Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2024.02.15 0 0 5766

Az érdekes lesz úgy hogy a midi rész egyben van a szólóval és a csuklóssal.

Előzmény: Dante001 (5765)
Dante001 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 5765

Állítólag Kaposváron MAN vs Mercedes lesz.

 

Furcsállom, hogy se a BYD, se az Ikarus nem indult..

 

https://kaposvarmost.hu/hirek/kaposvari-hirek/2024/02/15/elektromos-busz-man-mercedes.html

mc figyelo Creative Commons License 2024.02.15 0 0 5764

 

Melyik gyártó gyárt ma Európában elektromos midi buszt ?

 

Az attól függ. Mármint a hossztól - mennyi a kiírásban a maximum?

Amúgy 10,7 m alatt sokan, az MAN babérokat arat és a Mercedes is bejelentette az eCitaro K modellt.  

 

Hányan gyártanak alacsonypadlós LF midibuszt 8 m körül?

 

Tudtommal kevesen: BYD, Ikarus, TAM.

 

 

Előzmény: trizs77 (5757)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 5763

Az IVECO 9,5-ből eddig mennyit adtak el?

 

Előzmény: 18-09 (5761)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 5762

Köszönöm szépen.

 

Előzmény: 18-09 (5761)
18-09 Creative Commons License 2024.02.14 0 0 5761

Ha valaki elektromos midit akar venni, azért van bőven lehetősége 10 méter alatt, így hirtelen:

 

- Mellor | 7, 8, 9 méteresek

- Bluebus | 6 méteres

- SOR | 8, 9,8 méteresek

- Solaris | 9 méteres

- Rampini | 6, 8 méteresek

- Iveco | 9,5 méteres

- Altas | 7,5 méters :)))

Előzmény: trizs77 (5757)
padisah Creative Commons License 2024.02.14 0 0 5760

ha szépen megkérnek, én is beadok egy ajánlatot, és akkor megvehetik az Ikaruszt nem? :)

Előzmény: Törölt nick (5755)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.14 0 0 5759

Iveco

Előzmény: trizs77 (5757)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.14 0 0 5758

Ganz?

Előzmény: trizs77 (5757)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.14 0 0 5757

Melyik gyártó gyárt ma Európában elektromos midi buszt ?

 - solaris ?

 - ? ? ?

 - SOR ?

 - ? ? ?

 

Várható 3-4 ajánlat ?

 

egyáltalán lehetséges/van 3-4 olyan gyártó aki 1 db városi, elektromos midi buszra ajánlatot ad be ?

 

 

kristoof Creative Commons License 2024.02.14 0 0 5756

"Nem lesz új tender."

 

De lesz.

Előzmény: Törölt nick (5755)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.14 0 0 5755

Bukott a hódmezővásárhelyi villanybusz-tender (1 db midi), mivel csak egy ajánlat érkezett (Ikarus).

Nem lesz új tender.

Kár, mert ezek szerint tényleg a proto Ikarus midit szerették volna megszerezni. 

 

 

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.12 0 0 5754

csak tipp: lehet hogy itthon üzembehelyezett kocsi máshol fut valahogy?

Előzmény: mc figyelo (5753)
mc figyelo Creative Commons License 2024.02.11 0 0 5753

Azt írja az újság, hogy a BM szerint 2024 január 31-ig 206 tisztán elektromos buszt helyeztek forgalomba Magyarországon. (Valójában 205, mert a Caetano H2 buszt tévesen jegyezték be)

https://villanyautosok.hu/2024/02/09/majdnem-50-000-villanyauto-fut-a-magyar-utakon/

 

Egyetértettünk korábban, hogy ez a szám 184. Tavaly júniusban a havi elektromos jármű adatszolgáltatás szerint hirtelen 205-re ugrott az anyakönyvezett busz állomány létszáma.

 

Tudja valaki, hogy hol bujkál, netán fut 2023 június óta Magyarországon 21 e-busz?

