Ez a veterán dolog elég érdekes. A gépnek 90 %-ig eredetinek kell lennie. Nem tudom, hogy mi milyen %-ban számít. Hallottam olyat, hogy nem számít ha az autót más színre festették át, csak olyan színnek kell lenni, ami az adott típusévben választható volt.
Szükség van egy eredeti gépkönyvre, ún. robbantott ábrára, ami alapján számos technikai dolog beazonosítható.
Veterán vizsgára a gép 30. évét követő év jan. 1-től vihető. Az alap a gyártási és nem az első forgalomba helyezési év.
Veterán autór nem kell súlyadót fizetni, de úgy tudom, hogy évenként kell vizsgáztatni.
GABEK
u.i.:
Sokan borították rá az asztalt a vizsgabizottságra, mert időnként elképesztő dolgokat művelnek. Számos esetben eléggé tájékozatlanok és nincs tudomásuk egy-egy típus olyan szériáiról, amik pl. kis példányszámban készültek valami évforduló alkalmából, vagy éppen kezdeti modellek voltak.
A veterán vizsgán, amit emlitettél, mit néznek a gépen ?
Na meg mire tudom használni ? Tényleg az utolso csavarig eredetinek kell lennie. Én például a Csepel nyergére, ami gumibol volt, de szétmállott, és fogott is, ráraktam, rávarrtam egy bört. Az ilyenek már kiesnek a kategoriábol ?
Nem 0 öreg autóm van otthon, hanem 2, azaz kettő darab bogár. Igaz még egyik sincs veterán korú. 27 és 29 évesek. A 29 éves még eredeti állapotú, remélem, annak meglesz 2 év múlva a veterán vizsgája.
Szeretem az öreg kocsikat, motorokat, most januárban fejeztem be az első motor restaurálását. Egy Csepel 125 t4-est huztam ki a halál torkábol, de ezelött már egy öreg bringát is felujitottam ugyhogy mostmár totál profi vagyok.
A csepelt forgalomba szeretném helyezni, hogy járhassak vele, és ne csak a rendőrök elől kelljen menekülnöm.
Nevetséges a mostani törvényi szabályozás: ugyanugy kell felszerelnem ezt a 45-éves motort, mintha egy 2000-es modell lenne. Ha valakinek van tapasztalata, illetve tudja a Hatósági Műszaki Vizsga menetét, szabályozást, akkor ne szégyelje elmondani nekünk.