Keresés

Részletes keresés

südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 394

És egy III.osztályba sorolt felvételi épület,a váltókezelői épülettel Lövő állomáson:

 

 

Innen:http://mandadb.hu/common/file-servlet/document/323338/default/doc_url/2011_92_1_e.jpg

 

 

südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 393
südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 392
südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 391

Nagyobb felbontásban:

 

südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 390

És egy kuriózum.Az állomás vágányai és fa raktárépülete,a távolban pedig a vízház:

 

 

Innen:http://mandadb.hu/common/file-servlet/document/399253/default/doc_url/3718.jpg

südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 389

Egy nem annyira szép,de érdekes kép 1988-ból:

 

 

Innen:http://mandadb.hu/common/file-servlet/document/417673/default/doc_url/29246.jpg

 

 

südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 388
südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 387

Balatonszentgyörgy I.osztályba sorolt felvételi épülete:

 

Innen:http://mandadb.hu/common/file-servlet/document/155000/default/doc_url/99_522_1_e.jpg

südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 386

Üdvözlöm a tisztelt fórumozókat!

Frissen regisztrált felhasználóként írok a topikba.

Mindig is lenyűgözött ez a patinás régi vasúttársaság.

A régi tárgyi emlékeket,fotókat,képeslapokat is gyűjtöm.Nagyon jó ezeket nézegetni,

összevetni a mai képekkel.Hadd gazdagítsam ezt a remek oldalt pár régi DV képpel.

 

 

Egy tipizált felvételi épület az 1800-as évek vége,1900-as évek elejéről.

Balatonkeresztúrfürdő (ma Balatonmáriafürdő) állomás felvételi épülete és váltókezelői épülete.

A kép innen származik:http://mandadb.hu/common/file-servlet/document/417093/default/doc_url/27072.jpg

Central 01 Creative Commons License 2015.06.29 0 0 385

Eredetileg Károlyváros állomás is a Déli Vasúté volt,amikor megépült a Zágráb-Károlyváros közötti vonala,1865-ben.Ez a vonalat 1880-ban eladták a MÁV-nak. Az állomás felvételi épületének egy részlete autóbuszból fényképezve,2015.06.28.-án.

 

MIHOK1 Creative Commons License 2015.04.16 0 0 384

Nem kell átépíteni, nemsokára megjelenik különkiadásként

 

http://www.modellkit.hu/tools/newspublish/index.php?arcyear=2015&arcmonth=2

 

Erről lemaradtam, de szerintem hozzáférhető lesz másként is.

Előzmény: szegecsszámláló (382)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2015.04.16 0 0 383

Erről a mozdonycseréről két remek kép is van .

 

 

 

 

Képek forrása:Kubinszky Mihály, Az én vasutam c. könyv.

Fotók:A szerző saját képei

Előzmény: szegecsszámláló (377)
szegecsszámláló Creative Commons License 2015.04.15 0 0 382

Az piszkálta a fantáziámat, hogy a Lilliput elkezdte gyártani a sorozatot különféle verziókban, megfelelő dokumentációval esetleg bele lehetett volna vágni egy "mávosításba/DSA-sításba" de homályos elképzelést nem szívesen építenék, ahhoz az alapmodell túlságosan drága...

 

 

szegecsszámláló Creative Commons License 2015.04.15 0 0 381

Köszönöm, ezt ismerem, itt a teljes lista a 29-es sorozatról:

 

http://www.pospichal.net/lokstatistik/10491-sb29-bb49.htm

 

az oldal egyébként nagyon hasznos, sok következtetésben segített amikor a 109-es modellemet átépítettem Ep II-be, de képi információt, illetve a technikai leírásokat nem helyettesíti.

 

Sajnos az a gyanúm, a számokon felül nem sok hazai archív dokumentum maradhatott erről a sorozatról mivel idegen eredetű, avítt tehervonati gépek voltak, amelyeket még a '30-as évek közepéig selejteztek. Mire a fotózás elérhető hobbi lett, ezeket kivonták a forgalomból...:-(

 

 

 

Előzmény: 7578 (380)
7578 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 380

Nézd csak... itt van egy kevés infó a hazai 29-esekről:

 

http://www.pospichal.net/lokstatistik/55063-mav332.htm

Előzmény: szegecsszámláló (377)
szegecsszámláló Creative Commons License 2015.04.15 0 0 379

Az utóbbi...

Bár az a helyzet, hogy fedettebb helyen van, mint néhány Füstiben ragadt társa. Hiába no, sógoréknál se kóbászból vagyon a kerítés a fűtőház körül...

