Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hbm4 Creative Commons License 2023.06.27 0 0 67884

Egészen ma reggelig reménykedtem benne hogy igazad lesz, de sajna megint előjött a hibajelzés, pedig szerda óta nem csinálta :(

Előzmény: BekeToni (67880)
Hosziget_elek Creative Commons License 2023.06.23 0 0 67883

Sziasztok,

Holnap hoznek el egy Honda Jazzt kereskedesbol 2013 1.4 Si tetszik,

csak a hatso sarvédőnél (vagy ahol sarvedonek kellene lennie) ezt láttam.

 

Felületi korrózió? Mennyire vészes és hogyan tudnám eltüntetni?

Előzmény: Hosziget_elek (67881)
Hosziget_elek Creative Commons License 2023.06.23 0 0 67882

Sziasztok,

Holnap hoznek el egy Honda Jazzt kereskedesbol 2013 1.4 Si tetszik,

csak a hatso sarvédőnél (vagy ahol sarvedonek kellene lennie) ezt láttam.

 

Felületi korrózió? Mennyire vészes és hogyan tudnám eltüntetni?

Előzmény: Hosziget_elek (67881)
Hosziget_elek Creative Commons License 2023.06.23 0 0 67881

Sziasztok,

Holnap hoznek el egy Honda Jazzt kereskedesbol 2013 1.4 Si tetszik,

csak a hatso sarvédőnél (vagy ahol sarvedonek kellene lennie) ezt láttam.

 

Felületi korrózió? Mennyire vészes és hogyan tudnám eltüntetni?

BekeToni Creative Commons License 2023.06.22 0 0 67880

Szerintem sehol nem talál hibát. A gyenge elem miatt, néhány üzenetváltás nem sikerült. Ilyenkor többször megismétli, amíg hibás adatcsomag érkezik, és emiatt jelez időszakos hibát.

Előzmény: hbm4 (67879)
hbm4 Creative Commons License 2023.06.22 0 0 67879

Remélem valóban nem komoly. Érdekes ez az ábra, kíváncsi leszek hol találják meg a hibát. Köszi! :)

Előzmény: BekeToni (67878)
BekeToni Creative Commons License 2023.06.22 0 1 67878

Ne idegeskedj, jól mondja a szerelő, nem komoly.

Hiba akkor van, ha a keyless access indicator folyamatosan világít, folyamatosan villog, vagy egyáltalán nem világít.

 

Műkedvelőknek:

If there is a failure in the keyless access system that terminates the keyless access features, the system enters the failsafe mode and the keyless access indicator flashes

Keyless access system check:

- 1. Turn the vehicle to the OFF (LOCK) mode.

- 2. Turn the vehicle to the ON mode, and watch the keyless access indicator and the immobilizer indicator.

Does the keyless access indicator stay on or the immobilizer indicator stay on or flash?

YES Go to the keyless access system symptom troubleshooting information .

NO The keyless access system is OK. Go to step 9.

------------------------------------------------------------------------------

Keyless access system check.

- 1. Turn the vehicle to the OFF (LOCK) mode.

- 2. Turn the vehicle to the ON mode.

- 3. Check the keyless access indicator. Does the keyless access indicator come on for 2 seconds?

YES Go to step 2.

NO Do the gauge control module self-diagnostic function . If the indicator does not come on, replace the gauge control module .

2. Keyless access system check.

- 1. Check the keyless access indicator. Does the indicator blink once, then stay off?

YES Intermittent failure, the system is OK at this time.

NO Go to step 3.

 

Sokat beszélget a kulcs a vezérlővel...

 

Ez a rendszer. (nem is bonyolult...)

 

Előzmény: hbm4 (67877)
hbm4 Creative Commons License 2023.06.21 0 0 67877

Nem a távkapcsoló, hanem az autóban lévő piros  ENGINE START/STOP gombra tippeltek. Viszont a diagnosztika azt rendben találta. Az elemet is kicserélték azért a kulcsban, de nem az volt sajna a gond. Valahol a vezetékekkel lesz a probléma a számítógép szerint, amit most nem tudtak körbetesztelni, vissza kell mennem. Azt mondták, hogy figyeljem a hibajelzés hány ciklust csinál. Megfigyeltem, 3 ciklust csinál. Indításnál bevillan - leállítom - indításnál bevillan  - leállítom - indításnál bevillan - leállítom - aztán a következő indításnál már nem villan be újra és így is marad, aztán egyszercsak megint bevillan a sokadik indításnál. Elméleteileg a ciklusok száma segíthet a probléma helyének meghatározásában .. Idegesít nagyon a dolog, de a szerelő szerint nem komoly... Tavaly cserélték a csomagtér ajtót, talán ott nem lett valami rendesen összekötve, ami egy erősebb lecsukásnál elmozdult... Meglátjuk...

