az ebay -en ki lehet fogni elérhető árú alkatrészeket, szinte minden tipusú ape-hez.
pl: a képen lévő 95 euro.
50 -eshez már 40-50 euroért van szet
persze egy kis olasz tudás is jól jön a tranzakcióhoz, de ha csak a címet írod meg akkor is válaszolnak a postakölcséggel kapcsolatban (10-30 euro), utána átutalod a pénzt és pár nap múlva meg is kapod.
én már vásároltam többször is.
a képet nem tudtam feltölteni, mert túl nagy, de létezik :)
Már kezdtél hiányozni,olyan rég nem beszéltünk...Köszönöm,tudtam,hogy az Arol 2-t nem jó,csak az előre kevertekhez,sajnos idáig így használták szegény Piaggio Pag-ot..Remélem azért túlélte a blokk,mindenesetre sokkal jobb,mintha olaj nélkül ketyegett volna..
Kedves kapitányom az az arol-t végleg felejdsd el!!!!!
Kizárólag a full szitetikus-ban célszerű gonolkozni,hidd el meghálálja.
Én a FUCHS TITAN-SIMIX 2-T Német olajat használom kizárólag.
Az ismeretségi körömbe szükség lenne egy 2lámpás APE-ra,és egy218,as APE-TM kormánykerekes kivitelre ha valaki esetleg tud kérejelezni szíveskedjék megköszönném.
Ezúton szeretném megemlíteni hogy APE,50.-hez szinte minden alkatrészem van.
Én Szegeden vagyok,írkálni nem nagyon szeretek de telefonon bármikor rendelkezésére állok mindenkinek.
T:06-62/473-860- VAGY- 06-20/986-2525.
Valamelyik számon bárkinek a hívását kora reggeltől-késő estig fogadom.
No.a kipuffogó felső anyája...az úgy sikerűlt,hogy vékony rézdrótot kötöttem az anya köré,belógattam a láthatatlan,elérhetetlen lik mögé,szemből meg tekergettem a csavart..ez a mutatvány két óra húsz percig tartott,mire eltaláltam az anyát... megtanúltam néhány nyelven káromkodni,közben zokogva,könnyezve pityeregtem,hogy miért nincs egy k..szott tőcsavar az öntvényen....de fentvan!!!
Holnap már lehet,hogy én is megpróbálom borogatni.
Jut is eszembe..az előző tulaj AROL2T.tett a külön olajzó tartályba...mit javaslasz,mire cseréljem?szintetikusra?..HMmmm..
Nagyon szívesen . Dereng , hogy az enyémbenis volt valami kuplungzűr amikor utóljára használtam . Bár egyrészt alkatrészdonornak ilyen esetekre ott van az ablokk amit az egyik képen láthattál , másrészt van egy jó állapotú komlpett blokkom ( az úgy ahogy van üzemképes ) , valószínűleg belerakom műszkaki után azt .
Köszönöm a képeket,robbantott rajzokat, nagyon sokat segítettél velük!
Az volt a kuplunghiba,hogy a villaszerű kétkarmos alkatrész kiemelő karjai elkoptak(44.számú alkatrész),egyszerűen nem értek már bele a ,,kiemelőcsapágyhoz",már,ha annak lehet nevezni azt az acélgyűrűt,ami a lamellákat benyomja...
Egyszóval szépen felhegesztettem és leköszörűltem ívesre,amilyen eredetileg is lehetett..mostmár szépen kiemel.
Megjegyzem nem szorulok számítógépes animációkra , szelíd formában múlt szombaton ( vagyis 10 napja) bemutattam valami hasonlót . Miután a Wossinsky lakótelepen széthessentettem a Sulky körül a bámészkodókat , a jószándékú érdeklődőket és elmeséltem nekik , hogy nem olyan borulékony a járgány , mint amilyennek látszik , szóval elindultam haza . Itthon befordulva az utcába nem akartam elveszíteni a lendületet ( megspórolandó a visszakapcsolást 4-ből) és kissé dinamikusabban fordultam le a Máytyás király utcából . Szeretett járgányom felbillent , és a bal orra pár méter hosszan végigdörgölte az aszfaltot . A sebessége persze visszaesett , így egy kis kormánykorrekcióval visszatettem a jobbos ( értelemszerűen hátsó...) kereket a talajra , visszapakoltam 2-be -- a motor nem állt le -- és robogtam tovább . Ahogy utóbb körülnéztem tanú nem nagyon volt szerencsére , de nem is hiányoltam különösebben a közönséget....
