Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2004.12.19 0 0 256

Mivel hamarébb lett készen a szomszédban a desznolkodás, és most tanulni sincs kedvem, íme még egy:

 

A türjei Fűtőházi Kirendeltség.

 

1892. 01. 28.-án megynyílt a Sümeg - Tapolcai HÉV 5 km hosszú türje - zalaszentgróti szárnyvonala, melynek kiszolgálására Tűrjén fűtőházat létesítettek. A fűtőház működéséről az első adat egy 1892. évi rendeletben található.  A rendelet felsorolja a fűtőházak beosztását az 1892. 05. 01.-étől életbelépő új üzletvezetőségi hálózatok szerint. A budapesti-jobbparti Üzletvezetőséghez tartozó fűtőházak között 13-as sorszámon szerepel Türje. A rendelet nem tesz különbséget kirendeltség, vezetőség és főnökség között. Egyértelmű azonban, hogy Türjén csak Fűtőházi Kirendeltség működhetett, s az nyilvánvalóan a bobai Fűtőházvezetőségnek volt alárendelve.

 

1893. 07. 01.-től a bobai Fűtőházvezetőséget Kis-Cellbe helyezték át, s a türjei Fűtőházi kirendeltséget a Kis-Celli Fűtőházvezetőségnek rendelték alá.

A türjei fűtőház első mozdonyai és személyzete nem ismert. Az 5 km-es hosszúságú vonal kiszolgálásához elegendő lehetett 1 db XII. osztályú mozdony.

 

1895-ben a fűtőház által kiszolgált vonalat továbbépítették, és 1895. 12. 15.-én megynílt a Zalavölgyi HÉV zalaszentgrót - balatonszentgyörgy vonala. Minden valószínűség szerint ekkor a türjai fűtőházat is bővítették, s ekkor nyerte el végleges nagyságát és formáját.

 

1902. 01. 01.-én a türjei fűtőházhoz a XII. osztály 5436, 5437 és 5438 számú mozdonyok voltak állomásítva.1895. 11. 20.-ai, illetve a 11. 27.ei forgalomba állítási idejük egyértelműen azt bizonyítja, hogy ezek a mozdonyok a zalaszentgrót - balatonszentgyörgyi vonal üzletének lebonyolítására készültek az 1895. 11. 28.-án üzembe helyezett 5439 és 5440 számú mozdonyokkal együtt. E két mozdony 1902. 01. 01.-én a kis-celli fűtőház állagában volt.

A türjei fűtőház személyzetéről a Kertész Ármin által szerkesztett Mozdonyvezetők Zsebnaptára 1904. évi adatokkal készült 1905. évi kiadásának 97. oldalán Suhajda Gyula és Vitár József mozdonyvezetők továbbá Takács János és Kardos József fűtők neve található.

A Magyar Mozdonyvezetők Almanachja (1932) 220. oldalán közölt személyi adatokból ismert, hogy 1894-ben Hahn Vilmos mozdonyvezetőt Türjére helyezték. Hahn 1905-ben már Bp-Ferencvárosban szolgált, de Türjével a kapcsolata fennmaradt, mert megemlíti az Almanach, hogy a Mozdonyvezetők Szakcsoportja türjei helyi megbízottja.

Az Almanach 569. oldalán található Vitár József életrajza és fényképe. Az életrajzból tudjuk, hogy az 1859-ben született Vitár 1886-ban Szombathelyen tette le a mozdonyvezető vizsgát, és onnét helyezték át 1892-ben Türjére.

1903-ban a MÁV Keszthelyen egy új fűtőházvezetőséget szervezett. A türjei Fűtőházi Kirendeltséget a keszthelyi Fűtőházvezetőségnek rendelték alá.

1905-ben a fűtőház mint kirendeltség is megszünt. 1906-ban személyzete az általa kiszolgált vonalakkal együtt már a keszthelyi Fűtőházvezetőségnél szerepel. Maga a fűtőház mint forduló fűtőházi és vízállomási feladatokat ellátó létesítmény azonban még ezt követően is évtizedeken át megmaradt.

1943-ban a Türje állomáson lévő vontatási berendezésekről az alábbi adatok szerepelnek a nyilvántartásban:

- 1 db 26 m hosszú mozdonyszín, bene és előtte tisztítócsatorna,

- 1 db vízdaru a mozdonyszín előtt,

- 258 m2 széntér, kézi szénszerelés,

- 0,75 hosszú 70 mm átmérőjű vízállomási szívócső vezeték,

- 1 db 2 m átmérőjű 11,6 m mélységű ásott kút,

- 1 db ejektor vagy pulzométer,

- fűtőházi laktanya három fekhellyel.

