Keresés

Részletes keresés

kolbi001 Creative Commons License 2022.02.09 0 0 12350

Szia!

 

A Cruisetopic-on. Nem tudtam máshonnan, mert egy tavaly lemondott utat cseréltünk be, így más utazási társaság nem jöhetett szóba. Kicsit macerás voltam, mert ez már a második átfoglalásom. Januárban beváltottam a kapott vouchert a Preziosára, Norvégiába. Ha már Norvégia, hát csak menjen be a fjordokba az a francos hajó. :-) . A foglalás után pár héttel megváltoztatták a menetrendet, persze, hogy fjord utazás maradt ki. Ezért átfoglaltam a Grandiosára. Remélem a két fjord állomásból (Flam, Hellesylt) egy megmarad. :-) Viszonylag egyszerűen ment a dolog, bár mindig akkor sikerült a megerősítés, amikor rákérdeztem. Remélem most már célegyenesben leszünk. Tervezek egy kis úti filmet a kirándulásról és a hajóról. (nem szelfi filmet!!!)

Előzmény: liz 53 (12346)
maritimer Creative Commons License 2022.02.09 0 0 12349

Még legalább 1 év mire a tesztelés megszünik. 

Előzmény: Mall1114 (12347)
maritimer Creative Commons License 2022.02.09 -3 0 12348

Fapados jelző alatt nem azt kell nézni, hogy csillog a swarowski lépcső, meg mindenhol a tükör, csillogó korlátok stb.

Az elsődleges különbség az ügyfélkezelés. Az MSC okádék módon intézte a COVID törléseket. Közel volt ahhoz, hogy az USA engedélyét is visszavonják a több tízezer panasz miatt. Mindenki más gyorsan, gördülékenyen és korrekten intézte. A fedélzeti ügyfélszolgálat is "olaszos". Tünj el minél hamarabb onnan, csak az számit és nem a megoldást keresik. Simán az ügyfél képébe hazudnak, más társaság ilyet meg nem engedne magának. A csillogó-villogó máz mögött meg minden rohad. Műanyag tányérok, kopott logóval, összekarcolva, a vízkőtől már átláthatatlan poharak. Olyan iszonyatos pazarlás amit az önkiszolgáló étterem okoz pedig már egy olyan kategória, amit én személy szerint büntetnék... Mindenhol az olcsó anyagok köszönnek vissza, egy év használat után már kopott a bútoron a szövet, foltos a szőnyeg, a falra ferdén van feltéve a kép. De talán mindennél fontosabb az úgynevezett crew to passenger ratio, vagyis, hogy a személyzet egy tagjára hány utas jut. 

Az átlagos szám az 1 fő személyzetre 6 utas, a prémium társaságoknál ez 1:3 vagy 1:2. Az MSC-nél és a Costa-nál meg 1:25... Pár éve még 1:12 volt, most, hogy mással már nem tud versenyezni a többiekkel csak az olcsó árral, ez még rosszabb lett. Eredménye ennek a teljesen kimerült személyzet, lassú takaritás, vagy annak elmaradása (5-6 éve még nem lehetett retkes, összefogdosott üvegeket látni, ma már gyakori). 

Persze, ha valakinem nincs összehasonlitási alapja, vagy életében először hajózik, azt elvakítja a csillogás. 

Az is igaz, hogy ezek az olcsó árak olyanoknak is lehetővé tették a hajózást akik addig nem is gondolhattak erre a fajta nyaralási formára. 

 

2OO EUR-ért valóban nem volt rossz az italcsomag, de azért érdemes elolvasni az apróbetűt, mert lehet, hogy csak 6 EUR-ig vannak benne az italok. 

Előzmény: liz 53 (12346)
Mall1114 Creative Commons License 2022.02.08 -1 0 12347

Mi április 10-én indulunk az MSC Seaview-val. Nagyon bízom abban, hogy a beszállást megelőző kötelező tesztelés addigra megszűnik. 

Előző nap Milánóból Genovába utazunk, innen indul a hajó. Repülő+flixbus együtt: nehogy összeszedjünk a hajó indulásáig valamit.. elég para...

liz 53 Creative Commons License 2022.02.07 -2 0 12346

Szia !

