Keresés

Részletes keresés

bszzz Creative Commons License 2024.02.16 0 6 5684

Egészen pontosan Nagykátán történt, nem is Szentmártonkátán.

Hosszú évek óta a nagykátai MOL parkolójában áll több térségi busz, egészen pontosan 4, hogy a buszok, és a sofőrök autói férjenek, plusz napközben a kiállásukat töltő buszok is keg tudjanak ott állni, úgy parkol ez a 4 busz, hogy a parkolo bal eljében/bal hátuljánan/jobb elejében/jobb hátuljában.

RTR-897 helye a bal hátsó volt, a parkoló olyan, mintha egy buszöböl venné körbe, tehát szintkülönbség van a parkoló aszfaltja, és az azt körülvevő tér felett. Na ez a bal hátsó parkolás úgy történik (amúgy azóta is) hogy a busz segge felvan engedve a “padka” fölé, így közelebb kerül a talajhoz, az oninózus napon a közteresek összegereblyézték a leveleket a parkolóban, több kis kupacot hagyva, pont egy ilyen kupac fölé tolatott 897, és a levélkupac, meg a padkanagasság már elég volt ahhoz, hogy az amúgy sem magas credo hozzáérjen a levélhez. 
Egyébként a sofőr, aki a busszal volt, pár hónapra van a nyugdíjtól, sejthető, mennyire nem hiányzott ez neki mèg a karrierrjéhez. És ő a szentmártonkátai, nem a kiégés helye.

így kerek a sztori, gondoltam leírom akkor, ha már jobban belementünk. És ez 100%.

Előzmény: robbanómotor (5683)
robbanómotor Creative Commons License 2024.02.15 0 2 5683

Pedig amit írtál okot, abban semmi olyan nincs, ami ne lenne akár ide való.

 

Tényleg ne tapicskoljunk a bulvármocsokban, mert lehet, hogy egy szó sem igaz belőle, de én úgy tudtam, hogy szándékos károkozás történt, amihez képest a "regenerálás közben meggyújtotta maga alatt az avart" egész érdekes eufemizmus. Viszont nem vagyok se bűnügyi újságíró, se tűzvizsgáló, és fórumon veszekedni sincs kedvem (ahhoz túl rég óta, 20 éve vagyok itt, és nem véletlenül egyre kisebb intenzitással), szóval nagyon szépen kérek mindenkit, hogy ne küldjetek el az anyámba, amennyiben tényleg csak annyi történt, hogy műszaki hibából kozmált oda autóbuszgyártásunk aktuális csúcsmodelljének egy példánya. 

 

Előzmény: Obus (5682)
Obus Creative Commons License 2024.02.15 0 4 5682

Köszi.

 

Volt itt egy ilyen hozzászólás: https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166085499&t=9221740

"Amit hallottam, az alapján nem csodálkozom, hogy nem lett hír belőle. Ha még csak annyi lett volna, hogy beborult az árokba, vagy ilyesmi. Nem igazán fórumra való téma. :/ "

 

Pedig amit írtál okot, abban semmi olyan nincs, ami ne lenne akár ide való. Érdekes amúgy, hogy a katasztrófavédelem oldalán se jelent meg (kép és részletek nélkül), pedig nem kis tűz volt, ha ilyen kimenetele lett.

Előzmény: bszzz (5681)
bszzz Creative Commons License 2024.02.14 0 0 5681

Eléggé, motortér teljesen, meg kb. az utolsó 4 pár ülésig, de a függönyökön keresztül legelőre is el-el jutott, az első ajtó feletti credo logó is kormos.

 

Nem is az, hogy sunnyogni való van benne, szerintem inkább az áll mögötte, hogy a "kiÉgetT a vOlÁnbuSz egyIk BuSza JósáGos ÚrisTen" szellemi szintű médiák ne hozzák le, hogy a fél megye életveszélyben volt, igaz, mondjuk mindenkit időben sikerült lemenekíteni, meg hát amúgy nem is volt a buszon senki.

Előzmény: Obus (5680)
Obus Creative Commons License 2024.02.14 0 0 5680

Mennyire égett ki?