12 m3 -es víztartályt a hozzávezető nyomó- és lefolyóvezetékkel ekor már leszerelték.

 

Fehér Tamás, Fűtőházak Története.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vasutTOM Creative Commons License 2004.12.19 0 0 255

Eddig az idézet a Fehér Tamás alkotta fejezetből. Akkor a mind a mai napig 1995-öt jelentett. Vajon ma is áll a fűtőház?

 

Tudtommal áll még az épület. Ha vonattal mész Cellből Tapolcára, akkor az állomás tapolcai végén a menetirány szerinti bal oldalon van az épület.

 

Ha már HÉV fűtőházakról írtál, akkor had említsek meg egy már régen nem létező HÉV fűtőházat:

A Győr-Veszprém-Dombóvár Helyiérdekű Vasút engedélyíratában szerepel egy Bakonyszentlászló állomáson létesítendő egy mozdony befogadására alkalmas fűtőház. Az okírat szerint fűtőházhoz tartozott egy 12 méter átmérőjű fordítókorong, 10m3-s vízmedence, műhely, laktanya 2 ággyal, 2 méter átmérőjű kút ejektorral, tisztító gödör a mozdonyszín előtt és munkás árnyékszék. A fentiek szerint ez hasonló lehetett a rumihoz, csak négy oldal ablakkal, tehát rövidebb változatban.

A megmaradt térképek sajnos nem említik a fenti fűtőházat, de ezzel szemben Veszprémvarsányban volt egy ekkora fűtőház hasonló berendezésekkel mint a fent leírt.

Tehát lehetséges, hogy a Bakonyszentlászlón tervezett fűtőházat Veszprémvarsányban építették meg. Itt 1950-es évek végén zárták be a mozdonyszínt.  A jelentősen átépült épület az állomás Veszprém felöli végén van a bal oldalon. A mögötte lévő üres téren volt a fordító. A fordítóhoz menő vágány talán még megvan. 1996-ban még Pft-s zöld-kocsikat tároltak ott.

 

 

Előzmény: Törölt nick (254)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.19 0 0 254

A Sümegi Fűtőházvezetőség.

 

"A Boba-Jánosháza-Sümegi HÉV üzletének lebonyolítására Sümeg állomáson laktanyával és kéziműhellyel felszerelt 2 mozdony befogadására alkalmas mozdonyszin, vízállomás, fordítókorong és 40 m2 -es szénraktár épült.

A vonal 1889. 01. 13.-ai üzletmegnyitására a Krauss és társa linzi gyárától rendelt 2 db XII. oszt mozdony még nem készőlt el, ezért a forgalmat az MNyV másodrangú mozdonyaival vették fel. A Zala nevű mozdony 1889. 02. 11.-én a Sümeg nevű pedig 1889. 03. 08.-án lett üzembe helyezve. A mozdonyokat a MÁV XII.oszt 889 és 890 számokon vették állagba.

 

A HÉV részére 1888-ben a Ganz és társa Vasúti Kocsigyárban 5 db személy- és 2 db posta-kalauz kocsi készült az alábbiak szerint.

HÉV sorozat szám       fék            Első MÁV szám                 Ülőhely           Önsúly

BC 1                        Fék nélkül     3301                               16+19              7900 kg

BC 2                        Fék nélkül     3302                               16+19              7900 kg

C 11                        Fékes           4586                                40                    8380 kg

C 12                        Fékes           4587                                40                    8380 kg

C 21                        Fék nélkül     5256                                40                   7500 kg

EEb 31                    Fékes           9078                               5000 kg (raks)  8100 kg

EEb 32                    Fékes           9079                               5000 kg (raks)  8100 kg

Valamennyi kocsi 4,0 m-es tengelytávolsággal készült. A személykocsik közép hosszátjárós, két pőreállásos (nyitott peronos) kivitelűek voltak. A kocsikat Sümegre állomásították.

A sümegi fűtőház mozdonyai napi két pár vonatot továbbítottak Sümeg és Boba között. Bobán a mozdonyok kezelése céljából vízállomás és forduló fűtőház készült, egy mozdony számára.