Aron_son Creative Commons License 2024.02.07 0 1 5752

Egy saját, kettő lízingelt.

 

#5746-ban tévesen írtam az egyik rendszámot: WEB-012 nem 120e, WEB-014 igen.

Előzmény: kristoof (5750)
mc figyelo Creative Commons License 2024.02.06 0 0 5751

Igaz.

 

De ha már felhoztad, megosztanád, hogy hány busz, mekkora futásteljesítménnyel, hány napra állt munkába, és aztán hány napig ácsorogtak, amortizálódtak, majd milyen rendelkezésre állással működött utasforgalomban a 40 tagú flotta?

 

Értjük: a nyilvántartásba vétel egy statisztikai intézkedés, a hasznos tevékenység utasszállítási / környezetvédelmi küldetés teljesítése ettől független jelenség. Spongyát rá. 

 

Előzmény: torqmatic (5749)
kristoof Creative Commons License 2024.02.06 0 0 5750

Ráadásul, ha minden igaz, egyetlen buszt sem vettek meg és még csak nem is lízingelik őket, hanem csak tartósbérletben vannak ott. 

 

Mindez csak azért érdekes mert az már bizonyos, hogy ha lejár a bérleti szerződés, akkor azt nem hosszabbítja meg a Weekend Bus. 

Előzmény: Aron_son (5746)
torqmatic Creative Commons License 2024.02.06 0 0 5749

Noha a valóban elég sok idő telt el, mire a Volánbuszos eCitarók a végleges és eredetileg tervezett helyükön elkezdtek dolgozni, a gyártásuk évében is szállítottak már utasokat, az Eucharisztikus Kongresszusra.

Előzmény: mc figyelo (5748)
mc figyelo Creative Commons License 2024.02.06 0 0 5748

Köszönöm a magyarázatot.

Pontosan fogalmaztam - forgalomba helyezés - de hibásan számítottam - a regisztráció számít.

 

Elfelejtettem, hogy olyan országban élek, ahol augusztusban lóhalálában megvásárolnak és lajstromba vesznek egy "Európában is figyelemre méltó" méretű Daimler Mercedes-Benz eCitaro flottát, hogy aztán a következő évben, 7-8 hónap múlva fokozatosan helyezzék azt utasforgalomba.

 

Vagy ahol a finanszírozási mintaprojekt keretében tavasszal átadnak egy tucat 12 eCitaro, de ezeket legalább az év őszén már használatba veszik, így nincs félreérthetőség.

 

Ami a tavalyi 4 egységet illeti, senkinek sincs ötlete? Midibuszok? Bajai SOR? Fehérvári Ikarus? Ráckevei Goldi? Vagy egy forgalmazó vett egy demópéldányt?

A Belügyminisztériumi adatbázis nem nyilvános, lekérdezhető?

 

A két javítás után következhet egy harmadik: a tavaly európai e-busz ranglistán Franciaország után  4. Norvégia (588), után következik Spanyolország (525)

Előzmény: IkarusEAG (5747)
IkarusEAG Creative Commons License 2024.02.05 0 0 5747

A 40 eCitarót már 2021-ben átadták. A 44 kocsi a 2 kaposvári és 12 fehérvári 120e-ből, az 5 veszprémi MAN-ből, a 10 miskolci BYD-ből, a 12 debreceni eCitaróból, valamint a Weekendbus év eleji flottabővítéséből jött ki.

Előzmény: mc figyelo (5745)
Aron_son Creative Commons License 2024.02.05 0 1 5746

El kéne dönteni, hogy a WeekendBus hány (3 vagy 4?) Ikarus 120e-t lízingel (vagy tulajdonol?).

 

3: WEB-006, WEB-012, WEB-013.

Mind Ikarus 120e V2. Sokszor felbukkan csereként SPY-244 (V1).

