Keresés

Részletes keresés

Mnagy Creative Commons License 2010.11.04 0 0 241

A Sulky- val ellentétben elöl bowdenes fékkaros dobfék van, ami elég gyenge hatásfokkal üzemel. Az ape főfékmunkahenger karmantyuja 3/4" kb 19mm 12mm hosszú fazék formáju, tehát nem ráhúzós, amit a fenékszelep rugója nyom az alu dugattyunak egy kis fém közdarabbal.

Előzmény: Bakancs4 (240)
Bakancs4 Creative Commons License 2010.11.04 0 0 240

Két Renault R-4-esem  ( bakancs) volt ; amelyiket 1996-ban vettem ,  ( állítólag ) 1970-es évjáratú  és napig megvan . A másik 1983-as  és csak pár évig volt nálam , mindkettő totáldobfékes  -- 1983 után a GTL-be került 1100-es motor és elől tárcsafék -- változat . Nagy megdöbbenésemre az öregebből gyárilag hiányzott a fenékszelep (  ha jól emlékeszem mindkét fékkörnél , első-hátsó tengelyre van szétbontva ;  a másik gyakori megoldás az átlós kétkörösség ), noha a szakirodalmak szerint a dobfékes rendszernek elmaradhatalan része a visszamaradó nyomást biztosító alkatrész . Hiányoltam is , eléggé megszenvedtem mindig a fékekkel -- folyatni nem folyattak a munkahengerek , pedig a fenészekszelepnek a visszamaradó nyomással ilyen szerepe is volna -- mert  hosszú volt a pedálút , fogtak a fékek , de csak lenn , szinte a padlólemeznél . Ha van fenékszelep , akkor az előfeszítés miatt amikor rálápek a pedálra már nem kell befeszíteni az olajat , hanem egyből megindul az elmozdulás a munkahengereknél .  Most kezd derengeni , hogy valamelyi R-4-esben volt fenékszelep , csak külön alkatrészként , a vezetékbe építve -- csak javítókészletet nem tudtam hozzá semmi módon szerezni . Utána nézek és majd pontosítok .  

Valószínűleg ki fogom venni a főfékhengert is  -- az a fél nap már nem számít , és miért pont ő maradjon ki ? -- és megnézem . Akkor azért megnézem , hogy kivel helyettesíthető szükség esetén . Mint írtam volt a gond az lehet , hogy mostanáben hozzáférhető főfékhengerek kétkörösek ( ami egyébként nem lenne  hátrány ) , amiben az első tengelyekre ható egység -- mivel elöl szinte csak tárcsafék van -- fenékszelep nélküli , mivel a tárcsás rendszerhez nem szabad fenéskzelepet alkalmazni .

Véleményem szerint egy munkahengert ( egyszem első kerék )  ki lehet szolgálni fenékszelep nélkül , így ha a felfogatással sikerül dűlőre jutni akkor egy normál gépkocsi kétkörös főfékhenger ( elöl tárcsás , hátul dobos ) beépíthető lesz a Sulkyba , illetve az APE50-esbe is .

Előzmény: Bakancs4 (235)
haver20 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 239
Alszol Béla ??????
Azt hittem már rég elkészültél vele.
Előzmény: joburkolo (223)
Surci126 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 238

Hello!

 

Mailem publikus.Írj,amiben tudok segítek!

Előzmény: daccs1 (237)
daccs1 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 237
Sziasztok!
Új vagyok a fórumban,és remélem nem sokáig:)
Nagyon szeretnék venni egy Ape-t,és most kezdek szimatolni honnan érdemes venni itthonról vagy olaszból?
Ha tudtok segíteni azt megköszönném:)
További szép napokat mindenkinek!
Üdv! Joci.
Mnagy Creative Commons License 2010.11.03 0 0 236
Nagy segítség amiket írsz, autokereskedés mindenhol van, mig "minidömper" csak pár helyen, és akkor még ott az anyagi rész ami nem elhanyagolhato előny.
Előzmény: Bakancs4 (235)
Bakancs4 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 235
Miközben bontottam ki a fékmunkahengereket  , sikerült az egyik hátsó gumicsövet is elpusztítanom . Szerencsére a Lada csővel azonos , így a pótlása nem okozott nagy gondot . Nemhogy a főfékhenger is pótolható onnan ? Igaz az kétkörös , de szerintem nem gond .Problémát inkább az jelent , hogy az elülső fékkör a kocsiban tárcsás , és emiatt abban nincs fenékszelep , de szerintem attól még elmehet , remanens ( visszamaradó ) nyomás híján talán nem fog folyatni , egy féket meg csak ellát előfeszítés nélül is . A főfékenger kívülről egyébként elég rozsdás ( ráveri az elülső kerék a sarat és vizet ) , de szerintem rendben lesz .
Bakancs4 Creative Commons License 2010.10.31 0 0 234

Hát így már érthető ... az én Polini hengeremről ( értsd :  hengerről ) hiányzik ez az ablak .

