Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

eshe Creative Commons License 2024.02.23 0 0 68506

Üdv!

Sajnos úgy néz ki hogy a Brt motor kódú 2.0 pd motor az utolsókat rúgta a Sharanban.A szerelő szerint a hengerfejen kívül a blokkot is fel kellene teljesen újítani,mert lóg a dugattyú és vetemedett a tömb.Inkább bontott motor cseréjét javasolja.Felmerült az hogy egy Asz-es vagy Auy-os blokkot kellene beépíteni és a régi motor porlasztóival ,turbójával , vezérlőjével és szerelvényeivel összerakni.Mennyire csereszabatosak ezek egymással?A váltót és a kuplungot fel lehet rá rakni?Hallottam már ilyen átépítésekről,ott állítólag valami főtengely holtpont jeladót kell felrakni az 1.9-es motorra.

Köszi a választ.

Előzmény: 409 (68504)
BMWKRAFT Creative Commons License 2024.02.18 0 0 68505

Köszönöm!

Előzmény: 409 (68504)
409 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 68504

A motorvezérlő alatt.

Előzmény: BMWKRAFT (68502)
BMWKRAFT Creative Commons License 2024.02.18 0 0 68503

Megtalaltam az öszi hibakodot, nem immo volt, vagy azt a kepet törölhettem......

01032 utas oldali zar hiba.

Előzmény: 409 (68499)
BMWKRAFT Creative Commons License 2024.02.18 0 0 68502

Az olvasotekercset megtalalom.

Hol talalhato az immodoboz?

Előzmény: 409 (68499)
409 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 68501

~ 25-32bar

Előzmény: Stex06 (68500)
Stex06 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 68500

Köszönöm! Utána járok a dolgoknak, megméretem és jövök vissza az eredménnyel. 
Egyébként milyen értékeket kellene mutatnia a műszernek, azt lehet tudni? 

Előzmény: 409 (68498)
409 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 68499

 

 Valószínűsíthető, de általában csak érintkezési hibák szoktak lenni. Vagy az olvasótekercs csatlakozójában, vagy az immódobozéban.

Előzmény: BMWKRAFT (68497)
409 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 68498

Kompresszió-végnyomást kell mérni hideg motornál. Ha hidrotőkét is cseréltek, megeshet az adagolós TDI-é került bele.

Előzmény: Stex06 (68496)
BMWKRAFT Creative Commons License 2024.02.17 0 0 68497

´98-as. afn alhambra nem indult be.

Inditoztam, nem hosszan hiszen pöccre kellene indulnia.

Kts: 463A motorvezerlö lezarva.

Hibakod törölhetö, majd a motor beindul.

Az összel olvastam launch-al, onnan remlik kulcsal kapcsolatos hibakod.

Lehetseges, hogy az immo kezdi beadni a kulcsot?

 

 

Stex06 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 68496

Jó napot!

Előre is elnézést a nagy terjedelemért, de próbáltam részletesen leírni mindent.

Szóval a problémám a következő.
Az autó egy 2002-es Seat Alhambra 1.9 tdi (AUY).
Napi első hidegindítás után zakatolva jár a motor, mintha kihagyna egy henger. Ez mellé erőteljes gázolajszagú füstölés társul. 2-4 perc után szép lassan kezd kisimulni a motor járása, ezzel párhuzamosan a füst is csökken.
A többi indítás során már ilyen hiba jelenség nincs, nem füstöl, fogyasztás is rendben van.
Azt hozzá kell tennem, hogy minél hidegebb van, annál tovább csinálja, kb. +10 fok az, aminél már rendesen jár a motor első indításnál is. Izzító gyertyák ellenőrizve lettek, jók.

Ezt a hibajelenséget akkor kezdte el, miután szerelőnél volt a kocsi, addig ilyen baja nem volt.
Hengerfej lett nyomáspróbázva, síkköszörülve, szelepeket becsiszolták illetve kaptak új szelepszár szimeringeket. Majd új tömítésekkel össze lett rakva. Azóta mentem a kocsival kb 1400km, de semmi javulás.

Amivel eddig próbálkoztunk:
Rá lett rakva műszerre, az azt mutatta, hogy a 4. hengernél a pd-elem nem akar működni.
Konkrétan indítás után nem tudja mérni az értéket. Csak pár perc után kezd magához térni és kb 0.7-nél megáll, többi 0,1-0,3.
Cserélve lett a 'problémás' pd-elem, de a hiba nem szűnt meg. Azzal is ugyan ez a hibajelenség áll fenn.
Ezután következett a pd-kábelköteg is, de nem lett jobb.
A pd-elem fészkek le lettek csekkolva kb. fél évvel ezelőtt (nem látszódott kopás), akkor mindegyik kapott új tömítéseket.

A hozzáértők segítségét kérném, hogy a leírtak alapján van-e valami ötletük mi okozhatja ezt a hibát!?

Köszönettel Zsolt!

feksza Creative Commons License 2024.02.13 0 0 68495

Jellemzően nem is rögtön csinálja,valamelyik hetek,valamelyik hónapok múlva....és mondjuk nagyobb fogyasztó használatánál,télen mondjuk a szélvédő fűtés,nyáron a klíma és csak alapjáraton.A generátor szabadonfutó is lett cserélve az egyik komplett szíj cserénél, ráadásul az gyári.

Előzmény: 409 (68494)
409 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 68494

Nem tudom, nem szokott velük baj lenni. Amúgy Febi, INA, Gates.

De, ezek akkor szoktak rángatózni, ha beállt a generátor szabadonfutója.  ??

