Hát az úgy történt, hogy eladtam minden pentaxos cuccomat, és vettem egy MZ3 vázat 115e-ért. No meg nagymami megtámogatott és egy számomra oly fontos és hőn áhított 80-320mm-es pentax f:/4,5-5,6-os objektívet. Az ugyan nem került ennyibe, de így is kb. 105e. Úgyhogy most tanulom, hogy lehet jól kihasználni azt, hogy nincs alapobjektívem. Magyarul mindent minimum 80mm-el csinálok.
Szevasz Vazul, hát az enyém az nem kerül, mert nem eladó :-)
Sajnos nagyon megszaladt az ára. Én akkor vettem meg, amikor Európában éppen megjelent, és nagyon-nagyon baráti árat kaptam egy nagyon-nagyon baráti kereskedőtől. A 28-70-es zoommal kevesebbe került mint 100 eFt, de hát ez az egyszer volt Budán kutyavásár eset. Boltban ma objektívvel sajnos 200 körül kínálják, de azt gyanítom, hogy lesznek itt még akciók.
Az MZ-3-as kiváló gép, jól választottál. Én az MZ-50-esemet cseréltem le egy hónapja egy "nagyobb" Pentaxra, egyelőre én is még csak kattintgatok, úgy üresen, ahogy slr javasolta neked is. Közben tanulom, simogatom, örülök neki.
Egy másik (canonnikon) fórumban valaki azt írta a másiknak: ha végképp nem akarsz elsőosztályú kamerát, nézd meg a Pentaxot ;-)
Nem biztos, hogy az illető fogott már MZ3-at :-). Elfogult vagyok, ha ma kellene kamerát venni, én is ezt venném. Az 5N-em ha jól sejtem, csak a sebességében marad el a 3-astól, ami derítő vakuzáskor nagyon jól jön majd neked. Hogy érzékeltessem, mennyire gagyi kamerát vettél, megpróbálom magamban felidézni azt a fotóstopik-találkozót, ahol először láttam a társaságot és ők engem, és én egy 50cm x 60 cm-re nagyított alkonyati / villanyfényes fotóval érkeztem, amit 300 m magasból, közel 2km távolságból exponáltam. Valahogy senki nem mondta, hogy milyen hulladékkal sikerült ezt a vacak képet exponálnom ;-). Valami 'hú', meg 'azta', meg 'nem rossz' meg ilyesmiket mondtak. Egyetlen súlyos vád érte a képet: állítólag ízléstelen volt a kerete. Sajnos azóta is az az egyetlen jó képem, de ez nem a kamerán múlt.
Az MZ 3 egy igazi retrokamera, ami a kezelését illeti. Minden van rajta, ami egy fényképezőgépen szokott. Élességállító gyűrű, távolságskála (nem triviális), blendegyűrű, zársebesség-tárcsa, filmérzékenység állítás, mélységélesség ellenőrzés. Minden úgy működik rajta, mint egy fényképezőgépen: mindent érezhetsz az ujjaiddal, nincs menürendszer, nincsenek nyomógombok, nincs LCD képernyő. Csak hullapontos és gyors élességállítás, kiválasztható fénymérési technika, fókuszálási technika Szerintem nagyszerű érzés. Ne tegyél bele filmet, csak kattintgass vele egy kicsit. Figyeld, amilyen határozottan és gyorsan megfogja a tárgyat, amilyen símán exponál minden rázás nélkül. Játssz vele full automata módban, aztán próbáld ki teljesen kézi beállításokkal és figyelj, mennyire segít.
Az MZ-3 szerintem egy rendkívül letisztult kamera ebben az autofókusz/fullauto/amatőr kategóriában. Hiányzik róla egy csomó automata funkció, amiket canonnikonminoltán megtalálsz, de egy idő után rájössz majd, hogy a tervező nem véletlenül tervezte ilyenre ezt a gépet.
amugy meg tenyleg mindenre, mondjuk a targyfotoim sosem sikerulnek ugy, ahogy elkepzeltem oket, inkabb embereket szeretek fotozni, foleg koncerteket.
meg fakat.
Szevasz, ne légy már ilyen titokzatos, itt magunk között vagyunk megírhatnád milyen tartozékokról van szó. Van például KAF közgyűrűd? FTZ-hez szinkronzsinórod?
Egy Chinon CM-4S mechanikus kamerát és egy Pentax MZ-5N-t egyszerre szeretnék használni sztereo képek készítéséhez. Ehhez meg kell oldani a két gép egyszerre történő elsütését.
Sikerült korrekt elektromos csatlakozót készítenem az MZ-5N távkioldó-aljzatához. Ehhez egy régi, aranyozott, rugós megoldású memória-foglalatot kellett szétfűrészelni (a hüvelykujjamat is kettévágtam) és megfelelő profilra csiszolni.