Előzmény: vidi313 (67876)
vidi313 Creative Commons License 2023.06.21 0 0 67876

Teljesen logikus megközelítés a távkapcs. nyomógomb meghibásodása. A Saxómnál 11 évig bírta, szétrongyolódott addigra. Más rendszerű volt mint a Jazz-é. Házat nem lehetett hozzá kapni, hogy átszereljem a belsejét, mint több más autónál, pl. Mercedes, Audi stb. Addigra már az új távkapcsoló 1/4 autó árát tette ki.

Előzmény: hbm4 (67874)
hbm4 Creative Commons License 2023.06.21 0 0 67874

Bocsánat, megpróbálok egy hozzászólásban mindenkinek válaszolni :)

 

Előzőleg 2007-es Jazzünk volt, 2011-ben vettük, 2016-ban cseréltük a mostanira. Fogalmam sincs abban milyen elem volt, mert nem kellett cserélni, talán még most is az van benne :)

 

Volt egy 2009-es Focusunk, amit idén, 14 évesen adtunk el, a kulcsban a gyári elemmel és szintén nem volt töltve benne a klíma, igaz mindössze 62.570 Km volt csak benne. Egyébként az eladás előtt a kulcsot megtisztítottam, emiatt szét is szedtem. Panasonic elem volt benne, úgyhogy megnézem a Panasonicot és az Energizert is, köszi a tippet ;)

 

Amikor először lemerült a Jazz kulcsban az elem, akkor az Aldiban vettem a pénztárnál sajátmárkást. Használtuk korábban műszaki cuccokhoz (mérleg, hőmérő, ledes lámpa, orvosi eszközök, stb.), jó volt a tapasztalat vele. Az kibírt kb. 3-4 hónapot, párszáz forint volt a 3 db, belefért. Aztán átcsomagolták az elemet, a minősége is romlott, heteket bírt csupán, úgyhogy vettem Grundigot, az volt könnyen elérhető. Ami most a kulcsban van, az kb. február végén/március elején került bele.

 

Nem tudom régen jobb autókat csináltak-e, mindenesetre nem volt bennük ennyi elektronika az biztos. Hogy ez jó vagy rossz azt mindenki egyénileg dönti el, szerintem amikor használjuk ezeket a vezetést segítő dolgokat akkor jó, amikor elromlik, akkor rossz.

 

Visszatérve az eredeti problémára. Tegnap reggel ugye kigyulladt a visszajelző és világított végig amíg a párom beért a munkahelyére. Aztán a munka végeztével délután beült az autóba, de nem jött elő újból, pedig több helyre is ment még. Így nem cseréltem ki egyelőre az elemet a kulcsban, már csak azért sem, mert tegnap megbeszéltem a szervízzel, ahová járunk, hogy ma beugrok hozzájuk és ránéznek. A tippjük egyébként az indítógomb meghibásodása volt, állítólag ez több Jazznél is előjött már. Ma kiderül.

BekeToni Creative Commons License 2023.06.20 0 0 67873

Elem tartósság szempontjából jóval kedvezőtlenebb a ENGINE START/STOP gombos változat.

 

Előzmény: kisfo (67871)
vidi313 Creative Commons License 2023.06.20 0 0 67872

Nagyon furcsának találom, hogy az elem ilyen rövid ideig tart a távkapcs-ban. 20 éves elmúlt a Jazz, és még nem cseréltem benne elemet, működik. Nem tudom milyet raktak bele a japánok anno. Lassan kuriózum leszek itt a fórumon, de ez van. A klímát sem kellett még tölteni. 2 évvel ezelőtt az egyik klíma műhelyben, mikor a másik autómnak töltettem, csodálkoztak rajta, nem akarták elhinni, hogy a Jazzen még nem kellett tölteni ennyi idő után. Végül is az volt a válaszuk, akkor még jobb autókat csináltak, mint most. Lehet...

