Megvolt a vizsga, a kerékpártartónál megnézték hogy a lámpák működnek-e, illetve a műbizlonylat meglétét nézték. Forgalmiba semmit nem vezettek be, az érvényességet sem. Műszaki adatlapra ráírták, hogy Kerékpártartó eszközre szerelhető rendszámtábla használatára jogosult. El kell majd mennem az okmányirodába, gondolom ott fogják beírni a vizsga érvényességét, a kerékpártartót a forgalmiba is bejegyzik? Okmányirodában mennyit kell összesen fizetnem majd?
Ma megyek időszaki vizsgáztatásra és viszem a Buzz Rack Quattro 4-emet is műbizonylattal. Mozaikba megyek, bár ott már nem csinálnak időszaki vizsgát, de a tartó miatt oda kell mennem. Azt mondták 16.250 Ft lesz, úgy néz ki nem kérnek plusz pénzt a szemléért (miért is kérnének).
Június 1-i hatálybalépés? A lap tetején Hatály: 2017.IV.1. - 2017.IV.1. szerepel, ez nekem áprilisnak tűnik :-)
Itt azt írják, hogy még zajlanak az egyeztetések. Érthető módon nem rohannak, végül is még csak két hónapja kötelező a szürke rendszám a remek ügyintézéssel, meg úgy sincs bicajos szezon...
Nem nyitható a csomagtartó,ha fent van a bringa szállító?Jelenleg egy thule (3+1)használok és semmi gond elötte egy menabo volt azzal is simán nyilt.Az autóm egy 2013 scenic.A BRQ én is gondolkodtam nekem fontos szempont volt a nyithatóság.
Kösz szépen, a jelek szerint össze sem rakták a felfogatást az enyémben :-)
Amikor a hétvégén felraktam a kocsira, rá a 4 bringa az 5-ből, a család csodájára járt. A legkisebb pedig reklamált, hogy az övé is erre kerüljön föl, ne a csomagtartóba menjen. :-)
Nálam a Sharan ötödik ajtaja nem nyitható ledöntött állapotban, a Skoda Felicián szépen nyílik az ajtó. Szerintem ha annyira forgácsolod a határoló elemet, ami kb. a gyári megoldással egyenértékű, akkor nem kell tartani túl nagy erőkar okozta terheléstől.
Én valószínűleg azt fogom csinálni, hogy egyszerűen leveszem a határoló elemet ha a Sharannal használom a szállítót, így amikor ledöntöm, a leghátul lévő bicaj kormányának a vége le fog érni a földre és azon fog támaszkodni a szerkezet és nem okoz semmilyen terhelést sem a tartónak, sem a horognak. A határoló elemnek semmilyen egyéb funkciója nincs, nem okoz más problémát ha nem használom.
A jelek szerint nálad a szállítás során szétesett a horogra rögzítő csavar. Ide való a két nagy alátét az önzáró anya alá és ide jön a műanyag elem is:
Masszív dolognak tűnik, de ez igazából majd használat közben derül ki. A szettben jó leírás található. Szükséges csavarok, kábelkötegelő és kombinált szerszámok szintén a dobozban. A lámpa- és rendszámtábla tartó keret full műanyag, de gondolom, hacsak nem tolatja le az ember, nem lesz vele gond. Az elektromos csatlakozó 7 tűs.
A héten elviszem szemlére - nem hiszem, hogy várok, míg kigondolják az "okosok", hogy hogyan is lesz ez "egyszerűbb".
Tapasztalat: Renault Scenic 3. (2011) csomagtartója nem nyitható a tartó kibillentett állapotában :(
Úgyhogy lesz némi utómunkám, de aijeg 217-es hozzászólásának hála a megoldáson nem kell törnöm a fejem :)
Kérdéseim gyakorlottabb felhasználókhoz:)
- az adott rögzítésen kívül (egy-egy heveder kerekenként + 1 vázszorító) ti használtok egyebet?
- fényvisszaverő tábla előírás nálunk, vagy bárhol Európában?
Két hatalmas alátétem maradt, külön kószáltak a dobozban.
