Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.13 0 1 12710

Az IZS Planeta a 350-es blokkjával gyanús hasonlóságot mutatott az egyik DKW motorral ...

Előzmény: bervas (12699)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.13 0 0 12709

Ha arra gondolok , hogy sok honfitársunknak ( netán honfitársnőnknek ) még normál váltójú kocsival is mekkora nehézséget jelent a tolatás ...

Előzmény: oljeg12 (12705)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.13 0 0 12708

Erről a japán csúcstechnikáról nekem is van fotóm -- erről a tolatós technikáról nem tudtam , de eléggé elterjedt lehetett akkoriban , mert állítólag a Jawa motoros Velorex is így tolatott .

Előzmény: VolksrodZoli (12704)
szegedijoe Creative Commons License 2022.01.13 0 0 12707

Előzmény: szegedijoe (12706)
szegedijoe Creative Commons License 2022.01.13 0 0 12706

Értem. Sajnálom hogy nem találtad. Majd próbálok még utánanézni. Nekem is robogómotor van benne hasonló megoldással,csak nekem a régebbi amicám van,másabb a motortere is. 

Előzmény: Sándor P (12703)
oljeg12 Creative Commons License 2022.01.13 0 0 12705

Ez érdekes lehetett, ha járdaszegély mellé parkolt és az előtte, meg a mögötte parkoló autó is rá állt. Mire a 3-4 előre, hátra mozgatással kitudott jönni közülük.

Előzmény: VolksrodZoli (12704)
VolksrodZoli Creative Commons License 2022.01.13 0 0 12704

Solyto a hatvanas évekből. Nem volt lükverc fokozata, tolatáskor motor leállít, és fordítva indították újra. Csak nem önindítós volt... Leállítás, kiszállás, géptető kinyitása, karral beindítás, géptető becsukása, beül, tolatás, majd mindent újra, ha előre szeretne menni tovább...

Előzmény: bervas (12699)
Sándor P Creative Commons License 2022.01.13 0 0 12703

Sajnos nem tudok több képet feltölteni,mert nem engedi.Az aksi tartón nincs az a merevités.Azért köszi.Holnap átnézem az alvázat.

Sándor P Creative Commons License 2022.01.13 0 0 12702

Sándor P Creative Commons License 2022.01.13 0 0 12701

Sándor P Creative Commons License 2022.01.13 0 0 12700

Megnézem,de ebbe már valami robogó blokk van lánckerék áttétellel.Meg 40 ezer forintos leo vince kipufogóval A robogó blokkon japán írásjelek vannak,viszont cagiva a deknije.

Előzmény: szegedijoe (12697)
bervas Creative Commons License 2022.01.13 0 0 12699

Ez valami Manurhin háromkerekű? A motorja a DKW Hobbyé.

Előzmény: VolksrodZoli (12696)
szegedijoe Creative Commons License 2022.01.12 0 1 12698

Mennyivel egyszerűbb megoldás mint a hátsó hajtás...

Előzmény: VolksrodZoli (12696)
szegedijoe Creative Commons License 2022.01.12 0 0 12697

 

Ilyen esetleg a motortered? Itt mintha a keresztben lévő akksimerevítő vason van,ha jól látom.

 

Előzmény: Sándor P (12692)
VolksrodZoli Creative Commons License 2022.01.12 0 1 12696

   

szegedijoe Creative Commons License 2022.01.12 0 0 12695

Innen nézve nem tűnik vészesnek.

Előzmény: Sándor P (12693)
szegedijoe Creative Commons License 2022.01.12 0 0 12694

Sajnos ennyit tudtam. A többiek elmondták hogy hol lehet még.  

Esetleg valamilyen utólagos dolog nem került bele pl a motortérbe ami eltakarhatja? Mindenképp fix csövön kellene lennie szerintem, a váz rugózós része,meg a rosszul látható kiesik szerintem.