Petinek igaza van; 7-s kompreszióval indítható egy benzines!
Hogy volt összerakva az a motor, amely rövid idővel a fúrás után megadja magát?
Fúrott henger felszerelése előtt ellenőrizni kell a főtengely állapotát; ha zörög, akkor azt is fel kell újítani, különben az új henger szétveri! Ha a motor meg van bontva; akkor új csapágyakat és szimmeringeket tegyetek mindig bele!
Elsődleges a tisztaság! Tiszta benzinnel kell az alkatrészeket megmosni és magas nyomású levegővel leszárítani, majd leolajozni az egymáson csúszó, gördülő alkatrészeket!
Dugattyú-cserénél nem maradhat el a derékszögelés, ha hosszú életű motort szeretnénk magunkénak tudni! Derékszögelésnél a gyűrűk nélküli (főtengelyre szerelt) dugattyúra tesszük a hengert és körbefordítjuk a főtengelyt! Legtöbb esetben ezek a kis dugattyúk is a központtól eltolva vannak csapszegelve; fordított felrakásukkal nem veszik rendesen a fordulatot, melegszenek, a gyűrűk leragadnak rajtuk! A dugattyú nagyobbik oldalának forgásirányba kell néznie; ezáltal tud ütésmentesen fordulni a motor (a fordítva szerelt dugattyúnál kopogó hang is hallható ha az előgyújtási fok a gyárilag jelölt alapon van)!
Volt már olyan kifogás is; ha nem így rakom a dugattyút; akkor beakad a gyűrű! Ez elfogadható; ha a dugattyú is és a henger is eredeti; de ha csak az egyik is más típushoz való, akkor ez nem lehet meghatározó! A gyűrű-biztosító csapokat át lehet tetszőlegesen helyezni, azt a kis munkát megéri a várható eredmény!
A magyar mesterek bármilyen dugattyút el tudnak készíteni; ha szükséges, s tudnak megfelelő anyagot is biztosítani hozzá! Mostanában nem vagyok képben; de 40-ből hüvelyezve, dugózva ki kell jönnie egy henger felújításának! Na igen; akinek nikaszilos henger kell; az nyúljon mélyebben a zsebébe, ha neki megéri!
Ahhoz képest, hogy a saját számítógépem megdöglött; egészen hosszúra sikeredett ez a h.sz.!
Mi az , hogy megadta magát ? Eltörtek a gyűrűk és végigszántották a hengerfalat ? Vagy eltört a dugattyú ? Vagy vállasra kopott ? Ilyen kompresszióval szerintem is mennie kellene azért .
Mennek mint a darazsak....jópofa animáció , csakhogy én közlekedni szeretnék vele....
A kuplunggal mi is nyűglődtünk , emlékszem bátyám ( ő vett később villany Pulit) ApeCarja még 1993-ban produkált valami kuplunghibát . Akkor azzal volt gondunk , hogy nagyon nehezen tudtuk csak szétszedni , valami kúpos hasított gyűrű van benne , ami miatt nagyon nehezen tudtuk lehúzni a tengelyről . Robbantott rajz van róla .
A 350.hozzászólásnál van négy kép,a motorról még nem készült,valamelyik nap lefényképezem,bár most nagyon jön a Karácsony...félig tudtam lebontani ma csak,hideg volt...
kőszi asegitséget én ezeken túlvagyok fúratás kuplung meg hajtás bovdenezés megég majdnem miden javitás ami belefér meg kérnélek ha tutsz segits furatás után megatamagát mértem nyomást és csak 7 volt beszéltem szerelökel mondják elkelene induli denemegy vanekemis bolkom azonsincs henger én alkatrészt pestrő szoktam rendelni évjárat kbé mint a tiéd mostmár csak persejeznilehet elég huos volt furatásis 4 hetetvártamrá
Hát ez bizony az ApeCar 218 ccm-es motor , legalábbis az enyémben akkora : hogy készült-e egyéb furatokkal azt nem tudom . Ahogy elnézem már a szivattyús olajozással , de a motorféküzemi reduktor nélküli porlasztóval . Ha ítélem meg akkor ebben a CO leválasztó labirintrendszer is megvan már , tehát ez viszonylag egy újabbszerű motor . Megjegyzem szerintem az a motor iszonyat jó konstrukció , gondolkodtam már régebben azon , hogy mennyire jó kis városi járgányt lehetne építeni belőle -- szemben az 50-es minijárgányokkal , amelyekkel a dinamikus forgalomban azért kicsit kínlódás részt venni -- úgy látszik az olaszok megtették . Érdekes házasság az Ape50-es kerék és felfüggesztés -- bár mintha a TM-nél már ilyen kerékagy lenne -- az enyémben másmilyen van . Kérdés , hogy az áttételeken módosítottak-e , mert az enyémen mégiscsak az 1078 kg-os össztömeghez igazodtak . Viszont sokkal gyorsabban menni ezzel se lehet , mert 60 fölött kijöhet az instabilitása .Igaz voltak olyan járgányok ( Reilant ) amik 3 kerékkel 100 fölötti tempóra terveztettek .
