Erről a japán csúcstechnikáról nekem is van fotóm -- erről a tolatós technikáról nem tudtam , de eléggé elterjedt lehetett akkoriban , mert állítólag a Jawa motoros Velorex is így tolatott .
Értem. Sajnálom hogy nem találtad. Majd próbálok még utánanézni. Nekem is robogómotor van benne hasonló megoldással,csak nekem a régebbi amicám van,másabb a motortere is.
Ez érdekes lehetett, ha járdaszegély mellé parkolt és az előtte, meg a mögötte parkoló autó is rá állt. Mire a 3-4 előre, hátra mozgatással kitudott jönni közülük.
Solyto a hatvanas évekből. Nem volt lükverc fokozata, tolatáskor motor leállít, és fordítva indították újra. Csak nem önindítós volt... Leállítás, kiszállás, géptető kinyitása, karral beindítás, géptető becsukása, beül, tolatás, majd mindent újra, ha előre szeretne menni tovább...
Megnézem,de ebbe már valami robogó blokk van lánckerék áttétellel.Meg 40 ezer forintos leo vince kipufogóval A robogó blokkon japán írásjelek vannak,viszont cagiva a deknije.
Sajnos ennyit tudtam. A többiek elmondták hogy hol lehet még.
Esetleg valamilyen utólagos dolog nem került bele pl a motortérbe ami eltakarhatja? Mindenképp fix csövön kellene lennie szerintem, a váz rugózós része,meg a rosszul látható kiesik szerintem.
Köszönöm de sajnos nem találom.Ötletem sincs ,hogy fogok biztosítást kötni rá.Az Aixammal tudok menni a dolgokat intézni ,főleg ilyenkor télen,elég jó a fűtés,de az Amica teljesen "elcsábitott".És még nem is mentem vele sehova,csak az utcánkban,meg a fékkel is megbirkóztam nagy nehezen.De nem adnám el ,pedig elég "gatya" ,ahogy kinéz.De várom ,hogy kicsit jobb idő legyen ,mert a javitó anyag nem hiszem hogy birja ezt a hideget,nincs fűtés a műhelyben sajnos.
Az ünnepek alatt volt időm hogy komolyabban tanulmányozzam minden idők legöregebb háromkerekű mopedautóját úgy is mondhatnám minden háromkerekű mopedautónak az ősét az 1950 es években a szovjetúnióban gyártott kétszemélyes SEAZ SMZ S-1L CIKLOP ЦИКЛОП (KÜKLOPSZ) СМЗ С-1Л/С-3Л kormányszerkezetének a működési elvét és arra jöttem rá hogy ez egy zseniális kisautó. Ugyanis meglehetősen egyszerű a kormányszerkezet kialakítása de ennél jóval egyszerűbb megoldással akár házilagos körülmények között is le lehet gyártani egy ilyen háromkerekű mopedautónak az első villáját ..még akár az egész autót is meg lehet építeni annyira egyszerű ez a szerkezet.Mellékelem a fotókat a járműről hogy egy kicsit képbe legyetek a működési elvvel kapcsolatba és hogy ilyet is lássatok: Ami a saját ötletemet illeti itt is számos dolgot lehetne egyszerűsiteni például az első kormányzott kerék fölé lehetne építeni egy motortartó szerkezetet amire ráépíthető lenne egy pl pitbike blokk vagy egy állómotor esetleg egy villanymotor stb ami lánchajtással hajtaná az alatta lévő első kormányzott kereket A kormányzáskor a motorblokk eggyütt fordulna a kerékkel. Tehát egy olyan első villát kell építeni vasszerkezetből amin a kerék felett van egy tartószerkezet amire rá lehet építeni rögzíteni a motorblokkot. Hátsó két kereket pedig merevtengelyesre lehetne átalakítani amit tárcsafékkel lehetne fékezni . Az alváz az egy sima egyszerű csőváz a kocsiszekrény szerkezet pedig köracél, tehát lényegében maga a alvázas kocsiszekrény szerkezet, a konstrukció szempontjából nagyjából ugyanaz mint a Velorex Oskar -nak a váza. Burkolatot azt meg egy lemezlakatossal vagy karosszéria lakatossal meg lehet csináltatni nem egy bonyolult dolog.
Ezt az állómotort belerakhatod amica ba de ehhez a motorhoz szükséged lesz valamilyen röpsúlyos kuplungra. Ez esetben két lehetőséged van. Vagy egy " Gokart Torque Converter " ami 1:1 be hajt https://www.aliexpress.com/item/32824822375.html Jóegyszerű tartós megbízható könnyen javítható olcsó szerkezet Általába nagyobb gokart-okba és buggy- kba rakják (de első vagy hátsókerékmeghajtású mopedautóba is jó) azokat a csővázas kocsikat 60-70es tempóval viszi úgyhogy mopedautó esetébe se számíts nagy sebességre de egy 50-60km/h -s tempót egy mopedautó esetében is tudni fogja , ez az egyik opció.
Én így oldanám meg ahogy leírtam. Esetleg gokart merev vagy csőtengellyel még az is jó vagy quad tengellyel .Külföldön is így alakitják át a régi háromkerekű mopedautókat hogyha javításra kerül a sor lehessen hozzá alkatrészt szerezni alibaba ról.
Hátsó futómű ből csak a két hátsó teleszkóp ra van szükség meg esetleg a két hátsó kerékre többi kuka." 1P39FMB " jellegű fekvő hengeres quad blokkot tegyél bele 125cm3 -st, olyat amibe van rükverc is és akkor nem kell bele külön írány váltó .Esztergáltass egy merev tömör hátsó tengelytarra mehet rá a lánckerék a féktárcsa a tengely két végére meg a 2 omega csapágyház (csapágyakkal) + a 2 kerék .Omega csapágyház alá kell egy merevlengőkaros felfüggesztő keret zártprofilból amitől egyszerre rugózik a két hátsó kerék.
Hmm ... És honnan lesz ebben differenciálmű ? Ha van egyáltalán valamilyen jó tulajdonsága az APE50-nek akkor az a rendkívül jó manőverező képesség , és a rendkívül kis fordulókör . Én nem mernék egy olyan járműnek rontani a menetstabilitásán és kormányozhatóságán , amelyik eleve sajátos , a két vagy-négykerekű járműves átlagtól eltérő vezetéstechnikát követel .
Egyébként foglalkozom kvadokkal is , de csak rendszámozható 50-esekkel . Most van egy olyan járgányom ami közúti kivitel és difis .
Hátsó futómű ből csak a két hátsó teleszkóp ra van szükség meg esetleg a két hátsó kerékre többi kuka." 1P39FMB " jellegű fekvő hengeres quad blokkot tegyél bele 125cm3 -st, olyat amibe van rükverc is és akkor nem kell bele külön írány váltó .Esztergáltass egy merev tömör hátsó tengelyt arra mehet rá a lánckerék a féktárcsa a tengely két végére meg a 2 omega csapágyház (csapágyakkal) + a 2 kerék .Omega csapágyház alá kell egy merevlengőkaros felfüggesztő keret zártprofilból amitől egyszerre rugózik a két hátsó kerék.