Segítséget szeretnék kérni tőletek, hogy Ausztriában az utcán ugynevezett pantomin tevékenységehez, kell-e engedély vagy bármilyen engdély az önkormányzattól !
Szereléshez (nem jár kosszal) továbbra is sürgősen keresek egy napra/délutánra kiadó garázst Eisenstadt-ban vagy környékén. Ha valaki tud ilyet, legyen szíves írjon e-mailt.
Az autón szeretnék valamit kicserélni, hogy átmenjen a műszakin. A magyar oldalon lenne hol szerelni, de kockázatos átmenni lejárt műszakival. Eisenstadtban vagy a környékén hova mehetnék "legálisan" szerelni (ahol nem büntetnek meg érte)? Esetleg ismertek valakit, aki kiadna garázst egy napra/délutánra?
Szerintem a német rendszámból indulhattak ki. A helyszínt sem véletlen írtam le mert Keszthelyiek voltak akiknek akár magánszorgalomból is az idegenforgalmi régiók vonatkozásában lehetnek nyelvi meg egyéb ismereteik.
A magyar rendőrök jogait meg lehetőségeit nem ismerem. Az osztrák rendőr le tud kérdezni 2 módon:
egy: felhívja az irodában ülő munkaerőt, majd lekérdi az adatokat
kettő: kéri a delikvenst, hogy kövesse az örsre, majd maga ül PC elé és keresi le az adatokat.
Honnan is kellene tudniuk, nemigen kapnak kepzest ra, a maganszorgalom meg egy rendörnel szerintem ismeretlen fogalom...egyebkent azt is ketlem, hogy egy magyar rendör közuti igazoltatasnal le tudna kerdezni barmit is egy külföldi rendszamu verdarol.Ehhez összekapcsolt nemzetközi adatbazi kellene, mobileszköz-szofver, hasznalatra kikepzett szemelyzet.Ürtechnika ez, jogrol nem is beszelve.
Nekem az jut eszembe a Begutachtungsplakette magyar rendőr általi értelmezéséről, hogy lehet ma sem tudják hol lehet megnézni egy osztrák kocsinál? Engem 2017-ben stoppoltak le a fenékpusztai vámháznál este sötétben
21h után, majd fél évre rá meg reggel februárban amikor reggel fél 7-kor még sötét volt a zala híd utána a megyehatáron. A sötétet meg a helyszínt két ok miatt emelem ki:
1. szerintem ha nem egyedül - nem volt más az úton - megyek arra nem intenek ki.
2. mindkét helyen a rendőrségi kocsi és 2. ember szemben volt.
Miután megkaptak mindent amit kértek azonnal hátra mentek. Ott nézegették a rendszámot. Ebből következtetek arra, hogy azt hitték ott kell keresni valamit. Elől semmit sem néztek meg.
Nem sokra mentek velem, mert adataimat a szokásos módon nem tudták lekérdezni. Ha nagyon akarták volna akkor valami központi helyre be kellett volna szólniuk. Na ezért mondtam nem sokra mentek vele. Egyszerűen és véletlen kiintettek, mert nem volt más. Tehát egyik esetben sem történt kihágás.
Mindenesetre ezzel senkit sem akarok arra biztatni, hogy lejárt Begutachtungsplakette-el járkáljon akár magyar területen is. Megjegyzem, hogy kocsi típusa meg talán rendszáma volt ismeretes nekik a Zulassungsschein átolvasása után.
Köszönöm a válaszod. A vizsgáztatóhelyen azt mondták, hogy a 4 hónap türelmi idő csak belföldön (Ausztriában) érvényes, külföldre (Magyarországra) nem mehetek vele. Magyarországon úgy tudom minimum 3 hónapja lejárt műszaki miatt büntetnek, de a külföldi járművekkel szemben nem tudok türelmi időről.
Azt szerettem volna tudni, hogy milyen következményei lehetnek, ha mégis átmegyek Magyarországra és kiszúr a határnál lévő (magyar) trafipax (elvileg le tudják kérdezni a külföldi járművek adatait), megállít a rendőr vagy megállítanak a határon.
Für privat genutzte Pkw, Motorräder, Quads, Mopedautos, historische Fahrzeuge, Anhänger bis 3,5 Tonnen und Traktoren bis 40 km/h reicht der Toleranzzeitraum wie bisher von einem Monat vor dem Prüfmonat und bis vier Monate danach.
ergo szemelygepkocsinal amit maganemberkent hasznalsz a müszaki lejarta utan van 4 honap türelmi idöd
a türelmi idöt ott vettek el ahol vallalkozasban hasznalod a jarmüvedet
Ha 7 napja lejárt Pickerl-el oda-vissza átmegyek a soproni határátkelőn, a szupertrafipaxon, számíthatok automatikusan kiküldött bírságra vagy a határon megállításra? Csak az osztrák oldalon vannak osztrák rendőrök. Csináltatok már ilyet és lett belőle valami? Magyar rendőr elveheti az osztrák forgalmit vagy nem?
Pár megjegyzés az eddigiekhez. A bírságot az adott BH küldi ki, ha pl. Eisenstadt környékén történt az eset akkor BH Eisenstadt küldi ki. Ugyan itt kérvényezhető részletfizetés (Teilzahlung).
A történetből az derült ki, hogy sötét volt és a másik fél nem használt világítást. A kérdés az bizonyítható-e?
Pl. a futárkocsiba volt-e fedélzeti publikus v. rejtett kamera? Voltak-e szemtanúk? Készült-e esetleg akár saját mobillal fotó vagy film a baleset utáni percekben? Ugyancsak pár perc múlva érkezett-e valaki aki tudná bizonyítani, hogy az a másik kocsi nem volt kivilágítva?
