Keresés

Részletes keresés

fater69 Creative Commons License 2013.08.08 0 0 1326

Mert a megépített út még mindig az Immochan Kft. tulajdonában van.

Ahhoz, hogy közút lehessen, vagy a Főváros, vagy a XXIII. kerület tulajdonába át kell kerüljön.

Előzmény: Nő a Nemes utcából (1325)
Nő a Nemes utcából Creative Commons License 2013.08.05 0 0 1325

Sziasztok! Nem tudjátok, miért nem adják át ezt az elkerülő utat, ha már régen elkészült? Valami lakossági kifogás? Vagy pénzügyi kérdés?

Előzmény: Kazi2 (1303)
fater69 Creative Commons License 2013.07.18 0 0 1324

A Péterhalmi út és a Flór Ferenc utca közötti rész egy több száz méteres szakaszt jelent, semmi nem indokolja,

hogy ne lehessen a lakott övezettől visszább elhelyezni az alagút bejáratát. Persze, 1 %-os lejtéssel számolva

kellene a teljes távolság, de ki az a barom, aki így tervezné meg az alagútba levezető útszakaszt?! Az, hogy

pillanatnyilag ki mit jelölget be a nyomvonal terven, teljesen indifferens, ugyanis még erősen egyeztetési

fázisban áll ez a projekt (ezt az általad linkelt tanulmány is több ponton hangsúlyozza, nem véletlenül).

Előzmény: Pepin (1323)
Pepin Creative Commons License 2013.07.18 0 0 1323

Ezért szürkült el a tekintetem, amikor megláttam a kelet-nyugati utat. Itt ugye arról van szó, hogy a Péterhalmi út felső szakaszát a sorompó után egyenesen viszik tovább az erdőbe. Ekkor viszont a kereszteződés miatt nem kezdhetik el a lejtetést a Péterhalmi útnál, csak jóval bentebb, gyk. a házak mellett.

Előzmény: fater69 (1322)
fater69 Creative Commons License 2013.07.18 0 0 1322

Nagyon jól látod a helyzetet, ezért is kell mindig alaposan mérlegelned, hogy mit követelsz ezzel az úttal

kapcsolatban. Mert ha - mint általában a naívak - csak azt követeled, hogy meg se épüljön, akkor csak és

kizárólag annyit fogsz elérni, hogy úgy fog megépülni, ahogy nekünk, itt lakóknak a legrosszabb: felszínen

vagy gödörben, max. egy zajvédő fallal. Ezzel nem árt, ha tisztában vagy.

 

Viszont ha elfogadod, hogy lesz ez az út (mert sajnos, mint látod, nem is tehetsz mást...), de egyúttal azt

követeled, hogy a lefektetett normák szerint védjük az embert és környezetét, akkor abba már nehéz belekötni.

A te érdeked az, hogy a portádtól minél messzebb legyen az alagút bemeneti nyílása. Az erdőnek az a legjobb,

ha nem szabdalják szét. Akkor azt kell követelni, hogy a lejtést a Péterhalmi úttól kezdjék meg. Erre majd

azt a választ kapjuk, hogy ez megnöveli a költségeket, mire nekünk csak annyit kell mondani, hogy bizony,

az ember és környezetének védelme az sok pénzbe kerül.

Előzmény: Pepin (1321)
Pepin Creative Commons License 2013.07.17 0 0 1321

Persze, hiszen mindenkinek pénz van benne. Csak nekünk, ittlakóknak lesz szarabb, de ez meg nem forintosítható számukra, így nem is számít.

Előzmény: fater69 (1320)
fater69 Creative Commons License 2013.07.16 0 0 1320

Akkor tényleg nem tudom, még miben reménykedhetünk, hisz mind a kerületünk első embere, mind a

Főváros, mind az Auchan piszkosul akarja ezt az utat...

Előzmény: Pepin (1319)
Pepin Creative Commons License 2013.07.16 0 0 1319

Én meg ebben nem reménykedem annyira. A belinkelt képen (az eredeti valahol a 60. oldal táján van a tanulmányban) a KKK vonala egy szakaszon sraffozva van, gyanúsan azon a részen, ahol esetleg föld alá viszik. Na most, ha ez tényleg azt jelöli, akkor csúnya világ lesz: az erdőben a darugyár és a házak között viszik csak le a föld alá és már a Sallai útnál kijön. A kéményhatás meg a két szélén hozza ki az összes mocskot, szóval akik a bemeneti lyukak mentén laknak, kapni fogják ezerrel. (Mivel rövid a táv, biztosan nem lesznek szellőztető kürtők.)