 

Biztosan nem fogsz csalódni ! Mi az elmúlt 10 évben hétszer hajóztunk, legtöbbször az

MSC -vel, de volt Costa, Celebrity és Mein Schiff is. Tudom, hogy vannak ezeknél színvonalasabb

hajótársaságok is, de a felsoroltak közül nekem az MSC a favorit ! Ha első alkalommal a hajóra lépsz,

szerintem te is megkérdőjelezed majd a " fapados " jelzőt !

Az ALL IN  csomagot rendkívül kedvező áron kaptad ! Hol rendeltétek az utazást ?

Sok szép élményt kívánok, és kíváncsian várom az utazás utáni véleményedet, beszámolódat !

 

 

Előzmény: kolbi001 (12345)
kolbi001 Creative Commons License 2022.02.04 -4 0 12345

Sziasztok!

 

Május 21.-én megyünk az Msc Grandiosával Norvégiába. Lehet, hogy "fapados", de nekünk ez az első hajó utunk. Írtátok sokan, hogy drága a "kedvezményes" italcsomag. Ezen az úton kettőnknek az "ALL IN AT SEA" csomag 200 EU + nettel és 50 EU credittel. szerintem ez nem sok.

Chimney Creative Commons License 2022.01.05 -3 0 12344

Szia, december 4-től voltunk az MSC Virtuosával. Damman kimaradt, az indulás előtt 1 héttel derült ki, hogy nem engedik kikötni a hajót. Mindenhol kiszálhattunk egyénileg, Katarban kicsit macerás volt, mert előző este a hajón tesztelni kellett, (12 Euro/fő) és fel kellett regisztrálni egy website-ra az adatokkal. Gyönyörű volt!

Előzmény: van ilyen (12340)
Hunameca Travel Creative Commons License 2021.12.29 -2 0 12343

Nagyon érdekes volt a beszámolód, örülök, hogy elolvashattam.

az, hogy hol lehet egyénileg “csavarogni” és hol nem, az nem a hajóstársaságon múlik hanem az adott országon. Èn most éppen egy karib uton vagyok, Saint Lucia-n volt egyedul olyan korlátozás, hogy csak hajós szervezésben lehet kirándulni. a tobbi helyen egyénileg is lehetett. 
Éppen most zajlik a kikötés St.Kitts-en, itt ugyan egyedul nem engednek ki barangolni, de a hajos szervezesen kivul a kikotoben levo turaszervezokkel is el lehet menni. 

Irod, hogy esik a szinvonal. Ez mar a pandémia elött is jellemzö volt az MSC-re. Ha összehasonlítom 2009-et és 2019-et, ég és föld a külömbség. Az MSC egyetlen előnye a többiekkel szemben az alacsony ár. egyre nagyobbra nyílik az olló az MSC/Costa páros és a többiek között. Náluk az árral megy lefelé a szolgáltatás színvonala is. 10 éven belül valami hasonlóra számít az iparág mint a fapados légitársaságoknál van. Nagyon olcso hajójegy, de azért nem jár semmi, egy pohár vizért is fizetni kell

majd. Nekem ez a második utam egy hónapon belül, de a “komolyabb” társaságoknàl (az elozo utam egy Celebrity hajoval volt, most pedig a HAL Rotterdam nevu vadonat uj hajójáról irok), én pont azt tapasztalom, hogy magasabb minősèggel, komolyabb színvonallal próbálják visszacsalogatni az utasokat. Az igaz, hogy sokkal magasabbak lettek az árak is. Nem lehetnek tele a hajók, max 75%, nagyjából 20%-al kerult tobbe ez az ut mint 2-3 evvel ezelott. De kb ennyivel emelkedett a színvonal is.

Mindenkinek boldog uj évet és sok élményteli hajózást kívánok 2022-re :-)

 

 

Előzmény: Akoka25 (12338)
jamanné Creative Commons License 2021.12.02 -2 0 12342

Szia!

Mi februárban készülünk az Arab-öbölbe a Costa Firenze-vel. Annyi változás van , hogy a 2×,(3×) oltottak egyénileg is elhagyhatják a hajót, nem csak szervezett kirándulásokon. Hurrá

.

