Az ajánlásotok alapján Szeged, Miskolc, Hatvan és Dombóvár képei nemsokára megtalálhatók a Brikofilm honlapján. A kép mennyisége miatt lehet, hogy az egész csak ideiglenesen lesz fenn.
A gázolajkút csere folyamatosan történik szinte valamennyi fűtőházban.Dombóvárott nyáron jártam, akkor ott helyezték üzembe, Szegeden már üzemelt. A sétáim kapcsán felmerült, hogy sok vezér nem örül neki. Nem is a tankolás miatt, hanem a kijelzett időpontok miatt, illetve felmerült a különféle belső revizori vizsgálat során való felhasználása. Mivel nem vagyok MÁV-os ezt nem igazán tudom mit takar. Ami még érdekességként elhangzott, hogy sajna sok fordítóhoz nem volt meg a rajz, így öreg "szakik" emlékezetéből javították több helyen őket. A rajzokhoz és a felújításokhoz én olyan tájékozatást kaptam, hogy nem a helyszíneken, hanem az igazgatóságokon lelhetők fel, már amennyi megvan. Sok helyen ezek felkutatása szinte önálló tevékenységet jelentene, mivel azok katalogizálása sok helyen nincs meg. Több helyen ugyanakkor tervezik a Tatai úti levéltár kihelyezett részlegekénti működtetését. Ez jövőre várható, akkor talán jobban hozzáférhetők lesznek a helyszíneken is a rajzok.
Akkor a jelenleg zajló legkomolyabb celldömölki fejlesztés képekben:
Hát dió héjban ennyi jutott a 21. században a 21. századból Celldömölkre.
Tudomásom szerint Tapolcán is készül a "luca széke" gázolajkút. Aztán amit személyesen is láttam az az, hogy SV-n és UD-n is elkészült a padozat olajmentesítése, legalábbis részben.
A topikon eddig nem esett szó a fűtőházaink fejlődéséről. Bármennyire is furcsa azért van némi fejlesztés. Itt van például a celldömölki új szín új padozata. Ezt idén augusztusban követték el. Ritka, hogy gép nélkül ennyire kipakolva fotózható a szín, éppen ezért csaptam le a lehetőségre.
Kinnt maradtak biztos ami biztos. Egyrészt elég komoly összegbe kerültek a MIR felvételekor ezek a táblák, és cseréjük sem lesz (lenne) két forin. Ráadásul mint látható igazából azt sem tudjuk mit kellene rá kiírni. Pl. egy helyett három tábla kellene? Elvileg igen.
Volt: Celldömölk Gépészeti Főnökség. 27 betű!
Lenne?:
1. Területi Gépészeti Központ Szombathely. Celldömölk Mozdonyüzemeltetési Telephely. 71 betű!
2. Területi Gépészeti Központ Szombathely. Celldömölk Fenntartási Műhely. 61 betű!
3. Területi Gépészeti Központ Szombathely. Celldömölk Kocsivizsgálati Telephely. 67 betű!
Összesen 199 betű!
Esetleg:
4. Területi Gépészeti Központ Szombathely Celldömölk Gépészeti Telephelyek. 65 betű!
Másrészt pedig ha egyszer megröptetik a MOL-osokat akkor ugye lehet, hogy visszarendeződés lesz. Persze ezt csak a csacsi szívem sugallja esély szinte nulla. Nme a röptetésre, hanem a visszarendeződésre.
Az első képed már fűtőház történet a képen még látható a röptető, a gázolajkút építése miatt elbontották. Lehet, hogy még ma rakok be képet a bontásról.
A Gépészeti Főnökség hivatalosan nem létezik. Helyette van tulajdonképpen a Területi Gépészeti központ, mint mondtam a TGK vezető az aki megtestesíti végül is a régi Gépészeti Főnököt. Azzal a különbséggel, hogy több telephely felett gyakorolja a felügyeletet. Pl. Sm területen régen volt 3 Gépészeti Főnök: Sm, Zeg, Ce, Mindenki keze alatt volt fenntartás, üzemeltetés és kocsivizsgálat. Most helyettük van egy TGK vezető aki mindhárom területet felügyeli. Neki vannak osztályvezetői akik a saját területüket felügyelik, így az üzemeltető nem dirigál a kocsivizsgálati dolgokban. Legalábbis nem illene...........
Akkor a Gépészeti Főnökség elnevezés hivatalosan nem is létezik? Helyette van az a bizonyos név, melynek nevét ponosítgatjátok? Hivatalosan ennek kellene nevezni ezen helyeket?
"Bár sokszor keverik a "hivatalos" megnevezésekben is a Fenntartási Műhelyt Fenntartási Telephellyel, de Mozdonyfenntartási Műhellyel még soha nem találkoztam."
Magam is keverem Fenntartási műhelyt kellett volna írnom természetesen! De tényleg egy rendelkezésen belül is eltérő elnevezést alkalmaznak.
A két márkárol csak annyit,a Ferrari a világ leggyorsabb, a Honda a legteknikásabb auto egyébként mind a két márka többszörös világbajnok a formula 1-ben ennyi a közös bennük.
Mint már szóban is próbáltam értésedre adni, a két márkában nem sok közös van, és erre próbáltam utalni az előbb is. Természetesen semmi bajom sem Veled, sem a nickeddel. Arra próbáltam csak felhívni a figyelmedet, hogy az elnevezéseken felesleges vitatkozni. Ha következő főnökeink istállónak , vagy bármi másnak fogják elkeresztelni a munkahelyünket, nekünk, (és remélem Neked is) mindig fűtőház marad.
A továbbiakat majd szóban, ne terheljük evvel a topicot.
Kedvenc fűtőházam, amelyből nem lehetett sem telephely sem fenntartási műhely. (Egyébként a hivatalos megnevezésünk ( melyet valóban sokszor egy irományon belül is kevernek) Fenntartási műhely.
Bár sokszor keverik a "hivatalos" megnevezésekben is a Fenntartási Műhelyt Fenntartási Telephellyel, de Mozdonyfenntartási Műhellyel még soha nem találkoztam.
A valóságban: Mozdonyfenntartási Műhely; Mozdonyüzemeltetési Telephely, Kocsivizsgálati Telephely. Tehát erről a háromról beszélünk. Ezek vezetői a telephelyvezetők, az ő vezetőik a TGK osztályvezetői, és az ő főnökük a TGK Vezetője és itt van meg a kapcsolat a klasszikus gépész felálláshoz. Így kerül újra egy kézbe az ami a fűtőházaknál hagyományosan mindíg is egy kézben volt. Azt hiszem egyszerűbb továbbra is Fűtőházat írni!
Nem én írtam, hogy gyenge volt, azt más írta, én bizonytalan voltam először. Azért nem tolongtak a kollégák a megoldással. A többségnek igenis érdekes és talányos volt. Szerintem, és az RTL klub szerint, és a sípolós csirke szerint is!