Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.07.08 0 0 18712

Éppen most néztem én is (néha unatkozik az ember, aztán számolgat)....

 

K4M motor (benzin), 252 km-es etap: kb. 44 % AP + 44 % országút + 12 % BP/város/falu => 6,3 liter átlag.

 

Kb. sík út, szinte 0 klíma (utálom) + valamennyi sebességkorlátozás...

Előzmény: O/O (18711)
O/O Creative Commons License 2023.07.07 0 0 18711

Fogyasztáshoz van hosszabb útról infóm. 2000 kilométert mentem autópályán, 130-134 tempómattal 5,9 Liter jött ki. 1,5 dci 110 lóerős motor.

Papi45 Creative Commons License 2023.07.02 0 0 18710

Az elektromos tükrök kinyitáskor és becsukódáskor halk ropogó hangot adnak. Szét kell szednem a megolajozáshoz (zsírzáshoz), vagy elég lesz ha valahová (?) befújok valamit (VD40)?

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.06.15 0 0 18709

Renault vagy Nissan?

Előzmény: pali923 (18708)
pali923 Creative Commons License 2023.06.15 0 0 18708

1.6 benzines

Előzmény: vino-et-veritas (18707)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.06.15 0 0 18707

Milyen motorral?

Előzmény: pali923 (18706)
pali923 Creative Commons License 2023.06.15 0 0 18706

Nekem 2 majdnem teljesen egyforma Fluence-om volt (a 2. még megvan), csak a felszereltségben van némi különbség. Az elsővel semmi ilyen probléma nem volt, 6 évesen kb. 160.000km-rel adtam el. Ez a 2. meg már az elejétől fogva időnként kiírta, hogy olajat kér. Pár havonta/félévente megjelenik ez a gond, akkor öntök bele, és megyek tovább. Szervizben semmi okot nem találtak.

Előzmény: vino-et-veritas (18705)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.06.14 0 0 18705

Sokféle dolog került elő már.

 

Mivel a legtöbb kocsi mára bizonyára nem keveset futott eddig, érdekelne, hogy kinél, mi a tapasztalat az olajfogyasztással.

 

Nálam a K4M motor most 174.000 km körül van.

A legutóbbi olajcsere óta kb. 8.500-at futott. A kijelzőn minden "0", de a nívópálcán már látszik valamennyi fogyás (-1-2 "x").

Mást eddig nem éreztem, nem füstöl, a maga módján még jól is gyorsul, a fogyasztás vegyes használatban (60/40 % AP-országút/város) most 6,6...

 

Üdv, Vino

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.06.02 0 0 18704

Sajnos ez örök téma...

 

Kollégámnak OFF-topic kocsjánál egy nyomvályú belső oldalára beszorult "valami" darálta le az egyik gumi szélét javíthatatlanul.

 

Még jó, hogy naponta én is arra járok...

Előzmény: pali923 (18703)
pali923 Creative Commons License 2023.06.02 0 0 18703

Én is jártam már úgy, hogy a kerékcserénél szóltak, hogy kivennék a csavart, ami benne van. Semmit nem érzékeltem belőle, szerencsére.

A másik véglet, hogy egy hónapon belül két komplett gumit kellett kidobnom, nem is voltak régiek. Az egyik még Bécs előtt az autópályán kapott el valamit egy hetes osztrák túra első napján, de végigcsináltuk a pótkerékkel. Aztán itthon egy parkolóban mentem rá egy vasdarabra. Mindegyik javíthatatlan lett. :(

Előzmény: vino-et-veritas (18700)
D 20 Creative Commons License 2023.06.02 0 0 18702

Nekem azt csinálja mostanában, hogy a módváltást totojázza, 10-15mp múlva történik meg a goNbnyomás után az irányváltása a befúvott levegőnek.

Előzmény: feco881 (18698)
D 20 Creative Commons License 2023.06.02 0 0 18701

Pár éve tavasszal kényszerpótcselekvést megkoronázandó bóklásztam az utak mentén kisvödörrel, s pár alkalommal meglett 22kiló csavar...

 

 

Előzmény: vino-et-veritas (18700)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.06.02 0 0 18700

Nem típusfüggő, de egy év alatt már  amásodik lassú defektet szedtem össze.

 

Tavaly nyár vége felé vettem észre, hogy a nyomás 1-1,5 bar környékére esik, de nem megy alá, nem ült le jobban a gumi (MichelinEnergy Saver +XL GRNX),  nem húzott félre a kocsi még AP-n sem. Alig lehetett észrevenni a különbséget a többihez képest (nekem még éppen nincs szenzoros szelepem).