Előzmény: fater69 (1318)
fater69 Creative Commons License 2013.07.16 0 0 1318

...és elolvastam a gondolataidat is. Azt írod: "Nem lettem tőle boldog. Hogy a KKK-ra mindenhol mindenki úgy tekint,

hogy meglesz, és kész."

 

Ezek szerint Te nem voltál ott 2008-ban azon a Fővárosi Közgyűlésen, amikor a KKK sorsáról szavaztak a képviselők.

Én ott voltam. És én akkor lepődtem/döbbentem meg - ezzel az üggyel kapcsolatban utoljára életem során.

 

Ugyanis az történt, hogy az akkori ellenzék - jó szokásához híven, mint bármi mást is - leszavazta szépen a KKK-t.

Ha jól emlékszem, egyetlen szavazaton múlt a dolog. Belecsaptam a levegőbe, hogy ez az, sikerült! És ekkor jött az

a bizonyos döbbenet. Az ellenzék soraiban ülő városfejlesztési bizottsági elnök (gondolom tudod, hogy ki volt az) ülés

szünetet kért, majd elvonult társaival néhány szót váltani. Amikor visszajöttek, kérte, hogy döntsön újra a testület

a KKK ügyéről. Megtörtént, és láss csodát, végül mégis meg lett szavazva.

 

Naív képzeteim arról, hogy valami módon meg lehet akadályozni a KKK megépítését, ezennel véget is értek. Elodázni

lehet, ezt a civilek már sikeresen bebizonyították, de megakadályozni nem. Még akkor sem, ha hirtelen háromszorosára

emelkednének az üzemanyagárak, és a közúti forgalom visszaesne a jelenlegi felére. Megépül annak dacára, hogy a

helyiek mást akarnak, és hogy a PPG nyíltan állást foglalt az erdő védelmében, valamint hogy most semmi más nem

indokkolja a KKK-t, mint hogy "... a logisztikai központok között hatékony legyen a közlekedés".

 

Keserű szájízzel nekem utolsó reményként mindössze annyi maradt, hogy a kertvárosban legalább jó mélyre leviszik

majd ezt az utat...

Előzmény: Pepin (1316)
fater69 Creative Commons License 2013.07.15 0 0 1317

Thx. Elraktam a többi hasonló tanulmány mellé...

Nekem annyi ebből az egészből a konklúzió, hogy zavaros a projekt támogatottsága a többi kerületben,

egyeztetésekre, tervkorszerűsítésre van szükség, meg valahonnan jó lenne forrást biztosítani a KKK

megvalósításához. A XVIII. ker. valószínűleg az osannak tett korábbi ígéretei támogatja elsősorban

a projektet. A Nefelejcs u-tól a XVII. ker-ig tartó felszíni útszakasz vélhetőleg rövid időn belül meg is épül.

 

Egyetlen pozitívum, hogy ebben az anyagban is mélyvezetés van előirányozva a kertvárosi szakaszra, ami

remélhetőleg még mindig a korábbi tervek szerinti alagutas megoldást takarja...

Előzmény: Pepin (1316)
Pepin Creative Commons License 2013.07.15 0 0 1316

Emailben kaptam egy linket. Ez egy tanulmányra mutat. Nagyon érdekes tanulmányra. Akit érdekel a környék közlekedésének átalakítása, mindenképpen érdemes elolvasnia. 64 oldal, nem könnyű olvasmány, de megéri. Különösen úgy, hogy még a végén is jönnek mellbevágó dolgok.

- A tanulmány.

- A saját gondolataim.

Pepin Creative Commons License 2013.07.09 0 0 1315

Ha már emlegetjük azt a bizonyos lakossági fórumot, bedobom a linket, ahol emlékezetből megpróbáltam összefoglalni, mi is történt ott pontosan.

fater69 Creative Commons License 2013.07.09 0 0 1314

Na még egyszer:

 

"BUDAPEST FŐVÁROS TELEPÜLÉSSZERKEZETI TERVE
A véleményezési eljárás során érkezett javaslatoknak és észrevételeknek
az épített környezet alakításáról és védelméről szóló
1997. évi LXXVIII. törvény 9. § (3-6) bekezdés szerinti értékelése

 

Véleményező: XVIII. ker. ÖNKORMÁNYZAT

 

Vélemény: A Külső Keleti körút kertvárosi területen átvezető szakasza alagútként kerüljön
ábrázolásra az I. számú funkcionális szerkezetet ábrázoló tervlapon.

