Hmmmmmmmmmm, most összezavartál.... Ezek mikori kocsik? Újból kiadták volna az 537-es csoportot? Esetleg fotó?
Korábban ezek az üzemi pőre és nyitott kocsi voltak (30 55 537 xxxx, később 40/44/80/84 55 537 xxxx), azon belül a sorszám a szakágtól függött.
Az üzemi 537-eseknél az általad említett csoportokban kiadott sorszámok az 5xxx (anyaggazdálkodás) ill. a 6xxx/7xxx (pályafenntartás) csoportban az 5000-5009, 6000-7277, 7500-7732, ez utóbbiak az ex-482 8xxx 6-tengelyes sínszállítók.
Pár fotó csak úgy, az utolsó az ex-84 55 537 1520-8.
Ha már behivatkoztad a cikket, beteszem azt az írást is, amiben Lovász György pontosítja a korábban leírtakat. A 11. oldal második felétől releváns, de a személykocsik iránt érdeklődők az előtte levő cikket olvassák csak el!
Jaj de régen írtam már ide a topicba... A segítségeteket szeretném kérni információ terén!
Valaki meg tudná nekem mondani azt hogy az:
Eanos 31 55 537 ötezres valamint az Eanos 31 55 537 hatezres pályaszámcsoportokból pontosan mennyi darab kocsi készült?
Elkezdtem ezeket a kocsikat is össze fotózni magamnak de nem tudom hány darabot gyártottak belőlük. A hatezres szériából eddig a legnagyobb pályaszámú kocsi amivel találkoztam az a 6319-es... Az ötezresekből pedig az 5014-es a legnagyobb pályaszámom.
A Ganz gyár kifejlesztette és 1926- tól elkezdte gyártani a nagynyomású kéttengelyű földgázszállító kocsikat. A töltő, lefejtő és biztonsági berendezések hosszú évtizedeken keresztül kielégítették az akkori biztonsági előírásokat. Az 1,5 tonna gázsúlyt 150 bar üzemi nyomással 24 darab ún. szivar alakú tartályokban szivattyúzták be. A lefejtés reduktoron keresztül 10 bar nyomáson történt.
Nemigazán. Előtte Xp 2030 volt a száma, de ezeknek nekem nincs meg az előélete, azt sem tudom milyen kocsi. Amúgy valami múzeumi dolog lehet, mert ő a 117 9591.