Most a fékkel görcsölök , amitől tartottam az hellyel-közzel bejött . A balos fékdobot gond nélkül le tudtam húzni , egy minimális csiszolás kell a munkahengernek és mehet vissza . Gond a jobb oldalon van ( remélen ezért a politikai kijelentésért nem fognak innen is -- értsd mopedautós vonal -- kimoderálni ) , hiába lötyög a bordástengelyen a fékdob , mert amikor húznám lefele akkor megakad a fékpofákon . A hézag (kopás) utánállítót már visszatekertem ,forgatom , kocogtatom , ütöm de nem jön le . Vélelmezem , hogy válla lehet a fékdobnak , és szorul valamelyik munkadugattyú , és nem enged a ruónak , hogy az visszahúzza alaphelyeztbe , így a dob mindig megakad . Az első fékig nem jutottam el még .
Pedig jó lenne vágezni vele , mert a motorhoz már megvan a cucc .
Köszönöm ( az ismételten ) gyors segítséget . Az enyémben a blokk nem így néz ki , egyenletes olajiszap borítja , még azt sem lehet megállapítani , hogy eredetileg milyen színű a motortömb . Viszont nem barkácsoltak rajta semmit , nagyon eredeti , vagy eredetiközeli állapotban van . Nincs össze-vissza átfúrkálva , átkábelezve ( rádió volt , de annak a vackait hamar el tudtam távolítani . A másik Sulkymhoz és nagyon tetszik , az kicsit modernebb volt ( Renault R-5 műszarfal vot benne ) sokkal több mütyűrrel , visszajelzővel , a kábelek jobban el voltak rejtve . Ránézésre nehezebben lehetett azt szervizelni . Ez nagyszerűen áttekinthető , hozzáférhető . Azon tekerős ablakok voltak , ezen egyszerű tolóablak , ( egy kis idézet a hírdetéséből : 3 fokozatú ablaktörlő, beépített rádiósmagnó , elektromos fűtőmotor, kézifék visszajelzés , fékolaj-szint visszajelző, kétkörös hidraulikus dobfékrendszer , belső állítású tükrök , ) nekem sokkal szimpatikusabb .
A fékhez csak annyiban nyúltam , hogy megtekertem a hátsó tengelyvégeken levő anyákat , szerencsére gond nélkül mozdultak , vagyis lehúzható lesz a fékdob .Ha a munkahengerek csavarjai és a hollandik , légtelenítők is így járnak , akkor nagyon nyerő leszek . Mellesledleg : megegyezik valamivel a fékmunkahenger ? Mert a BMA Amica azonos a Ladáéval ( gondolom FIAT örökség ) . Márpedig jó lesz sietnem -- részben a segítségeddel ( képbe hoztál az árakkal ) -- mert a reméltnél gyorsabban oldódik meg a dugattyú-probléma .
Az enyém "Fehérvár környéke Csór- Pákozd"útvonal napi használatban 300Km 11 liter.Az eredeti vas fékcső a bódé alatt elpunnyadhatott 5mm- es rézcső meg egy kis peremezés megoldhatja a fő problémát.
Köszönöm a gyors és hasznos infót . Meggondolandó , hogy egy dugó 17 ezer Ft lenne , de 26 ezerért kapok egy komplett , 6 felömlőcsatornás 100-as hengert dugóval hengfejjel , csapszeggel miegymással . Mint írtam volt hosszútávú terveim nincsenek a benzinmotorral , így előfordulhat , hogy valami olcsóbb megoldásra hajlok . Elsősorban most az érdekel , hogy üzemképessé tegyem , és megmérjem a pontos fogyasztását , úgymint normál városi ( ez az én esetemben az itteni szekszárdi viszonyokat jelenti ) étvágyát , illetve , hogy hosszabb távon , relatíve sík úton , egy személlyel valami fix sebességgel mennyit eszik .
