Keresés

Részletes keresés

mzdude Creative Commons License 2023.12.19 0 0 56678

Van ott némi olyan terület is, ahol nem oly rég még a Balaton hullámzott, gyanítom az se sokat segít.

Mindazonáltal, kissé agyatlannak érzem ezt a négysávos programot, ebben a formában. Megkockáztatom, Egerszeg jobban járna, ha a 74-75-76-os utat tennék rendbe negyedennyi ráfordítással: négysávos vagy előzési szakaszokkal, a horrorkanyarok kiváltásával, elkerülőzéssel stb.

Előzmény: trizs77 (56675)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.12.19 0 0 56677

A 4-est is 2x2 sávosítják Hajdúszoboszlótól Debrecenig. A rádió szerint jövőre készülnek el a tervek.

rm40 Creative Commons License 2023.12.19 0 0 56676
trizs77 Creative Commons License 2023.12.18 -1 0 56675

Most lesz erről a 170 milliárd kontra 400 milliárd autópálya (ami különben valószínűleg csak autóút) szerkesztőségenként 3-4 cikk.

 

Azaz kb. 40-60 db (?) cikk.

 

Könnyen előfordulhat, hogy nem drága a 400 milliárd arra a terepviszonyra.

Egy észak déli többsoros, párhuzamos dombságon kell építeni egy autópályát/autóutat kelet-nyugati irányban.

Feltételezve, hogy az autópálya építéseknél Magyarországon szokásos alkotmányos költség százalékkal számolnak/számoltak most is.

Troll Heyerdahl Creative Commons License 2023.12.18 0 0 56674
trizs77 Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 56673

Mi nem jó benne ?

 

 

Előzmény: csalántea (56672)
csalántea Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 56672

Szabadka a határon van lényegében, bent nálunk Tompától nem jó a kapcsolat az ország belseje felé ...

Előzmény: trizs77 (56671)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.12 -1 0 56671

Szabadkának most nem jó a közúti kapcsolata Magyarországgal?

 

 

Előzmény: csalántea (56670)
csalántea Creative Commons License 2023.12.12 -2 0 56670

Fontos, hogy a szerbek mit akarnak, de ... fontosabb, hogy hol vannak nagyobb magyar elszakított nemzettestek , tömbben vagy szórványban, ... oda is kell utakat vinni és a szoros kapcsolatot biztosítani az anyanemzettel ... vö. Szabadka a délvidéki magyarok központja ...

Előzmény: dimelo (56669)
dimelo Creative Commons License 2023.12.10 0 0 56669

Ne feledjük, ezek megvalósításához minimum 10 év kell. Addig a MKIF is megépíti az M8+M81-et

Az is kiderült a hírből. hogy a szerbek Béreget akarják fő határnak.

Akkor miért akarják Tompa átkelőhöz is levinni az M9-et?

.

Előzmény: radio100jozsi (56657)
smith Creative Commons License 2023.12.08 0 0 56668

Mert az M6-M0-M1 helyett a 40 km-rel rövidebb M6-62-81-M1-re fog rászakadni a forgalom az elbaltázott útdíjrendszerünk miatt.

Előzmény: radio100jozsi (56661)
PET SHOP BOY Creative Commons License 2023.12.08 0 0 56667

A M60 as Pécs-Barcs között teljesen le fan fújva vagy csak pénzhiány miatt elnapolva?

radio100jozsi Creative Commons License 2023.12.08 0 0 56666

Közben megtaláltam a táblázat már csak egy irányszám, 

(4) A 2. mellékletben megállapított áralap a tárgyévet megelőző év augusztus hónapjára irányadó, a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett, a tárgyévet megelőző második év augusztusához viszonyított fogyasztói árindex emelkedése esetén, az emelkedéssel megegyező mértékben, a tárgyév első napjával tízforintos kerekítési pontossággal módosul. Az úthasználati díj korrigált mértékének első alkalommal történő megállapítását követő tárgyévekben az áralap a tárgyévet megelőző évben megállapított ár. Az így megállapított árat a NÚSZ Zrt. a honlapján közzéteszi. A közzététel és a hatálybalépés között legalább 30 napnak el kell telnie.

 

Értem én, hogy autómatizálták így az emelést, csak "naponta" adnak ki rendeleteket, nem lett volna egyszerűb ennek megfelelően rendezni, mint így, hogy a pontos árat egy kormányrendeletből nem lehet megtudni már, vicc, hogy ez már nem pontos jogvforrás egy díjmegállapításra.

Előzmény: radio100jozsi (56665)
radio100jozsi Creative Commons License 2023.12.08 0 0 56665

A Nemzeti Útdíj oldalán meg 6.660,- Ft a megyei matrica SZGK-ra, akkor most ezt nem értem.

Előzmény: radio100jozsi (56664)
radio100jozsi Creative Commons License 2023.12.08 0 0 56664

Megnéztem a Nemzeti jogszabálytárban is a 2024.01.01 és a 2024.02.01-es időálapotot a 45/2020. (XI.28.) ITM rendeletnek, és igen, e szerint sem emelekdik a matrica tarifa jövőre.

Előzmény: radio100jozsi (56663)
radio100jozsi Creative Commons License 2023.12.08 0 0 56663

Nem emelkedik jövőre a pályamatrica ára!?

 

Kedden jelent meg a 2023. évi 173. közlönyben a pályahasználatot módosító rendelet, mely szerint fizetős lesz végig az M0-ás a Duna-hidakkal egyben, az M31-es, az M44-es, M30-as miskolci elkerülő...stb.

Viszont a díjrendeleti módosító melléklet mely csak 2024.02.01-én lép hatályba, mert ekkor törtlik a D2 buszok matricáját, változatlan árak szerepelnek, mint amik ma is vannak.