 

 

 

 

Szóval így néz ki az enyém . Ablak helyett van egy bevágás ( hasíték ) a henger alsó részén , de azt nem a dugattyún levő ablak szabályozza , hanem a dugattyúpalást alja . Igyekeztem jelölni , hogy honnan tört le a palástból valamennyi , köztük látszik meddig tartott eredetiben a hasíték , amely az  átönlést szabályozza .

 

 

Előzmény: Mnagy (220)
Surci126 Creative Commons License 2010.10.31 0 0 233

Nagyon szép!Már csak itt tartsak...:)

 

 

Előzmény: joburkolo (231)
Mnagy Creative Commons License 2010.10.31 0 0 232
Csinos a kicsi.
Előzmény: joburkolo (231)
joburkolo Creative Commons License 2010.10.31 0 0 231
joburkolo Creative Commons License 2010.10.31 0 0 230
joburkolo Creative Commons License 2010.10.31 0 0 229
Surci126 Creative Commons License 2010.10.31 0 0 228

Mail ment.

Amúgy ha feltöltöd a képet akkor a beszúrásra még rá kell kattintanod.

Előzmény: joburkolo (227)
joburkolo Creative Commons License 2010.10.31 0 0 227
:
Surci126 Creative Commons License 2010.10.31 0 0 226
Engem nagyon érdekel róla kép.Az én 2 lámpásomat is CROSS-á szeretném megcsinálni.
Előzmény: joburkolo (222)
joburkolo Creative Commons License 2010.10.31 0 0 225
..
joburkolo Creative Commons License 2010.10.31 0 0 224
A kép:
joburkolo Creative Commons License 2010.10.31 0 0 223
Küldök egy képet róla, majd későbbiekben a többit.
joburkolo Creative Commons License 2010.10.31 0 0 222
Egy éve építem a kis Ape cross-t,időm hiányában kicsit elhúzódott, de tavaszra biztos elkészül.Próbálom minden energiámat, és precizitásomat beleadni, egyedi dolgokkal bővíteni, az eredeti kialakítástól el nem térve.
Mnagy Creative Commons License 2010.10.31 0 0 221
Hol sikerült hozzájutni, és mennyibe fájt?
Előzmény: Surci126 (217)
Mnagy Creative Commons License 2010.10.31 0 0 220
A polini ablak
polini
Előzmény: Bakancs4 (218)
Bakancs4 Creative Commons License 2010.10.30 0 0 219
Viccnek szántam a téligumit , nem hittem , hogy létezik  . Egyelőre aligha költök ilyesmire .
Előzmény: Mnagy (207)
Bakancs4 Creative Commons License 2010.10.30 0 0 218

Vendégeim jöttek , utána meg el kellett mennem átvenni a kajakomat ( most vettem a vaterán ) ,  ezért gyorsan elküldtem a félbemaradt hozzászólást  , hogy ne vesszen el ...

  • Hogy ezt a csatornát NE zárja el a lefelé jövő dugattyúnak a palástja , ezért a dugattyúpalást alján kivágás van (volt) . Az ablak párhuzamosan halad a hátsó felömlőcsatornával , de kapcsolatba nem tud lépni vele , mert az a Dr-szel ellentétben nem belemart hosszcsatorna , hanem egy zárt alagút . Szükség sincs rá , mert  mint írtam volt a palást alja nem zárja el a friss keverék útját . Van ugyan olyan állapot , amikor az ablak szembe kerül  a két felömlőréssel ( bár nem pontosan fedi az ablak a két rést )  és nyitja , de akkor nem vezérel semmit , mert a forgattyúsházat saját magával nyitja egybe , aminek szerintem nincs értelme .  Máskor meg szembe van a hengerfallal és kész . Szóval szerintem ebben a felállásban nincs funkciója .

Most könnyen vizsgálódok , itt van mindkét henger az asztalon , lehet agyalni .

Előzmény: Bakancs4 (208)
Surci126 Creative Commons License 2010.10.30 0 0 217

A kicsi fogas 18-as, a nagy 64-es.

Előzmény: Mnagy (216)
Mnagy Creative Commons License 2010.10.30 0 0 216
A nagy áttételt részleteznéd?
Előzmény: Surci126 (215)
Surci126 Creative Commons License 2010.10.30 0 0 215
Kész a moci.105-ös Polini ment bele,nagy áttétel és 4 tárcsás kuplung.
Előzmény: Mnagy (214)
Mnagy Creative Commons License 2010.10.30 0 0 214
Hol tart a felújítás?
Előzmény: Surci126 (212)
Mnagy Creative Commons License 2010.10.30 0 0 213
én erről írtam ami ugy nem a szomszéd városban van :-))

link
Előzmény: Surci126 (212)
Surci126 Creative Commons License 2010.10.30 0 0 212

Link lemaradt:katt

Előzmény: Surci126 (211)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!