A Sulky- val ellentétben elöl bowdenes fékkaros dobfék van, ami elég gyenge hatásfokkal üzemel. Az ape főfékmunkahenger karmantyuja 3/4" kb 19mm 12mm hosszú fazék formáju, tehát nem ráhúzós, amit a fenékszelep rugója nyom az alu dugattyunak egy kis fém közdarabbal.
Két Renault R-4-esem ( bakancs) volt ; amelyiket 1996-ban vettem , ( állítólag ) 1970-es évjáratú és napig megvan . A másik 1983-as és csak pár évig volt nálam , mindkettő totáldobfékes -- 1983 után a GTL-be került 1100-es motor és elől tárcsafék -- változat . Nagy megdöbbenésemre az öregebből gyárilag hiányzott a fenékszelep ( ha jól emlékeszem mindkét fékkörnél , első-hátsó tengelyre van szétbontva ; a másik gyakori megoldás az átlós kétkörösség ), noha a szakirodalmak szerint a dobfékes rendszernek elmaradhatalan része a visszamaradó nyomást biztosító alkatrész . Hiányoltam is , eléggé megszenvedtem mindig a fékekkel -- folyatni nem folyattak a munkahengerek , pedig a fenészekszelepnek a visszamaradó nyomással ilyen szerepe is volna -- mert hosszú volt a pedálút , fogtak a fékek , de csak lenn , szinte a padlólemeznél . Ha van fenékszelep , akkor az előfeszítés miatt amikor rálápek a pedálra már nem kell befeszíteni az olajat , hanem egyből megindul az elmozdulás a munkahengereknél . Most kezd derengeni , hogy valamelyi R-4-esben volt fenékszelep , csak külön alkatrészként , a vezetékbe építve -- csak javítókészletet nem tudtam hozzá semmi módon szerezni . Utána nézek és majd pontosítok .
Valószínűleg ki fogom venni a főfékhengert is -- az a fél nap már nem számít , és miért pont ő maradjon ki ? -- és megnézem . Akkor azért megnézem , hogy kivel helyettesíthető szükség esetén . Mint írtam volt a gond az lehet , hogy mostanáben hozzáférhető főfékhengerek kétkörösek ( ami egyébként nem lenne hátrány ) , amiben az első tengelyekre ható egység -- mivel elöl szinte csak tárcsafék van -- fenékszelep nélküli , mivel a tárcsás rendszerhez nem szabad fenéskzelepet alkalmazni .
Véleményem szerint egy munkahengert ( egyszem első kerék ) ki lehet szolgálni fenékszelep nélkül , így ha a felfogatással sikerül dűlőre jutni akkor egy normál gépkocsi kétkörös főfékhenger ( elöl tárcsás , hátul dobos ) beépíthető lesz a Sulkyba , illetve az APE50-esbe is .
Sziasztok! Új vagyok a fórumban,és remélem nem sokáig:) Nagyon szeretnék venni egy Ape-t,és most kezdek szimatolni honnan érdemes venni itthonról vagy olaszból? Ha tudtok segíteni azt megköszönném:) További szép napokat mindenkinek! Üdv! Joci.
Nagy segítség amiket írsz, autokereskedés mindenhol van, mig "minidömper" csak pár helyen, és akkor még ott az anyagi rész ami nem elhanyagolhato előny.
Miközben bontottam ki a fékmunkahengereket , sikerült az egyik hátsó gumicsövet is elpusztítanom . Szerencsére a Lada csővel azonos , így a pótlása nem okozott nagy gondot . Nemhogy a főfékhenger is pótolható onnan ? Igaz az kétkörös , de szerintem nem gond .Problémát inkább az jelent , hogy az elülső fékkör a kocsiban tárcsás , és emiatt abban nincs fenékszelep , de szerintem attól még elmehet , remanens ( visszamaradó ) nyomás híján talán nem fog folyatni , egy féket meg csak ellát előfeszítés nélül is . A főfékenger kívülről egyébként elég rozsdás ( ráveri az elülső kerék a sarat és vizet ) , de szerintem rendben lesz .
Hát így már érthető ... az én Polini hengeremről ( értsd : hengerről ) hiányzik ez az ablak .
Szóval így néz ki az enyém . Ablak helyett van egy bevágás ( hasíték ) a henger alsó részén , de azt nem a dugattyún levő ablak szabályozza , hanem a dugattyúpalást alja . Igyekeztem jelölni , hogy honnan tört le a palástból valamennyi , köztük látszik meddig tartott eredetiben a hasíték , amely az átönlést szabályozza .
Egy éve építem a kis Ape cross-t,időm hiányában kicsit elhúzódott, de tavaszra biztos elkészül.Próbálom minden energiámat, és precizitásomat beleadni, egyedi dolgokkal bővíteni, az eredeti kialakítástól el nem térve.
Vendégeim jöttek , utána meg el kellett mennem átvenni a kajakomat ( most vettem a vaterán ) , ezért gyorsan elküldtem a félbemaradt hozzászólást , hogy ne vesszen el ...
Hogy ezt a csatornát NE zárja el a lefelé jövő dugattyúnak a palástja , ezért a dugattyúpalást alján kivágás van (volt) . Az ablak párhuzamosan halad a hátsó felömlőcsatornával , de kapcsolatba nem tud lépni vele , mert az a Dr-szel ellentétben nem belemart hosszcsatorna , hanem egy zárt alagút . Szükség sincs rá , mert mint írtam volt a palást alja nem zárja el a friss keverék útját . Van ugyan olyan állapot , amikor az ablak szembe kerül a két felömlőréssel ( bár nem pontosan fedi az ablak a két rést ) és nyitja , de akkor nem vezérel semmit , mert a forgattyúsházat saját magával nyitja egybe , aminek szerintem nincs értelme . Máskor meg szembe van a hengerfallal és kész . Szóval szerintem ebben a felállásban nincs funkciója .
Most könnyen vizsgálódok , itt van mindkét henger az asztalon , lehet agyalni .