Legyen ez a Fremos szabvány szerint játszott, digitális modulüzem topikja.Ez nem azt jelenti, hogy ez a FREMO hivatalos magyar topikja! Csak kellett egy olyan hely, ahol beszélni tudunk a felmerült kérdésekről, úgy hogy azokat nem zavarjuk a többi topikon, akiket nem érint...
FREMO honlapja:
http://www.fremo.org
Lenne még egy kérdésem: a felsővezeték tartóoszlopait milyen távolságban rakták azokon a modulokon ahol volt? Szeretném a terepet úgy kialakítani majd hogy minél kevesebb bontással járjon a kiépítése.
Bocs nem volt időm olvasni ezért késtem a válasszal a következő modulvég típusokat lehet használni:
H0-B96 H0-B09 H0-E96 H0-F96
Ezek egy ill. két vágányú kivitelben használatosak, két vágányú kivitelben 46 mm nyílt vonalon a vágánytengely távolság megállóhely és állomás esetén 57 mm.
Sajnos sikerült elég szerencsétlenül megfogalmaznom kérdésemet. A fremo87 szigorúbb szabályaival tisztában voltam, tanácstalanságomat abból jött hogy itt a fórumon amikor a 2 vágányos pálya került szóba akkor modulvégnek a fremo87 profiljának rajza volt beillesztve, valamint itt a viharsarokban ez a típus jár közkézen.
A különbség a két szabvány között nem a csatlakozó felületben van, hanem a a kivitelezésben. A FREMO87-ben csak a sin szálat veheted meg a boltban( kézzelkészitett talpfák, kiegészítők, épületek) és semmilyen torzitás nem megengedett. Ehhez képest a Fremo H0 sokkal megengedőbb.
A szabványok átolvasása után az jött le nekem hogy H0-ban "két fajta fremo szabvány van": a Fremo87 és a Fremo H0. Mivel csak kis eltérések vannak az oldalprofilokban és egymással minden gond nélkül csatlakoztathatók, ezért az lenne a kérdésem hogy a kettő közül melyike az amelyik elterjedtebb; akár itthon akár külföldön.
Én azért még titokban reménykedem, hogy egyszer normális állomás lesz. Apropó, melyik állomás épület kerül rá? A mostani csúnyácska, vagy a régi szabványépület (amiből viszont sok volt, nincs egyénisége). Tkp. meg lehetne oldani, hogy korszaktól függően legyen rajta az épület...
De Zirc nem is egy "normális" állomás. :-) Az állomások eléggé körbe vannak pakolva cuccal, plusz ott a kezelőpult, meg asztal, stb., amik elhelyezése Zircnél most jórészt megoldható volt a falnál. És ugye az elágazás miatt muszáj volt bujkálni...
Hű, köszönjük a megtisztelő "igazi" címet úgy Zirc, mint Bakonybánk2 és Tolmács tulajának nevében. De ne csodálkozz, ha az összes többi nemigazi fremós megneheztel Rád, amiért diszkrimináltad őket...
Lehet az en lelkivilagom sivar de nekem ilyen allapotban tetszenek a modulok es terepasztalok! Amikor mar rajta van a terep nem hoz lazba! Kovezzetek meg :)