Kétszázért vettem üzemképtelenül:-( a horganyzott lemezt kaptam egy havertól, kéne még kérnem és akkor lehetne doboz is. Megcsinálni szaknai ártalom:-) Képek egy munkámról a melóhelyről amit magam terveztem és gyártottam a főnököm épülésére az ő autója van a platón.
Azta ez nem semmi ,szép munkát végeztél le a kalappal. Mennyiért sikerült annak idején hozzájutni és mennyit költöttél rá ha szabad megkérdezni? Mondjuk én ezt szeretném elkerülni mert 1x már egy autót újjáépítettem tudom milyen időigényes munka.Nem beszélve arról hogy egy ilyen felújításnál, sokszor többe van a leves mint a hús...
You Tube-on sok hasonló van Ape 50 tuning....és persze sok borulás,kétkerekezés,ökörködés is...fáj a szívem,ahogyan némelyik töri...dehát nekik talán nem is érték. :-))
Hát igen. ez gyönyörű... Hátul is tárcsák vannak úgy látom, így egyszerűbb felrakni a kerekeket mint esztergálni meg furkálni.Nem akarok hülyeséget mondani de úgy néz ki mint az Aerox kereke,meg gondolom annak a tárcsái vannak hátul.
Így kezdőtött évekkel ezelőtt is a moped vagy auto fórumon ,pörgött a hozzászólásszám,de az okoskodás,civakodás magamutogatás miatt eldurvult,akit érdekelt az is otthagyta.. Én innék egy jókis sört az egészségetekre,ha most ez másképp folyna és nem zakkanna be holmi- lehet,vagy nem nem lehet okosabb vagyok nálatok,meg ilyesmi - civakodások miatt...:-)
Uraim :-) átléptük a 100-as határt = szép fejlődés 10 nap alatt :-) (én 60.-nál szálltam be) 3keréken = a 91.-ben irottak utolsó bekezdésével 100% 1et értek! Jó 7végét mindenkinek!
a lánckerék pont elfér . a difi jobb oldalán, a blokkon, mivel a motornak van egy segédkonzolja, jobbra kitolva a tengelyvég közelébe. a láncfeszítés még kérdéses, de gondolom, segéd lánckerékkel oldódik meg.
Egyrugóra járunk:-)) Ezen mókolok szintén,egy Grecav Amica-ba próbálok belepréselni egy Hexagon 250-est,de a kerék bordástengelyre Harditárcsát tennék,az csatlakozik az irányváltó tengelyéhez,eredetileg Piaggio Zip volt az erőforrás,más méretezésű Hardival...szóval ez egyszerűbb..
igen, az sh-nak jobbos kihajtása van. ezért az ape difiházán kell átalakításokat csinálnom. mivel a difiházba belépő bordástengely, magában a blokkban van csapágyazva, ezért a difiház blokkfelöli oldalára kell esztergálnom egy csapágyházat, amit a meglévő felfogatási pontokon rögzítek a házhoz. ez, egyszerű feladat. kicsit macerásabb a belépő tengely másik csapágyazása, amit a difiház másik oldalán oldok meg. ehez az összeszerelt, üres házat egy helyzetfúrón, vagy marógépen ki kell fúrni, természetesen abszolút tengelyhelyesen.
némi megalkuvást is kell tennem, mert igazán úgy lenne szép megoldás, ha az sh kerék féltengelyét használnám belépő tengelynek a difiházba, de úgy a blokkhossz miatt a platón kinyúlna 25 cm-el a hengerfej. megalkuvás a lánckerék és a lánc. mind az sh féltengelyére, mind a difiház belépőtengelyére lánckerék kerül. (ez egyszerűsíti majd a kerék és meghajtás fordulat összehangolását a fogszámok variálásával)
hát ennyi :), persze leírva egyszerűnek néz ki, de van még egy-két probléma amit menetközben meg kell oldani.