 

Itt a közlöny: https://magyarkozlony.hu/hivatalos-lapok/NwwmyyHMuRujwTN4klO66564f3af92b4c/dokumentumok/062cbdaed4a108a5ee286caed5a45c85badd0182/letoltes

187. oldalon alul van a díjtábla. Előtte a díjfizetős matricás útszakaszok új táblája.

 

 

 

 

 

radio100jozsi Creative Commons License 2023.12.08 0 0 56662

Ez mindenkép jó megoldás lenne. De sajnos az M0-ás legterheltebb szakasza az M5-M4 közötti 2*2 sávos rész (lehet csak nehézgépjárművek számában), amire ez nem jelent megoldást. Amúgy ennek okán a 405-ösön érzékelhetően vissza jött a forgalom, tele van kamionnal, személyautóval főleg amikor délután rendszeresen beáll az említett M0-ás szakasz, akkor az M5 felé a 405-nek jön le ismét a forgalom, mint régen.

Előzmény: seadxdx (56660)
radio100jozsi Creative Commons License 2023.12.08 0 0 56661

Miért kellene, ott az M6-os. Hegyeshalom-M1-M0-M6-Mohácsi-híd-Hercegszántó-Vajdaság Mosolya-A1_belgrád...stb. Erre mondtam, hogy ránézve a térképre szerintem ez rövidebb, mint az M5 felé menni. 

Előzmény: NAR (56658)
seadxdx Creative Commons License 2023.12.07 0 0 56660

Pár hete olvastam valahol, hogy a minisztérium úgy építene utakat, hogy a szerb tranzitot átviszik valahol délen az M6-ra, hogy annak a kapacitását használják az M5 helyett. Mellette az M0 legterheltebb szakaszáról is levesznek így forgalmat

Előzmény: radio100jozsi (56657)
smith Creative Commons License 2023.12.07 0 0 56659

Ellenkező esetben a 62-81-nek végképp lefőtt a kávé.

Előzmény: NAR (56658)
NAR Creative Commons License 2023.12.07 0 1 56658

Ahhoz még kellene egy Dunaújváros - Székesfehérvár - Győr autópálya is, nem?

Előzmény: radio100jozsi (56657)
radio100jozsi Creative Commons License 2023.12.07 0 1 56657

Így rögtön ki is lehet rakni az elmúlt időszak elemeinek az értelmét, azaz a 2*2 sávos Mohácsi-híd, meg a Baja-Hercegszántó 2*2 sávra bővítését. Ha ez megvalósúl Szerbiába, akkor a tranzit simáűn át tud menni az M6-osra, és szerintem még így látszatra egy Győr-Belgrád út rövidebb is lesz.

Előzmény: dimelo (56655)
NAR Creative Commons License 2023.12.05 0 0 56656
Előzmény: dimelo (56655)
dimelo Creative Commons License 2023.12.05 0 0 56655

https://www.vg.hu/nemzetkozi-gazdasag/2023/12/napokon-belul-kezdik-epiteni-a-szmajli-alaku-gyorsforgalmi-utat-a-magyar-hatartol

 

"a Béregtől Szerbcsernyéig vezető gyorsforgalmi autóút, melynek építése december 13-án megkezdődik. A munkálatok kezdetét a szerb Goran Vesic építési, közlekedési és infrastrukturális miniszter jelentette be - a fontos közúti szakasz 186 kilométer hosszú lesz.

A miniszter bejelentése szerint a határátkelőkig a magyar és a román partnerek is kiépítik a maguk összekötő szakaszát. A projekt befejezése után Béreg fontos és nagy határátkelővé válik, még Horgosnál is nagyobb lesz."

 

1. Le vagyunk maradva...

2. A Vajdaság Mosolya átrendezi a tranzitforgalmat...

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2023.12.01 0 3 56654

Ehhez azért nem árt egy általánosan elfogadott 50 évre szóló masterplan...

Ha már mindenáron, akkor a mohácsinak sem kellett volna 2x1-nél többnek lennie. Ezért még a paksit is megemésztem. Amit nem, az a Szt. László híd - M9 koncepció (M43xM5-től, M9xM6-ig, akár csak egy autóút formájában) félredobása. Teljesen látható, hogy kiépítése válszeg jókora terhet venne le az M5-ösről. Sajnos, sem a hegy, sem Mohamed nem mozdul...

Előzmény: trizs77 (56652)
dimelo Creative Commons License 2023.12.01 0 0 56653

Mint a Kalocsa-Paks híd???

Előzmény: trizs77 (56652)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.01 -3 0 56652

Ahogy vasútvonal feletti közúti felüljárót is csak úgy szabad már építeni jó 20-30 éve, hogy alatta elférjen a 2 sínpár akkor is ha a belátható kb. 50 évben nem lesz ott két sínpár, ugyanúgy igen észszerű, hogy Duna híd ne épüljön már 2x1 sávval.

Ha lehet.

 

 

dimelo Creative Commons License 2023.11.30 0 0 56651

A 2x2 sávos hídtól kelet felé csak 2x1 sávos lesz,

Szeged 100 km. 30 évig sem lesz rajta sztrádaforgalom

Előzmény: radio100jozsi (56648)
NAR Creative Commons License 2023.11.29 0 0 56650

Majd fonódik a két autópálya azon a szakaszon.

Előzmény: RadiX (56649)
RadiX Creative Commons License 2023.11.29 0 0 56649

De hát nem az M60 folytatásaként épül (ott trombita végcsomópont épül), hanem a következő csomópontból, az 57-es nyomvonalán.

Előzmény: radio100jozsi (56648)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!