Sziasztok Arós társak nagy a csend a fórumon ha olvas valaki remélem tud segíteni.A vas eddig szuperül működik de észrevettem,hogy rakottan(természetesen túlsúly) kóvályog nemtudom hogy a balonos gumi vagy a váz tekereg 1.75m3 föld után szinte irányíthatatlan.Kissebb tehernél nem veszem észre ami 10mázsa körül értek.
Köszi az infót! Megpróbálok keresni egyelőre valami közelebbi szerelőt, ugye nehézkes a mozgatása. Elkezdtem szétszedni a kasznit, már jobban hozzáférek a motorhoz is, szelepfedelet már levettem, de ott még nem látok semmit, tovább egyedül nem merem bontani, de gyanítom hengerfejet mindenképp le kell venni akkor. Gaz 69 vázelemekben mennyire egyezik meg az Aroval egyébként? Sajnos szétszedték régebben a felújítás miatt és sok apróság nem lett meg egyelőre hozzá. Pl pótkerék. milyen más kocsiéval egyezik meg a kereke? Ponyvakerete is csak pár vas van meg, utas kapaszkodó sincs, első indexek, segédreflektor sincs, szélvédőüveg és a tömítőgumija sincs, ablaktörlőlapátok stb. Mindegy majd szépen lassan csak elkezd összeállni, csak egyelőre semmit se találok hozzá kb. Szegedet megpróbálom.
Alkatrészt korlátozott mértékben Szegedről 0662461880 a számuk vagy internetes hirdetésekből lehet vadászni . A fiatalabb típusú arok fék alkatrészeiből és gaz 69 ből működő képessé lehet tenni . vagy fék hidraulika munkahengereket felújító cégeknél felújítatni ami meg van szorulva nem rég írtam pl Zalaegerszegen . Fékpofákat -dobokat szintén ha szükséges .A főfékhenger meg 1 körös gaz 69 vagy uaz. A motor át nem fordulásának okát meg kell keresni pl szelephimbák meg szorulása vagy dugattyuk feletti hüvely rozsdásodás. Mindenképpen lelkes hozzáértőt kell keresned nem csak alkatrész cserélő (mester urat) Vácon van 1 általam személyesen nem ismert úr , most a tavasszal tett rendbe magának 1 320 D ami szintén 20- on éve állt . Buszvezető a bkv nál esetleg ha szabadidejében foglalkozna vele .
Kasztni nagyon szépen egyben van, néhány rozsdafolt van rajta, de nem vészes. Elkezdték felújítani, de félbemaradt, ez megvédte eléggé a kasztnit, meg persze fedett helyen tárolták. :)
Heló! Hétfőn írok bővebben addig esetleg dobhatnál róla ide képeket hogy milyen állapotú főleg a kasztni, a lényeg hogy ha nem fordul át a motor semmi esetre se erőltesd főleg meghúzással .
Sikerült hozzájutnom egy Aro m461-eshez, 1972-es. Kb 20 éve egy telepen állt és most vissza szeretnék állítani a talpára. Ki van vonva a forgalomból, de van rendszáma és forgalmija is.
Érdeklődnék:
- honnan lehetne hozzá alkatrészeket még szerezni?
- van-e valaki Budapest vagy esetleg közelében aki ért hozzá és rá lehetne bízni, hogy rendberakja műszakilag?
Gyertyákat kivettem, megpróbáltam átforgatni a motort, de kb 1/3 fordulat után megáll mint a szög és onnan csak visszafele tudom fordítani. Van esetleg ötletetek, hogy mit kéne most megpróbálni a beindításához? Esetleg megpróbálni behúzni másik kocsival?
Fékek eléggé szorulnak, nehezen tolható, de a fék az így bivaly, megáll, mint a cövek. :)
Attól függ hogy milyen motor van a 320 ban, mert eredetileg ha brassói motoros akkor 41-11 fogszámú a tányér -kúp kerék , ha andória vagy peugeot akkor lehet 33-7, 33-8 stb az M461 pedig az utóbbi 2 közül valamelyik .