Szóval a saját privát levéllel nem mész semmire, marad a hivatalos részletfizetés.
A kutyát sem érdekli, hogy neked ez gond, hogy balesetet okoztál. Nem kellett volna okoznod, aztán akkor nincs gondod. Így meg vállald a következményeit...
ha kart okozol valakinek akkor a karosultnak/sertettnek joga van karteritest kerni töled. gondolj bele mi lett volna ha te a kis furgonoddal szabalyosan közlekedsz az uton es egy jobbkezes tablanal egy masik szgk vezetö nem adja meg az elsöbbseget es beledjön. a balesetben megserülsz es egy hetes korhazi ellatasra szorulsz. a furgonodat javitani kell es összesen 2 hetig nem tudsz dolgozni mint önallo valalkozo.
ugy gondolom, hogy ilyen esetben te is be fogod perelni a karokozot, mert szamodra lenyeges anyagi kiesessel kell szamoljal. es ebben az esetben te sem fogod nezni, mennyi vagyona van a karokozonak
Nem vitatkozni akarok, csak emberséget! Nem azért dolgozok kint, hogy luxusban éljek! Családfentartóként, minden nap 4- kor kelek és este 18- 19 mire hazaérek. Keményen megdolgozom a keresetemért.
Az ötletem az, hogy írok egy bemutatkozó levelet a károsultnak, hogy nem holmi tróger vagyko, csak egy szerencsétlen helyetnek vagyunk a szereplői és gondolja át a feljelentést!
az hogy nem vetted figyelembe a stop tablat azert a rendörseg majd kiszab neked egy közigazgatasi birsagot. a balesetben serültnek lehetösege van teged beperelni karteritesre, mert te vagy a karokozo. itt majd a karterites magassagan tudtok csak vitatkozni. at kell nezzed a kötelezö biztositasi szerzödesedet, hogy milyen esetekben fizet a karosultnak. ha nem fizet akkor mindent neked kell megteriteni
Futárként dolgozom, a minap történt egy baleset! Nap mint nap ugyan azon az útvonalon megyek, már másfél éve. A baleset egy kereszteződésben történt, ahol nekem stoptáblám volt és egyenessen akartam áthajtani, ahol meg is álltam és meggyőtem a továbbhaladásom lehetőségéről. Elindultam, mivel úgy véltem, hogy szabad az út. Az úton viszont nem sikerült átérnem, mivel nekem jobbról a holttérből, kivilágítatlanul egy árnyékos helyről egy sötét színű autó a furgon középső részének csapódott! Mint utólag kiderült, hogy még lassítani sem lassított, illetve elkerülni sem próbálta a karambolt, mivel nem volt féknyom és egyenessen áltak a kerekei! Az útszekeszon ahol közlekedett 70-es tábla van kint, de mivel nincs féknyom így a rendőrök se tudják megállapítani a sebességét! Szerencsére mind a ketten kiszáltak, látszólag épen! Természetessen mentő, rendőr, tűzoltók segítséget hamar meg is kaptuk. A másik sofőr ( egy hölgy) akakit a mentősök el is vittek, a tűzoltók meg az ő autóját. Engem, a furgonomat leszedték a tábláról, meg egy szikláról és elkísértek a rendőrségre. Mivel nem beszélek németül még alap fokon se, csak ami a munkámhoz kell, így megvártuk a főnökömet ( aki perfekt)és vele törtét a jegyzőköny írása. Miközben megérkezett a másik fél is, a saját lábán.Minden a protokol szerint történt (elvileg). Ezutánn folytattam a sérült autómmal a munkámat.
Ennek két hete és jött egy levelem a rendőrségtől, hogy a károsult feljelentett kártérítésért, mert 14 napra kiesett a munkából a baleset miatt!
Na ez mi!?
A történet úgy kerek, hogy Ti is tudjátok, hogy a céges furgonom javítását nekem kell álni, ami nem kevés, cirka 2500-3000 euró de még nincs kész, erre még kártérítésért is feljelentenek!
Ha esetleg tud valaki valami érdemlegesset mondani, hogy most még kihez foruljak, vagy mit tudok tenni, hogy ne essek nagyobb gödörbe, akkor írjatok!
Ha valaki autó vásárláson gondolkodik, és egy megbízható, alacsony költségű, ausztriai (Wien) rendszámmal rendelkező járműre van szüksége, annak ajánlom figyelmébe ezt a VW Golf V -t , magyar tulajdonostól. A hírdetésben megadott telefonszámon bátran lehet érdeklődni.
Aki esetleg Falco rajongó volt ill. most is az és akar látni egy kiállítást-múzeumot majd közben enni, inni annak ajánlom Falco Lokalt Bécsben Schwarzenbergplatz-Lotharinger Straße sarkán.
"... Az Európai Unió egyik legnagyobb vívmánya a személyek..."
Az EU-nak anno nagyon sok elképzelése volt, de az EU-s dolgokat egyes tagállamok az idő múlásával teljesen másként értelmezik. A témához visszatérve nem tiltja meg teljes mértékben a szabad munkaerő áramlást v. munkavállalás lehetőségét. Csak nehezebbé teszi és saját nemzeti érdekeket vesz előbbre.
A törekvés az, hogy az otthonukban kiskirályként élők kedvét elvegyék a napi ingázástól. Első lépés a leindexálás volt. Kíváncsi vagyok majd az EU tud-e ez ellen valamit tenni?
Ha ez a törekvés megbukik annak jönnek a további JOKER lapok, ha már kártyás hasonlattal lehet élni.