A Chinon CM-4S teljesen mechanikus gép, hagyományos bowdenes kioldózsinórt lehet használni hozzá. Ehhez találtam egy nagyon régi orosz szerkezetet: egy kioldózsinórba építhető vaku-szinkroncsatlakozót. Ez egy 5 cm magas fém szerkezet, az alját a fényképezőgép kioldógombjába lehet belecsavarni, a tetejébe pedig a mechanikus kioldózsinórt. Az oldalán pedig van egy koaxiális vakucsatlakozó. Ez fogja rövidre zárni a Pentax távelsütőjét, így készülnek majd a szinkronizált sztereo felvételek. Még a vezetékezés végleges formáját kell megoldanom, hogy ne nézzen ki egy szedett-vedett darabnak.
Próbálkoztam azzal, hogy a Chinon vaku-középérintkezőjével tudom-e vezérelni a Pentaxot. Sajnos nem. Időnként elsül, időnként nem, valószínűleg túl rövid ideig biztosít kontaktust a Chinon vaku-kimenete. Viszont ez az orosz csoda tökéletesnek tűnik a feladatra.
Már csak két teljesen egyforma objektív hiányzik. Meg idő.
Irjatok a börzéről sajna nekem Békéscsabáról most nem fért bele,ehelyett a széleslátószögümet próbálgattam a Pentaxxal,remélem sok jó dolgot vettetek Pentaxhoz.
Egy kioldó még mindig kellene
üdv
mikes
Trav, ott voltam, amikor megvetted, mar akkor is beparasodott tole a szemem. Fenykepezni nem tudom milyen (extrakisfilm), de jo volt nezni, kezbe venni. Vannak kozos kepeitek (amit O es te csinaltatok egyutt)? Nem akarsz belinkelni egyet-kettot?
udv, balas
Ez egy cult darab. Senki a világon nem csinált ilyen kamerát, csak a Pentax. A tükörreflexes fényképezés fénykorában készült, mikor a Pentax az abszolút csúcson volt, és megmutatta, hogy mindazt, ami egy korrekt tükörreflexes, belső fénymérős, cserélhető objektíves, motorral ellátható automata kamerába kell, ő bele tudja tenni egy kémkamera méretbe is, ráadásul működik.
Mentsetek meg légyszi! Vegyétek meg Trav gépét mielőtt elvesztem az önkontrollt és beszerzem huszonharmadik kamerámat!
Vazul, az összes régi menetes Pentax, Praktica, Zenit és hasonló objektív használható a legtöbb Pentax gépvázban, ha munkarekesszel dolgozol. Az autofókusz elektronika jelez, ha éles a kép, az időautomatikát tudod használni, csak egy csomó kényelmi szolgáltatástól és vaku kompatibilitástól esel el (a vaku ha megkapja, felhasználja az objektívről és annak állapotáról szóló információkat). Miután a képet végülis a lencse készíti, és egy modern zoom objektív optikailag nehezen vagy iszonyú drágán tud olyan jó minőségű lenni, mint egy korrektül megcsinált teljesen manuális nem-zoomos, menetes Zeiss vagy mondjuk Pentax objektív, szerintem érdemes ilyenbe belevágni. Tény: jobban oda kell figyelni exponáláskor, mint a p&s kameráknál.
Azért az MZ50 M30 kompatibilitását jó lenne még egyszer leellenőrizni. Nekem van K bajonett - M42 átalakítóm, meg van menetes objektívem is, ha van MZ50-es vállalkozó, szívesen odaadom kipróbálásra. Az MZ5-össel biztosan megy.
"A blendét manuálisan, az objektíven kell beállítani, és ki kell csavarni az objektívet, akkor leszűkül a blende."
Hát erre nem gondoltam! Mármint hogy kitekerni az objektívet! :-) Majd kipróbálom.
Egyébként nem tudom mennyire lehet, talan pont Tőled hallottam, hogy régi menetes obik is belemennek a Pentaxokba. Láttam, van ott menetes foglalat, csak azt nem tudom, hogy milyen cucc mehet oda, milyen régi, érdemes akkor ilyeneket keresni, mert mondjuk olcsó és jó?
Bkaszap, a mélységélességet egy piszkos trükkel lehet ellenőrizni. A blendét manuálisan, az objektíven kell beállítani, és ki kell csavarni az objektívet, akkor leszűkül a blende. Csak óvatosan, ki ne essen az objektív!
MZ5, van gyári kioldózsinórom. Elég húzós az ára, de úgy látom, reprodukálható. Nagyon jó minőségű, rugós DIP foglalatból lehetne csatlakozót készíteni. A kioldózsinór kétfozozatú kapcsoló és annyira passzív, hogy csak rövidzár van benne. Az első fokozatban a felső tűt köti össze az alsóval, ekkor kezdi el a mérést, a második fokozatban a középső tűt is a felsőhöz zárja, ekkor exponál.