 

most SB1665-nek hívják, időnként kitolják a fényre

 

http://www.fotocommunity.de/pc/pc/display/33691878

 

L

 

 

Előzmény: alkotasu (378)
alkotasu Creative Commons License 2015.04.15 0 0 378

Apropó! Mi van a 333,002-es mozdonnyal most? Az is múzeumban van kiállítva, vagy Srasshofban rohad valamelyik sarokban?

Előzmény: szegecsszámláló (377)
szegecsszámláló Creative Commons License 2015.04.15 0 0 377

"Mivel Magyarországon nem őriztek meg mozdonyt az 1846-1869 közötti időszakból, az 1960-as évek végén felmerült, hogy cserével egy példányt megszereznek a Grác-Köflachi Vasútnál szolgáló egykori Déli Vasúti 29 sorozatú mozdonyaiból. Alfred Horn, az osztrák Eisenbahn folyóirat szerkesztője közreműködésével sikerült a cserét nyélbeütni. A Déli Vasút 29 sorozatú 674 pályaszámú gőzmozdonya átment a Közlekedési Múzeum tulajdonába, míg csereként a volt Déli Vasút 32c sorozatú 1665 pályaszámú, később MÁV 333,002 pályaszámú gőzmozdonyát kapta meg az osztrák Eisenbahnmuseum. A mozdonycserét ünnepélyes külsőségek között 1969. október 9-én tartották Sopronban...."

KM

Egy originál hazai DV gépet elcseréltek egy itthon sosem futott DV gépre...

pazar.

L

Az eredeti kérdésemmel kapcsolatban van valakinek dokumentációja esetleg?

Előzmény: róbertke (375)
alkotasu Creative Commons License 2015.04.11 0 0 376

Egy 333-as mozdonyt adtak érte, ami még az 1966(?)-os MOROP kongresszuson is ki volt állítva (működőképesen).

Előzmény: róbertke (375)
róbertke Creative Commons License 2015.04.11 0 0 375

Rémlik valami a múlt ködében (601 v. 651 csere?), szóval az a gép sohasem járt az MPV vonalán? De az a postakocsi, ami a Füstiben van, az ugye ténylegesen MPV -s volt?

Előzmény: alkotasu (374)
alkotasu Creative Commons License 2015.04.11 0 0 374

Labancország területén.

A típus fordult elő Magyarországon tudomásom szerint, de ez a gép nem volt ide állomásítva.

Előzmény: róbertke (373)
róbertke Creative Commons License 2015.04.11 0 0 373

""Odáig el sikerült jutnom, hogy a közlekedésiben lévő gép soha nem futott magyar földön, és csereként érkezett, MÁV 332-esként a Mohács-Pécs-Barcs vonalon szolgáltak""

Na most akkor melyik ország területén futkorázott az a szerencsétlen gép?

Előzmény: szegecsszámláló (370)
supereight Creative Commons License 2015.04.08 0 0 372

Sziasztok!

 

Köszönöm, de közben megoldódott a tegnapi kérésem.

 

Üdv: Csizmadia János 

supereight Creative Commons License 2015.04.07 0 0 371

Sziasztok!

 

Meg tudná valaki írni, hogy hol lehet beszerezni

 

Barcza László:

 

150 éves a budai indóház és a Buda-Nagykanizsa vasútvonal 1861-2011

 

című 2011-ben kiadott emlék könyvét?

 

Előre is köszönöm a választ, bár nagy reményt nem fűzök hozzá, mert

már elég régóta keresem.

 

esetleges választ ide kérek:  csizi58@t-online.hu

 

Üdv: Csizmadia János

szegecsszámláló Creative Commons License 2014.11.14 0 0 370

A mostani témától kicsit off, de nem tudtok véletlen valahol a DV29-es sorozat ungarische tagjairól képi- illetve a sorsukat rögzítő szóbeli dokumentációról?

 

Odáig el sikerült jutnom, hogy a közlekedésiben lévő gép soha nem futott magyar földön, és csereként érkezett, MÁV 332-esként a Mohács-Pécs-Barcs vonalon szolgáltak, valamint van még egy archív fotó az ezüst könyvben a modernizált kivitelű, hosszított füstszekrényes gépről, de azután kb ennyi.

 

Előre is köszönöm:

 

L

szegecsszámláló Creative Commons License 2014.11.14 0 0 369

Ennyi Darwin-díjra esélyes ember, és mind egy vonalon...

