarom 12" a hátsó kerékátmérő...Tervezem 13"-os felnivel is a mutatványt,az még éppen elfér a sárfogók alatt és valószínű,hogy a 85 ccm-s motor még elbírja.
Pedig itt pont azt írja hogy fogaskereket is kell cserélni : 16 fogas és ha jól értem csak 1 db fogaskereket kell kicserélni,ami a főtengelyen van,nem kell az egész motort megbontani csak a kuplung fedelet(?) levenni, amitől 10km/h -val nő kb. a végsebesség.(ami még igy is elég kevés szerintem)
"Getriebezahnrad für den Primärantrieb (auf der Kurbelwelle) mit 16 Zähnen
Dieses Zahnrad wird einfach gegen das Originalteil ausgetauscht. Im Gegensatz zu allen anderen Getrieben ist es hier nicht erforderlich den Motor zu zerlegen um den Kupplungskorb ausbauen zu können. Einfach Kupplungsdeckel abnehmen und Zahnrad umstecken - fertig!!!
Die Drehzahlen im letzten Gang werden deutlich gesenkt und die Höchstgeschwindigkeit kann im Durchschnitt um ca. 10 km/h gesteigert werden wenn der Motor über genügend Leistung verfügt!
-Geringere Drehzahlen -Erhöht die Lebensdauer -Schneller Einba"
Ezen és is filóztam de úgy gondoltam nincs hasonló felfogatással kerék...
Milyen márkáról lehet rá szerezni nagyobb kereket? Vagy van gyárilag valamelyik APE típuson nagyobb kerék ? Vagy esetleg egy közbetéttel mint személyautókon is megoldják...nem tudom.
Ezen a nagyobb keréken érdemes elgondolkodni, de akkor már elölre is. A csapszeg 12mm, a résvezérlés miatt és az aránytalanul nagy főtengely lehet az oka annak, hogy nálam működik.
Olcsóbb és ugyanazt a célt éred el,ha nagyobb átmérőjű felnit,gumit raksz a két hátsó agyra,mondjuk 12"-ost,mint az áttétel módosítással,a motor köbtartalmát pedig 80 ccm fölé nem érdemes bővíteni,mert a főtengely csapágyazása ,a 10mm-es hajtókarcsapszeg ,nem sokáig viseli el,nem arra tervezték.,a 125 ccm-s dugók a forgattyúsházba besűrítvén,elősűrítvén tartalmukat, hamar tömítetlenségi anomáliákat fognak okozni ,továbbá a rendszer megtervezett nyomásviszonyai felborúlnak. Nekem ilyen módosításokkal cca 68-70 Km/h a vége,útkörülményektől függően Üdv.."
Surci126 = Válaszoltam! Szerintem csak max. annyi tuning, ami a városi sebességhez okvetlenül muszáj! 3 kerék vs. kátyúk! Ha van még kérdésed, irj nyugodtan.
Természetesen láttam az árát,de ha ennyi az ára annak hogy gyorsabb legyen akkor,ám legyen.Ha Früchtl-ék azt írják hogy ettől ennyi lesz a végsebessége akkor az valószínű igaz.Mint mondtam nekem mindennapi használatra kell Budapestre,szóval nem szeretnék nehezen kikerülhető közellenségé válni szóval erre valami megoldást kell találnom.Mail ment.!
Nézted az árát a tuning készleteknek? Az enyémnek 55 mm es furata van a harmincnyolc helyett, mégsem lett gyorsabb talán erősebb.A kétkerekü robeszokra igaz a folytás+ másik elektronika 20- 25 ezerért. Az ape-t ha szétpörgeted talán 45km/h viszont 2 mázsa a teherbírása hivatalosan. Ezt a kis járgányt tehermozgatásra találták ki kis fogyasztással 2- 2,5 l/100, mig egy gyors robesz 1 valakivel 5-6 l/100.Mindeggyiknek megvan az előnye és a hátránya. A tuning készletekben,a nagyobb köbcentisben benn a 16 helyett 22 fogas főtengely fogaskerék, + hozzá a kuplung mindez horror áron. Itthon 27ezer futárral a hengerdugohengerfej+tömítések, kuplungot még nem találtam bontottat (igaz nem is nagyon kerestem).Az én emilem is publikus.
Mondjuk megnyitod az "X" csomagot ott ezt olvashatod:
"Resultat des Umbaus sind bis zu 6 PS und etwa 55-60km/h sowie eine deutlich bessere Beschleunigung"
Vagyis 6 pacis lesz,és 55-60-al megy.Asszem a XXL tuning szettnél már a 100-sem elérhetetlen.És a difihez nincs semmi tuning alkatrész a szettben.Nézd meg!
Akkor gondolom jó rövid a végáttétel, és hiába cserélne az ember mondjuk egy 70 es hengerre meg nagyobb karbira , nem lenne nagyobb a végsebessége mert már nagyon pörög 40 felett.Jól gondolom? Ez a vespa fogaskerékpár mennyire gyakori bontókban ? Vagy ritka mint a fehér holló? Mert ha vennék egy ape-t akkor a 40 végseb az elég karcsú városba nekem is ,és nem szeretném ha én tartanám fel a forgalmat :D