Más helyet nem leltem nekik, mint a vonóhorogra szorító csavar alá tettem be mindkettőt.
Furcsállom, hogy csak gurultak a dobozban, semmi nem utalt a helyükre. Remélem nem hiányzik sehonnan.
Az alábbi alkatrészt sem tudom hova tenni.
Ötlet, hova való?
És még egy dolog: a buktatás után a hátsó ajtó nálam sem nyílik. (S-Max).
Látom, hol kell "reszelni" a vasat, hogy jó legyen, de attól félek a buktatás miatt olyan extrém nagy lesz az erőkar, hogy esetleg károsodik a felfogatás vagy a vonóhorog.
egy hónapon belül változik a rendszer, nem nagyon értem mi tart ennyi ideig, hogy azt mondják, ezentúl nem kell szemle. Más jogszabályt egy nap alatt át lehetett tolni.
Korzo, köszönöm! Én sajnos, Budapesten, de majd kipróbálom valahol és lehet, hogy átpártolok én is. Az ötös kiegészítés elgondolkodtató. Így legalább leszűkült 2 márkára a döntés.
Egyikkel sincs tapasztalatom, én Buzzrack Quattrot rendeltem (talán a héten ér ide). Ami miatt én azt választottam pl. a Pure-ral szemben:
• ahogy írtad is, két csőhöz rögzíted a bicajokat, csövenként max kettőt, a Pure-nál egy cső van, amihez 3 bicajt tudsz rögzíteni, a negyediket pedig a harmadikhoz
• nem kell a kocsi hátsó ajtajához kampózni a tartót
• a bicajt rögzítő fejet zárod kulccsal, nem spirálzár van a tartóhoz
• olcsóbb volt és (szubjektív szempont ugyan) jobban néz ki :-)
A dönthetőség tekintetében a Pure kényelmesebbnek tűnik: elöl dönt, a teljes tartó billen, a Quattro középen billen és emiatt az eleje kiemelkedik. A Pure-féle dönthetőség szerintem jobban igénybe veszi a mozgató-reteszelő mechanikát, és emiatt kell a kocsi hátsó ajtajához kampózni a tartót is, nehogy lebillenjen menet közben, a Buzznál ilyen veszély nincs. Azt majd meglátjuk, hogy ki lehet-e nyitni tőle a hátsó ajtót, fórumtársnak Citroen C8 esetében (nálam Sharan, ami ilyen szempontból szinte ugyanez) működött (kis barkácsolás után: a döntést határoló elemet kell forgácsolni, hogy a gyári nagyobb szöget lehetővé tévő elemhez hasonlót kapjunk, itt jól látszik 0:45-nél a két elem közti különbség).
Nincs ötösfogat, hatos meg pláne (az USAban van, de ott más szabványú a csatlakozás - olyan bedugós zárszelvény szerű cucc -, és megengedőbbek a túllógűsos szabályok is.
A nyithatóságot ki kell próbálni, nagyon függ attól, hogy mennyi hely van a horgod és az ajtó között (helyileg merre vagy? Én pl. tudok adni felpróbálásra egy 4állásos BuzzRack Quattro-t Hajdúszoboszlón)
Csak hallkan, mert az új szabályozás nem tudom hogy viszonyul hozzá: a 6 állás felejtős, de ötöt össze lehet hozni magadnak. Én pl. a saját négyesemet bővítem ki egyel (lejebb írtam hogyan), de egy ismerősöm egy háromállásos Thule-hez vett meg két +1-es kiegszítő toldatot, és azt hozta legózta össze.
Kedves Fórum Tagok! Vonóhorogra szerelhető dönthető és zárható kerékpászállítót keresek 5, vagy 6 bringához. Tud valaki segíteni, hogy létezik-e ilyen? Mindenhol, csak max. 4 bringás szállítót látok. Amennyiben ez a legnagyobb, ezek közül melyiket ajánljátok? Néhány helyről hallottam, hogy a dönthetőnél sem nyitható minden hátsó ajtó. Egy Voyager-hez kellene. Köszönöm