Holnap megyek vissza az egyik alkatrészboltba , mert pénteken későn értem oda .
A henger egyébként túlméretes már ( 48 mm ) , de alig használhatták , semmi válla nincs , jószerével azt se lehet megállapítani , hogy meddig járta be a gyűrű . Vélhetően az történt : amikor a gyári cucc megkopott , akkor felfúrták az első túlméretre , de drágállván az eredeti gyári dugót ( én is kissé drágállom ) gyártattak bele valamit . Nem jött össze túl jól a dolog , két évet használta a tulaj , sokat nem járhatott vele aztán tavaly ősszel letört a dugó egy része . Egy éve áll a gép , most elkezdtek rendezkedni az udvaron , útban volt és emiatt bagóért eladták .
A motoron kívül egy említésre méltó baja van : nincs fékolaj a rendszerben , és ez az eladót is meglepte . Vagyis amikor utóljára ült benne , akkor még rendben volt , ebből arra következtetek , hogy szét kell szednem a féket és átnéznem . Egyrészt nem szeretném , ha a csak úgy szimplán beleöntött fékolaj ( megint , ismét , mégjobban ) meglocsolná a fékpofákat , másrészt az előző Sulkym ( SP50 Kore) eljátszotta azt , hogy fékezéskor kiment szépen a dugó , de a munkahenger rozsdás felületén megszorult és nem ment vissza . Szerencsétlen gép padlógázon egyesben vonszolta el magát a műhelyig (bő fél km ) ahol kínkeservesen lehúztam a dobot . azóta óvatos vagyok az ilyen félig-meddig berohadt fékekkel . Attól nem tartok , hogy csak úgy elmegy a fék száguldozás közben , de hogy befogva maradjon és úgy kelljen leflexelni a dobot...
Még nem takarítottam le a blokkot , így a motorszámot se találtam még meg . Melyik részen kell lennie ?
Szóval ez itt a tegnapi szerzemény . Volt már a 15 év alatt 3 különféle 50-es háromkerekűm , az elsőt -- BMA Amica --1996-ban elcseréltem egy Renault R-4-re ( "Bakancs") , a másodikat -- Sulky Sp50 Kore -- nagyjából annyiért adtam el , amennyiért vettem ; a harmadikat életemben egyszer vezettem ( az eladása előtti napon itt a ház előtt talán 100 métert) és kicsivel olcsóbban adtam el , mint amennyiért vettem évekkel korábban . Szóval igazából egyiket se használtam , de gondom mindegyikkel volt ; mire sikerült most a nyáron az Empolinitől is megszabadulni ... erre tegnap lóhalálában megvettem ezt . Motorhibás a szentem , de a korához képest nagyon jó állapotban van . Bár terveim szerint a dugattíút pótolni fogom mihamarabb , de nem a kétütemű motorral akarom használni , henem dízelesíteni szándékozom . Hát meglátom mi lesz belőle . Ez a háromkerekűs vonzódás valami hülye betegség lehet , mert racionális oka nincs .
És itt van a magyarázat , hogy miért nem ezzel élvezem száguldás örömét . Megítélésem szerint a 75-ös Polini hengert fúrás után valami utángyártott dugóval párosították . Bár ez nem túl jó reklám az utángyártott ( tehát nem gyári ) dugattyúnak , ettől függetlenül én is valami ilyesminek szándékszom utánajárni -- mint írtam volt nem sokat kívánom ezzel a motorral használni , így sokat nem akarok költeni rá ; márpedig az eredetit drágán mérik .
Van a tulajdonomban egy Piaggio Ape 4 kerekes kisteher dobozos. 4 éve van meg, viszont most parkolt kb 4 hónapot egy helyen. Az első kerekek berohadtak. Szétszedtem összetettem. Fékfőmunkahengert kell cserélnem, mert elfolyik a fékolaj. Kérdésem az hogy tudnátok-e olyan üzletet ahol tudok ilyet venni vagy bontót? Thx