 

Válaszok: Elfogadott. A tervezett Külső Keleti körút kertvárosi területen átvezető szakasza - a
közlekedési lapon szereplő kialakítással azonosan - alagútban épül meg, a I. számú
funkcionális szerkezetet ábrázoló tervlap javításra került."

 

Ezzel szemben, két évvel később egy olyan terv került előterjesztésre azon az ominózus őszi

lakossági fórumon, mely egy nyitott, illetve a keresztező utcáknál részlegesen fedett sűllyesztett

kivitelt mutatott. Na ezen borult ki a bili, meg szaladt föl néhányunk vércukra. Tehát: létezik az

alagutas terv, de szerették volna a lakosság kárára a többletköltségeket megspórolni.

Előzmény: fater69 (1313)
fater69 Creative Commons License 2013.07.09 0 0 1313

És hogy mindenki értse, miről beszélek, 2005-ben az alábbi szöveget tartalmazó jelentés látott napvilágot:

 

"BUDAPEST FŐVÁROS TELEPÜLÉSSZERKEZETI TERVE
A véleményezési eljárás során érkezett javaslatoknak és észrevételeknek
az épített környezet alakításáról és védelméről szóló
1997. évi LXXVIII. törvény 9. § (3-6) bekezdés szerinti értékelése

 

VéleményezőVélemény Válaszok

Előzmény: fater69 (1312)
fater69 Creative Commons License 2013.07.09 0 0 1312

"a "röhej" szó a magyar viszonyokra értendő, finoman szólva sem elképzelhető kis hazánkban, hogy 8-10 nap alatt mármilyen hasonló terv valósággá váljon..."

Ezért is írtam, hogy háborús helyzetre vonatkozik ez a 8 - 10 nap, és nem a jelenleg megszokott, gazdasági érdekcsoportok által diktált állapotra.

De igazából nincs jelentősége, szívből remélem, soha nem kell megtudjuk, hogy 8 nap szükséges a vonal helyreállításához, vagy esetleg 20...

 

"Te is tudod, hogy a mélyvezetéses technológia mekkora többletköltséget jelent..., esélyt nem látok rá."

 

Nem én találtam ki, erre a megoldásra kapott megbízást anno a tervezőiroda. Ezt akarta sumák módon a 2007-es vezetés eltussolni. Az érintett lakosok

többsége nem is tudott róla, hogy ilyen terv is létezik, de szerencsére már sokan tisztában vannak ezzel is. Forráshiányra meg senki ne hivatkozzon

akkor, amikor egy ipari létesítményektől mentes kertvárosi negyedben akar 2 * 2 sávos járműforgalmat átvezetni. Csak azért, mert ez a sokat emlegetett

üzlentlánc érdeke... merthogy más logikus érv most nem szól a KKK mellett, a folyamatosan csökkenő forgalmi adatokat látva.

 

Egyébként a mélyvezetéssel számos járulékos kiadás is lejön (többek között kb. 60 ingatlan teljes kisajátítási költsége, a "részleges kisajátítás" ötlete

eleve halva született volt), úgyhogy a végösszeg különbsége nem éri el a kritikus nagyságrendet, ez annak idején elég pontosan ki lett számolva.

 

"nem tudom ott voltál-e az Önkormányzat által tartott lakossági fórumon"

 

Naná, hogy ott voltam, a hirhedt "roadshow" összes helyszínén, és minden alkalommal elmondtam, hogy milyen jogi lépésekkel néz szembe a Főváros,

ha egy látszólag "olcsó", emberre/lakóingatlanokra káros megoldást erőltetnek a tervezett út mentén élőkre.

 

Egy biztos, az élő Immochan szerződés miatt az a legrosszabb civil álláspont, ha egy kompromisszumok nélküli merev elutasítást képviselünk. A mélyvezetés

egy mindenki számára elfogadható alternatíva kell legyen.

Előzmény: Kazi2 (1311)
Kazi2 Creative Commons License 2013.07.09 0 0 1311

a "röhej" szó a magyar viszonyokra értendő, finoman szólva sem elképzelhető kis hazánkban, hogy 8-10 nap alatt mármilyen hasonló terv valósággá váljon...

 

más.

azért az csak egy dolog, hogy milyen régóta tervben van ez az út, az viszont egy másik, hogy éppen az ott élők nem voltak soha tájékoztatva erről, a tervekről, a nyomvonalról, minden olyan tipikus magyaros módszerrel az asztal alatt lett elrendezve, érdekből. és ez a jövőben sem lesz máshogy.