Előzmény: bszzz (5676)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.14 0 2 5679

Ez egy picit úgy hangzik, mintha lett volna a dologban némi sunnyogni való

Előzmény: bszzz (5676)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.14 -1 0 5678

nem utalnak rá, hogy mikorra kell a teljesítéshez szükséges feltételeket biztosítani?

 

 

----------------------------------------------------

 

kinek kell biztosítani ?

mit kell biztosítani ?

Száguldó Fotóriporter Creative Commons License 2024.02.14 0 0 5677

Ilyenkor mindig az a kérdés fogalmazódik meg bennem, hogy "Mikor kezdődik?"... :) Vagy nem utalnak rá, hogy mikorra kell a teljesítéshez szükséges feltételeket biztosítani, vagy csak nem találom a szövegkörnyezetben.

Előzmény: Törölt nick (5672)
bszzz Creative Commons License 2024.02.13 0 2 5676

01:30-kor végez a fordája, ez akkor történt. Reggelre már el is húzták a roncsot a ceglédi bontóba, valószínű ez az oka, hogy nem sokan tudnak róla.

Előzmény: Őrült Szemetelő (5673)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.13 -1 3 5675
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.13 -1 3 5674
Őrült Szemetelő Creative Commons License 2024.02.13 0 0 5673

Köszönöm! Annyira nem vészes a sztori ezek szerint. De mondom, az lep meg, hogy se egy helyi hírlapban nem találtam erről említést, se itt.

Előzmény: bszzz (5667)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.12 -2 3 5672

Ez érdekes.

https://ted.europa.eu/hu/notice/-/detail/89410-2024

Ez az a tavalyi alvállalkozós tender a kelebiai "vonatpótlóra", amit a Panoráma Tourist nyert meg, de ők visszaléptek, így a második BuszRent lett a befutó.

Ezek szerint aktiválták a tavalyi szerződést? Ha igen, 8 kocsival fognak beszállni a "vonatpótlóba" és a kapcsolódó fordákba.

 

Érdekes ugyanakkor hogy ezt is újrapályáztatták, de eredménytelen lett ajánlat híján. A Pest megyei részt a tavalyi tendernél a B Euro Car nyerte 3 kocsival (erre érvényes szerződés is van, de nem aktiválták) majd az újrapályáztatást is 8 kocsival (itt nem tudni hogy a szerződést is megkötötték-e).

 

 

bszzz Creative Commons License 2024.02.11 0 5 5671

Sajnos már mindenképpen kell az árverés, annyi van, hogy 1millió forint alatti buszoknál erről elég a Volánon belül dönteni, 1 millió felett meg már az Építési és közlekedési minisztérium hozzájárulása is kell.

 

Azt meg, hogy miért foglalkoznak a megvásárolt buszok utóéletével, és miért szívatnak ezzel magán és belsős embereket egyaránt, azt meg nemtudom, gyanítom ugyanaz a válasz rá, mint ami a Volánon belüli rengeteg érthetetlen dologra: így csinálták 1968-ban is, jóvanazúgy'. vagy a másik, hogy senki se mer semmiben dönteni, mert fél a következményektől, és tologatja, meg másra hárítaná a feladatokat, amiket nincs hova tologatni, mert senki sem akarja magára vállalni.

 

A kibaszást nem úgy értettem, hogy aki megveszi, neki az a célja, hogy "na kibaszok a másikkal", hanem úgy, hogy nem fer, hogy még annak a másiknak 3 kattintás megvenni egy buszt, addig annak a busznak a kérelmezőjének vérverejték volt eljutni a licitig, és megérdemelné, hogy ő is kapja, és lehetőleg anélkül, hogy feljebbverik az árát neki.

Előzmény: Obus (5670)
Obus Creative Commons License 2024.02.11 0 2 5670

Árverés nélkül is simán lehetne őket értékesíteni, mert csak megadott értékhatár felett kell árverést kiirni tudtommal.

Azt nem igazán értem, hogy a Volánbusznál miért érdekel bárkit is az eladott buszok utóélete ilyen szinten, hogy emiatt szigorítottak volna. Aki nem tartotta magát a szerződéshez, azt kötbérezzék meg, vagy amire lehetőséget ad a szerződés, de hogy emiatt miért ér bárkit hátrány akár dolgozói, akár vásárlói szinten? 