Előzmény: van ilyen (12340)
jamanné Creative Commons License 2021.12.02 -3 0 12341

Kedves Orsolya33!

Most vettem csak észre az üzenetedet.

Gondolom,  azóta ti is túlvagytok a görög hajózáson.

A mi érzéseink vegyesek voltak: egyrészt élveztük a hajó végében lévő mini suit kabinunkat, a kevesebb utastársat, az ültetett étterem finom ételeit; Másrészt a korlátozásokkal teli kirándulások nagyon zavartak bennünket. Mi szeretünk a magunk feje után menni bármelyik kikötőben járunk. De mivel ezt most nem tehettük, örültünk magának a hajózásnak, a tomboló szeptember végi nyárnak. Ráadásul ez ajándék út volt a társaságtól, korábbi elmaradt hajózás miatt.

Remélem ti is pozitív érzésekkel érkeztetek haza.

 

 

Előzmény: Orsolya33 (12339)
van ilyen Creative Commons License 2021.11.28 -4 0 12340

Sziasztok! Valaki nem volt mostanában a dubai-i térségben?

Arra is kiváncsi lennék milyen most a kirándulás a Földközi tenger térségében . A black friday-s akciok nagyon kedvezőek.

Orsolya33 Creative Commons License 2021.10.13 -4 0 12339

Kedves Jamanné! Elmentek végül a hajóútra? Mi október végére tervezzük ugyanezt az utat. Kellemesen telt? Mesélnél róla néhàny szóban? Köszönöm.

Előzmény: jamanné (12337)
Akoka25 Creative Commons License 2021.09.30 -5 2 12338

Sziasztok!

Az idei évben két hajóúton vettünk részt, júliusban még az MSC Splendiát próbáltuk ki, most pedig beváltottam a tavalyról áthozott vouchert erre az MSC Seaside hajóútra.

Ha nem bánjátok, írok egy kis összefoglalót róla.

MSC Seaside hajóút útvonalunk: Genova-Marseille-tengeren-Siracusa-Taranto-tengeren-Civitavecchia-Genova 2021.09.18-09.25-ig

Más most a hajózás, de örüljünk, hogy hajózhatunk a korlátozások ellenére. Van amelyik hajón több a korlátozás, van amelyiken kevesebb. Nekünk most szerencsénk volt ezzel a hajóval, mert itt minimális volt a korlátozás. Úgyhogy minden nap arra koccintottunk, hogy soha rosszabb dolgunk ne legyen!

Az utazás nem kis izgalommal indult, mert a hajójegyem nem akart megérkezni. Eleinte az utazási irodámat hibáztattam, hogy biztosan így akarnak betartani nekem, mivel tavaly összeakadt egy kicsit a bajszunk, de aztán később kiderült, hogy ez nem az ő hibájuk volt.

A hajótársaság ül a kabinokon. Nekem eleinte volt kabinszámom, a 10. emeleten lettünk volna belső kabinban, de aztán az utazás előtt egy-két héttel már eltűnt és garanciálissá változott.

Két nappal utazás előttig minden nap azt mondta az utazási iroda, hogy majd holnap küldik a jegyet.

Mi most előbb indultunk, mert a Garda-tó melletti Iseo tónál akartunk egy kicsit kirándulni, úgyhogy a férjem azzal nyugtatott, ha nem jön meg a jegy, akkor kirándulunk egyet Olaszországban.

Szerencsére az utolsó pillanatban érkezett meg, csütörtökön délután és pénteken az olasz szállodában kellett kinyomtatni, amiért egy kis morgás is volt, de kaptak jutalmat.

Kárpótlásul balkonos kabint kaptam a hajó elején a 12.emeleten. Ilyenre még nem volt példa az elmúlt 19 hajóutam alkalmával, hogy jobb kabint kapjak, úgyhogy úgy érzem, hogy megérdemeltem.

Iseo tó gyönyörű, körbe jártuk autóval, hajózni most nem volt idő, de hajóról a legszebb.

Szombaton reggel indultunk tovább Genova felé, megint visszaállt a régi rend a parkolással kapcsolatban, mert a hajótársaság alkalmazottjai parkolnak be az autóval, a kulcsot is le kell adni, mivel tavaly a vírus miatt saját magának kellett az embereknek.