A nyári-téli csere során a szerelő mondta, hogy megtalálta a fémdarabot és most május elején az újabb csere alkalmával javították is.

 

Most hasonlóval szembesültem, szinte minden ugyanúgy jött elő. Itt jól látható volt a hatlapfejű önmetsző csavar (kb. 20 mm-es), ami pontosan merőlegesen állt bele a középső abroncsvájatba és át is fúrta teljesen a gumit. Ráadásul  a benyómódó csavarfej némi csattogást is produkált, úgyhogy hallható is volt a dolog. DE el is zárta a sérülést, így nem ment el teljesen a nyomás... 

 

Így a javítással, újabb centrírozással, szereléssel sikerült eddigi legdrágább (láthatóan használt, de kifogástalan állapotú) csavaromhoz jutni, potom 4.100 Ft-ért (bolti ára talán 4-5 Ft lehet).

 

Ezek után gondolkozom, hogy be is keretezem a "szerzeményt"...

pali923 Creative Commons License 2023.05.23 0 0 18699

Egy élmény lehet ezeket cserélni. :)

Előzmény: feco881 (18698)
feco881 Creative Commons License 2023.05.23 0 1 18698

Mar kész is a szenkefe kopott el a ventilátorba típus hiba 

De érdemes csapkodni a muszerfalat ahol elhelyezkedő a ventilátor és úgy meg egy darabig működik😅

https://www.youtube.com/watch?v=iD-l1L5zFkQ

 

   Unixnal vagy láng autó alkatrésznel meglehet venni a csere max 1,5ora 

feco881 Creative Commons License 2023.05.22 0 0 18697

Sziasztok 2013as fluencenek nem megy a futoventilatorja az utasteri....

Valakinek volt már ilyen problémája?

 

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.05.22 0 0 18696

Azon kívül, hogy lassan "öregszik" a mienk is, egyelőre sok baj nincs vele (+170.000 km, K4M benzines).

Amit kell, azt rendszeresen cserélni kell (olaj /15.000 km alatt/, szűrők, vezérlés, gyertya, akku).

 

A fékek, csapágyak is jól bírják

 

Csak egy stabilizátor és egy gyújtáskapcsoló volt "extra" javítás. Ez utóbbit, ha jobban "nekiesek", egy tisztítással megúszhattam volna.

 

Illetve egy új termosztát is belement. Nem volt teljesen rossz, de 70 fölé nemigen engedte a hőmérsékletet (85-90 helyett).

 

Fogyasztás szinte azonos, kb. 70/30 %-os országút-AP/város általában 6,8 körül.

A vezérléscsere és gyári beállítás után kicsit virgoncabb is lett.

 

Azért a kor már érződik rajta, valamivel kopogósabb rosszabb úton, meg a fényezést is érte néhánny kisebb "harci" sérülés...

Főleg a "kedves" parkolótársak csapták neki párszor az ajtót, pedig szinte mindig a szélen próbálok megállni.

 

Ja és "gyári" R-szerelőnk van, aki elméletileg minden tud a márkáról...

Előzmény: abnm (18695)
abnm Creative Commons License 2023.05.21 0 0 18695

Nagy itt a csend, megértem, semmi gond az autókkal.

A dízel, 110 le 6 sebességes autómra semmi panaszom, még mindig tetszik a formája és az 5 literes fogyasztása is rendben van.

Üdv: abnm

 

Ohgee Creative Commons License 2023.04.30 0 0 18694

Helló!

 

Erről a hőfok "visszaesés" témáról sokat értékeztünk, emlékeim szerint van aki termosztát cserével próbálkozott.

A jelenség nálam új kora óta (2015-s) fennáll.

Nekem a Renault szerelőm meg is mutatta, hogy ha csak egy kockát is mutat a műszerfal, műszer szerint még akkor is 72 fokos víz, ami még nem túl alacsony.

 

Várjuk a beszámolót mire jutottál, cseréltek-e, segített-e.

Előzmény: d3rr7ck (18690)
D 20 Creative Commons License 2023.03.23 0 0 18693

Elkezdett rozsdásodni a hátfalüveg alatti részen teljes szélességben a kasztni.

Mintha belülről lenne...

Ehh...

