Bevallom, eddig marhára nem foglalkoztam a 118-asokkal, mert ez az átmatricázási ötlet pár napos, hogy láttam jópofa képet amin egy ilyen mozdony vontatott egy emeletes szerelvényt - az elején egy forgóvázas régi poggyászkocsival. Úgyhogy nekem ez is új, hogy a forgóváznak feketének kell lennie. És azt sem tudtam, hogy ilyet gyártottak. Arról meg végképp nincs fogalmam, honét lehetne szerezni ilyet.
Annyi kiegészítés még esetleg, hogy azt gondolom a forgóvázkeret ebben az időszakban még nem lehetett szürke. A helyedben én nem festeném át, hanem kicserélném fekete színűre a forgóvázmaszkot, ha esetleg tudsz szerezni tartalékként ilyet.
Köszönöm, a BR 118 117-ből V180 118 lesz. Most elővettem a gépet, le is fényképeztem. Csak a két középső az ablak, a másik kettő rács.
Ha hinni lehet a dobozában talált garanciajegynek, akkor a modell 1982-es, és mivel állapota alapján a testvérem használtan vehette, így lehet, hogy csak 40 éve kaphattam tőle.
003-tól 009-ig valamennyi festés kísérleti volt. Ezek közül a DR a kétcsíkos kivitelt választotta sorozatnak. De nem sokkal később már kezdtek variálni.
A vastagabbnál vastagabb csík (V 180 143-146) számomra nem újdonság. De ajándékot kapni jó. Köszönöm.
Nincs mit, bár nem ez volt a kép közlésének lényege.
A 143-as gép egy vastag csíkkal látható a képen és 4db osztott oldalablaka van (szellőzők nélkül). Ez az érdekes, kár hogy elkerülte a figyelmedet. Jah; és ez a kép éppenséggel '67 áprilisában készült... A többi okosságokat én is nagyon köszönöm. ;-)
2. A típusjellemzők ebben az összeállításban soha nem léteztek.
(A kibüfögő helyzete, mérete; az ajtó formája és a hűtőrács léte.)
Más.
A Volkers listában szereplő egycsíkos százasok fotói 1969-ből származnak (pl. Augusztus). 1970 januárjától a mozdonyokon már az önellenőrzős táblák díszelegtek. Marad négy hónap játékidő.
És más.
A vastagabbnál vastagabb csík (V 180 143-146) számomra nem újdonság. De ajándékot kapni jó. Köszönöm.
A 117-es gondolom nem négy oldalablakos modell, emiatt érdemes olyat keresni, amiről van kép az egysávos festésről, és emellett az ablakosztása is azonos a modellével.
Én a 109-ről és a 118-ról leltem ilyen képeket most a net-en, de persze elképzelhető, hogy más gépek is voltak ilyen gúnyával.
Nem akarlak befolyásolni, de a 118 pályaszám épp mellette van az eredeti 117-nek, és egyébként poénos is egy 118-as mozdonyt átszámozni 118-ra... ;-)
Hadd köszönjem meg ezt a megosztást, ugyanis számomra tök érdekes ez a kép, mert bár feketefehér, mégis azt sejteti, hogy a VEB PIKO 'N' méretarányú V180 -as modellje korábbi változatának színezését is konkrét eredetiről mintázták (még a pályaszám is stimmel) :
Eddig azt hittem, ez a szürke felsőrész vmi cócialista trehányság... 😁
A képet benéztem; igaz a felbontása is olyan, mintha a '60-as években készült volna. ;-)
Viszont amit leírtam, hogy Gützold mozdony kétféle volt, az első kiadás a 0-ásra hajazott, a második (javított) kiadás már valóban az 1-esre; ez így van. Ha megnézed őket, te magad is láthatod; a tetőn, esőelvezetőkön is történtek módosítások, nem csak az ablak/szellőző kiosztáson.
A V180.1 kasztnija ugyanolyan; olyannyira, hogy "alkotasu" kolléga ha jól gondolom éppen a Piko/Gützold által kiadott 118 117-1 vagy a 118 142-9 modelljét akarja épp átszámozni.