Te is tudod, hogy a mélyvezetéses technológia mekkora többletköltséget jelent..., esélyt nem látok rá.

A higgadt magatartás 2007-2008-ban sem ért semmit, nem tudom ott voltál-e az Önkormányzat által tartott lakossági fórumon: türelmesen kezdett a jónép, de hamar tele lett az a bizonyos pohár...

Előzmény: fater69 (1310)
fater69 Creative Commons License 2013.07.06 0 0 1310

"(azért röhej ez a 8-10 napon belül üzemkész állapot:))"

 

Annyira nem röhejes, ugyanis a rendkívüli helyzet háborús eseményt takar, ami ugye általános mozgósítással jár.

És a gyors helyreállítás csak emberanyag kérdése... úgyhogy ha kell (soha ne kelljen), akkor a Burma, mint átkötő vasútvonal élni fog néhány napon belül.

 

Mellesleg ez a lőrinciek nagy szerencséje, mert amit az előző vezetés próbált hat éve elsütni (nyitott, illetve részlegesen fedett sűllyesztett kivitel) egy ilyen megkötéssel szóba sem jöhet. Arra nagyon kell vigyázni minden egyeztetés során, hogy a teljes elutasítás nem lehet civil álláspont. Ez az út 5-6 évtizede szerepel a Főváros terveiben, ráadásul az Immochannal megkötött szerződés miatt már semmiképp nem lesz visszalépés. Egy higgadt magatartással viszont elérhető, hogy ne dúlják fel a Fiume-Körös u. környékét, és ne kelljen több tucat ingatlant a tervezett nyomvonal mentén kisajátítani (megoldásként lásd 2002-es mélyvezetéses úttervek).

Törölt nick Creative Commons License 2013.07.04 0 0 1309

meg egy térkép a nyomvonalról

 

Előzmény: Törölt nick (1308)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.04 0 0 1308

ennyi van benne:

A térségi közlekedési rendszer tervszerű kialakítását a 2011.
évi LXXXVIII. törvénnyel módosított Budapesti Agglomeráció
Területrendezési terve (BATrT) határozza meg, mely az OTrTben
foglaltakat kiegészítve, Budapest távlati közlekedési
rendszerének részeként határozza meg a
􀂃 Külső keleti körutat,
􀂃 Soroksári elkerülő utat.
A fenti nyomvonalak, műtárgyak, közlekedési elemek a
TERÜLETRENDEZÉSI TERVEKBEN MEGHATÁROZOTT
FEJLESZTÉSEK c. ábrán kerülnek bemutatásra.

Előzmény: X.Ágnes (1307)
X.Ágnes Creative Commons License 2013.07.04 0 0 1307

BUDAPEST 2030 - HOSSZÚ TÁVÚ VÁROSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ

http://budapest.hu/Lapok/Hivatal/Varosfejlesztes.aspx

 

Kazi2 Creative Commons License 2013.07.02 0 0 1306

már van egy aprócska lehetőség: a kerület honlapján (http://www.bp18.hu/), a nyitóoldalon van egy kérdőív, aminek része a "Zöld" témakör, osztályozni kell és lehet.

Én még több zöld területet jeleztem feléjük...

Kazi2 Creative Commons License 2013.06.30 0 0 1305

köszi, én sem találtam pestszentlőrinci infóakat erről.

Mindegy, megpróbálom elérni a héten az önkormányzatot.

(azért röhej ez a 8-10 napon belül üzemkész állapot:))

Előzmény: fater69 (1304)
fater69 Creative Commons License 2013.06.30 0 0 1304

Ezt az egyetlen (másfél évvel ezelőtti) jegyzőkönyvet találtam a neten, ami kerületi részről foglalkozik a KKK 0. ütemmel:

 

http://www.bp18.hu/docs/varosnaplo/142/Jkv-11-11-07.pdf

 

A jegyzőkönyv szerint a Burma-vasútvonal rendkívüli eseménykor 8-10 napon belül üzemkész kell legyen, tehát az elbontása nem engedélyezett. Ez viszont - változatlan nyomvonalterv esetén - alapjaiban meghatározza a kivitelezés módját a XVIII. kerületi szakaszon.

Előzmény: Kazi2 (1303)
Kazi2 Creative Commons License 2013.06.29 0 0 1303

Na, szóval: ma volt egy kis időm, így megnéztem Pestszentimrét, mi hol is tart az ügy:

 

- a Hunyadi János utcán már zajvédő fal van, itt egy elkerülő út épült (átadva még nincs), hogy könnyebb legyen az M5-re ki ill. bemenni - legalábbis ez a hivatalos magyarázat (érdeklődtem környékbelieknél) - ezt persze még lecsekkolom az Önkormányzatnál is a héten...

