Keresés

Részletes keresés

mc figyelo Creative Commons License 2023.11.29 0 0 57442

Mennyi lehet egy e-midi napi futásteljesítmény követelménye?

 

282 kWh teljes, 225 hasznosítható akkukapacitással 300km nem elég?

https://magyarbusz.info/2023/10/06/busworld-europe-2023-vadonatuj-elektromos-midibuszt-mutat-be-az-ikarus/

 

Kell egyáltalán Siemens áramszedő?

Előzmény: 7-es troli (57441)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.29 0 0 57441

Azt nem értem, miért nem dicsekednek az első ajtó fölé telepített felnyitható aramszedővel, ami az első (általam linkelt) videoban pár másodpercig latszodik. 

Előzmény: htibor (57440)
htibor Creative Commons License 2023.11.29 0 1 57440

Elvileg írják, hogy alváz mellett készült busz is, de fotó nem mutatja...

https://www.feol.hu/helyi-gazdasag/2023/11/uttoro-elektromos-autobusz-projekt-zarult-le-sikeresen-szekesfehervaron-video

Előzmény: MCA-001 (57436)
LSU 106 Creative Commons License 2023.11.29 0 2 57439

Ennél még az Irisbus is jobb volt, ők legalább a gyártást nem vitték el Magyarországról.

Előzmény: kristoof (57437)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.29 0 0 57438

Tényleg, igazad van, mert ez egy rövidebb alvãz, mint amit annó bemutattak. Szóval valóban új.

Előzmény: MCA-001 (57436)
kristoof Creative Commons License 2023.11.29 0 0 57437

Január 1-től a cég 51 százaléka, kínai kézbe kerül.

Előzmény: EKM-765 (57435)
MCA-001 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57436

Ez már a 2. proto:)

De az
Azt is lehetett hallani, hogy erre a vázra az Ikarus épített buszt is?
Azzal mi van?

Előzmény: 7-es troli (57432)
EKM-765 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57435

Az Ikarus már kínai tulajdon?

Előzmény: kristoof (57434)
kristoof Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57434

Négy éve lett bemutatva. Azóta sem adtak el egy darabot sem.

Előzmény: 7-es troli (57432)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57433

Jé, talált.

Előzmény: trizs77 (57428)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57432

Ugye,mãr 1-2 évvel ezelőtt be lett mutatva az önjáró szóló alvãz, az nem újdonság.

Előzmény: 7-es troli (57431)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57431

Az Ikarus Facebook oldalán most beszélnek új fejlesztesként a moduláris alvázcsaládról, aminek nem is ertem a létjogosultságãt, ha minden Kínában fog ezután készülni.

Ami viszont új, hogy Siemens gyorstöltő került az egyik busz tetejére.

 

https://www.facebook.com/IkarusBusandCoach/

trizs77 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57430

Széles gyártatott már "IKARUS" buszt = 1 példányban Kínában tizen sok éve is.

azt is körbe hordoztatta mint a véres kardot, hogy íme itt az új IKARUS.

 

Majd ebből adunk el - évente - ennyi ezer db-t oda, annyi ezer db-t meg amoda.

 

 

Előzmény: 7-es troli (57429)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57429

Ezek után sírjunk, vagy nevessünk?! Ennyit a nagy Szêles tervről, hogy majd ő megmenti az Ikarust.
Innentől kezdve, nyugodtan lehetne minden busz típusa tisztán CRRC, az Ikarus névnek semmi értelme a továbbiakban.

Előzmény: kristoof (57424)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57428

- büszkeség ?

 - állami hozzájárulások, támogatások megszerzése ?

 

 

Előzmény: Dante001 (57427)
Dante001 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57427

Akkor mi értelme volt az elmúlt években itt gyártani?

Előzmény: kristoof (57424)
kristoof Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57426

Már semmi köze a cégeihez. A vej viszi a cégeket, ez már az ő "műve". Széles elment nyugdíjba a betegsége után, közben.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57425)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57425

Tényleg megérte Szélesbe tömni a pénzt.

Előzmény: kristoof (57424)
kristoof Creative Commons License 2023.11.28 0 0 57424

Mostantól az ikarusok, teljes egészében Kínában fognak készülni. 

 

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/11/28/a-varba-latogatott-az-ikarus-uj-kinai-midibusza/

Bengáli808 Creative Commons License 2023.11.23 0 0 57423

Ami azt illeti én se nagyon értettem. Mondjuk amennyire nem szeretik mostanában a buszfotósokat nem csoda, viszont pont a Reformnál nem értem ezt a nagy titkolózást elvégre nem is atomtitok a létezése mint ahogy az se, hogy ex-EAG-sok tervezték meg. Ki tudja lehet egyszer a Kisalföld Volán roncstelepe is kapni fog belőle, illetve köszönöm a válaszát.

Előzmény: trizs77 (57405)
Törölt nick Creative Commons License 2023.11.20 0 4 57422

Mondjuk az ikarusos topikot is át lehet nevezni lassan IFA-topikra.

Előzmény: toto92 (57421)
toto92 Creative Commons License 2023.11.20 0 6 57421

Nézd, ha nyitok egy topikot a Tyrannosaurus rexről, akkor ott nem ildomos a házi tyúkról diskurálni azzal a felkiáltással hogy a T. rex már úgyis rég kihalt.