Előzmény: hbm4 (67868)
kisfo Creative Commons License 2023.06.20 0 0 67871

gondolom nagyon mas hasznalati szokasok is az oka, de siman lehet mas is:

 

2004 ota hasznalt Jazz-ünk (~163000 km) kulcsaiban még nem kellett elemet cserélni

Előzmény: hbm4 (67868)
BekeToni Creative Commons License 2023.06.20 0 0 67870

A gyári Panasonic 225mAh

Minimum 2évet kibír a Honda szerint.

 

Az Energizer ULTIMATE CR2032 lithium gombelem 250mAh!

Ezt javaslom.

Előzmény: hbm4 (67868)
CptSunny Creative Commons License 2023.06.20 0 0 67869

Üdv / Sziasztok!

 

Sajnos a kocsi már eladásra került alóla, de hátha valakit érdekel:

 

Thule Wingbar EVO 118cm

Thule Rapid System 754 talp

Honda Jazz 2002 - 2008 normál tető kit 1312

Thule Freeride 532 (2db)

 

Thule Wingbar Evo (118cm) tetôcsomagtartó + Thule Freeride 532 (2db) - Székesfehérvár, Fejér (jofogas.hu)

 

hbm4 Creative Commons License 2023.06.20 0 0 67868

Sajnos ez gyakran előfordul. Nem tudom másnál is ez-e a helyzet, de a miénk zabálja az elemet. Az utóbbi években kb. 3-4 havonta elemcsere és mindig a legrosszabb időben adja meg magát (pl. legutóbb hajnali 3-kor siettünk volna a reptérre), úgyhogy van pótelem az autóban, van pótelem a táskámban a forgalmiban is... Viszont akkor teljesen más ikon jelenik meg, nem érzékeli a kulcsot az utastérben, nem indul az autó, az ajtókat nehezebb nyitni-zárni. Ha a csomagtartó nyitáshoz elő kell vennem a kulcsot a zsebemből és azon megnyomni a nyitás gombot, nem elég az ajtó gombját akkor már tudom, hogy hamarosan csere lesz... Most nem tapasztaltam semmilyen problémát az ajtók nyitás-zárásánál és az indításnál sem, csak a hibajelző világít folyamatosan... Mindenesetre kicserélem az elemet, hátha megoldja a problémát! Köszi a tippet!

Előzmény: BekeToni (67867)
BekeToni Creative Commons License 2023.06.20 0 0 67867

Általában gyenge jelerősség lehet a jelzés oka. Első sorban az elem lemerülése vagy pillanatnyi rádiófrekvenciás zavar miatt.

Az elem típusa CR2032 csere időszerű...

 

Előzmény: hbm4 (67866)
hbm4 Creative Commons License 2023.06.20 0 0 67866

Sziasztok, kérnék egy kis segítséget!

 

2016-os Jazz. Péntek délután a hazaúton kigyulladt a műszerfalon a "Kulcs nélküli ajtónyitó rendszer visszajelző" lámpa. Aztán aznap később már nem jelent meg többet és ez egészen a ma reggeli indulásig így is maradt. Van tippetek, hogy ez milyen hiba lehet? Előre is köszönöm!

 

vidi313 Creative Commons License 2023.06.19 0 0 67865

Márkafüggetlen, 2-3 fős kis autójavító műhely a kuplungcserét 1 nap alatt elvégzi. Nem kevés munka, de nem is olyan éktelen nagy. Ha 15.000 Ft-os rezsi óradíat számol, akkor valóban kijöhet a 120.000 Ft-os munkadíj.

Előzmény: laca1313 (67861)
vidi313 Creative Commons License 2023.06.19 0 0 67864

A Jazz-em 2003-as, elmúlt 20 éves, 98.000 km-el. Sokat áll garázsban, másik autót is használok mellette. Olajfogyasztása nulla. Gondolkodtam már rajta, normális ez így? Karosszéria rozsdamentes. Eladni nem érdemes, mert a használati értéke messze fölötte van a piaci árának.

Előzmény: thomaska76 (67863)
thomaska76 Creative Commons License 2023.06.19 0 0 67863

Hello!

 

Egy kis információ....

Nekem a 2007 es 1.4 es Jazz- em  245e km ep a háta mögött

beállt a 4-5 dl / 1000 km es olajfogyasztásra.

Én ezt már elfogadtam magambam, 16 éves autónál már nem akarok

feltétlen motorbontást, pláne hogy a karosszériája nem az örökkévalóságnak készült

, Itt a rozsdára gondolok...  

