Keresés

Részletes keresés

Surci126 Creative Commons License 2010.09.16 0 0 121
Szép lett az Ape is meg a Daily is!:)
Előzmény: Mnagy (120)
Mnagy Creative Commons License 2010.09.16 0 0 120
Kétszázért vettem üzemképtelenül:-( a horganyzott lemezt kaptam egy havertól, kéne még kérnem és akkor lehetne doboz is. Megcsinálni szaknai ártalom:-)
Képek egy munkámról a melóhelyről amit magam terveztem és gyártottam a főnököm épülésére az ő autója van a platón.

fa
Előzmény: adalsetekreze (119)
adalsetekreze Creative Commons License 2010.09.16 0 0 119
Azta ez nem semmi ,szép munkát végeztél le a kalappal.
Mennyiért sikerült annak idején hozzájutni és mennyit költöttél rá ha szabad megkérdezni?
Mondjuk én ezt szeretném elkerülni mert 1x már egy autót újjáépítettem tudom milyen időigényes munka.Nem beszélve arról hogy egy ilyen felújításnál, sokszor többe van a leves mint a hús...
Előzmény: Mnagy (118)
Mnagy Creative Commons License 2010.09.16 0 0 118
Elég romos volt az enyém mikor hozzám került, ráadásul át is lőttek rajta :-(

56789
Surci126 Creative Commons License 2010.09.14 0 0 117
Így van, ezért mondtam hogy még meg várom milyet sikerül venni.Bár meg lehet oldani hosszúplatóra is ,de nem esztétikus.
Előzmény: Mnagy (116)
Mnagy Creative Commons License 2010.09.14 0 0 116
A doboz a hosszu és az alu oldaluhoz nem jó, mert rövidebb.
Előzmény: Surci126 (115)
Surci126 Creative Commons License 2010.09.13 0 0 115
Köszönöm!Csak úgy informálodtam,majd ha meglesz az Apem akkor fog kiderülni hogy kell-e.
Előzmény: 3keréken (113)
3keréken Creative Commons License 2010.09.13 0 0 114
Elnézést... Taxis12
Előzmény: 3keréken (113)
3keréken Creative Commons License 2010.09.13 0 0 113
Szia!
Van eladó Ape doboz és szinte minden alkatrész Taxis55-nek, e-mailja nyilvános,nemrég beszéltem vele,ha aktuális,keresd meg bizalommal.
Előzmény: Surci126 (85)
3keréken Creative Commons License 2010.09.13 0 0 112
You Tube-on sok hasonló van
Ape 50 tuning....és persze sok borulás,kétkerekezés,ökörködés is...fáj a szívem,ahogyan némelyik töri...dehát nekik talán nem is érték. :-))
Mnagy Creative Commons License 2010.09.13 0 0 111
Így mozgó képen még jobban kezd tettszeni az összeállítás:-)

de ez még érdekesebb:-)
121213
Előzmény: adalsetekreze (110)
adalsetekreze Creative Commons License 2010.09.13 0 0 110
Na beírom harmadjára hátha most sikerül.

Szóval én szerintem ezek Aerox kerekek+tárcsa ,mivel hátul is tárcsa van úgy látom.
Egyébként nagyon szép járgány.

videó: http://www.youtube.com/watch?v=-d7eMT2AQKc
Előzmény: Mnagy (108)
adalsetekreze Creative Commons License 2010.09.12 0 0 109
Hát igen. ez gyönyörű...
Hátul is tárcsák vannak úgy látom, így egyszerűbb felrakni a kerekeket mint esztergálni meg furkálni.Nem akarok hülyeséget mondani de úgy néz ki mint az Aerox kereke,meg gondolom annak a tárcsái vannak hátul.