 

 

Előzmény: BY 45-32 (5669)
BY 45-32 Creative Commons License 2024.02.11 0 2 5669

Nem a kibaszás miatt, csak úgy gondolom nem egy olyan BKV-tol vásárolt Ikarus van magánkézben amit úgy vették még hogy ez volt meghirdetve, mindegy mi csak Ikarus legyen. Természetesen nem minden esetben ez történt, de élek a gyanúval hogy ilyen biztosan elofordult. Ellenben a Volánbuszos licitek - tudomásom szerint - azért kellenek, mert állami tulajdon adás-vétele történik, emiatt kell nyilvános árverést kihirdetni.

 

Ahogy korábban leírták itt mindegy busznak több hónapos utánajárás, várakozás, aktatologatás kell, mire felkerüljön egy rendszám hirdetése. Nem is probléma, hogy hirdetik hogy ez még az a rendszám eladásra kerül, hanem azt, hogy erre lett kérvény írva, valaki kitaposta az ösvényt idáig. Ne jöjjön egy valaki aki hopp meglátta hogy Ikarust eladónak hirdet nagy kegyesen a Volánbusz - mert ilyen kommenteket is olvastam - akkor azt gondolják csak random kiválasztottak valamit eladásra. Ezt kellene tiszteletben tartani, a licit valóban akkor számíthat ha van olyan kocsi amit többen még akarnak vásárolni korábban említett eljárás során. Úgyhogy aki csak egy Ikarust akár vásárolni mert olcsóér' hirdetik annak ajánlom a hahu hirdetésit. 

Előzmény: torqmatic (5668)
torqmatic Creative Commons License 2024.02.11 0 0 5668

Jó, azt azért elég nehezen tudom elképzelni, hogy valaki csak azért vegyen egy buszt, mert unatkozik és/vagy ki akar b@szni másokkal... :)

Most ahogy nézem, például a Kaposos 415 is elment kikiáltási áron, tehát senki nem licitált rá.

Előzmény: bszzz (5666)
bszzz Creative Commons License 2024.02.10 0 2 5667

897 kiégett.

Regenerálás közben meggyújtotta maga alatt az avart.

Előzmény: Őrült Szemetelő (5552)
bszzz Creative Commons License 2024.02.10 -3 3 5666

Igen... végre valaki, aki érti.

Éppen ezért elég k*cs*g dolog hirdetni ezeket a liciteket, mert ahhoz, hogy egy ilyen busz felkerüljön, sok hónapnyi utánajárás, könyörgés kell a volán felé, a kért buszt a kérelmező megnézte személyesen, lenyilatkozta, hogy nem fogja haszonszerzésre használni (ami miatt épp ilyen bonyolult az eladás, mert sok "kedves" fanatikus visszaélt az olcsón megvett buszokkal, és hasznot akart húzni belőle.) Ami miatt a jóindulatú felsővezetésnek, és az eladásban résztvevő ügyintézőknek sok-sok le*aszás járt. Épp ezért már kevésbé jóindulatúak.

Egy szó mint száz, valaki azokért a buszokért már nagyon sok emailt, telefont, időt, energiát eleresztett, csak az előbb említett "kedvesek" miatt nem adhatja el nekik a volán, csak ilyen módon, mert egy "fer" a többiekkel szemben.

De egyébként nem fer, mert leül a gép elé valaki, aki unatkozik, és van pénze, aztán megvette azt a buszt, amiért az a másik nagyon sokat "harcolt".

Azért írtam ezt le, mert részese vagyok egy ilyen folyamatnak, fixen tudom, hogy akik azokat a buszokat szeretnék, sokat kínlódtak értük, tehát az lenne a fer, ha az Övék is lenne, ahhoz meg úgy lehet hozzásegíteni Őket, ha nem hirdetitek a liciteket.

Aki szeretne magának, keresse meg a volánt egy saját maga által kiválasztott busszal, és licitáltassa meg magának.

Most van rá lehetőség.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Obus (5665)
Obus Creative Commons License 2024.02.10 0 0 5665

Szerintem ami felkerül árverésre, arra lett benyújtva igény.

Előzmény: torqmatic (5664)
torqmatic Creative Commons License 2024.02.10 0 1 5664

Hát a BKV-s árverések tapasztalatai alapján ami nem Ikarus arra kb 0 érdeklődés szokott mutatkozni, de kíváncsi leszek, hogy az a MAN kell-e majd valakinek. Gyűjtőnek mondjuk tuti nem, munkásszállításra vagy valami hasonlóra esetleg még jó lehet.