 

Írd fel a kéménybe, sokadjára kérded ;)

Előzmény: mc figyelo (5745)
mc figyelo Creative Commons License 2024.02.04 -2 0 5745

A magyar busz portál a 2023 vs. 2022 európai busz statisztikából szemezget változó pontossággal:

https://magyarbusz.info/2024/02/02/tavaly-tobb-mint-7000-villanybuszt-allitottak-forgalomba-europa-utjain/

        
Az ACEA idézett táblázata szerint az EU új busz állománya 32 593, -és nem 32 513 egység.


A
saját számításokban sem pontosabb, megállapítja:
„a legtöbb villanybuszt Németország helyezte üzembe...835 darabot.
A németeket az          Egyesült Királyság követi           1314….kocsival” 

      
Az ACEA adatait nem vitatja, még

ha a tavaly Magyarországon forgalomba helyezett 60 e-buszból 4 egységgel nem tud elszámolni.

         
Megért volna egy mondatot az előző évi adat is: hogy jött ki az ACEA-nak 44 kocsi,
ha 2022 márciusában Budapest környékén 40, szeptemberben Debrecenben 12 eCitaro,
októberben Székesfehérváron 12 Ikarus 120E állt forgalomba? Ez eddig 64 kocsi.

 

El kéne dönteni, hogy a WeekendBus hány (3 vagy 4?) Ikarus 120e-t lízingel (vagy tulajdonol?).

 

mc figyelo Creative Commons License 2024.02.01 0 0 5744

Az elektromos iskolabusz tenderről  továbbra sem derül ki, hogy társadalmi egyeztetés tárgya, vagy már a felhívás maga -utóbbit erősíti, hogy mátol fogadják a támogatási kérelmeket.

 

A társadalmi egyeztetés másik három tárgya esetén közölték, hogy az észrevételek beadási határnapja február 7.

 

75%-ban pozitív hozzáállás.

Előzmény: mc figyelo (5743)
mc figyelo Creative Commons License 2024.01.30 0 0 5743

Miközben „a magyar buszgyártással foglalkozó szakmai hírportál” a fránya szakszervezeteket hibáztató Volánbusz közleményével nyújt hiteles, valóságon alapuló részletes tájékoztatást,
https://magyarbusz.info/2024/01/30/a-szakszervezetek-idohuzasa-miatt-akar-tobbhavi-beremelestol-is-eleshetnek-a-volanbusz-munkavallaloi/

 

addig a hazai elektromobilitás, kiemelten az elektromos buszok világában zajlik az élet.

           Kilenc napon belül

-előbb egy nemzetközi hidrogén energetikai konferencia a Hydrogen Open 2024 közlekedési napjának programját és bőséges hidrogén üzemanyagcella hajtású elektromos busz (FCEB) tartalmát ismerteti a humda.hu/green/aktualitasok

https://humda.hu/green/aktualitasok/humda-nap-programja-193

 

-majd négy(!) e-mobilitási társadalmi egyeztetésről ad hírt a portál:

1          HUMDA Elektromos Iskolabusz Kísérleti Projekt 2024

https://humda.hu/green/aktualitasok/tarsadalmi-egyeztetes-194

 

Nincs meghirdetve a társadalmi egyeztetés, így nincs határideje sem az észrevételek beadásának

 

2          Társadalmi egyeztetés - Környezetkímélő, kibocsátásmentes városi, elektromos meghajtású személyszállítási járművek beszerzése és a kapcsolódó töltőinfrastruktúra modernizálása, technológiai bővítése 25 000 főt meghaladó lakosságszámú városokban

https://humda.hu/green/aktualitasok/tarsadalmi-egyeztetes-kornyezetkimelo-kibocsatasmentes-varosi-elektromos-meghajtasu-szemelyszallitasi-jarmuvek-beszerzese-es-a-kapcsolodo-toltoinfrastruktura-modernizalasa-technologiai-bovitese-25-000-fot-meghalado-lakossagszamu-varosokban-199

 

A felhívással kapcsolatban várjuk szíves észrevételeiket a zoldbusz@humda.hu e-mail címen.

