Oké, teljesen megértelek. De én inkább megszakítanám odafele is az utat mivel 2 gyerekkel utaznánk. Inkább kipihenten érkezzünk oda mint fáradtan. Azért gondoltam a Qatarra mert az visszafelé pont 1 éjszakát kell várakozni az átszállásra és Doha-ban rendes szállodában alszunk inkább. Én is Milánó-i indulást néztem indulásnak ( Ethiopiannal 2087 EUR/4 fő) de most Etiópia mellett háború indul.......... + a Wizz-el többször pórul jártam,(megbízhatatlan, sokszor órás késések , stb ) nem merném ráhordó járatnak választani.....
Én arra az időpontra néztem amikor mi mennénk akkor 680 Euróval drágább/4fő az Emirates mint a Qatar. A menetrendjük hasonló, visszafelé inkább aludnánk 1-et Doha-ban......
Látod, 44 milliószor kell repülj ahhoz, hogy lelőjék alólad a gépet. Én most tartok kb. olyan 100-120 között valahol. Szóval még bóven van alkalmam húzogatni a sors bajszát:D:D:D
Jól belém vertétek az ideget, lehet visszamondom az utat, inkább bukjak el egy félmilkós repjegyet, mint éljek úgy hogy 0.0001% esélyem legyen egy eltévedt szudáni rakétatalálatra.
Amúgy mi köze van egy áprilisi szudáni belviszálynak egy szeptember végi repjegyhez?
Lehet már jövő héten nem lesz semmi Szudánban, lehet hogy lesz egy kis polgárháború, és?
Majd mennek a gépek másfelé.
Na mindegy, ha mindenképpen lelövik a gépet akkor már csak azt szeretném kérni, hogy a hazaúton legyen a "baleset", úgy már lenne értelme, meg nem fájna annyira. :))
Igen, értem. És egyet is értek. És a fő mondanivalóval is, hogy ha ilyen egyre bizonytalanabb a helyzet, akkor ezt a térséget dobni kell a tervekből.
De alább is írtam, hogy a bizonytalan politikai helyzet mellett még vannak haditechnikai megfontolások is (igaz mindkettő csak valószínűságekkel számol, amire a való élet gyakran rácáfol). Szóval Ukrajnában azért is más a helyzet, mert hamarabb lesz alkalmas technika arra, hogy repülőgépekre lövöldözzenek, mint Etiópiában.
Én sem bunkóságból írtam, csak azért nem árt több dologgal is tisztában lenni. Azt hiszem, hogy a történelem legnagyobb hatótávú "légvédelmi" rakétája az amcsik AGM-54-ese volt, ami 240 km-es hatótávval bírt. Na ilyenje senkinek nincs (azóta az amcsiknak sem, mert már elavult) és még ez is csak elpöckölt cseresznyemag lenne azon a távon, amiről itt beszélgetünk. Helyette a hadszíntereken a 5-10-15 km-es hatótávolságú cuccok a jellemzőek. Amikor ahogy írom, 1000 km-re kitör valami fegyveres konfliktus és a feleknek olyan stukkereik vannak, amik ennek a távolságnak a századrészére hordanak, akkor vajmi kevés a valószínűsége, hogy olyan eset következzen be, mint a Malaysian Airlines gépének Ukrajna feletti lelövése.
Ezzel együtt maximálisan egyetértek Veled, én sem ülnék már fel egy Ethiopian gépre, annyi ha..., meg de... kezd tornyosulni, hogy jobban megéri egy kicsit drágább Qatar.
Félre ne érts, nem volt szándékomban pánikot kelteni. Csak megjegyeztem, hogy tervben volt ha Sey-re megyünk akkor Ethiopian-nel, de letettem róla ez az incidens csak lökés volt hogy ne őket válasszuk. Azért 1-2 rakéta átrepült más országba az ukránok felől............És volt, hogy egy polgári gépet lőttek le véletlenül a történelem folyamán a háborús zóna közelében................