Előzmény: Törölt nick (5661)
htibor Creative Commons License 2024.02.09 0 11 5663

OFF

Asszem létezik egy Buszos honlapok c. topic is itt az indexen de javítsatok ki, ha tévedek és már beszántották.

Gondoltam, hogy GYMS-re lesz kihegyezve a téma(van még pár egyéb megye, de TOP3 a GYMS), az érintett készítőknek is megírtad az észrevételeidet, vagy csak ide? Mit válaszoltak rá?

Ha nem tetszik amit mások művelnek, akkor mindenki előtt nyitva a pálya...ja szólok, hogy időbe, pénzbe és szabadidőbe kerül.  Ezért IS hagytam abba 2011/12 után.(meg más miatt is, de azt inkább nem fejteném ki...)

Nem kell akkor nézni őket és nem onnan kell tájékozódni. Ennyi.

ON

Előzmény: gagambba (5662)
gagambba Creative Commons License 2024.02.09 -7 9 5662

Üdv. Mindigis azon gondolkoztam, milyen jó kis topik ez. Szerencsére jelenleg is igen sok segítőkész ember van még ebben a "szakmában", amit sokan csak hobbiként űzünk. Ezáltal úgy gondoltam megosztom pár gondolatomat, észrevételemet, mely segítség lehet pár topiktársunknak. 

 

Az egyik legmeghatározóbb közlekedési oldalnak továbbra is HB oldalát tartom. Öröm olvasni a cikkeit és nézni azt a sok-sok archív képet, amelyeket már tíz -húsz éve készített. Szerintem nagyon sokan visszamennénk az időben egy pár kört Ikarusozni olyan tipusokkal, amelyek egyszerűen már nincsenek forgalomban. Ezt az ő oldalán megtehetjük valamennyire a képeinek köszönhetően. Illetve azt is el kell ismerni, hogy ő már akkor szakmabeli volt, mikor sokan még meg sem születtünk. Összességében ha volt is kevésszer helytelenség, azt bőven el lehet nézni. Emberek vagyunk, mindannyian hibázunk. 

 

Nagyon tetszik még a Komlói tömegközlekedés weboldala is. Igen sokmindent sikerült megtudnom a komlói közlekedési rendszerről és a buszokról is. Tetszenek a beszámolók és továbbá az az összetartás, ami van a szerkesztőségben. Az utóbbi időben rengeteget fejlődött magához képest Komló közlekedése, amiben az oldal kezelői is nagyon nagyban benne voltak. Ezt így folytassátok fiúk, nagyon jó! 

 

Amiben továbbra sem csalódtam még eddig az Bobaltnak az oldala. A komplett országos állományilisták, melyek rendszeresen frissülnek. (Elég is csak megyei szinten írni a kocsikat, mert utóbbi időben annyi gyakran történő kocsimozgatás van). Nagyon jók az archív képek, melyek visszarepítenek az időben, ugyanakkor folyton frissül újabb és újabb képekkel. Szerintem mindannyian köszönettel tartozunk Bobaltnak ezért a munkáért, amit ebbe az egészbe beletesz, mindezt értünk. 

 

És akkor leírnám a véleményemet még egy oldallal kapcsolatban is. Nos ez a Győri Buszok Katalógusa, mely régebben megint csak szép éveket élt meg, jelenleg azonban azt tapasztaljuk, hogy az egyik legszavahihhetetlenebb weboldal lett. Mint tudjuk az elgondolás jó. Lényegében GYMS megye,/ vármegye közlekedési eseményeit próbálna nyomon követni. Itt megfogalmaznék pár véleményt, amely segíthet abban, hogy az oldal visszanyerje a régi megbízható formáját. 

Első körben: Ha egy jármű elkerül GYMS megye közszolgáltatási területéről másik megyébe, attól még az a jármű továbbra is állományban van, és a volán központi állományának a része. Ennek ellenére úgy működik az oldal logikája, ha egy adott jármű átkerül egy másik megyébe, a weboldalon azt a járművet automatikusan áthelyezik a "selejtek, leállították" mappába, mely egyszerűen téves információt ad. 

