Feltaláltad a melegvizet: igen, általában 15 év egy busz élettartama...
Amúgy tavaly az arriva 10 évesen cserélte le a Citarókat, ott meg pont az volt a sok "szakértő" baja, hogy ilyen fiatalon minek, ez pazarlás, bezzeg a német az okos, mert használtan megveszi és még évekig járatja.
Nem jó nektek soha semmi, szerintem ezzel le is zárhatjuk a dolgot, lapozzunk.
5 év alatt egy harmad, az azt jelenti, hogy 15 évig kell túlélnie egy busznak. Szerintem ez nem az optimum, hanem a minimum. Ha ez alá megy, akkor 16...20 évig megy egy busz. ha az rendben van, akkor lehet örülni.
Tényleg nézőpont kérdése, ha valaki nagyon a szart akarja látni mindenben, akkor lehet úgy csűrni-csavarni a dolgokat, hogy igaza legyen, csak éppen az értelmét nem nagyon látom ennek... A tavalyi tenderek tudtommal az év vége felé lettek kiírva, így nem csoda, hogy ezekből akkor nem lett semmi, de számít ez egyáltalán valamit? Ha a Credós tendert például néhány héttel később írták volna ki, akkor már átcsúszott volna januárra a buszok pedig ugyanúgy megérkeztek volna még tavaly, de ez most így mivel lett volna jobb?
5 év alatt 2500 vadonatúj buszt állított forgalomba a cég, ezzel a flotta több mint a harmadát lecserélték, ezt azért elég nehéz lenne elbagatellizálni... És a beszerzések folytatódnak.
Leginkább azért, mert az önkormányzat ingyen, vagy még olcsóbban szerente mindent. Nem a mostani, a mindenkori. Több próbálkozás is volt az elmúlt 10-15 évben. Az Agria Volánnal/KMKK-val közösen próbáltak egyedi árazású jeggyel, illetve bérlettel is járatokat közlekedtetni elsősorban a Színház mh-től, de megfelelő számú érdeklődés hiányában a szezon végén leálltak a járatok. Illetve rájött az önkormányzat, hogy nem lesz rá plusz pénz. Az utóbbi 2 évben az egyik helyi magáncéggel, a Szebusz-szal szerződtek le, és az Egyetemtől ment óránként egy Sprinter, vagy Iveco Daily a Szépasszonyvölgybe. Ha jól tévedek 500 Ft körül volt egy irányba a jegy. Egészen éjfélig volt közlekedés kora délutántól. Ritkán volt telített a járat, általában 0-3 fő utas volt a buszokon.
Több tervezet is volt arra, miként lehetne ellátni megfelelően a Szépasszonyvölgy, a kórház és az Almagyar domb/Leányka út részeket. A legkézenfekvőbb megoldás 1 (+1 tartalék) midi jármű beállítása lenne egy dedikált vonalra, ami ezt a 3 fontos részt lefedi. Volt menetrend-tervezet, és költségvetési-tervezet is, de végül ugyanarra a polcra került fel, mint az intermodális csomópont...
Bocs, azt evidenciában kezeltem, hogyha az önkormányzat helyi közlekedést akar a területre, akkor az ehhez szükséges infrastrukturális feltételeket is teljesíti.
A másik válaszban adott tábla viszont önmagában nem kizáró ok
Ellenben ha megnézed a területet, ott a busz visszafordulni csak jelentős beavatkozás után tud, aminek a zöldfelület is kárát szenvedi, arról nem is beszélve, hogy az útra teljes és szigorú parkolástiltás kellene.
Eger város önkormányzatánál tessék érdeklődni, miért nem rendel meg oda helyi közlekedést. Ezerszer volt már téma itt is, helyiben az adott önkormányzat az ellátásért felelős.
A másik válaszban adott tábla viszont önmagában nem kizáró ok, mivel az a menetrend szerint közlekedő helyi járatú és távolsági buszokra nem vonatkozik.
A falu vége után van elvileg a buszforduló az erdőben, de úgy tudom, az út egyenes iránya le van zárva, most a forduló irányban folyik a forgalom a Google Street View szerint. Feljebb a barátvögyi buszmegálló előtt is van egy parkoló, talán ott fordulnak, de egy egri majd biztos kijavít, ha nem úgy van.
Bennem egy olyan - költői? - kérdés fogalmazódott meg, nézve ezeket a leírásokat, hogy azok a mínusz tonnák nem fognak-e valamilyen módon hátrányt jelenteni - pl. erős oldalszélben?
Pedig ezek az új csuklós MAN-ok (talán 1 évesek) nekem nagyon tetszenek. Kényelmes, tágas, csendes.
Az új csuklós Credókon nem utaztam még, Kazincbarcika környékén láttam őket, külsőleg nagyon modern hatású. Belülről milyenek? Olyan mint a régi vagy azért javítottak rajtuk valamicskét?