Ez így igaz. Mindenesetre felhívom az általad említett adagolóst. Hátha mond valami okosat. Az a baj hogy igazából elképzelni sem tudom mi okozhatja...
Amúgy nem túl rég lett feltéve ez az adagoló. Előtte volt adagolósnál, hogy nézze már meg. Ő azt mondta hogy jó. Kicserélte a tömítéseket is. Egyébként indul, megy, húz, erő is van benne, csak az alapjárat mászkál el.
Hívd fel szegedi aro boltot nekik van adagolósuk akivel javittatnak brassói motor adagolót biztos tudnak elérhetőséget, hogy miért csinálja javításra szorul-e vagy sem.
Andória ,Peugeot motorhoz elég a 100 Ah télen is ha jól indul nem kell tekertetni. A LÁNG autóalkatrész kereskedésnél az ősz óta lehet kapni ERA nevű 3 év garanciás akkumulátort. Szombaton vettem 12V 74 Ah 680 indítóáramut 33 ezer párszáz forintért.
Érdeklődni szeretnék hogy a Brassói motoros 320D arómnak mitől ingadozhat az alapjárata? Szóval beállítom normálra, majd kb 30 km után nagyon gyorsan pörörg. Lentebb tekerem, megint jó, majd újabb 20-30 km után eltűnik az alapjárat. Most fölfelé tekerem és jó. Majd újabb táv megtétele után megint elállítódik. vagy lefelé, vagy fölfelé. mikor milyen kedve van. Állandóan tekergetni kell. Ha leáll, utána egyébként könnyen beindul. A kontraanya feszes, tehát az állitócsavar fix, nem annak az elrázódása okozza az ingadozást.
Én is úgy jártam,hogy egyik napról a másikra reccs lett az aksinak a 3 év állás nem tett jót neki nem tudja valaki pontosan hanyast vegyek bele most 150Ah volt benne de szerintem egy 100Ah elég lehet most raktam bele egy 56Ah még ez is simán indítja de télen tuti gyenge
Aróhoz is lehet kapni áttételest elméletileg szegeden csak nem tudom mennyi az ára. Hozzáértő a 2-3 ból ha csak nem mindegyik zárlatos kisebb ráfordítással biztos tud legalább 1 jót csinálni. Amik a környékemen vannak mind román önindítóval mennek és 2db 75 ah vagy 1 150 ah akkuval általában.
Nem az akksi, vagy az öninditó vagy a áram szökik el valahol,de indit rendesen utána csak kattog.
fulra töltött 110Ah munka aksi tudom a mindennapokhoz nagyobb kéne,de amikor tekeri ez is tekeri, most csak életre akartam lehelni de lehet oxidációk is vannak.
Van még vagy 2 egyik ezért másik azért rossz román öninditó, nem tudom megerósited e akár bendix baj is lehet,de sztem veszek rá egy áttételes Mtz csak közdarabot kéne hozzá csináltatni,tudsz esetleg valakit aki tud esztergálni olyat? És elég lehet a 2,7kw os az Aro motorhoz?
Sziasztok ,régóta olvasom a fórumot de még nem írtam soha.Van egy 320d öreg billencsem sok éve áll,de régen használtam.
Egyszer nekifogtam rendberakni ,de félbemaradt.A napokban próbáltam beindítani mert sajnos tavaly tavasz óta nem járt a motor,és sajna tudjuk az Aro önindítók nem a legtartósabb darabok,ezért szeretnék valami mást rárakni,ebben kérném a segítségeteket .Milyet érdemes és van e valakinek eladandó közdarabja,önindítója.Előre köszönöm ha valaki tud segíteni.
Az fasza átmosta, remélhetőleg a motor nem sinylette meg, ugyan így volt a peugeot motoros pick-up de ennek nem volt gázolajszaga de kenőképessége sem.A peugeot motornál az AC kizárva mert nincs csak az adagoló szív esetleg ennek a szimeringjénél mehet bele gázolaj.