Előzmény: Sándor P (12692)
Sándor P Creative Commons License 2022.01.12 0 0 12693

Sándor P Creative Commons License 2022.01.12 0 0 12692

Köszönöm de sajnos nem találom.Ötletem sincs ,hogy fogok biztosítást kötni rá.Az Aixammal tudok menni a dolgokat intézni ,főleg ilyenkor télen,elég jó a fűtés,de az Amica teljesen "elcsábitott".És még nem is mentem vele sehova,csak az utcánkban,meg a fékkel is megbirkóztam nagy nehezen.De nem adnám el ,pedig elég "gatya" ,ahogy kinéz.De várom ,hogy kicsit jobb idő legyen ,mert a javitó anyag nem hiszem hogy birja ezt a hideget,nincs fűtés a műhelyben sajnos.

Előzmény: szegedijoe (12688)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.11 0 0 12691

Elnézést a képek lemaradtak itt jönnek. Kinagyítva  jobban tanulmányozható :  СМЗ С1Л 

Előzmény: Törölt nick (12690)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.11 0 0 12690

Az ünnepek alatt  volt időm  hogy  komolyabban tanulmányozzam minden idők legöregebb háromkerekű mopedautóját úgy is mondhatnám minden háromkerekű mopedautónak az ősét  az 1950 es években a szovjetúnióban gyártott kétszemélyes  SEAZ SMZ S-1L  CIKLOP ЦИКЛОП (KÜKLOPSZ) СМЗ С-1Л/С-3Л  kormányszerkezetének a működési elvét és arra jöttem rá hogy ez egy zseniális kisautó. Ugyanis meglehetősen egyszerű a kormányszerkezet kialakítása de ennél jóval egyszerűbb megoldással akár házilagos körülmények között  is le lehet gyártani egy ilyen háromkerekű mopedautónak az első villáját ..még akár az egész autót is meg lehet építeni annyira egyszerű ez a szerkezet.Mellékelem a fotókat a járműről hogy egy kicsit képbe legyetek a működési elvvel kapcsolatba és hogy ilyet is lássatok: Ami a saját ötletemet illeti itt is számos dolgot lehetne egyszerűsiteni például az első kormányzott kerék fölé lehetne építeni egy motortartó szerkezetet amire ráépíthető lenne egy pl pitbike blokk vagy egy állómotor esetleg egy villanymotor stb ami lánchajtással hajtaná az alatta lévő első kormányzott kereket A kormányzáskor a motorblokk eggyütt fordulna a kerékkel. Tehát egy olyan első villát kell építeni vasszerkezetből amin a kerék felett van egy tartószerkezet amire rá lehet építeni rögzíteni a motorblokkot. Hátsó két kereket pedig merevtengelyesre lehetne átalakítani amit tárcsafékkel lehetne fékezni . Az alváz az egy sima egyszerű csőváz  a kocsiszekrény szerkezet pedig köracél, tehát lényegében maga a alvázas kocsiszekrény szerkezet, a konstrukció szempontjából nagyjából ugyanaz mint  a Velorex Oskar -nak a váza. Burkolatot azt meg egy lemezlakatossal vagy karosszéria lakatossal meg lehet csináltatni nem egy bonyolult dolog.  

Előzmény: Bakancs4 (12682)
szegedijoe Creative Commons License 2022.01.09 0 0 12689

https://indafoto.hu/joe1980/image/27008059-48aff88c/user

 

https://indafoto.hu/joe1980/image/27008057-0dedec92/user

 

https://indafoto.hu/joe1980/image/27008055-62b136ed/user

 

A fékmunkahenger és fékbetét doboza,ha ez segít. Főfékhengert szerencsére még nem cseréltem.

Előzmény: szegedijoe (12688)
szegedijoe Creative Commons License 2022.01.09 0 0 12688

Üdv mindenkinek,BÚÉK!

 

Az én régi amicámnál a motortérben van az alváz,a jobb oldalon,a függőleges csőbe van beütve.

 

A főfékhengert nem tudom, melyik autóé jó, de a fék munkahengerek és a pofák a régi fiat 500-é,ha jól emlékszem.

Előzmény: Sándor P (12664)
WooDoo Creative Commons License 2022.01.09 0 0 12687

Egy ilyen elektromos Ape-t bevállalnék én is, pláne ha lehetne vele húzni egy nyerges pótkocsit, mint az Ape Pentaro-val.

