Azt írja az újság, hogy a BM szerint 2024 január 31-ig 206 tisztán elektromos buszt helyeztek forgalomba Magyarországon. (Valójában 205,mert a Caetano H2 buszt tévesen jegyezték be)
Egyetértettünk korábban, hogy ez a szám 184. Tavaly júniusban a havi elektromos jármű adatszolgáltatás szerint hirtelen 205-re ugrott az anyakönyvezett busz állomány létszáma.
Tudja valaki, hogy hol bujkál, netán fut 2023 június óta Magyarországon 21 e-busz?
De ha már felhoztad, megosztanád, hogy hány busz, mekkora futásteljesítménnyel, hány napra állt munkába, és aztán hány napig ácsorogtak, amortizálódtak, majd milyen rendelkezésre állással működött utasforgalomban a 40 tagú flotta?
Értjük: a nyilvántartásba vétel egy statisztikai intézkedés, a hasznos tevékenység utasszállítási / környezetvédelmi küldetés teljesítése ettől független jelenség. Spongyát rá.
Noha a valóban elég sok idő telt el, mire a Volánbuszos eCitarók a végleges és eredetileg tervezett helyükön elkezdtek dolgozni, a gyártásuk évében is szállítottak már utasokat, az Eucharisztikus Kongresszusra.
Pontosan fogalmaztam - forgalomba helyezés - de hibásan számítottam - a regisztráció számít.
Elfelejtettem, hogy olyan országban élek, ahol augusztusban lóhalálában megvásárolnak és lajstromba vesznek egy "Európában is figyelemre méltó" méretű Daimler Mercedes-Benz eCitaro flottát, hogy aztán a következő évben, 7-8 hónap múlva fokozatosan helyezzék azt utasforgalomba.
Vagy ahol a finanszírozási mintaprojekt keretében tavasszal átadnak egy tucat 12 eCitaro, de ezeket legalább az év őszén már használatba veszik, így nincs félreérthetőség.
Ami a tavalyi 4 egységet illeti, senkinek sincs ötlete? Midibuszok? Bajai SOR? Fehérvári Ikarus? Ráckevei Goldi? Vagy egy forgalmazó vett egy demópéldányt?
A Belügyminisztériumi adatbázis nem nyilvános, lekérdezhető?
A két javítás után következhet egy harmadik: a tavaly európai e-busz ranglistán Franciaország után 4. Norvégia (588), után következik Spanyolország (525)
A 40 eCitarót már 2021-ben átadták. A 44 kocsi a 2 kaposvári és 12 fehérvári 120e-ből, az 5 veszprémi MAN-ből, a 10 miskolci BYD-ből, a 12 debreceni eCitaróból, valamint a Weekendbus év eleji flottabővítéséből jött ki.
Az ACEA idézett táblázata szerint az EU új busz állománya 32 593, -és nem 32 513 egység.
A saját számításokban sem pontosabb, megállapítja: „a legtöbb villanybuszt Németország helyezte üzembe...835 darabot. A németeket az Egyesült Királyság követi 1314….kocsival”
Az ACEA adatait nem vitatja, még
ha a tavaly Magyarországon forgalomba helyezett 60 e-buszból 4 egységgel nem tud elszámolni.
Megért volna egy mondatot az előző évi adat is: hogy jött ki az ACEA-nak 44 kocsi, ha 2022 márciusában Budapest környékén 40, szeptemberben Debrecenben 12 eCitaro, októberben Székesfehérváron 12 Ikarus 120E állt forgalomba? Ez eddig 64 kocsi.
El kéne dönteni, hogy a WeekendBus hány (3 vagy 4?) Ikarus 120e-t lízingel (vagy tulajdonol?).
Az elektromos iskolabusz tenderről továbbra sem derül ki, hogy társadalmi egyeztetés tárgya, vagy már a felhívás maga -utóbbit erősíti, hogy mátol fogadják a támogatási kérelmeket.
A társadalmi egyeztetés másik három tárgya esetén közölték, hogy az észrevételek beadási határnapja február 7.
addig a hazai elektromobilitás, kiemelten az elektromos buszok világában zajlik az élet.
Kilenc napon belül
-előbb egy nemzetközi hidrogén energetikai konferencia a Hydrogen Open 2024 közlekedési napjának programját és bőséges hidrogén üzemanyagcella hajtású elektromos busz (FCEB) tartalmát ismerteti a humda.hu/green/aktualitasok
Nincs meghirdetve a társadalmi egyeztetés, így nincs határideje sem az észrevételek beadásának
2 Társadalmi egyeztetés - Környezetkímélő, kibocsátásmentes városi, elektromos meghajtású személyszállítási járművek beszerzése és a kapcsolódó töltőinfrastruktúra modernizálása, technológiai bővítése 25 000 főt meghaladó lakosságszámú városokban
A felhívással kapcsolatban várjuk szíves észrevételeiket a zoldbusz@humda.hu e-mail címen.
4 Társadalmi egyeztetés - Környezetkímélő, kibocsátásmentes városi, elektromos meghajtású személyszállítási járművek beszerzése és a kapcsolódó töltőinfrastruktúra kiépítése 25.000 főt meg nem haladó lakosságszámú városokban
A felhívással kapcsolatban várjuk szíves észrevételeiket a zoldbusz@humda.hu e-mail címen.
Az elsőről, amelyik eltér a másik viszonylag egységes háromtól, nem derül ki semmi a társadalmi vitára bocsátásról - inkább „az ítéletet” látjuk.
A többieknél a link és a cím jelez ugyan következetlenségeket, de egységes a felépítés és az uccsó mondat: várják a szíves észrevételeket.
Jónevű, holland töltőgyártó nem készíti fel a hóra a szekrényét. Mert egyébként a teljesítmény elektronikát ő is veszi, csak integrál, meg a vezérlést csinálja, de a hóra Skandináviában nem gondoltak.Pedig bőven van ipari tapasztalat teljesítményerlektronikák kültéri használatára, klíma nélkül is.
Mókás innen nézve, onnan nézve már szomorúbb. Ami a többi okot illeti, az pedig banális szerencsétlenkedés.