 

:-))

 

De a gőzösökért már megérte megnézni.

 

 

Előzmény: /Dsa/ 1932 (367)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.11.14 0 0 368

Zöld, de sötétebb a mostaninál.

Előzmény: róbertke (363)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2014.11.14 0 0 367

A mozdony ebben a filmben is feltűnik egyszer a Déli pályaudvari jelenetnél:https://www.youtube.com/watch?v=mpmZ2CZst-8

Bár a film fekete-fehér,de valószínű,hogy itt a mozdony is fekete.

Előzmény: szegecsszámláló (366)
szegecsszámláló Creative Commons License 2014.11.14 0 0 366

Búvárkodtam kicsit a neten, íme egy színesnek mondható fotó a mozdony Gárdonyban töltött idejéből:

 

http://www.kisordog.eoldal.hu/fenykepek/magyar-gozmozdonyok/5.-a-302-es--beka-/beka-6.html

 

(így legyen ötösöm a Lottón...:-))

Előzmény: róbertke (363)
szegecsszámláló Creative Commons License 2014.11.13 0 0 365

Amúgy a 109-es mai állapota is csak igen-igen nagy jóindulattal nevezhető korhűnek:

 

A gőzdóm sosem volt zöldre mázolva, a 109-es sorozat tagjainak 1932-ig biztosan sárgaréz dómfedelük volt, de  még a MÁV állagba vétel (feketére festés, át-pályaszámozás) után is volt olyan gép, ahol festetlenül hagyták, mert jellegzetes és szép megjelenést kölcsönzött a gépnek. Igen nagy hibának tartom, hogy ha már egyszer ragaszkodtak a zöld-piros eredeti kivitelhez, ezt a hiányosságot nem pótolták. Egy szakmáját közepesen jól ismerő lakatos simán megcsinálná.

 

A 2004-es felújításkor lemaradt a füstszekrény elejéről a jellegzetes szegecssor, helyette egy igénytelen hegesztési varratot "csodálhatunk" meg a gép orrán.

(Mibe került volna legalább használt kapupánt csavarokból imitálni, ha már szegecselni elfelejtettek Istvántelken? Tudom-tudom: időbe, törődésbe, igényességbe, meg két órányi plusz munkába...nem éri meg, mert a hiánya csak egy ilyen kukacos szegecsszámlálónak probléma...)

 

A DV-nél a füstszekrényben "békaszájú" kéményfúvóka volt beépítve, ennek rudazata eléggé jellegzetes (volt) a kazán jobb oldalán, ezt a MÁV-nál fix keresztmetszetűre cserélték, a rudazatot pedig megszüntették.

(ezt is lehetett volna egy optikai tuninggal imitálni, de minek...)

 

A DV lámpái alakjukban és méretükben jelentősen eltértek a MÁV szabványtól, ezt is lehetett volna replikákkal pótolni, a gépen lévőket meg felaggathatnák a füstiben az egyik statikus mozdonyra az ordenáré traktorlámpák helyett.

 

Szintén lemaradt a felújításkor a kézifék jelzősodronyának teljes tartó- és vonószerkezete a szerkocsi széntere fölül, a sátor jobboldali ablaka mellől, valamint a tetőről és a kéményről.

 

A turbót el lehetne rejteni a trepni alatt is, mert szintén nem tartozéka az eredeti kivitelnek.

 

 

A felső lámpa miatt nem zúgolódom, a háromfényű homlokvilágítás biztonságtechnikai követelmény, akkor is ha előremenetben igen hülyén fest vele szerencsétlen mozdony-szabály az szabály.

 

Hasonlóképp az üzemszerű használat miatt vannak további eltérések az eredeti állapottól:

 

A méretes fekete légsűrítő a kazán bal oldalán szintén MÁV hozadék, az eredeti gépen ilyen nem volt, mivel a DV-nél légűrféket használtak, amihez nem tartozott ilyen látványosan nagy fémszerkezet. A Hardy-fék kéménye a sátor tetejének jobb oldalán került elhelyezésre, ma ennek nyoma se látszik, ahogy a légűrfék-vezetéknek se a mozdony és a szerkocsi mellgerendáin.

 

A MÁV légsűrítő miatt volt szükség a második kenőprés felszerelésére is, eredetileg a mozdonyon egyetlen DSA kenőprés volt, nem pedig két Friedmann...

 

A futóforgóváz eredetileg fékezett volt, a MÁV állagba vételkor ezeket a féksarukat és rudazataikat leszerelték.

 

dióhéjban talán ennyi...

 

L

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!