Minden gyorsan, flottul zajlott, a bejelentkezésnél kérték az útlevelet, covid igazolványt és a hajójegyet, de végeztek antigén gyors tesztet is orrból, ami most elég kellemetlen volt számomra, a múltkor finomabban csinálták Triesztben.

A hajóra érvén már készen volt a kabinunk, úgyhogy bepakolhattunk, majd mentünk a büfébe.

Hát ez a büfé nekünk nagy csalódás volt, mert az MSC Splendida hajón sokkal többféle étel volt. Nekem az a fontos, hogy legyen halétel és sok gyümölcs, de itt semmiféle déli gyümölcs nem volt egyszer sem. Csak dinnyéből készült saláta, szilva, alma és néha vagy barack vagy körte. Splendidán többször hoztak ananászt és banán is volt végig, valamint szeletelt dinnyék. Reggelinél pedig a barna kenyeret pult alól kellett kérni és az is száraz volt, úgyhogy inkább nem ettem kenyeret.

Viszont az ültetéses étterem nagyon jó, az első nap a büfében vacsoráztunk és akkor elég is lett belőle, utána végig az ültetésesbe mentünk, pedig jó korán volt 17.45-kor az időpontunk, de ott kútúráltan, nyugodtan tudtunk finomakat enni. Kár, hogy a reggelit is nem ott fogyasztottuk el a hajóút alatt, csak az utolsó két nap mentünk oda és nagy örömömre ott volt füstölt lazac!! Splendidán nem volt ez sem az ültetésesben sem.

Nem volt valószínűleg tele a hajó, mert a 8. emeleten lévő büfé félig zárva volt az első napokban és a 16. emeleten lévő is zárva volt, de pár nap után megnyitották.

Nem jártunk még ekkora hajón, bár ahogy néztem a Splendida hajó hosszabb 10 méterrel, mint a Seaside.

  • MSC Splendida: Épült: 2009, Flotta tagja: 2009 július
  • Méretek: 137 936 tonna, 333,3 m hosszú, 37,92 m széles
  • Utasok száma (kétágyas elhelyezéssel): 3 274
  • Kabinok száma: 1 637
  • Személyzet: kb. 1 370 fő
  • Sebesség: 22 csomó
  • Áram: 110/220 V
  • Utasfedélzet: 14
  • 15 lift

 

  • MSC SEASIDE
  • Vízre bocsájtásának dátuma: 2017. november
  • Hajóadatok:
  • Össztömege: 160 000 tonna
    Utasok száma max.: 5.179 fő
    A legénység tagjainak száma: 1.413 fő
    Kabinok száma: 2.107 db
    Max. hosszúsága: 323 m
    Legszélesebb része: 40 m
    Max. magassága: 72 m
    Max. sebesség: 21,3 csomó
    Nyílt területek: 43 500 m2

 

Azért az is szembe tűnő, hogy a Splendida hajón kevesebb az utasok száma és a személyzet majdnem annyi, mint a Seaside hajón, ahol jóval több az utas kapacitás

Gyönyörű hajó azt meg kell hagyni, de a közösségi terek kisebbek ennyi embernek és az nem jó. A medence rész is kisebbnek tűnik. Van egy nagy csúszda és gyerek paradicsom a hajó középső részén, ez jó sok helyet elfoglal, gyerekeseknek nagyon jó, a férjem is élvezte a gyors csúszdákat, itt van egy elhúzható tetejű medence, ami ugyanakkora, mint a Splendidán. A hátsó medence talán kisebb egy kicsit, ha bent volt 8-10 ember, akkor már zsúfoltság volt.

A legjobban a 8. fedélzeten lévő felnőtt rész tetszett, a hajó hátuljában, ott csend volt és nyugalom.

Valamint az is nagyon jó a Seaside hajón, hogy az étterem mögött a 8. szinten és oldalt is van kinti terasz, ahol lehet étkezni és jó tágas is, úgyhogy mindig vannak szabad helyek. Splendidán egyáltalán nincs kinti étkező terasz.

