A Nabi Sirius bemutatásával új csillag fénylett fel a magyar buszgyártás égboltján.
Itt az ideje az Ikarus, a Credo és az MJT mellett saját NABI topic indítása...
Augusztus első hetében ismerheti meg a szakmai és az utazóközönség a NABI legújabb fejlesztését, a tavaly ősszel bemutatott NABI Sirius helyközi változatát, amely természetesen sok tekintetben fog hasonlítani a típuscsalád első tagjára. A legszembetűnőbb hasonlóság a formaterv egyezősége mellett, a tetőn látható ív, mely követi a NABI azon elképzeléseit hogy olyan típusokat hozzanak létre, melyek alkalmasak a CNG hajtás beépítésére.
A cikk utolsó bekezdése egy kissé öntömjénezősre sikerült, mert olyan veszettnagy népszerűségnek nem örvendett a 700SE, hogy csak 4 Volán vásárolt belőle... :(
Most nem a munkádat kívánom minősíteni, de: nem értem, miért kell ragaszkodni ehhez az undorító színösszeállításhoz. Az EBSF MAN is ocsmány a BKV színeiben.
Sajnos nem tudtam a képet nagyobban megnyitni, de így sem rossz. :) Nem tudom, a Kaposnál továbbra is így gondolják-e, de ha igaz, akkor annak nagyon örülök. Véleményem szerint a helyközi sikeresebb lehet és ha az ára versenyképes, akkor az a kiskerekűek alkonyát is jelentheti. :)
Tudom, hogy ide kerül. :) A proto bejelentésekor - már januárban - jelezte a Kapos Volán, hogy 40 db-ot terveznek venni. Az MFB-s hitelre ki lett írva a tender, 1,5 milliárdot szeretnének fölvenni. Plusz önerő, stb. Csiripelték a madarak, hogy a Kaposnál csuklósbeszerzés is várható belátható időn belül (6 db csuki van a cégnél: 2 db ~10 éves Rába és 4 db ~20-25 éves Ikarus 280-as). Egy helyközi csuki NABI-t is el bírnék képzelni. :)
Egyik kedves topiktárs örömére már alkottam paint-ben (nem túl jó minőségben) egy csuklóst, de azért a Sirius család tagjaként jobban nézne ki egy a valóságban...
Ha nem haragszol meg készítettem két átfestést. A képek alatt a forrást feltüntettem. Az alap elgondolás az ablaksáv feletti feketítés, az ablaktörlők alatti feketítés, a szélvédő melletti ív közvetlen közelében lévő fehér sáv feketítése, a fényszórók felett az ablak vonalának módosítása, a fényszórók körül kiinduló sárga sáv eltüntetése, próba a fényszórók feketítésére. Szerintem ez már picit túlzás. De még így is jól néz ki. :) A két áldozat a Pannon Volán és a Vértes Volán lett. :)
A legnagyobb poén az egészben, hogy a Kapos Volán ~220 db-os flottájában egyetlen szem MAN (és egyáltalán MAN-gépészetes cucc) van - ráadásul az is leállítva most a nyárra... Ami jellemző a cégre: Rába, Scania, Iveco, DAF.
Tudtommal a közel jövőben nem. De a Sirius elővárosi változat turnéja borítékolható. Azt hiszem az MAN bázissal is jobban ki lennének békülve a volánok. :)
Elkészült a NABI új buszának mintadarabja a kaposvári üzemben. Ezzel indul a cég egy újabb amerikai pályázaton. A tét óriási: 700 darab jármű gyártása, ezzel együtt pedig több száz munkahely teremtése. ..."
Ha jól tudom, a proto vevőnek készül, ami nem más mint a Kapos Volán. Nem tudom akármilyen közbeszerzés kimenti őket a csávából avagy sem, de kezd a sztori kísértetiesen hasonlítani az Alfabusz ügyére...:(
A helyközi várható. A linket meg még szúrd be a Magyar buszok topikba, az Európai buszok fóruma topikba, meg a VOLÁN-topikba, meg ha már így belejössz akkor beszúrhatod mégegyszer a Credo topikba meg még egyszer ide.