Hát, azért az etiópiai politikai helyzet egy cseppet instabilabb a magyarországinál, pláne egy átlag bármilyen európainál. Egy ukrajnai háború nem renheti meg Európa légiközlekedését, ez tény, de ennek az az oka, hogy nagyon komolyan védik - és éppen ezért tiszteletben tartják - az országok légtereit. Afrikában ez a fegyelem azért jóval lazább.
Túl azon, hogy valóban annyira gyülekeznek a felhők az Ethiopian járat felett, hogy túl sok lesz az ellenérzés és valóban egy átlagos utas is lassan inkább kizárja ezt a lehetőséget, azért ne beszéljünk zöldségeket.
A khartoumi reptér (vagy legalábbis a város 1000-1100 kilométerre fekszik, egy másik ország belsejében levő Addis Ababától. Mintha azt mondanánk, hogy Ukrajnában a kijevi repteret lövik, ezért Bécsben/Prágában/Berlinben(!!!!) már nem szállunk repcsire (és akkor nem beszéltünk Budapestről, Varsóról, Bukarestról. És mintha azt mondtuk volna, hogy Ukrajnát, vagy Szíriát elkerülik a repülők és ez azt jelenti, hogy sem Magyarország, sem Lengyelország, sem Románia nagy része felett nem közlekedne egyetlen repcsi sem. (Nézzétek meg a Flightradar24.com-ot, mindenütt, sebészi pontossággal Ukrajna körül tömegével haladnak a repülők)
Az Ethiopian is nyilvánvalóan Szudán megkerülésével, a Vörös-tenger felett fog hazarepülni.
Ettől persze még én sem ülnék fel az Ethiopian járatára és nem is lehet megszólni senki, aki így érez. Csak ne keltsünk feleslegesen pánikot.
Hát igen, én sem mennék most arrafelé... Szíriát is évek óta nagyon nagy ívben kerülik az arrafele (pl Dubai, Doha) szálló gépek, de Ukrajna légtere is üres, érdemes a Flightradaron megnézni.
Ha megyek Sey-re akkor biztos, hogy nem Ethiopian-nel. Ma kitört a háború Szudánban az Etiópia mellett van. Félek nehogy történjen valami a repülővel....A Khartum-i repülőteret is lőtték, jó pár gép lángokban áll..........
Mondjuk ha az inger a fontos, ami csúszdában, meg hasonlókban merül ki, akkor a trópusi álomhelyek igencsak megtizedelődnek: Sey, Maldiv, Thaiföld, Bahamák, Karib, Bali - hogy csak a legnépszerűbbeket említsem – mind kiesik, mert inkább csak kultúrális, vagy ha úgy tettszik, akkor felnőtteknek való látnivalóik vannak (mondjuk most voltak rokonok Thaiföldön gyerkócökkel, igaz kicsit kisebbekkel és nagyon csillogó szemekkel jöttek visszaó:). Marad mondjuk Florida, esetleg Szingapur, de abból meg a vadregény hiányzik, vagy még tényleg ott van Egyiptom, meg Dubai, de az meg nem trópusi, meg kevésbé álom is.
Szóval ezzel nem könnyű feltételt támasztottál, de próbáld meg, ahogy kitaláltad.
Mindenképp, de lehet nem én leszek az igazából mérvadó, mert elég alacsonyan van a tetszési indexem, magyarul én még a Gulágon is jól érezném magam, ha időnként kiengednének. :)
Tegnap otthon átbeszéltük a dolgokat és arra jutottunk, hogy lehet a gyerekeknek túl "ingerszegény" lenne a dolog :-(
15 éves a kis srácom, 13 a kislányom és nekik még nem elég a szép tengerpart és szép táj (max 2-3 nap) kell nekik valami plusz pl.: csúszdaparkok, stb.. :-((
Úgyhogy keresünk nyárra valamit, amik inkább nekik való, mi meg kettesben elmegyünk felderíteni a szigetet késő ősszel. :-(