A színház is sokkal kisebb ezen a hajón, mint a másikon, talán fele akkora, úgyhogy regisztrálni kell, hogy betudjunk ülni előre, csak így engednek be, bár minket az első nap beengedtek nélküle is, de a második előadás előtt kell odamenni pár perccel kezdés előtt, azért mindig van szabad hely még így is, hogy minden második székre szabad csak ülni.

Az előadásoknál minden harmadnap van változás, új darab, úgyhogy kétszer lehet megnézni egy előadást, de csak akkor, ha nem regisztráltan megy be valaki, mert kétszer nem engedi a regisztrálást, ezt is próbáltuk.

De mindig működött az, hogy előadás előtt 1-2 perccel odamentünk és beengedtek.

Nagyon jók a színházak, ez itt jobb, mint a Splendidán, ott gagyinak ítéltük meg.

Az első két nap van a Fly című előadás, nagyon színvonalas, artistákkal, táncosokkal, énekesekkel, majd a Peter Punk nevű zenés mesejáték, ez is szuper jó volt, pont ekkor volt a gála est is. A harmadik előadás a Michael Jackson, Starwalker című előadását nézhettük, ezt már mi láttuk egy korábbi hajóutunkon és végül a Queen: Show must go on című produkcióval zártuk a hetet.

Mindegyik szórakoztató volt, de régebben minden nap voltak előadások, főleg a kisebb hajókon, Fantasia, Musica osztályokon és annál kisebbeken.

Nekünk jobban tetszik a régi rendszer, amikor minden nap másik előadást nézhetünk és nem kell előre regisztrálni. Mondjuk nem bonyolult.

Itt ezen a Seaside hajón még a liftek is okosak, mert a falon lévő készüléken már ki kell előre választani, hogy melyik emeletre akarunk menni és azt a lift érkezik, ami jó nekünk. Menet közben már nem lehet módosítani rajta.

Még egy számomra újdonság volt, hogy a pincérek egy tablettel szaladgáltak és azon keresztül lehetett leadni a rendelést és ez azért volt jó, mert amin megrendeltem az italt, pár perc múlva már hozta is egy másik pincér. Ezt átvehetné mindenki. Az asztal számot írták fel, de néha mutogatni kellett, mert nem találtak minket.

Mivel mi nagyon szeretünk szórakozni is a hajókon, főleg ezért is megyünk, kerestük, hogy melyik bárban, milyen a szórakoztatás. Hát ez eléggé alul maradt az eddig megszokott MSC hajókon. Kevés bár volt és picik, nem sok ember fért el bennük, jóval kisebbek, mint pld. a kedvenc hajónkon a Poesián.

Végül a 7. szinten lévő Haven bár lett a kedvencünk és ott táncoltunk a legtöbbet, de ezen a hajóúton jóval kevesebbszer tudtunk egy jót táncolni, mint más hajóutakon.

Nagyon sokszor megtörték a táncot az animátorok által szervezett tánc tanítással, ami túl sokáig eltartott és emiatt unalmassá vált vagy a bohóckodásukkal tették tönkre a jó hangulatot.

A középső részen a 3 emeletes swarowsky lépcsőknél is játszik állandóan egy zenekar, de ott például sosem szerveztek semmilyen bulit, pedig többször játszottak retro hangulatú disco-zenéket. Ott csak a bárpultnál lehet üldögélni és a kicsit távolabb eső székeken. De nagyon szép ez a 3 szintes csillogó-villogó rész azt meg kell hagyni.

Itt ezen a hajón azt vettem észre, hogy a bárpultokhoz fel lehetett ülni, de persze ott is ki volt téve, hogy csak minden második székre lehet ülni, de ugye akik többen voltak, pld. család, egymás mellé ültek, nem volt baj belőle.

A medencéknél lévő bároknál viszont nem lehetett oda ülni és ott kérni italt, mint régen.

A kinti fedélzeten egyszer sem rendeztek bulit, mint a Splendidán, sokkal jobban szórakoztunk ott, mint itt. Furcsa is volt, hogy hirdették a fehér estet, vagy a trópusi éjszakát és senki nem volt a fedélzeten, vagy csak néhány helyen ült valaki, de senki nem táncolt és nem is volt hol, mert a színpad előtti részekre is asztalokat, székeket tettek, amit nem is értettünk egész úton, hogy miért. Az animátorok ilyenkor bújkáltak. Nekik kellett volna elkezdeni a táncot, vagy megcsinálni az alap hangulatot.

