"Az arrafelé szívesen bandázgató fiatalságról még nem is beszéltem (bár lehet, hogy az utóbbi 12 évben megváltoztak a bandázási szokások a környéken - megérne egy szociológiai kutatást:-)))"
Na erről beszéltem...:) :(((
Ott ülnek a gyalogos átjárónál a korláton és beszélgetnek vagy ki tudja mit csinálnak. Kérdem én, miért pont ott????!!!!
Rendkívül érdekes ez a topik most az elejétől olvasgatom és sorry, de elég gyakoriak az olyan hozzászólások, amik szólásra késztetnek.:)
Anno olvastam a Moldova könyvét: Akit a mozdony füstje megcsapott. Érdekes olvasmány, talán ezért is vagyok olyan együttérző a "vezérekkel". Ajánlom mindenkinek!
A gőzős sípolása több ok miatt nem valósítható meg a mai dízel és villany mozdonyoknál. Egyrész az elve ahogy müködik, ott gőzzel, ma pedig levegővel. Másrészt anno nem volt akkora motorizáció, meg egyéb zajok, de ma már vannak (bőven). Így indokolt lett a légkürt hatalmas hangjának bevezetése. Egyébként van a mozdonyok többségén síp is. Van aki ezt is használja bizonyos esetekben, de ha gond van akkor ezt nem szabályos, valamint nem rögzíti a regiszter sem.
"Pontosan így van,minden mondat igaz.Többnyire olyan vadbarmokkal találkozom,akinek aztán nyomhatom,marhára nem hatja meg.Egyet érek el vele,hogy a fülem tönkremegy és az egész környéket felverem."
Kerékpárúton bicikli kontra gyalogos szinten egyszer ugyanezt tapasztaltam. Örjítő!!!! Mondjuk ez azért nem álltalános, csak a közeli APEH dolgozokra...
A fiatalok és az idősek nagy átlagban a legveszélyesebbek. Ez az én tapasztalatom az elmúlt évek során. A fiatalok túl magabiztosak, azt hiszik, hogy mindenre képesek, lebecsülik a másik képességeit. Illetve sokszor álmosak, kómásak, vagy sietnek mert el vannak késve. De az is lehet bömböl a zene a fejükön és mennek mint a vakbogár... Az idősek is néha alábecsülik a távolságokat, lassabban már, nem látnak és/vagy nem hallanak jól.
Mindkettőjükre igaz az is, hogy lusták. Azaz tiltott helyen és módon kelnek át a vasúti pályákon. A 100% biztonság a magas falak, kerítések, alúl és felüljárók lennének csak. Addig pedig marad a szlogen: Szemed a pályán legyen...
Egyébként a gőzösöknek írtó édes kürt hangja van. Én már annak is örülnék, ha olyanokat szerelnének be mindegyik vonatba vagy azt a bizonyos utasoknak szóló jelző kürtöt nyomnák felénk is, amit valaki említett itt korábban. Azt a gyalogosok biztosan meghallják, az autosok is gondolom, ha mi csukott ajtónál, ablaknál is...
10-ből 9-szer a hangjelzés ellenére is van olyan gyalogos, biciklis, aki átmegy a vonat előtt. Eddig valahányszor arra jártam, ezt tapasztaltam - főleg a Rákosrendező felöli végén. Úgyhogy továbbra sem az fog érdekelni, hogy a házakban éppen mi történik, hanem az, hogy én minden tőlem telhetőt megtettem az emberélet védelmében. Az, hogy a hangjelzés ellenére vannak olyan felelőtlen emberek is, akik megkockáztatják a saját halálukat, inkább nem véleményezem. Volt már gázolásom, nem egy kellemes élmény, de nem akarom, hogy a hangjelzés elmaradása miatt egy újabb képzeletbeli strigulát húzzak. És főleg azt nem fogom megreszkírozni, hogy a tolerancia miatt elsumákolt kürtölés miatt esetleg elhunyt halála miatt hosszabb időre távol kerüljek a családomtól egy kevésbé komfortos, államilag fenntartott intézmény falai közé zárva. És ezzel a véleménnyel nem vagyok egyedül a mv-k között, azt hiszem...
Ebbe most ne menjünk bele, mert valószínű használta a kürtöt a vezér csak vagy discmannel biciklizett a lány vagy nem is figyelte. Ezért mondom én azt, hogy inkább húzza rá akár öt másodpercig mint semeddig és ébredjen fel az egész környék, mert az emberélet mindennél többet ér.
jaja... a gyalogos átkelőt látom, csak nem tudom beazonosítani a környéket - nem tudom hol van az a szakasz ahol a bal oldalon is erdő van ... (ebben nem vagyok túl jó)
passz... én ezen a képen nem tudom beazonosítani magunkat :( (megpróbálom a Google earth-tel megkeresni ugyanezt és akkor talán meglesz) (Igazából még a Panorámát próbáltam beazonosítani de ez szerintem régebbi felvétel lehet mert azt se láttam - vagy csak én vagyok béna)
Ehhez képest hol van a Kerepesi út?
Az alsó négyszög azt jelenti, hogy ott kell elkezdeni a jelzést vagy, hogy ott kell befejezni?
Igen,arra gondoltam.Na itt exmv képén látható egy gyalogos átjáró,aminek szintén van ilyen táblája.Az a tábla viszont valahol a Kerepesi út környékén kell legyen.
Szerintem te a "lakóparkra" gondolsz ami ott van pont az átjáró mellett. Én majdnem a Kerepesi mellett lakom ahol a vasút mentén egyik oldalról fák és egy egybefüggő garázssor van a másik oldalról meg kerítés és egy másik lakópark - a háttérben meg panelek százai.
Amíg a fotót fel nem töltöd... A bal (felső) kiemelt rész Rákosszentmihály állomás bejárati jelzőjénél levő útátjáró. A jobb oldali (alsó) kiemelt rész a tőle Rákos állomás felé eső gyalogos átjáró. Oda van kitűzve a Különleges útátjárójelző.
(átjárónál - és én ezt 100%-ig jogosnak is tartom... mint ahogy a HÉV-nél is jogosnak tartom mert ott a sok barom aki folyamatosan rossz helyen megy át és ott bizony tényleg iszonyú sok emiatt a gázolás a környékünkön is ... na a HÉV vezetőket emiatt sajnálom is rendesen mert folyamatosan figyelniük kell és még így sem tehetnek túl sokat)
Ne hagyjuk elsüllyedni a legmókásabb vasutas topikot! Írjatok, pro és kontra, szigorúan szakmai és szigorúan szakmaiatlan érvek alapján! És a tülök legyen Veletek! :)) Vagy ne...