Előzmény: feksza (68493)
feksza Creative Commons License 2024.02.12 0 0 68493

Üdv!Ezzel kapcsolatban nekem is lenne kérdésem,AUY-hoz melyik hosszbordásszíj feszítőt érdemes megvenni?Folyamatosan szivat, már vagy hármat cseréltem,de pár hónap után mindegyik zörög.

Előzmény: 409 (68491)
géprombi Creative Commons License 2024.02.11 0 0 68492

Köszi Laci.

Előzmény: 409 (68491)
409 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 68491

1, gyenge a szíjfeszítő

2, elforog a főtengelytárcsa külső és belső része egymáshoz képest*

3, kopott a szervószivattyú szíjtárcsája (az aljára ül a szíj. Ha fényesek az "árkok" aljai akkor valószínűleg)

4, földönkívüli tevékenység

 

 

* húzzatok valami világos filccel (akármivel) egy vonalat a tárcsa első oldalára, hogy átérje a három részt. Csigorgatás után rögtön látható, hogy egyben maradt a vonal, vagy itt-ott-amott vannak a részei.

Előzmény: géprombi (68490)
géprombi Creative Commons License 2024.02.10 0 0 68490

Sziasztok, olyan kérdésem van, hogy rövid időn belül már a harmadik hosszbordás szíjat kapta meg a bódém (2005-ös Galaxy, ASZ), de a szíj nem hagyja abba a csikorgást. Alapjáraton csicsereg, illetve ha teljesen elforgatom a kormányt, akkor iszonyú csikorgást ver. Mi lehet a baj? A szerelő szerint a görgők jók, meg is mérték, elméletileg nincsenek elkopva. A generátor szabadonfutója nem szorul. Köszi a segítséget előre is.

blasz66 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 68489

Nézd meg a fütömotornál az elektronikát  1 perc alatt ki lehet szedni.Az egy tranzisztoros áramkör, nekem kimelegedtek a forrasztások, és nem ment a ventilátor miatta.Ha a tempomatra gondolsz akkor nézd meg a kuplung kapcsolót a pedálnál el szokott kopni a teteje és nem kapcsol ha fent a pedál,de lehet féklámpa kapcsoló is.

Előzmény: sur5al (68485)
409 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 68488

Megesik az is.  :)

Előzmény: KawaBazsy (68487)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.04 0 0 68487

Hondát is szoktatok szerelni? Én most bütyköltem először az Accord Type-S-t, kiesett a rugó a pohártartó fedeléből.. Más probléma még nem volt. :-)

Előzmény: 409 (68486)
409 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 68486

 

 Nincs ötlet. A többi szabadon választott.  :)

Előzmény: sur5al (68485)
sur5al Creative Commons License 2024.02.04 0 0 68485

Erőt vettem magamon és átnéztem őket mind egy multiméterrel. A bal oldali függőleges piciket nem. A többi tuti jó. Ennek ellenére nem megy se a tempo se a befúvás. Hátul van keringetés persze. Csak elöl nem látsz ki az ablakon a párától. :D

 

Van-e még ötlet esetleg vagy induljak a műhelyetekbe? :D A kályhára is rá kellene úgyis nézni.

Előzmény: 409 (68473)
karesz151 rex Creative Commons License 2024.02.03 0 0 68484

Átnéztük a csapàgyakat rendben vannak az egyik ismerős szerelő azt mondta hogy lehet hogy blokk repedt valahol,az olajszűrő hàznàl hidegen 6 bàrt mértem és ment lefelé

409 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68483

Fekvőcsapágyak, veztengelycsapágyak, dugattyúhűtő spricnik, segédtengely csapágyak.

Az a hidegen 4.5bar sem acélos érték. 7barnál nyit a pumpa nyomáshatárolója. Télen ezt meg szokták ugrani A TDI-k.

Előzmény: karesz151 rex (68481)
409 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68482

Előzmény: extraric (68480)
karesz151 rex Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68481

Sziasztok,tanàcsot szeretnék kérni egy Ford Galaxy 1.9tdi afn 110 le,melegen elmegy az olajnyomás új olaj szivattyú van rajta ès a hajtókar csapágyak is nem règ voltak cserèlve hidegen felmegy 4.5 bár rá melegen szinte nulla,a hengerfej oldalára raktam a mechanikus olajnyomás mèrő órát,valaki esetleg tudna adni ötletet hogy mèg mit nèzek meg rajta?

extraric Creative Commons License 2024.01.30 0 0 68480

Köszönöm a tanácsot, sajnos így sem indult, elvontattam hozzátok.

Előzmény: 409 (68477)
409 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 68479

 

 Ja, az előre, az a vezérlés felől nézve órajárás iránya.

Előzmény: 409 (68477)
409 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 68478

Óooo, ha minden ilyen egyszerű lenne.  :))

Előzmény: KawaBazsy (68476)
409 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 68477

A hibakód annyit jelent, hogy a veztengely helyzete kívül esik a számára megírt tartományon, ami ~+/- 5°.

Vedd le a vezszíj felső burkolatát és lazítsd meg a szíjkerék 3db 13-as fejű csavarját, majd fordítsd előre a veztengelyt (18-as kulcs) úgy, hogy a csavarok fejénél max 1mm-t !!!  mozduljon. Húzd meg a csavarokat és próbáld beindítani. Ha továbbra sem indul, akkor nagy valószínűséggel átugrott a vezszíj. Ha beindul, akkor nézd meg a tengely szinkront (01-08-004/4. ablak) 0°/+1° között a jó.

Előzmény: extraric (68475)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!