Az utolsó nap este volt egy nagyon jó show, amit az animátorok és a hajó legénysége mutatott be: MSC Crew’s Got Talent. Szuperok voltak, előtte lévő nap még az animátorok elköszöntek tőlünk egy kis vidám, zenés műsorral, ez is egész jó volt.

Napközben jobban aktivizálták magukat, mint este, ott a hátsó medencés résznél a 16. emeleten mindig szólt a zene és különböző vetélkedők, tánc és aerobik tanítást mindig csináltak

A maszkot nagyon szigorúan vették a hajón, mindenhol kellett viselni, még a medence térben is. Csak akkor vehettem le, hogyha ettem, ittam vagy napoztam, vagy fürödtem. Minden más helyzetben nézték és szóltak is érte, ha kilátszott az orrom. Tánc közben nem volt túl kellemes, hogy orrot eltakaró maszkban kellett izzadni.

A távolság tartására is álandóan figyelmeztettek, tartsuk be, de például, amikor kirándulni mentünk, akkor ez sem számított, ott ülhettünk vagy állhattunk egymás nyakán, akkor nem fertőz a vírus!

Az MSC Splendida hajón talán a maszkokkal még ennyire nem voltak szigorúak, ott a kinti fedélzeten nem kellett még, tánc közben sem, viszont ott minden étkezés előtt lázat mértek és regisztrálták a kártyánkat, itt pedig ez nem volt. Lázat kellett volna méretni egy adott helyen és időpontban, de mi egyszer sem mentünk el rá és nem is szóltak érte.

Az étterem bejárátanál van két-két mosdó ezen a hajón és néha ránk szóltak, hogy mossunk kezet, de ezt csak szúrópróbaszerűen csinálták, nem voltak következetesek. Ha oldalt, vagy hátul jöttünk be, a kutya sem szólt ránk.

Pld. a Virtuosa hajón most elég sokan megszívták, hogy sorba kell állniuk a kézmosásra minden étkezés előtt. Úgyhogy mi még ne szóljunk semmit, ezt jól megúsztuk.

Úgyhogy az egész hajóúton ezek a korlátozások voltak nekünk, amit ki lehetett bírni.

A hajóról leszállni, viszont itt egyik városban sem lehetett sajnos.

Csak a hajótársaság által szervezett drága csoportos kirándulásokon lehetett részt venni, amire célszerű volt előre foglalni, mert a hajón rátették a szerviz díjat.

Marseille-ben úgy volt, hogy nem fogunk leszállni, ezért nem is foglaltunk előre kirándulást, de közben meggondoltuk magunkat és mégis kiszálltunk, a hajón fizettünk be egy háromórás gyalogos városnézésre, ami szerintem nem érte meg az 50 eurót fejenként Néhány helyet mutatott csak meg az idegenvezető, egy kis ízelítőt kaptunk a városból. Nem lehetett lemaradni a csoporttól, toalettre menni, de suvenírt vásárlásra sem kaptunk időt.

Második kirándulásunkat előre lefoglaltam az MSC honlapján, ez megérte még az árát, mert így előre foglalva 32 euró volt, ez is egy gyalogos városnézés, 3 órában, de itt volt szabad időnk is és a végén kaptunk egy brióst, egy süteményt és egy fagyit fejenként ezért az árért.

Harmadik kirándulásunkat szintén előre lefoglaltam, ez pedig Tarantóban egy tengeri strandolás. 45 perces buszos útra vittek el minket egy gyönyörű, finomhomokos tengerpartra, a nevét nem közölték. Ott kaptunk 4 óra szabad időt, majd visszavittek a hajóra. Ez a kirándulás is előre lefoglalva nem volt vészes, 30 euró, de a végén átakartak vele vágni, mert 39,9, eurót számláztak ki, de aztán amikor megreklamáltam elnézést kértek és korrigálták.