 

3          Társadalmi egyeztetés - Zöld Busz Programhoz kapcsolódó komplex energetikai megoldások támogatása

https://humda.hu/green/aktualitasok/tarsadalmi-egyeztetes-zold-busz-programhoz-kapcsolodo-komplex-energetikai-megoldasok-tamogatasa-201

 

A felhívással kapcsolatban várjuk szíves észrevételeiket a zoldbusz@humda.hu e-mail címen.

 

4          Társadalmi egyeztetés - Környezetkímélő, kibocsátásmentes városi, elektromos meghajtású személyszállítási járművek beszerzése és a kapcsolódó töltőinfrastruktúra kiépítése 25.000 főt meg nem haladó lakosságszámú városokban

 

A felhívással kapcsolatban várjuk szíves észrevételeiket a zoldbusz@humda.hu e-mail címen.

 

Az elsőről, amelyik eltér a másik viszonylag egységes háromtól, nem derül ki semmi a társadalmi vitára bocsátásról - inkább „az ítéletet” látjuk.

 

A többieknél a link és a cím jelez ugyan következetlenségeket, de egységes a felépítés és az uccsó mondat: várják a szíves észrevételeket.

De meddig?

Dante001 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 5742

Valóban, azt hittem a mini meg a midi van egyben.

 

Mondjuk midit anno se sikerült beszerezni, akármennyire próbálták, aztán talán negyedjére lett végül belőle normál szóló.. :D

Előzmény: Törölt nick (5741)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.27 0 0 5741

A minibuszok tendere lett eredménytelen, de újra ki fogják írni.

A többi bírálati szakaszban van.

Előzmény: Dante001 (5740)
Dante001 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 5740

https://kaposvarmost.hu/hirek/kaposvari-hirek/2024/01/26/berletek.html

 

"A tervek szerint 10 db szóló, 3 db csuklós, 2 db midi, 2 db mini busz érkezése várható"

 

Egyenlőre tényleg csak terv, a midi-mini tender eredménytelen lett, nem adott be senki ajánlatot.

mc figyelo Creative Commons License 2024.01.26 0 0 5739

Szokásos kínai nagyotmondás!

 

Ha az akkukapacitás 563 kWh és 6% a lemerítési szint, akkor 1,43 kWh/km energiafogyasztással csak 370 km teljesíthető.

 

És egy feltöltéssel, de a járatos 20% akkutartalékkal és ezzel a fogyasztással csak 305 km sikerülhet a kínai gyártónak.

 

Ja, hogy -25C fok is volt?

Ja, hogy ez egy csuklós e-busz?

Ja, hogy 350-szer nyitottak ajtót a <25C fokra?

Ja, és a járművet Kazahsztánban gyártották a Yutong gyárban? 

 

Kösz a találatért!

Akkor folytassuk az "e-buszok télen" párbeszédet:

legközelebb az osloi tapasztalatok svéd elemzése is jöhet magyarul.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Dante001 (5738)
Dante001 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 5738
Zahnrad Creative Commons License 2024.01.19 0 0 5737

Na ja, meg lásd ezt: https://www.bussmagasinet.se/2024/01/sa-tacklar-stor-elbussoperator-nordisk-vinter/

 

Jónevű, holland töltőgyártó nem készíti fel a hóra a szekrényét. Mert egyébként a teljesítmény elektronikát ő is veszi, csak integrál, meg a vezérlést csinálja, de a hóra Skandináviában nem gondoltak.Pedig bőven van ipari tapasztalat teljesítményerlektronikák kültéri használatára, klíma nélkül is.

Mókás innen nézve, onnan nézve már szomorúbb. Ami a többi okot illeti, az pedig banális szerencsétlenkedés.

Előzmény: Itoérambolafoci (5734)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!