O/O Creative Commons License 2023.03.22 0 0 18692

Javaslatokat szeretnék kérni, hogy induljak el a hibafeltárással. A vezető ajtó érzékelője nem működik. Nekem kártyás és nyomógombos az indítás. ha eltávolodom bezáródnak az ajtók, ha odanyúlok a kilincshez, kattan a központi és nyitható az összes ajtó. Nálam ez a "kézérzékelő" nem működik a vezető ajtónál. Közben az is feltűnt, hogy néha az ablakemelő is csak 2,3 kattintásra indul el. Ebből gondoltam, lehet hogy kontakthiba, vagy az ajtónyitogatástól elnyíródott vezeték hibája is okozhatja ezt a problémát. 

Van ötlet, mit nézzek meg előbb? Hogy lehetne kideríteni, hogy a szenzor rossz vagy valami máshol van?

Egyáltalán le merjem szedni az ajtókárpitot? :) Hogy álljak neki?

Köszi

O/O Creative Commons License 2023.03.22 0 0 18691

Nekem a régi műszerfal van ezek szerint, mert a hőfokot egy mutató jelzi.

 

Előzmény: d3rr7ck (18690)
d3rr7ck Creative Commons License 2023.03.10 0 0 18690

Sziasztok,

Hőfok jelző kapcsán kérném a segítségeteket! Pár hónapja tapasztalom, hogy menet közben - miután beáll a kijelző a középső szintre - elkezdenek a kockák ugrálgatni és van, hogy visszaesik nullára, majd újra visszaáll, s ezt random módon produkálja. Még úgy is, hogy autópályán/autóúton megyek szóval nem sebesség/terhelés függő.
Más hibát (pl.: fűtés) nem tapasztalok (visszaolvasva a fórumot láttam, hogy másoknál ez a kettő kéz a kézben járt).
1-2 hónap van még a szokásos olajcsere, illetve egy nagyobb szervízre (ha más nem jön közbe) szóval addig jegelném a dolgot, de azért kíváncsi vagyok, hogy vajon termosztát, érzékelő vagy esetleg milyen hibára tippeltek a leírtak alapján?
Gondolom ezek közül a termosztát csere a zsebbe nyúlós, arról van közelítőleg infó, hogy menniybe fájna szereléssel együtt? Köszönöm

D 20 Creative Commons License 2023.02.12 0 0 18689

Majd beírod, mire sikerült jutni a vizesedés ügyben?

Előzmény: Ferko0702 (18688)
Ferko0702 Creative Commons License 2023.02.09 0 0 18688

Sziasztok.

Köszönöm a tippeket. Utána járok ezeknek is.

Mégegyszer köszönöm.

D 20 Creative Commons License 2023.02.06 0 1 18687

Ha felnyitom, akkor folyik ki belőle a jobb oldalon vagy a belső fogantyúnál, vagy a záródásnál felütköző gumidugónál, szépen bele a csomagtartóba, mint a ceruzabél, olyan sugárban...

Előzmény: O/O (18686)
O/O Creative Commons License 2023.02.06 0 1 18686

Tudtommal abból ki kéne tudni folyni a víznek. Van rajta 2 furat erre a célra, nincs eldugulva?

Mondjuk nekem az sem világos, hogy jut be oda egyáltalán :)

Előzmény: D 20 (18684)
Ferko0702 Creative Commons License 2023.01.28 0 0 18685

Az ülőlap vizesedik. A szerelő szerint a csomagtér felől ázik és felszívja. A tető kárpiton semmi nyoma. Az ajtónál sincs semmi gond. Valószínűleg marad a csomagtér és a kerékjáraton folyik az üléshez.

D 20 Creative Commons License 2023.01.28 0 0 18684

 

 

Nekem a csomagtérfedél ázik be újra, lassú menetben kanyarodáskor hallom, ahogy hömbölög benne a víz...

 

A támla, vagy az ülőlap?

Holnap rászagolok az enyémre is.

Fura, hogy mindkét oldalt egyaránt.

Nem volt szereldében az autó?

Az se életszerű, hogy ha lennének az ülések alatt gumidugók, hogy egyszerre potyogtak volna ki...

 

 

Előzmény: Ferko0702 (18683)
Ferko0702 Creative Commons License 2023.01.26 0 0 18683

Sziasztok.

Új vagyok Köztetek.

2010 óta van meg az autó.

Most viszont olyat tapasztaltunk, hogy a hátsó ülések mind a két oldalon vizesednek.

Egyenlőre fogalmunk sincs hogy hol ázhat be.

Találkozott már valaki ilyen jellegű problémával?

Örülnék ha valaki tudna segíteni.

Köszönöm szépen.

Sziasztok 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!