A fedélzeti számlát érdemes kinyomtattatni, aki olyan béna, mint én, hogy nem találtam meg a kabinban lévő TV-ben, valamint az applikácóban sem láttam.

Igazából nem is értem, hogy mire jó ez az applikáció, én nem éreztem eddig sem hiányát, hogy nem használtam és most sem, mert teljesen jól lehet boldogulni még egy ilyen nagy hajón is.

Sok helyen vannak a falakon led kijelzők, ahol lehet foglalni színházat, vagy más programokat.

Az étteremben mindig volt étlap, mi kértünk és hozták.

A bárokban tudtuk, hogy mit akarunk inni, oda nekünk nem kellett ital lap.

Ami nekünk még új volt az, hogy a recepción már nem foglalkoztak a készpénzben fizetett deposittal, hanem automatákkal kellett kommunikálni és ott befizetni a pénzt, de vissza is adott, úgyhogy nem volt probléma.

Most ezen a hajóúton nem kaptam a szobában érkezéskor az arany kártyára gyümölcskosarat, valamint a voyager tagoknak járó ajándékról is megfeledkeztek, a régi voyager partikat szerintem elvitte a vírus, mert már a Splendida hajón sem volt.

A kabinunkat is már csak egyszer takarították ki, régebben kétszer szokták és az ágyakat sem terítik már le, mint régen, nagyon precízen megcsinálták naponta kétszer.

Szóval akik már régóta hajóznak, azok észreveszik, hogy már nem olyan a hajózás, mint régen, van színvonal esés, de attól még az egyik legjobb utazási forma.

Legközelebb azért olyan hajóútra szeretnék menni, ahol leszállhatunk egyénileg és nem korlátoznak bennünket.

jamanné Creative Commons License 2021.09.16 -4 0 12337

Sziasztok!

Jön valaki szeptember 25-től Costa Deliziosa hajóval a görög szigetekre?

schiffe Creative Commons License 2021.06.08 -5 0 12336

Sziasztok!
Nagy itt a csend, ezért egy elméleti utazásra invitállak benneteket Észak Velencéibe. Szavazni is lehet, hogy kinek melyik az igazi.

https://vizek-hajok.blog.hu/2021/06/06/eszak_velenceje_melyik_az_igazi

üdv, schiffe  

van ilyen Creative Commons License 2020.10.14 0 0 12335

Sziasztok !Hallottatok az MSC 96 órás akciójáról ?Nagyon jó árak vannak .Nem tudjátok milyen korlátozások vannak most az utazással kapcsolatban?Milyen változások vannak a hajón.

POtti0113 Creative Commons License 2020.09.02 0 0 12334

Köszönet az utazási irodának a közreműködésben.....

POtti0113 Creative Commons License 2020.09.02 -4 0 12333

Halihó!

Visszakaptam a pénzem az Msctől.

 

Jövőre újra megpróbáljuk szelni a habokat.

Livcsi30 Creative Commons License 2020.07.18 0 0 12332

Szia!

 

Svàjcban volt foglalva a Hotelplan utazàsi irodàn keresztül.

Előzmény: POtti0113 (12331)
POtti0113 Creative Commons License 2020.07.12 -4 0 12331

Hali !

Melyik iroda intézte,ha nem titok?

Livcsi30 Creative Commons License 2020.07.09 0 0 12330

Csak egy pozitív pèldàt akarok mesélni. Jùli 12èn indultunk volna két hètre a Royal Caribbeannel, amit jùnius közepén lemondtak. Tegnap a szàmlàmon volt az összes pénz, amit befizettem a hajòra! Utazàsi irodàval intèztem, nem tudom az ö èrdemük e vagy a hajòs tàrsasàsàgé, de nekem így szuper korrekt volt. 

Szòval fel a fejjel mindenkinek! 

sorozatos Creative Commons License 2020.06.12 0 0 12329

bocsánat, rájöttem!

Előzmény: sorozatos (12328)
sorozatos Creative Commons License 2020.06.12 -1 0 12328

februári indulás, juliusi indulás, ez hogy van?

Előzmény: POtti0113 (12327)
POtti0113 Creative Commons License 2020.06.11 -1 0 12327

Az MSC most fizeti a februári indulásokat,júliusban utaztam volna,karácsonyra talán visszakapom.Gusztustalan.

