Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2023.05.29 0 0 84242

Itt pár kérdésedre megtalálod a választ.

 

https://iho.hu/hirek/ujabb-sziliktol-koszont-el-vegleg-a-mav-start-210930

Előzmény: Höri1994 (84235)
r1232 Creative Commons License 2023.05.29 0 2 84241

Na, az 1049 van Fehérváron, tévedtem.

Előzmény: r1232 (84240)
r1232 Creative Commons License 2023.05.29 0 0 84240

Kicsit elbizonytalanodtam, hogy valamelyik másik 104x van ott..

Előzmény: r1232 (84239)
r1232 Creative Commons License 2023.05.29 0 0 84239

Nem keverem, mindkettő alkatrésznek került anno Székesfehérvárra, kézenfogva.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (84238)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2023.05.29 0 1 84238

Az alábbiakat ne keresd, szét vannak már vágva:

1017, 1027, 1138, 1141, 1233.

 

 

 

r1232:

Az 1043 Székesfehérvár fűtőházban található,

 

???

Nem kevered véletlen 1030-al?

Netán alkatrésznek Fehérvárra került az 1043-as?

Előzmény: Höri1994 (84235)
r1232 Creative Commons License 2023.05.29 0 1 84237

433 216 dolgozik épp Keszthelyre tart az 1878-cal.

432 236 szintén dolgozik, a másik két Papagáj Szolnokon van a fűtőben illetve a járműjavítóban.

Az 1043 Székesfehérvár fűtőházban található, de nincs szem előtt, 1233 már nincs meg, ha jól rémlik.

Előzmény: Höri1994 (84235)
HBweb hu Creative Commons License 2023.05.29 0 0 84236

Találat-szűkítésre esetleg:

http://hbweb.hu/jarmu/mav_v43_full.htm

 

Előzmény: Höri1994 (84235)
Höri1994 Creative Commons License 2023.05.29 0 0 84235

Sziasztok!

Az alábbi szilik történetét, vagy jelenlegi helyzetét keresem-kutatom. Már szétvágták? Ha igen mikor és hol? Még csak FKI vagy már selejt? Ha még megvan erre találom? 

V43/431: 1009, 1017,1027, 1043, 1057, 1060, 1062, 1074, 1075, 1138, 1141, 1145, 1194, 1231, 1233, 1272

 

V43/432: 236, 250, 263, 

 

V43/433: 216

 

Szinte minden telephelyen jártam már, hogy össze tudjam fotózni a még meglévő sziliket kivéve a járműjavítóban Szolnokon, mert oda nem tudom, hogyan lehet bejutni. Szerintem nagy valószínűséggel ezek zöme ott van, vagy már szét lett vágva. Esetleg tudja valaki, hogy hogyan lehet bejutni Szolnokra a járműjavítóba fotózni? Vagy abszolút le vannak erről tiltva a "külsősök"?

 

Mindenkinek előre is nagyon szépen köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2023.05.29 0 0 84234

Szerintem erre is vidáman vonatkozik a hozzászólásom:

A hetvenes évek elejére a félvezetős teljesítményelektronika minden más rendszert kiszorított, így a V63-as, majd a V46-os is már 001-től lett számozva.”

A hangsúly a hetvenes évek elején van…

Előzmény: ajm (84232)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.05.29 0 0 84233

Ennek inkább a kivitelezés az oka, nem a keret létezése, nem?

Szerintem egyszerűen esztétikailag rosszabbak így nélküle. Tudom, hogy nem ez a legfontosabb szempont, de akkor is.

Előzmény: V63-017 (84229)
ajm Creative Commons License 2023.05.29 0 0 84232
Előzmény: Törölt nick (84231)
Törölt nick Creative Commons License 2023.05.29 0 0 84231

Így már érthető, hogy miért nem volt ilyen pályaszámú mozdony. Köszönöm! :D

Előzmény: valya con dios (84230)
valya con dios Creative Commons License 2023.05.29 -1 1 84230

V47,-001 pedig a Kandóvá visszaépitett szili :D

Előzmény: Törölt nick (84225)
V63-017 Creative Commons License 2023.05.28 0 1 84229

Főleg, hogy egy időben a Szolnokon fényezett gépeknél egy idő után egyszerűen lekopott a fekete keret.

Előzmény: gysevic (84228)
gysevic Creative Commons License 2023.05.28 0 1 84228

Már akkor el kellett volna hagyni a gyászkeretet,amikor kivezették a zománctáblákat. Jobb az a homlokoldali pályaszám keret nélkül.

Előzmény: 9255 0638 003-7 (84226)
S.E.M.T. Pielstick Creative Commons License 2023.05.27 0 0 84227

Nekem is a fekete tégla lappal jobban tetszik,  sötét szürke főkerettel.