 

- a Nagykőrösi út másik felén, a Kettős-Kőrös utcánál még semmi, gazzal benőtt sínek, szemét.

 

- utána végigjártam az erdőt (Kettős-Kőrös, Péterhalmi út), itt sem találtam semmit, egyedül talán csak a már általatok is észlelt "erdőritkításokat" néhány helyen.

- az utolsó képek pedig már Lőrincen a Körös utcánál mutatják a síneket

 

A héten még érdeklődöm a XVIII. kerületi önkormányzatnál, ti is jelezzétek, ha bármit megtudtok.

Ha lesz időm, megnézem a "túloldalt" is, XVII. kerület stb.

Kazi2 Creative Commons License 2013.06.28 0 0 1302

azt hiszem újra kell aktíválni magam..., elég régen nem jártam errefelé, de ma olvastam én is az alábbi blog infót...

aha, értem: akkor szép lassan, km-ről, km-re csak megépítjük ezt a xart..., tipikus magyaros megoldás. remélem felkészült - az azóta már módosult - a XVIII. kerületi önkormányzat, mert ugyanazt kapják majd, amit az elöző vezetés.

fater69 Creative Commons License 2013.06.25 0 0 1301

"...azt hittem, az a projekt elhalt."

 

A KKK projekt nem hal el. Az Immochan a gatyát leperelné a Fővárosról, ha az egyoldalúan felrugná a megkötött Településfejlesztési szerződést. Nem azért áldoztak százmilliókat ingatlan vásárlásokra, pakurátlanításra, közúti csomópontok kialakítására, engedélyekre, miegymásra, hogy most szó nélkül hagyják "elhalni" a projektet...

Előzmény: X.Ágnes (1300)
X.Ágnes Creative Commons License 2013.06.25 0 0 1300

Új Körút épül Budapesten?

Egészen véletlenül futottam bele egy soroksári jegyzőkönyvbe és egy képviselő-testületi előterjesztésbe (ilyen szörnyen sem indult még cikk az Egy nap a városban blogon). Két év különbséggel készültek, az egyik még csak egy tervezett beruházásról írt, a másik szerint[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

fater69 Creative Commons License 2013.05.16 0 0 1299

Szerintem nem jó helyre írtál, útépítési ötleteknek van egy külön topic:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9013571&la=125299259

 

Előzmény: Törölt nick (1298)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.15 0 0 1298

aha. így már értem.

 

komolyan az az érzése az embernek, hogy csak kontra szelektált idióták dolgoznak az államaparátusban.

építenének az M0-al egy párhuzamos utat, kinek, miért, minek?

 

pár dolog, amit meglépnék

- Nagykőrösi út összekötése a burmai vonalon Kettős Körös úttal, tehermentesítve a Szálfa utcát

- a Soroksári Vecsési útat belekötném 2*1 sávosan a mostani 0. szakaszba

- a Dózsa György útnál bekötném pestimrét az M5ösbe

- építenék egy Gyáli elkerülőt, ami a Nagykőrösi útat teher mentesítené és belekötném a fenti új csomópontba

- Gilicze tér körforgalomasítása

Előzmény: fater69 (1297)
fater69 Creative Commons License 2013.05.15 0 0 1297

Egész pontosan így szól a hivatalos szöveg:

 

"Az IMMOCHAN MAGYARORSZÁG Kft. megbízásából a KASIB Mérnöki Manager Iroda
Kft. (1183 Budapest, Üllői út 455.) készítette el a Budapest XXIII. kerület M5 autópálya melletti
IMMOCHAN fejlesztési terület kiszolgáló úthálózat és kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések
megvalósítása útépítési egyesített tervét.
A terv tartalmazza a fejlesztési területen belüli utak, buszmegállók kialakítását és tartalmazza az
Önkormányzatot is érintő, a fejlesztési területet a Nagykőrösi úttal összekötő 2x1 sávos út
megépítését a hozzá csatlakozó úttartozékokkal együtt.
A megvalósuló 2x1 sávos út az Immochan Magyarország Kft. és a Budapest Főváros
Önkormányzatával kötött településrendezési szerződés alapján a későbbiekben megépülő Külső
keleti körút egyik pályájaként funkcionál majd. A tervezett Kiszolgáló út a Külső Keleti körút 0.
üteme lesz."

 

Remélem, így már érthető minden.

Előzmény: Törölt nick (1294)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!