Itt van róla egy videó:
Előzmény: Mnagy (108)
Mnagy Creative Commons License 2010.09.12 0 0 108
Korábban írtam róla, most megtaláltam a képeket

ehh1
a.petike Creative Commons License 2010.09.12 0 0 107
a
3keréken Creative Commons License 2010.09.11 0 0 106
Így kezdőtött évekkel ezelőtt is a moped vagy auto fórumon ,pörgött a hozzászólásszám,de az okoskodás,civakodás magamutogatás miatt eldurvult,akit érdekelt az is otthagyta..
Én innék egy jókis sört az egészségetekre,ha most ez másképp folyna és nem zakkanna be holmi- lehet,vagy nem nem lehet okosabb vagyok nálatok,meg ilyesmi -
civakodások miatt...:-)

Szépestét, Sziasztok""
Előzmény: geyser (105)
geyser Creative Commons License 2010.09.11 0 0 105
Uraim :-) átléptük a 100-as határt = szép fejlődés 10 nap alatt :-) (én 60.-nál szálltam be)
3keréken = a 91.-ben irottak utolsó bekezdésével 100% 1et értek!
Jó 7végét mindenkinek!
a.petike Creative Commons License 2010.09.11 0 0 104
nem is azt mondtam, hogy nem lehet ! :)
egyszerűen nem lehet !

a vaterán, néha hirdetnek gépkönyv másolatokat.
Surci126 Creative Commons License 2010.09.11 0 0 103
Azért az nem mondjuk hogy nem lehet,mert igen is lehet,az egy más kérdés hogy nem lesz olyan megbízható.
Előzmény: a.petike (96)
3keréken Creative Commons License 2010.09.11 0 0 102
E1n,öreg masinériához keresek gépkönyvet,bár kezdem már kitanulni
lelkivilágát..

Előzmény: a.petike (101)
a.petike Creative Commons License 2010.09.11 0 0 101
e2n :)

a lánckerék pont elfér .
a difi jobb oldalán, a blokkon, mivel a motornak van egy segédkonzolja, jobbra kitolva a tengelyvég közelébe.
a láncfeszítés még kérdéses, de gondolom, segéd lánckerékkel oldódik meg.
Előzmény: 3keréken (100)
3keréken Creative Commons License 2010.09.11 0 0 100
Esetleg nem egy E1N-es?
Előzmény: a.petike (91)
3keréken Creative Commons License 2010.09.11 0 0 99
Egyrugóra járunk:-))
Ezen mókolok szintén,egy Grecav Amica-ba próbálok belepréselni egy Hexagon 250-est,de a kerék bordástengelyre Harditárcsát tennék,az csatlakozik az irányváltó tengelyéhez,eredetileg Piaggio Zip volt az erőforrás,más méretezésű Hardival...szóval ez egyszerűbb..
Előzmény: a.petike (97)
3keréken Creative Commons License 2010.09.11 0 0 98
Gondolom,lánckerék átvitellel,talán elfér jobbra vagy balra eltolva is a robogó motor,kihajtás irány szerint..??
Előzmény: Mnagy (95)
a.petike Creative Commons License 2010.09.11 0 0 97
t. mnagy !

igen, az sh-nak jobbos kihajtása van.
ezért az ape difiházán kell átalakításokat csinálnom.
mivel a difiházba belépő bordástengely, magában a blokkban van csapágyazva, ezért a difiház blokkfelöli oldalára kell esztergálnom egy csapágyházat, amit a meglévő felfogatási pontokon rögzítek a házhoz.
ez, egyszerű feladat.
kicsit macerásabb a belépő tengely másik csapágyazása, amit a difiház másik oldalán oldok meg. ehez az összeszerelt, üres házat egy helyzetfúrón, vagy marógépen ki kell fúrni, természetesen abszolút tengelyhelyesen.

némi megalkuvást is kell tennem, mert igazán úgy lenne szép megoldás, ha az sh kerék féltengelyét használnám belépő tengelynek a difiházba, de úgy a blokkhossz miatt a platón kinyúlna 25 cm-el a hengerfej.
megalkuvás a lánckerék és a lánc.
mind az sh féltengelyére, mind a difiház belépőtengelyére lánckerék kerül.
(ez egyszerűsíti majd a kerék és meghajtás fordulat összehangolását a fogszámok variálásával)

hát ennyi :), persze leírva egyszerűnek néz ki, de van még egy-két probléma amit menetközben meg kell oldani.
Előzmény: a.petike (96)
a.petike Creative Commons License 2010.09.11 0 0 96
sziasztok !