Nos igen ,bevallom az ME super hibásan működött minden 3.4.expojánál nem működött a zár ,de ujra fel lehetet huzni.Minden tőlem telhetőt elkövettem,még a Pentax szervizt is ,de senki nem tudott hozzászagolni,pedig külsőre,mint a gyári uj. meg kellett szabadulnom tőle.Nagyon fájó szivvel.
A P 30 viszont super volt! csak nem láttam félárnyékban az élességet.
Igen a Nikon is tükörreflexes.Mindesgyik simulos lehet idén.
A pentax távkioldó engem is nagyon érdekelne.
mikes
Kinéztem magamnak a Pentax MZ-30-at.
De azt hallottam, hogy nincs rajta spot, meg középre súlyozott mérés.
Gondolom ezt ki tudom majd védeni a manuális beállítással, ha beletanulok.
Arra még nem sikerült rájönnöm a leírásából, hogy
van-e rajta mauális módban mélységélesség ellenőrzés, vagy hogy lehet másképp(?) megoldani az élességet.
Vasárnap kinézek a börzére. De ugye itt csak használt gépek lesznek?
Üdv,
Balázs
Azt olvastam egy korábbi fotó-videóban, hogy az NSZK-ban valódi Pentax Fan Club működik, amelyik még saját újságot is kiad.
Nekem is Pentaxom van, egy tapasztalt fotós barátom beszélt rá.
Hát, nem mondhatni, hogy bőbeszédű vagy, de valahogy majd csak kihúzzuk belőled :-)
Ezek szerint az ME Super hibázgatni kezdett? Aki használt gépre vadászik, az biztosan szeretné tudni, mit volt képes (nem) produkálni. Álmaim netovábbja volt az ME Super, de plátói maradt.
A P30 az, amiről azt mondják, hogy nem volt annyira sikeres? Volt vele valami gond? Ez az élességállítás dolog új nekem. Lehet,hogy a zoonak volt kevés fényereje a keresőhöz?
Ha 5-ösre váltottál az 50-esről arra jó okod lehetett, érdekelne, hogy mi. Mit értesz az alatt, hogy 'nincs megmérve'? (én 2 évig nem igazán használtam a vadiúj 5N-emet. Most kezdem tanulgatni, és már kezd simulni a kezembe :-)
A Nikonod is tükörreflexes? Érdekes lenne összehasonlítani.
Más: Megvizsgáltam a Pentax vezetékes távkioldót. Már sejtem, hogy fogok két gépet szinkronizálni a sztereo fotózáshoz.
Az a helyzet ,hogy az előző gépeimhez más objektivek voltak.
Az Me super amikor megfelelően működött nagyon korrekt képeket készitett ,alapobjektivekkel,a P30
-al gondom volt az árnyékosabb helyeken az élesség beállitással,ezért adtam el,de jó gép volt,különösen egy Tokina 28-105 zoommal ,helyenként szép dolgokat produkát.
Az Mz 50 szerintem nagyon klassz.A Tamronokkal volt .A kis zoom a jobbik ld.http:bae.bekesnet.hu kutyafürdetés fotója ,a telezoom is okéé a honlapomon www.nexus.hu/mikes is vannak vele képek a kutyás szekcióban de a gyulai agilitysekén is van egy kettő.
Az Mz5 még korántsincs megmérve,mert van egy Nikonom is és hát azzal is fényképezgetek,valamint most veszek egy obit az MZ5-höz.
Amugy nekem sikesebb a Pentax,de az Mz50-nek kézreálóbb az expo gombja.
Kb. én is akkor készítettem első FF nagyításaimat. Még az orrom volt közelebb a hívótálhoz, az Universal illatát most is érzem.
Az MZ-5 korrekciós gyűrűje P, Av, Tv módban a természetes fényre mért expozíciót korrigálja, a vakura nincs hatással. M üzemmódban a blendét és az időt te állítod, a korrekciós gyűrű pedig a vakura van hatással. Ezzel a módszerrel az adott fényt annyival lövöd alá / fölé amennyivel akarod, és a vakut is tudod + - 3-mal korrigálni, felenként.
A krézikönyv nem írja, egy amerikaitól tanultam. Kipróbáltam, így van.
Kösz az üdvözlést SLR,de azért a tapasztalataim nem biztos,hogy mindenben üdvözitőek.Vannak fehér foltjaim.Tedd meg ezt a vakutapasztalat megosztását mert még nem vagyok teljesen képben .Ugyanis én abszolut amatőr vagyok igaz 33 éve.De azért élvezem és szeretek fotózni ,no meg tanulni.
mikes