 

1891. 05. 16.-án megnyílt a Sümeg- Tapolcai HÉV. Sümeg középállomás lett, a fűtőház elvesztette szerepét. Mozdonyait, személyzetét, és valószínűleg felszerelését is a Tapocán létesített fűtőházhoz telepítették át. A sümegi fűtőház épülete azonban mind a mai napig megmaradt."

 

Eddig az idézet a Fehér Tamás alkotta fejezetből. Akkor a mind a mai napig 1995-öt jelentett. Vajon ma is áll a fűtőház?

m61019andras Creative Commons License 2004.12.19 0 0 253
Biztos nagyon szép és érdekes hely lehet. Moldova könyvében a Rumról szóló részt legalább tízszer elolvastam már. Sínek abszolút nem maradtak sehol?
Előzmény: Törölt nick (250)
Szütyi Creative Commons License 2004.12.18 0 0 252
Valahol láttam egy képeslapot is Rumról de nem emléxem, hogy a fűtőház is látszódott rajta.
Előzmény: Törölt nick (251)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.17 0 0 251
Sajnos a 100 éves a vasútigazgatás Szombathelyen című műben a fűtőházak fejezetben nem szerepel a fűtőház. A képeid fontosak lehetnek még, mert kérdéses maradt-e egyáltalán üzemből fényképek a fűtőházról? Egyszer Rumban kellene kérdezősködni van-e valaki birtokában fénykép. És hát valahogyan fel kellene göngyölni a történetét, félő, hogy azért maradt ki a könyvből mert az igazgatósági archivumban már nem volt róla anyag.
Előzmény: vasutTOM (249)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.14 0 0 250
Nem messze innen van az emlékmű, egy vízdaru és egy tábla. A nyomvonal egy részén kerékpárút van, az épületek végig megvannak. A "vasút szelleme" vagy nem tudom mi járja át a környéket, végig ahogy mentünk autóval, szinte látni véltük a vonalat. De tényleg.
Bocs az elveszett vágányozásért, de Rumba érdemes ellátogatni - nem csak a fűtőház.
Előzmény: vasutTOM (249)
vasutTOM Creative Commons License 2004.12.14 0 0 249

Üdv mindenkinek!

 

Tegnap Szombathelyről hazajövet egy érdekes épületet találtam Rumban. Ez egy MÁV típusú fűtőház, ami meglepően megmaradt. Az állomás épületet már elbontották. A fűtőház történetéről Titibi talán tudna valamit írni az általa emlegetett könyvből.

Íme a képek:

 

seTTebello Creative Commons License 2004.12.14 0 0 248
>>Fiume volt az a kettős állomás, ahol egy alagutas spirál is volt?

Igen.

>>Lehetett ott több fűtőház is.

Biztos több volt, de még nem néztem meg a térképet. Otthon van és már az is sikerélmény ha hazajutok.

Előzmény: manhattani (247)
manhattani Creative Commons License 2004.12.14 0 0 247
>Pedig volt egy vasbeton fűtőház, ez tuti.
Egyáltalán nincs kizárva.
Azt sem tudom, hogy ez a terv megvalósult-e (a tervrajz midenesetre gyönyörű). Meg: nem Fiume volt az a kettős állomás, ahol egy alagutas spirál is volt? Lenn is volt állomás meg fatelep is. Vagy az nem ott volt?
Lehetett ott több fűtőház is.
Előzmény: seTTebello (246)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.12 0 0 246
Pedig volt egy vasbeton fűtőház, ez tuti. Megnézem én is a rajzomat.
Előzmény: manhattani (245)
manhattani Creative Commons License 2004.12.12 0 0 245
>A szentesire, Fiuméban vasbeton fűtőház volt, hogy előtte milyen volt, azt nem tudom.
Nekem egy 912-re dátumozott rajzom van, körfűtőház, 26 m-es fordítóhoz. Ez szerintem tégla.
Előzmény: seTTebello (242)
Szütyi Creative Commons License 2004.12.11 0 0 244

Tibi, jöhet minden mennyiségben!!:-)

 

Előzmény: Törölt nick (243)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.11 0 0 243

A minap begépeltem egy szösszenetet a bobai fűtőházról. Ilyen téma érdekel benneteket a továbbiakban? Ha igen van még néhány volt fűtőházról anyag az idézett kötetben.