természetesen, egy ötvenes blokknak megvannak a maga korlátai a köbcenti növelésben. és nem feltétlenül a forgattyúsház mérete a probléma, mivel a henger megnövelése után a felfelé mozgó dugattyú mögött a megnövelt mértékben nő a hengerürtartalom. lefelé mozogva viszont nincs teljes sűrítés a karterben éppen a résvezérlés miatt, a dugattyú, már majd háromnegyed útján nyitja a felömlőket. viszont az ötvenes főtengelynek a löketthossza jóval rövidebb, mint a 125-ösnek. az 50-es hengerfészek átmérője közel sem elegendő egy 125-ös hengerhez amit még mindíg növelni kéne, a lökethossz miatt, hogy meglegyen a 125 ccm. és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy az 50 ccm -re méretezett főtengely mennyire bírná el a másfélszer akkora ccm -re növelt teljesítményt.
szóval, egyszerűen, nem lehet 125-öst csinálni egy ötvenesből.
Remek megoldást találtál a kerekekre, egy német? oldalon láttam küllős alu kerékkel, elöl pedig tárcsás normál teleszkópos átalakítást. Lehet, hogy valamelyik robesz hátsó kerekének ugyanaz a bordája?
Szia! Én úgy gondolom,kétütemű és résvezérlés,a forgattyúsház be-ki öblítéséhez,elősűrítéséhez meghatározott viszonyszám tartozik,amitől ha nagymértékben eltérünk,nem fogunk sem teljesítménynövekedést,sem sebességben mért tempósabb haladást elérni,azon oknál fogva,hogy a gázok sűríthetősége csak bizonyos mértékig praktikus,ellentétes esetben szilárdsági,tömíthetőségi,öngyulladási,stb problémákhoz vezetnek. Azt gondolom,hogy egy 50 ccm hengerűrtartalommal tervezett motornak,annak is elősűrítésre szánt kamrájának(forgattyúsház) bőségesen elgendő az a bő 50%-nyi többletsürítmény, -Ez esetben a 85ccm-,bizonyos vagyok benne,hogy pl,125 ccm-t belepaszírozni,valamilyen hamar bekövetkező szilárdsági anomáliát fog okozni.
Ami az első kerék dobhoz való viszonyát illeti,valóban több helyet kellett hagyni a nagyobb keréknek,de mivel a taposólemezek vásárlásnál már átrozsdásodottak voltak, egy kalap alatt a dobjárat magassága is bővítve lett,pontosan 90 mm-el,a telszkóptól is távolabb kellett helyezni a kereket,a szélesebb gumik miatt,ha jól emlékszem harmincvalahány mm-es távtartóval,vezetés közben nem észrevehető,hogy az első kerék kicsivel arrébb került.
Ami pedig a jogi helyzetet illeti,nem vagyok egy nagy jogszerető,tudó,betartó,alkalmazó,annyi bizonyos,hogy mopedautómat letettem(egy Tasso Bingo),mivel hosszas hadakozás,ordibálás és észnélküli jusskierőszakolás nyomán verejtékes,kitartó munkával sikerült egy- a Bíróságokon már bevett joggyakorlatot(egyszerű segédmotorkerékpár kategória)-- semmissé tenni (mopedautókra értem) és egy vadonat szép kategóriát kreáltatni (L3kutyafüleizé,nem is érdekel)a jogalkotókkal,ill hatóságokkal,minthogy kelljen regisztrációs adót fizetni ,kötelező műszaki vizsgát tenni,venni rá,továbbá magasabb kategóriájú jogosítvánnyal használni,és a vezethetőség alsó korhatárát is felemelni....
Nos...szomorú lennék,ha a háromkerekú smkp -ok is erre a sorsra jutnának,ezért én nem vagyok híve a nagy okostojákodásnak,hőbörgésnek,azt kívánom, maradjon legalább ez a jogi státusz úgy, ahogyan eddig is volt.