természetesen, egy ötvenes blokknak megvannak a maga korlátai a köbcenti növelésben.
és nem feltétlenül a forgattyúsház mérete a probléma, mivel a henger megnövelése után a felfelé mozgó dugattyú mögött a megnövelt mértékben nő a hengerürtartalom.
lefelé mozogva viszont nincs teljes sűrítés a karterben éppen a résvezérlés miatt, a dugattyú, már majd háromnegyed útján nyitja a felömlőket.
viszont az ötvenes főtengelynek a löketthossza jóval rövidebb, mint a 125-ösnek.
az 50-es hengerfészek átmérője közel sem elegendő egy 125-ös hengerhez amit még mindíg növelni kéne, a lökethossz miatt, hogy meglegyen a 125 ccm.
és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy az 50 ccm -re méretezett főtengely mennyire bírná el a másfélszer akkora ccm -re növelt teljesítményt.

szóval, egyszerűen, nem lehet 125-öst csinálni egy ötvenesből.

Mnagy Creative Commons License 2010.09.11 0 0 95
Szia az sh- nak jobbos a kihajtása, árulj már el pár részletet:-)
Előzmény: a.petike (91)
Mnagy Creative Commons License 2010.09.11 0 0 94
Remek megoldást találtál a kerekekre, egy német? oldalon láttam küllős alu kerékkel, elöl pedig tárcsás normál teleszkópos átalakítást. Lehet, hogy valamelyik robesz hátsó kerekének ugyanaz a bordája?
Előzmény: 3keréken (92)
3keréken Creative Commons License 2010.09.11 0 0 93
Szerintem mindenkit-engem egészen bizonyosan- érdekel,asszem ez a fórum azért van.
Előzmény: a.petike (91)
3keréken Creative Commons License 2010.09.11 0 0 92
Szia!
Én úgy gondolom,kétütemű és résvezérlés,a forgattyúsház be-ki öblítéséhez,elősűrítéséhez meghatározott viszonyszám tartozik,amitől ha nagymértékben eltérünk,nem fogunk sem teljesítménynövekedést,sem sebességben mért tempósabb haladást elérni,azon oknál fogva,hogy a gázok sűríthetősége csak bizonyos mértékig praktikus,ellentétes esetben szilárdsági,tömíthetőségi,öngyulladási,stb problémákhoz vezetnek.
Azt gondolom,hogy egy 50 ccm hengerűrtartalommal tervezett motornak,annak is elősűrítésre szánt kamrájának(forgattyúsház) bőségesen elgendő az a bő 50%-nyi többletsürítmény, -Ez esetben a 85ccm-,bizonyos vagyok benne,hogy pl,125 ccm-t belepaszírozni,valamilyen hamar bekövetkező szilárdsági anomáliát fog okozni.



Ami az első kerék dobhoz való viszonyát illeti,valóban több helyet kellett hagyni a nagyobb keréknek,de mivel a taposólemezek vásárlásnál már átrozsdásodottak voltak, egy kalap alatt a dobjárat magassága is bővítve lett,pontosan 90 mm-el,a telszkóptól is távolabb kellett helyezni a kereket,a szélesebb gumik miatt,ha jól emlékszem harmincvalahány mm-es távtartóval,vezetés közben nem észrevehető,hogy az első kerék kicsivel arrébb került.


Ami pedig a jogi helyzetet illeti,nem vagyok egy nagy jogszerető,tudó,betartó,alkalmazó,annyi bizonyos,hogy mopedautómat letettem(egy Tasso Bingo),mivel hosszas hadakozás,ordibálás és észnélküli jusskierőszakolás nyomán verejtékes,kitartó munkával sikerült egy- a Bíróságokon már bevett joggyakorlatot(egyszerű segédmotorkerékpár kategória)-- semmissé tenni (mopedautókra értem) és egy vadonat szép kategóriát kreáltatni (L3kutyafüleizé,nem is érdekel)a jogalkotókkal,ill hatóságokkal,minthogy kelljen regisztrációs adót fizetni ,kötelező műszaki vizsgát tenni,venni rá,továbbá magasabb kategóriájú jogosítvánnyal használni,és a vezethetőség alsó korhatárát is felemelni....

Nos...szomorú lennék,ha a háromkerekú smkp -ok is erre a sorsra jutnának,ezért én nem vagyok híve a nagy okostojákodásnak,hőbörgésnek,azt kívánom, maradjon legalább ez a jogi státusz úgy, ahogyan eddig is volt.

Vidám szépestét"
Előzmény: Mnagy (88)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!