Köszi,kedden,holnap talán marad pici időm,bejutni a rejtekhelyre,megbontom a két Hardyt,meg az elülső felfüggesztést,talán kiderűl,milyen tip.moci van benne,de úgy néztem,nagyon egybe van építve
Nehéz ügy...gondolom úgy érted a blokkot , hogy használható hengerrel együtt . Ha me g lehet fúratni még és van mintád a dugattyúöntetéshez , akkor válaszd azt . Egy időben én is házilag belefaragott MZ dugattyúval jártam . A legvadabb megoldás az volt , amikor az oldalán kilyukadt dugattyút epokittal (!) foltoztam meg , végülis 300 km-t kibírt . Másszor meg Zalaegerszegre mentem ( innen Szekszárdról ) és Siófok környékén nagyon rosszul viselkedett a motor , erőtlen volt , melegedett ; ellenőriztem az olajszivattyút , de végülis továbbmentem . Balatonszemes előtt megállt a gép , kilyukadt a dugattyúteteje ( alja) , pont szemben a gyertyával . Belehajtottam egy lemezcsavart és elindultam vele haza , ez első kúttól telefonáltam egy barátomnak , hogy ne igyon és ne kapcsolja ki a telefonját ( akkor még keveseknek volt mobilja ) , végülis Ságvárig jutottam , onnan húzott haza . Ha nagyon erőltetem a dolgot akkor egy újabb , nagyobb csavarral még tovább tudtam volna venni . Az epokitt meg MZ dugó ezek után jött . Szóval problémás rész ez a dugattyú ....
A dugót külön állítólag nem forgalmazták , csak hengerrel együtt volt , úgy együtt elég húzós ( valami 75 ezer Ft) áron . Ráadásul a magyarországi forgalmazó megszűnt , az utódja még kétséges .
Nekem van pluszban blokkom ( amit tudnék nélkülözni ) de használható henger nincs rajta . A blokk amúgy is zűrös , nem azonos évjárat mint az enyém , és az alkatrészei nem csereszabatosak , a fogszámok sem egyeznek . Egyszer át akartunk tenni egy másikra kompletten kuplungot , hát se egybe , se részenként nem lehetett , mert a tengelyen is változtattak .
Egyébiránt elég elnyűhetetlen jószág , én egyszer szétszedtem a sajátomat úgy 20 éves korában : fogakon azt se lehetett nagyon megállípítani , hogy melyik hajtás és melyik a motorfék irány . A kuplungom kezd nehezen működni , de biztos vagyok benne , hogy még a gyárban belerakott lamellák és betétek vannak benne , a masina 1977-es , és én 1993 óta használom , addig Itáliában egy polgármesteri hívatali volt , vagyis alkalmazottak vezették-- gondolom illő kímélettel ....
SZIASZTOK. IGEN SZERETNÉM FELÚJITANI A KICSIKÉT DE ELÖBB A HELYET KELL NEKI MEGCSINÁLNI. SZERETNÉM EREDETI ÁLLAPOTRA MEGCSINÁLNI DE LEHET HOGY INKÁBB ÜZEMBIZTOS LESZ. KELLENE SZEREZNI HOZZÁ 2 DB 10" KEREKET MERT A HÁTSOK NEM EREDETIEK. MAJD MEGLÁTOM MI LESZ.
Egyáltalán milyen motor ( illetve blokk ) van benne ? Az Ape 50-es hajtáslánc esetén a kuplung működtetőkarja a dekli alján van . Az ApeCar ( akár a P széria , akár a TM ) 218 ccm-es rendszernél a tetőn . Ha a motor nincs egybeépítve a difi-irányváltó egységgel , akkor akármilyen motorblokk lehet benne -- ez a megoldás s régebbi gyártmányokra ( régi Sulky , Empolini , korai Ape 50-esek ) jellemzők .
Ha a 218-as Piaggio rendszer akkor tudok segíteni , van plusz blokkom , illetve robbantott rajz is .