Az elektromos tükrök kinyitáskor és becsukódáskor halk ropogó hangot adnak. Szét kell szednem a megolajozáshoz (zsírzáshoz), vagy elég lesz ha valahová (?) befújok valamit (VD40)?
Nekem 2 majdnem teljesen egyforma Fluence-om volt (a 2. még megvan), csak a felszereltségben van némi különbség. Az elsővel semmi ilyen probléma nem volt, 6 évesen kb. 160.000km-rel adtam el. Ez a 2. meg már az elejétől fogva időnként kiírta, hogy olajat kér. Pár havonta/félévente megjelenik ez a gond, akkor öntök bele, és megyek tovább. Szervizben semmi okot nem találtak.
Én is jártam már úgy, hogy a kerékcserénél szóltak, hogy kivennék a csavart, ami benne van. Semmit nem érzékeltem belőle, szerencsére.
A másik véglet, hogy egy hónapon belül két komplett gumit kellett kidobnom, nem is voltak régiek. Az egyik még Bécs előtt az autópályán kapott el valamit egy hetes osztrák túra első napján, de végigcsináltuk a pótkerékkel. Aztán itthon egy parkolóban mentem rá egy vasdarabra. Mindegyik javíthatatlan lett. :(
Nem típusfüggő, de egy év alatt már amásodik lassú defektet szedtem össze.
Tavaly nyár vége felé vettem észre, hogy a nyomás 1-1,5 bar környékére esik, de nem megy alá, nem ült le jobban a gumi (MichelinEnergy Saver +XL GRNX), nem húzott félre a kocsi még AP-n sem. Alig lehetett észrevenni a különbséget a többihez képest (nekem még éppen nincs szenzoros szelepem).
A nyári-téli csere során a szerelő mondta, hogy megtalálta a fémdarabot és most május elején az újabb csere alkalmával javították is.
Most hasonlóval szembesültem, szinte minden ugyanúgy jött elő. Itt jól látható volt a hatlapfejű önmetsző csavar (kb. 20 mm-es), ami pontosan merőlegesen állt bele a középső abroncsvájatba és át is fúrta teljesen a gumit. Ráadásul a benyómódó csavarfej némi csattogást is produkált, úgyhogy hallható is volt a dolog. DE el is zárta a sérülést, így nem ment el teljesen a nyomás...
Így a javítással, újabb centrírozással, szereléssel sikerült eddigi legdrágább (láthatóan használt, de kifogástalan állapotú) csavaromhoz jutni, potom 4.100 Ft-ért (bolti ára talán 4-5 Ft lehet).
Ezek után gondolkozom, hogy be is keretezem a "szerzeményt"...
Erről a hőfok "visszaesés" témáról sokat értékeztünk, emlékeim szerint van aki termosztát cserével próbálkozott.
A jelenség nálam új kora óta (2015-s) fennáll.
Nekem a Renault szerelőm meg is mutatta, hogy ha csak egy kockát is mutat a műszerfal, műszer szerint még akkor is 72 fokos víz, ami még nem túl alacsony.
Várjuk a beszámolót mire jutottál, cseréltek-e, segített-e.
Javaslatokat szeretnék kérni, hogy induljak el a hibafeltárással. A vezető ajtó érzékelője nem működik. Nekem kártyás és nyomógombos az indítás. ha eltávolodom bezáródnak az ajtók, ha odanyúlok a kilincshez, kattan a központi és nyitható az összes ajtó. Nálam ez a "kézérzékelő" nem működik a vezető ajtónál. Közben az is feltűnt, hogy néha az ablakemelő is csak 2,3 kattintásra indul el. Ebből gondoltam, lehet hogy kontakthiba, vagy az ajtónyitogatástól elnyíródott vezeték hibája is okozhatja ezt a problémát.
Van ötlet, mit nézzek meg előbb? Hogy lehetne kideríteni, hogy a szenzor rossz vagy valami máshol van?
Egyáltalán le merjem szedni az ajtókárpitot? :) Hogy álljak neki?
Hőfok jelző kapcsán kérném a segítségeteket! Pár hónapja tapasztalom, hogy menet közben - miután beáll a kijelző a középső szintre - elkezdenek a kockák ugrálgatni és van, hogy visszaesik nullára, majd újra visszaáll, s ezt random módon produkálja. Még úgy is, hogy autópályán/autóúton megyek szóval nem sebesség/terhelés függő. Más hibát (pl.: fűtés) nem tapasztalok (visszaolvasva a fórumot láttam, hogy másoknál ez a kettő kéz a kézben járt). 1-2 hónap van még a szokásos olajcsere, illetve egy nagyobb szervízre (ha más nem jön közbe) szóval addig jegelném a dolgot, de azért kíváncsi vagyok, hogy vajon termosztát, érzékelő vagy esetleg milyen hibára tippeltek a leírtak alapján? Gondolom ezek közül a termosztát csere a zsebbe nyúlós, arról van közelítőleg infó, hogy menniybe fájna szereléssel együtt? Köszönöm
Ha felnyitom, akkor folyik ki belőle a jobb oldalon vagy a belső fogantyúnál, vagy a záródásnál felütköző gumidugónál, szépen bele a csomagtartóba, mint a ceruzabél, olyan sugárban...
Az ülőlap vizesedik. A szerelő szerint a csomagtér felől ázik és felszívja. A tető kárpiton semmi nyoma. Az ajtónál sincs semmi gond. Valószínűleg marad a csomagtér és a kerékjáraton folyik az üléshez.