Másik: A selejtezéseknél célszerű lenne megemlíteni, hogy melyik jármű mely hónapban állt le. Mondom miért: Ha egy nem helybeli illető néz rá az oldalra, akkor az oldalon szereplő állomány listák közt talalkozhat olyan rendszámokkal is, amely kocsik valójában már nincsenek forgalomban. Ez félrevezető, ugyanis nem mindenki rendelkezik JSZP-vel (Ügyfélkapuval) ahol le tudja kontrollálni, a weboldalon szereplő járművek közül melyik van forgalomban és melyik nincs. Ha pedig olyanért utazik GYMS megyébe, mely már nem közlekedőképes, akkor igen szerencsétlenül jár és az utazási költségek is igen súlyosan sérthetik az illetőt. 

Harmadik: A soproni helyi állomány jelenleg 26 darab autóbuszból áll, nem a weboldalon szereplő 17 darab kocsiból. Ez helytelen és közszolgáltatási szerződést is sért. (Polgármester maga is lenyiltakozta ezt.) Ezt mihamarabb javítani illene egyszerűen azzal, hogy a weboldalon hibásan helyközi állományban szereplő helyi járatos kocsik, átkerüljenek a soproni helyi állományba. 

Negyedik: A friss fotó az körülbelül egy-két hónappal azelőtt publikált képet kellene, hogy jelentsen. Miért: Ha valaki egy kocsit szeretne fotózni friss állapotban, megeshet vele, hogy az oldal elavult képei alapján tájékozódik és elutazik olyan Kisalföldes/Énykk- s mintában lévő kocsikért, amik valójában már rég nem úgy néznek ki. Dátumot itt sem ártana írni, az adott kép alá vagy képre. Ez biztos infót adna. Igaz vannak hibák a helyközi táblázatokban is, ám még ez zavarhat legkevésbbé, mivel a volán gyakran helyezi át járműveit még megyén belül is. Ennek ellenére, ha egy kocsi több, mint egy éve tartozik egy másik telephelyhez, azt azért illene szerintem áthelyezni az oldalon egyik állományból a másikba. 

 

Ennyit szerettem volna írni. Kissé hosszú lett és kissé OFF.

Mindenkinek kitartást és jó munkát a továbbiakban is. 

Törölt nick Creative Commons License 2024.02.08 -1 7 5661

Hamarosan újabb kocsik kerülnek árverezésre.

HFF-617

KWA-088

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.08 0 2 5660

OFF

Persze ha valóban ki akarnák javítani a hibákat, akkor nagyjából újra kéne írni az egészet. Oldalakat tudnék írni arról, milyen hibáktól, kényelmetlenségektől hemzseg, kezdve attól, hogy hiányos/hibás lekérdezéseket kezel felhasználói szintig kivitt hibaként, ami csak azután nem jelentkezik, hogy a felhasználót rákényszerítette, hogy manuálisan kivegye a problémás részt a lekérdezésből, egészen addig, hogy több helyen is jól megsejthető, hogy még a régi lekérdező ezeréves kódjából is tákoltak át csomó mindent ebbe, ami úgy sikerült, ahogy.

De mint tudjuk, ajándék lónak ne nézd a f__át...

ON

Előzmény: Obus (5655)
zsig Creative Commons License 2024.02.08 0 0 5659

5-6 db világoskék van egyben a műhely előtt + 1 fesztiválos, a többit nem láttam, amikor legutóbb arra jártam. 

Előzmény: torqmatic (5638)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.07 0 2 5658

Sok minden szégyenletes ott - persze ugye még mindig a JSZP-ről beszélünk? :D

Előzmény: Komlósfecskés (5648)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.07 0 1 5657

Mert a rendszer kiválóan működik.

Előzmény: félinfós (5652)
LSU 106 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 5656

+ Rába Contact 092 HIA-527/HXU-563, Kaposvár

Előzmény: LSU 106 (5650)
Obus Creative Commons License 2024.02.04 0 3 5655

Sok olyan rendszám van, ami nem kérdezhető le jelenleg, és ameddig ezt a hibát nem javítják ki, addig az okmányiroda tud róluk adatot szolgáltatni, ami illetékköteles.

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (5654)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!