Előzmény: 9255 0638 003-7 (84226)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.05.27 0 0 84226

Miért nincs már fekete háttér a homlokzati pályaszám mögött? Nekem hiányzik.
A főkeret világos színével nincs bajom, de ez a sárga alapon fekete szám nem jön be.

Tudom, hogy nem az esztétika a legfontosabb a 40-60 éves mozdonyoknál, de na. Mindig sajnálom, mikor hiányzik az a háttér.

 

Amúgy mostanában is látok friss fényezéssel olyat, aminél ott van a háttér (pl. a 010, ami nemrég lett javítva), aminek örülök, de nem tudom, miért van, és hogy jelenti-e azt, hogy visszatérőben van.

 

Törölt nick Creative Commons License 2023.05.25 0 5 84225

Az ötvenes évek végén vezették be a villamosmozdonyoknál a rendszerbeli megkülönböztetéseket a sorszámok csoportosításával:

- 001-499 Kandó-rendszerű;

- 501-999 Ward-Leonard-rendszerű;

- 1001-től statikus egyenirányítós mozdonyok.

A hetvenes évek elejére a félvezetős teljesítményelektronika minden más rendszert kiszorított, így a V63-as, majd a V46-os is már 001-től lett számozva.

Ebből következően a V45 1001 is helyes számozás az akkor érvényes számozási rendszer szerint.

HBweb hu Creative Commons License 2023.05.24 0 1 84224

A V45 pályaszáma hivatalosan 001 volt. Valamiért viszont valóban 1001-et pingáltak rá.

Előzmény: V43.1371 (84220)
rm40 Creative Commons License 2023.05.24 0 0 84223

Alapvetően az egyenirányítás módja szerint történt.

A 0-ások voltak a fázis- (és frekvencia-)váltósok, majd ezek kihalása után a tirisztorosak.

Az 500-asok voltak a Leók, az 1000-esek a fokozatkapcsolósok.

Jól látszik hogy a V41 501 tirisztorossá alakítása után átszámozták V41 001-re, majd V42 001-re. A V43 1076 bár egy ideig tirisztorosként üzemelt, a fokozatkapcsolót nem építették ki belőle és rövidesen visszaalakították. 

Előzmény: Prct (84222)
Prct Creative Commons License 2023.05.24 0 0 84222

Addigra már talán elengedték a rendszert?
Mondjuk a V45 1001 tényleg nem stimmel ebbe.

Előzmény: rm40 (84221)
rm40 Creative Commons License 2023.05.24 0 0 84221

A BDV meg csoporthajtású.

Előzmény: V43.1371 (84220)
V43.1371 Creative Commons License 2023.05.24 0 0 84220

A csoporthajtás miatt?  V45 1001 egyeshajtású 1000-es.

Előzmény: HBweb hu (84218)
Prct Creative Commons License 2023.05.23 0 0 84219

Oh, köszönöm. Akkor kicsit olyan, mint dízeleknél.

Előzmény: HBweb hu (84218)
HBweb hu Creative Commons License 2023.05.23 0 1 84218

A csoporthajtás miatt. 

Előzmény: Prct (84216)
Prct Creative Commons License 2023.05.23 0 0 84217

Mondjuk ezt valószínűleg megválaszoltam magamnak. Úgy tűnik, hogy a 000 a tirisztoros, az 500 a Ward-Leonard rendszerű, az 1000-es a szilícium-egyenirányítós.(Mondjuk az is egyfajta tirisztor, nem?)

Előzmény: Prct (84216)
Prct Creative Commons License 2023.05.23 0 0 84216

Eredetileg miért lettek 1000-es számúak a V43-asok? Az egyenirányitó technológia jelölésére? (Mint ahogy a Leók többnyire 500-asok voltak?) Vagy már akkor tudták, hogy különböző verziók lesznek?

9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.05.20 0 0 84215

Tolatás volt. Először ketten érkeztek egy vonat elején a csarnokba, de a vonatot lecsatolták és elvitték. Utána maradtak ketten tolatni, mindkettejük szedője fent volt. (Ráadásul mindkettőnek a másikhoz közelebbi volt fent...)

Előzmény: Törölt nick (84214)
Törölt nick Creative Commons License 2023.05.20 0 0 84214

Vonat elején láttad ezt a mozdonyösszeállítást, vagy csak úgy mozogtak (tolatási mozgást végeztek) ebben a formában?

Előzmény: 9255 0638 003-7 (84213)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.05.20 0 0 84213

Nem tudom, valami értelme csak lehetett, hogy fent hagyták mindkét mozdony szedőjét... Én arra gondoltam, valószínűleg irányt kell váltani egyszer, és így egy lépést megspórolnak, mikor a vezér átmegy egyik mozdonyból a másikba. Vagy valami. Nem tudom. Nem értem.

Előzmény: 1047 005-2 (84212)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!