 

 

Előzmény: fehérlófia001 (67860)
szucsi1 Creative Commons License 2023.06.16 0 0 67862

Miért nem veszed fel a kapcsolatot Wastegate topiktárssal ? Jobban jársz ha vele csináltatod mint a márkaszervízzel.

Előzmény: laca1313 (67861)
laca1313 Creative Commons License 2023.06.16 0 0 67861

Hát időpontot a jövő hónapra adtak, addig mennie kell és még a szervizig is el kell jutnia. :) Egyelőre csak alacsonyabb fokozatokban tűnik föl, vagy meredekebb lassú emelkedőkön.

Viszont a szerviz nem szerénykedett, az utángyártott 80 ezres (a gyári 120 lenne) kuplungszett mellé még 120 körüli munkadíjat saccolt. Jó, tudom hogy a fél autót szét kell szedni, kivenni a váltót, de azért ez elég durva.

Mindegy, ez van. :(

Előzmény: rezgaras (67859)
fehérlófia001 Creative Commons License 2023.06.15 0 0 67860

Szia!

 

Rendben, így lesz. Köszi!

 

(Egyébként az előző olajcsere óta, 12 hónap alatt 9.000 km- mentünk vele. Az olajcsere alkalmával betöltött 3,6 liter (5w-20) fölött 2,4 liter olaj lett beletöltve. Most a nívó pálca közepén van a két pont között.)

Előzmény: kisfo (67857)
rezgaras Creative Commons License 2023.06.15 0 0 67859

Nagyon úgy néz ki, hogy elfgyott a kuplung. Velem ilyesmi már többször előfordult. Az "előnye", hogy kuplungolás nélkül is sebességet tudsz váltani :-)) Régebben azt mondták, nem szabad a cserével sokat várni, mert ha annyira elkopik, hogy kilóg belőle a szegecs, akkor szétkaristolja a lendkereket és akkor azt is lehet cserélni. Vagy esetleg esztergálni, ha még van mit, de az sem olcsó. De nem tudom, hogy még ma is van-e benne szegecs.

Előzmény: laca1313 (67856)
kisfo Creative Commons License 2023.06.15 0 0 67858

erre is wastegate-et javaslom; korrekt diagnozisra es korrekt javitasra/cserere/megoldasra

Előzmény: laca1313 (67856)
kisfo Creative Commons License 2023.06.15 0 0 67857

ez keves info, de nem is forum fogja megoldani, de egy velemenyhez is keves

 

pl. "eszi" - ez mennyi ? 1000km-en 0.1 l ? 1 l ? ...

elöélet ? (ismert, elsö tulaj, finoman banva, ismert nem kimelt, ismeretlen, ...)

cél ?

....

 

keresd fel szerintem wastegate forumtarsat

Előzmény: fehérlófia001 (67855)
laca1313 Creative Commons License 2023.06.15 0 0 67856

Sziasztok!

Van egy 2006-os benzines Jazz-ünk. Az utóbbi napokban azt tapasztaltam, hogy alacsonyabb fokozatokban teljesen felengedett kuplungnál hiába lépek rá a gázra, fölpörög a motor de az autó nem gyorsul ugyanabban a tempóban, csak késéssel. Szerintem a kuplungja fogyott el, ami a 170 000km mellett nagyjából érthető is. De úgy gondoltam, mivel ez a mutatvány nem két forint, megkérdezek másokat is. Szóval mi a véleményetek? Más nem lehet, csak a kopott kuplung? Csináltam egy olyan tesztet (végét járó kuplunggal elég nagy hülyeség) Hogy csontra behúzott kézifékkel próbáltam elindulni vele, de az autó nem mozdult és nem fulladt le teljesen felengedett kuplungnál se, úgyhogy én hajlok afelé, hogy kimondjam hogy elfogyott a kuplung. :(

Szerintetek?

fehérlófia001 Creative Commons License 2023.06.14 0 0 67855

Üdv!

 

A 2004-es Jazz-ünk eszi az olajat. A szerelőmmel beszéltem róla, és felvetette, hogy mi lenne, ha most 10w-40-es molibdénes olajat tennénk bele. Ti mit gondoltok erről? Lehet egyáltalán ilyen félszintetikus olajat beletenni? Köszönöm előre is!

 

Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2023.06.12 0 0 67854

Nem, nem! 67851 = sikerült!

 

A kövi hsz-ban csak a helyesírási hibámat javítottam. Szóval minden f....a. 

 

Köszi mégegyszer!

Előzmény: BekeToni (67853)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!