Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2376

Bevallom, eddig marhára nem foglalkoztam a 118-asokkal, mert ez az átmatricázási ötlet pár napos, hogy láttam jópofa képet amin egy ilyen mozdony vontatott egy emeletes szerelvényt - az elején egy forgóvázas régi poggyászkocsival. Úgyhogy nekem ez is új, hogy a forgóváznak feketének kell lennie. És azt sem tudtam, hogy ilyet gyártottak. Arról meg végképp nincs fogalmam, honét lehetne szerezni ilyet.

Előzmény: M63,012 (2374)
alkotasu Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2375

Köszönöm, az jól fog jönni, mert vagy egy (Luca székeként készülő) favázasra, vagy egy ős PIKO C4ü-35-ösre fog kerülni.

Előzmény: M63,012 (2372)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2374

Annyi kiegészítés még esetleg, hogy azt gondolom a forgóvázkeret ebben az időszakban még nem lehetett szürke.
A helyedben én nem festeném át, hanem kicserélném fekete színűre a forgóvázmaszkot, ha esetleg tudsz szerezni tartalékként ilyet.

Előzmény: alkotasu (2371)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2373

Jah, tudom... Vastagabbnál vastagabb...

Előzmény: György barát (2367)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2372

OK.
Találtam itthon 2db átjáróharmonikát (Lima, nyitott), azt majd valamikor odaadom; ha már egyszer én lettem a keresztapa... ;-)

Előzmény: alkotasu (2371)
alkotasu Creative Commons License 2024.03.11 -1 3 2371

Köszönöm, a BR 118 117-ből V180 118 lesz. Most elővettem a gépet, le is fényképeztem. Csak a két középső az ablak, a másik kettő rács.

 

 

Ha hinni lehet a dobozában talált garanciajegynek, akkor a modell 1982-es, és mivel állapota alapján a testvérem használtan vehette, így lehet, hogy csak 40 éve kaphattam tőle.

Előzmény: M63,012 (2360)
tumikas Creative Commons License 2024.03.11 -1 2 2370

"1970 januárjától a mozdonyokon már az önellenőrzős táblák díszelegtek. Marad négy hónap játékidő. "

Az EK-verlag-os könyvben van olyan gép amin még 1970 közepén is régi tábla volt.

Előzmény: György barát (2362)
György barát Creative Commons License 2024.03.11 -1 1 2369

A prototípusokat hagyjuk! 

 

003-tól 009-ig valamennyi festés kísérleti volt. Ezek közül a DR a kétcsíkos kivitelt választotta sorozatnak. De nem sokkal később már kezdtek variálni. 

 

Előzmény: smnks (2366)
róbertke Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2368

2001.09.29. Nosztalgia vonat BR50 3708 mozdonnyal. 

Részlet az alábbi 7 perces filmből. 

https://www.youtube.com/watch?v=KwosgFL0oKE  

György barát Creative Commons License 2024.03.11 -2 1 2367

Helyreigazítás: 

MINDEN négytengelyes ... 

 

De az az egy csík VASTAG ! 

 

Előzmény: M63,012 (2365)
smnks Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2366

Igen, valóban elképzelhető ez is.

Jobb híján keresgélni kezdtem a témában.

A 007 -esnél többhelyen is említik, hogy kísérleti festésről volt szó.

A 006 -ossal kapcsolatban -érdekes módon- ilyen említést nem találtam -eddig!

Viszont leltem két másik, sajnos szintén feketefehér képet:

 

 

 

 Talán kissé mások a fény-árnyék viszonyok.

A kérdést mindenesetre nem dönti el, ha lesz kapacitásom, tovább keresgélek...

Előzmény: M63,012 (2361)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2365

Nah; akkor ezek alapján volt amelyiket egy csíkkal állítottak forgalomba. ;-)

Előzmény: György barát (2364)
György barát Creative Commons License 2024.03.11 0 1 2364

MINDEN V 180-ast osztott ablakokkal állítottak forgalomba. A teli ablak illetve a szellőzőrács átalakítás. 

Előzmény: M63,012 (2363)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2363

És más. 

A vastagabbnál vastagabb csík (V 180 143-146) számomra nem újdonság. De ajándékot kapni jó. Köszönöm.

 

Nincs mit, bár nem ez volt a kép közlésének lényege.

A 143-as gép egy vastag csíkkal látható a képen és 4db osztott oldalablaka van (szellőzők nélkül). Ez az érdekes, kár hogy elkerülte a figyelmedet. Jah; és ez a kép éppenséggel '67 áprilisában készült...
A többi okosságokat én is nagyon köszönöm. ;-)

Előzmény: György barát (2362)
György barát Creative Commons License 2024.03.11 -1 1 2362

Van egy jó hírem, és egy rossz. 

 

1. Találtam képeket a Gützold modellről. 

 

2. A típusjellemzők ebben az összeállításban soha nem léteztek. 

(A kibüfögő helyzete, mérete; az ajtó formája és a hűtőrács léte.) 

 

Más. 

A Volkers listában szereplő egycsíkos százasok fotói 1969-ből származnak (pl. Augusztus). 1970 januárjától a mozdonyokon már az önellenőrzős táblák díszelegtek. Marad négy hónap játékidő. 

 

És más. 

A vastagabbnál vastagabb csík (V 180 143-146) számomra nem újdonság. De ajándékot kapni jó. Köszönöm. 