Előzmény: Bakancs4 (12680)
Sándor P Creative Commons License 2022.01.07 0 1 12686

Köszönöm szépen a segitséget

Törölt nick Creative Commons License 2022.01.06 0 0 12685

Van még egy  lehetőség állómotorhoz:  Small  belt pulley (aliexpress) : https://www.aliexpress.com/item/4000807759767.html   -t összeszíjjazod  Walking Tractor Clutch al https://www.alibaba.com/product-detail/reliable-quality-farm-GN12-walking-tractor_60025138587.html

Előzmény: Sándor P (12670)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.06 0 0 12684

Ezt az állómotort belerakhatod amica ba de ehhez a motorhoz szükséged lesz valamilyen röpsúlyos kuplungra. Ez esetben két lehetőséged van. Vagy egy " Gokart Torque Converter " ami 1:1 be hajt https://www.aliexpress.com/item/32824822375.html  Jóegyszerű tartós megbízható könnyen javítható olcsó szerkezet Általába nagyobb gokart-okba és buggy- kba rakják (de első vagy  hátsókerékmeghajtású mopedautóba is jó) azokat a csővázas kocsikat 60-70es tempóval viszi  úgyhogy mopedautó esetébe se számíts nagy sebességre de egy  50-60km/h -s tempót  egy mopedautó esetében is tudni fogja , ez az egyik opció. 

Másik lehetőség állómotorokhoz : a gokart wet clutch https://www.aliexpress.com/item/4000791179360.html  Ennek a hátránya a " TAV2 Torque Converter " -rel szemben hogy ez  2:1- be hajt vagyos felezi a fordulatot emiatt ezzel sem fogsz tudni száguldozni de a 40-50-es tempót ez is tudni fogja :   https://agromotor.hu/termek/bv-420-ewcl/

Előzmény: Sándor P (12670)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.06 0 0 12683

Én így oldanám meg ahogy leírtam. Esetleg gokart merev vagy csőtengellyel még az is jó vagy quad tengellyel .Külföldön is így alakitják át a régi háromkerekű mopedautókat hogyha javításra kerül a sor lehessen hozzá alkatrészt szerezni alibaba ról.

Előzmény: Bakancs4 (12682)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.06 0 1 12682

Hátsó futómű ből csak a két hátsó teleszkóp ra van szükség meg esetleg a két hátsó kerékre  többi kuka." 1P39FMB " jellegű fekvő hengeres quad blokkot tegyél bele 125cm3 -st, olyat amibe van rükverc is és akkor nem kell bele külön írány váltó  .Esztergáltass egy merev tömör hátsó tengelyt arra mehet rá  a lánckerék a féktárcsa a tengely   két végére meg a 2 omega csapágyház (csapágyakkal) + a 2 kerék .Omega csapágyház alá kell egy merevlengőkaros felfüggesztő keret zártprofilból amitől egyszerre  rugózik a két hátsó kerék.

 

Hmm ... És honnan lesz ebben differenciálmű ? Ha van egyáltalán valamilyen jó tulajdonsága az APE50-nek akkor az a rendkívül jó manőverező képesség , és a rendkívül kis fordulókör . Én nem mernék egy olyan járműnek rontani a menetstabilitásán és kormányozhatóságán , amelyik eleve sajátos , a két vagy-négykerekű járműves átlagtól  eltérő vezetéstechnikát követel .

Egyébként foglalkozom kvadokkal is , de csak rendszámozható 50-esekkel . Most van egy olyan járgányom ami közúti kivitel és difis .

Törölt nick Creative Commons License 2022.01.05 0 0 12681

Hátsó futómű ből csak a két hátsó teleszkóp ra van szükség meg esetleg a két hátsó kerékre  többi kuka." 1P39FMB " jellegű fekvő hengeres quad blokkot tegyél bele 125cm3 -st, olyat amibe van rükverc is és akkor nem kell bele külön írány váltó  .Esztergáltass egy merev tömör hátsó tengelyt arra mehet rá  a lánckerék a féktárcsa a tengely   két végére meg a 2 omega csapágyház (csapágyakkal) + a 2 kerék .Omega csapágyház alá kell egy merevlengőkaros felfüggesztő keret zártprofilból amitől egyszerre  rugózik a két hátsó kerék. 

Előzmény: Sándor P (12675)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!