Janos32 Creative Commons License 2020.06.11 -4 0 12326

MSC esetén ne nagyon reménykedj, legfeljebb soha véget nem érő igéretekben. 

A többiek 1-2 héten belül visszautalnak vagy future cruise creditet adnak. 

 

Előzmény: POtti0113 (12325)
POtti0113 Creative Commons License 2020.06.09 -3 0 12325

Valaki.....átfoglalás,vissza térités,voucher,idén,jövőre,soha többet.......stb

Janos32 Creative Commons License 2020.05.12 -3 0 12324

Mondjuk 2OOO ember egy 5OOO-re tervezett hajón, vagyis sehol nem lesz számottevő tömeg. 

A belső kabinok, ablakos kabinok szerintem ezügyben egyáltalán nem számitanak. Egy adott csoport használ egy kabint és nem járnak oda be naponta mások, kivéve a takaritószemélyzet, de a folyamatosan 7-8 hónapig a hajón tartózkodó személyzetet védeni egyszerűbb mint az ismeretlen helyeken járó és ismeretlen személyekkel érintkező utasokat. 

Az utasokat pedig egyszerűen tesztelni kell beszállás előtt. Mivel magas a profit, igy a hajóstársaságok simán meg tudják oldani a beszállás előtti tesztelés finanszirozását arra a kb egy évre, amig egy használható védőoltás a piacra kerül. 

 

Előzmény: Lingar22 (12323)
Lingar22 Creative Commons License 2020.05.11 0 0 12323

A félház nagy hajón ezer fölötti embert jelent. A nem nyitható ablaktalan kabinokat el lehet felejteni. Nem lesz lift? Színház? Szabadidős program? A levegő szűrését hogy oldják meg? A járvány gócai a kis helyen tömegben összezsúfolt emberek.(pláne öregek)

Előzmény: Janos32 (12322)
Janos32 Creative Commons License 2020.05.11 -3 0 12322

Nagyon “magyarul” gondolkodtok. Ha ma bejelentenè egy társaság, hogy holnap elindul, kb ma estére elfogyna az összes hely. 
Abban egyetértünk, hogy megváltozik az egész iparág. Pontosabban nem is megváltozik, hanem arra a szintre, szinvonalra tér vissza ami 10-15 évvel ezelőtt volt. 
A legnagyobb 5-6 ezer fèrőhelyes hajók valószinuleg csak jó félházzal fognak járni. ujra az 1500-2500 személyes hajók lesznek leginkább preferálva. azokon jóval nagyobbak a közösségi terek, tágasabb, “szellősebb” a belsőtér és kevesebb az utas, kisebb a személyzet létszáma. 
Az önkiszolgáló étterem elsôsorban az msc/costa féle fapados hajókon divat, a komolyabb helyeken kérni kell az ételt/italt (nincs is annyi pazarlás mint az önkiszolgáló verzióban).

a kevesebb utas magasabb jegyárakat jelent majd, mivel kevesebb utasból kell kihozni ugyanazt a profitot, de ezzel egy olyan szelekció is elindul ami már amugy is ráfért az egészre. A magasabb árért magasabb lesz az elvárás is a szinvonallal kapcsolatban, igy jó eséllyel eltűnik majd a fapadosokról is a kopott műanyag tányér és a vizezett üdítő. páran pedig majd hajózás helyett ujra felszállnak a buszra és visszatétnek az apartmanhoz Paralia-ba és Neo pori-ba. 
kb minden ugyanugy lesz mint 15 éve. kisebb, kevesebb de jobb. 
aztán majd lesz védőoltás és lassan visszatér minden a tavalyi szintre. Nem tart ez örökké és a pénz rövid úton felülír minden mást. 

Előzmény: jazzcool1,2 (12321)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2020.05.10 0 0 12321

azért én nem vagyok ennyire optimista... sok idős ember... a büféasztalokat jó eséllyel megtiltják, plusz a 2 méteres távolságtartás, plusz a kikötők idegenkedése a hajós turistáktól. és ez az év a nagy hajók számára minden bizonnyal már elveszett. 

Előzmény: Janos32 (12319)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!