 

M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 0 0 2361

Elképzelhető, hogy a 007 festésével egyezett a valóságban, mert a fekete/fehér képen erősen napsütésben van a tető alatti döntött oldalfal.

 

http://www.volkers-eisenbahnseite.de/118.2/FAIN-007.jpg

Előzmény: smnks (2359)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2360

A 117-es gondolom nem négy oldalablakos modell, emiatt érdemes olyat keresni, amiről van kép az egysávos festésről, és emellett az ablakosztása is azonos a modellével.

Én a 109-ről és a 118-ról leltem ilyen képeket most a net-en, de persze elképzelhető, hogy más gépek is voltak ilyen gúnyával.

Nem akarlak befolyásolni, de a 118 pályaszám épp mellette van az eredeti 117-nek, és egyébként poénos is egy 118-as mozdonyt átszámozni 118-ra... ;-)

Előzmény: alkotasu (2351)
smnks Creative Commons License 2024.03.11 -1 1 2359

Üdvözlet!

Hadd köszönjem meg ezt a megosztást, ugyanis számomra tök érdekes ez a kép, mert bár feketefehér, mégis azt sejteti, hogy a VEB PIKO 'N' méretarányú V180 -as modellje korábbi változatának színezését is konkrét eredetiről mintázták (még a pályaszám is stimmel) :

Eddig azt hittem, ez a szürke felsőrész vmi cócialista trehányság... 😁

Előzmény: róbertke (2343)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2358

A net-en gondoltam megnézni.

Itt pl. írnak róluk elég sokat:

 

http://www.bahnwahn.de/pidr118ddr/Geschichte/geschichte.html

Előzmény: György barát (2353)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2357

Az alap kérdés nem ez volt, hanem az hogy ellenőrzőszám nélkül melyik létezett egy csíkkal...
Tegnap erre tettem be néhány képet.

 

Most itt van még kettő; az első passzolhat "alkotasu" átszámozásához, a másodikat külön neked ajánlom, mint érdekességet:

 

http://www.volkers-eisenbahnseite.de/118.2/FAIN-118.jpg

 

http://www.volkers-eisenbahnseite.de/118.2/FAIN-143-1.jpg

Előzmény: György barát (2356)
György barát Creative Commons License 2024.03.11 -1 1 2356

Gyártáskor mind a kettő két haskötőt (díszcsíkot) kapott. 

 

Előzmény: M63,012 (2354)
György barát Creative Commons License 2024.03.11 -1 1 2355

A 117-es vagy amire át akarod nevezni. De az utóbbit előbb nevezd meg! 

 

Előzmény: alkotasu (2351)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2354

A 117-es '65-ben; és a 109-es is.

Előzmény: alkotasu (2351)
György barát Creative Commons License 2024.03.11 -2 0 2353

Csak az ősi modellt ismerem. Az új az nekem új. (Megnézni nem tudom, mert más a méretem.) Ha le tudnád fotózni, akkor többet írhatnék róla. 

 

Előzmény: M63,012 (2350)
Tastam Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2352

 A 'Lokomotiven der DR' könyv szerint 1965-ben, és 1984-ben Bautzenben állomásozott.

Előzmény: alkotasu (2351)
alkotasu Creative Commons License 2024.03.11 0 0 2351

Jól gondolod. :-) A 118 117-es gépet szeretném átmatricázni.

(Ezt néhai testvéremtől kaptam kb. 45 éve, ezért nem akarom eladni, hanem - rákapva a DR III-as korszakra - valami feladatot keresek neki.)

Ez a gép mikor készült? (Az 1:1-re gondolok, nem a modellre.)

Előzmény: M63,012 (2347)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2350

A képet benéztem; igaz a felbontása is olyan, mintha a '60-as években készült volna. ;-)

 

Viszont amit leírtam, hogy Gützold mozdony kétféle volt, az első kiadás a 0-ásra hajazott, a második (javított) kiadás már valóban az 1-esre; ez így van.
Ha megnézed őket, te magad is láthatod; a tetőn, esőelvezetőkön is történtek módosítások, nem csak az ablak/szellőző kiosztáson.

Előzmény: György barát (2349)
György barát Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2349

A V 180,005 két csíkkal arnstadti múzeumgép. A kép 1995-ben készült. A Volkers féle táblázatban megtalálható. 

 

A Gützold mozdonynak nem csak az ablakai utalnak a 0-ás sorra, hanem az ajtajai meg a teteje is. Tartom, amit írtam. 

 

Előzmény: M63,012 (2348)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 0 0 2348

Bár ha jobban megnézzük mégsem egyformák a modellek, benézték ezeket a számokat/szerszámokat anno...

Tehát ha a 118 117-1 gépet akarná átszámozni, akkor abból lehet V180.1 (pl. esetünkben V180 109).

Viszont ha a 118 142-9 modellt nézzük, akkor azt valóban V180.0 gépre kellene számozni (pl. esetünkben V180 068).

Érdekes, hogy pl. a V180 128 modellt is hibás ablakosztással adta ki a Gützold, később úgy tűnik rájöttek erre Piko-éknál.

Előzmény: M63,012 (2347)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 0 0 2347

A V180.1 kasztnija ugyanolyan; olyannyira, hogy "alkotasu" kolléga ha jól gondolom éppen a Piko/Gützold által kiadott 118 117-1 vagy a 118 142-9 modelljét akarja épp átszámozni.

Előzmény: György barát (2344)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!