Előzmény: mc figyelo (57416)
EKM-765 Creative Commons License 2023.11.20 0 0 57420

A Credon kívül mi működik? Rába van még az igaz de nem mint buszgyártó.

Előzmény: mc figyelo (57416)
mc figyelo Creative Commons License 2023.11.20 0 0 57419

Igen.

 

Csak regisztrált buszokat tudunk szemlézni, az állományba vétel a tulajdonosnál kell történjen.

 

Érdekes a tartós lízing: a Weekendbus 3 elektromos Ikarusa hol van nyilvántartva?

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (57418)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2023.11.20 0 1 57418

Ha a 25 hibrid Mercit külön vennénk akkor az SZKT által bérelt Volvoknak ezen logika mentén a BKV-s állományban kéne továbbra is szerepelnie.

Előzmény: mc figyelo (57417)
mc figyelo Creative Commons License 2023.11.20 0 0 57417

Kösz a javításokat, különösen a Conectot :-)

 

Félreérthető voltam: a HBweb mind a 25+20+25=70 buszt cakk und pakk a KeKo-nak ítéli: http://hbweb.hu/jarmu/keko_cim.htm

 

A Wikipédia szerint a 77 76 tagú helyi flottát az ITK üzemelteti, a normál méretűekhez 4 Mercedes Sprinter és 2 Mercedes Sprinter alapú Reform-S Commute midibusz csatlakozott.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Kecskem%C3%A9t_t%C3%B6megk%C3%B6zleked%C3%A9se

 

 

Ám elismeri: "az önkormányzat a szolgáltató rendelkezésére bocsátja a város tulajdonában álló hibrid Mercedes autóbuszokat"

 

Szóval 25 Mercedes hibrid kell szerepeljen a KeKo állományában, a többi 51 az ITK-nál.

 

És ez csak egy város buszállománya...

 

 

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (57415)
mc figyelo Creative Commons License 2023.11.19 -1 0 57416

Ezek közül 2 működik, 1 új érkezett (mennyire működik?) a többi történelem.

 

Amúgy meg ha tudsz befogadóbb topicot, ne habozz tudatni :-)

Előzmény: Nbbarcs (57414)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2023.11.19 0 1 57415

A BKV oldala sose volt és sose lesz naprakész. HB-nál én a listában 39 állományi CNG-s Van Hoolt látok a valós üzemelő állomány valahol az és a fotobusos 45 (5 kocsi ott leállítottnak van bejegyzve) van.

 

A KeKo kocsijainak üzemeltetője az ITK így oda vannak beírva. (Főleg hogy a 25 hibriden kívül a többinek a tulajdonosai is ők.)

 

A SZKT-nal valóban 18 busza (illetve ugye ebből van 2 ami már leállt de hivatalosan még állományban meg van még 3 BKV-tól bérelt Volvo ami nem állt forgalomba).

 

A DKV-nak meg tényleg van 200-220 kocsija bár ebből a Alfabusz által hozott kocsik már csak hivatalosan tagjai az állománynak mind le van elvileg állítva.

 

(((((A Conecto pedig ennyi év után is csak 1 darab n betűvel írandó.)))))

Előzmény: mc figyelo (57413)
Nbbarcs Creative Commons License 2023.11.19 0 5 57414

Érdemes egy pillantást vetni a topik leírására is:

 

"Ez a topic a magyar gyártású buszokkal foglalkozik: Ikarus, NABI, Rába, Csepel, Credo, Alfa, MJT, Plasma, ARC, stb..."

Előzmény: mc figyelo (57413)
mc figyelo Creative Commons License 2023.11.19 -3 0 57413

Szerintem a magyar utakon, magyar rendszámmal, magyar közlekedési társaságoknál közlekedő buszok magyar buszoknak tekinthetők - hajtásmódtól függetlenül.

Megosztott bánatunk, hogy körükben nagyon kevés a magyar gyártmány.

 

Köszönöm a linkeket, de egyik sem makulátlan és/vagy naprakész - igaz nem civil feladat átfogó nemzeti adatbázisokat készíteni és aktualizálni - ld. trizs77 topiktársunk kommentjei és kimutatásai.

 

Illusztrációul:

A BKV angol nyelvű honlapján találtam először leírva - magyarul - hogy az 52 tagú Van Hool New A330 szóló flotta CNG hajtású: https://www.bkv.hu/en/autobusz/cng_van_hool_a_330, ami a HBweb adatbázisban 55 tagú: http://hbweb.hu/jarmu/bkv_vhoola300_cim.htm a fotobusnál végül 50 tagú: https://fotobus.msk.ru/show.php?did=2925

 

A HBweb honlapján nincs, ám készül a fővárosi kimutatás, de a BKK partnerei között szerepel a
VT Arriva és a T&J Autóbusz Projekt Kft: biztos naprakész?  http://hbweb.hu/jarmu/budapest.htm

 

A fotobus lenyűgöző adatbázisában a magyar adatok között
-nem szerepel a "Kecskeméti Gépkocsiközlekedési Vállalat" helyén a KeKo (25 Mercedes Connecto , 20 ITK Reform és 25 Mercedes CitaroG Blue Hybrid állományával) míg
-szerepel a Szegedi Közlekedési Kft állományában 18, illetve a DKV állományában 222+2 autóbusz: biztos naprakész? https://fotobus.msk.ru/city/147/

Előzmény: torqmatic (57412)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!