Ha nem akkor nem fárasztom magam a begépelgetéssel. Nekem végül is itthon van és olvasgathatom, ha akarom.

 

seTTebello Creative Commons License 2004.12.11 0 0 242
>>a fiumei fűtőházat még nem láttam (képről sem), melyik mostani Mo-n található fűtőházra hasonlít?

A szentesire, Fiuméban vasbeton fűtőház volt, hogy előtte milyen volt, azt nem tudom.
Előzmény: tpiri (218)
rezgaras Creative Commons License 2004.12.10 0 0 241
manhattani írta:

> De lehet, hogy ilyen tervrajz szinten egyformák voltak.

Úgy tudom, a szabványtervek bizonyos szerkezeti megoldásokra és az épület felületi kezelésére vonatkozóan nem voltak szigorúak. Ez utóbbira eleve két tervváltozat készült, egyik vakoltra, másik tégla felületre (nem világos számomra, hogy klinkertégla burkolatra gondoltak, vagy volt akkoriban olyan szerkezeti tégla, amire nem kellett vakolni. Esetleg az Adria partjára szánták, ahol sohasem fagy... :-))) De a vakolt épületek is sokszor változatos külsôt mutattak - apró, de észrevehetô változatokat.
Előzmény: manhattani (238)
YOSSARIAN Creative Commons License 2004.12.09 0 0 240

Pálháza-Ipartelep:

Törölt nick Creative Commons License 2004.12.09 0 0 239
Sajna a könyv csak kölcsönzés-szinten volt nálam, saját példányom (egyelőre! :) ) nincs, pedig kellene.
Előzmény: rezgaras (237)
manhattani Creative Commons License 2004.12.09 0 0 238
>a fiumei fűtőházat még nem láttam (képről sem), melyik mostani Mo-n található fűtőházra hasonlít? Ha jól tudom ezek régen szabvány szerint készültek.
Akkor mindegyikre :)))
Fogalmam sincs. De lehet, hogy ilyen tervrajz szinten egyformák voltak.
Előzmény: tpiri (218)
rezgaras Creative Commons License 2004.12.08 0 0 237
Matiz írta:

> 6 ablakos a paksi is, Paksinuti szerint, és hát valaki, Ő biztosan tudja :)

Igen, már látom. A Kubinszky: Régi magyar vasútállomások c. könyv 43. oldalán van két ábra. Az alaprajz 6 ablakost mutat, mellette a Móricka-ábra 5 ablakost. Úgy látszik, ez utóbbi a fantázia szüleménye.

A paksihoz, ha jól látom, egy kis mellékszárnyat építettek a mûhelyhez...
Előzmény: Törölt nick (236)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.06 0 0 236
http://www.freeweb.hu/paksinuti/terepepit/epitm1/18.jpg 6 ablakos a paksi is, Paksinuti szerint, és hát valaki, Ő biztosan tudja :) Sajna ennyit tudok segíteni.
Előzmény: rezgaras (233)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.06 0 0 235
http://www.freeweb.hu/paksinuti/terepepit/opaks/opaks.html

Sajna ettől jobban nem tudom, ha megint megyek arra (talán januárban) megállok fotózni ígérem.
Előzmény: rezgaras (233)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.06 0 0 234

Egy régebbi kép Nagykanizsáról!

 

rezgaras Creative Commons License 2004.12.06 0 0 233
Matiz írta:

> Ilyen a paksi is

Matiz, a te képeden és Tom nagyszerû felvételén is a kétállásos fûtôháznak 6 ablaka van. De láttam ábrát 5 ablakkal is. Volt ilyen is?

És mintha a paksinak 5 ablaka lenne, de lehet, hogy mellette elhaladva rosszul számoltam meg... :-)))
Előzmény: Törölt nick (200)
YOSSARIAN Creative Commons License 2004.12.05 0 0 232

Balsa:

Balsa

_nyunyuka Creative Commons License 2004.12.03 0 0 231
Jó volt bizony! Szép munka, ami ott folyik!
Előzmény: Törölt nick (229)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.12.03 0 0 230
Bz mozgás volt sok, összecsatlás, szétszedés, takarítás, tankolás...stb. Ez volt a fő jellemző ma Cellben.
Előzmény: Törölt nick (229)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.03 0 0 229
Akkor sikerült a fotózás. Azért manapság nálunk igencsak jellemző az, hogy Bz-k állnak napivizsgára várva, vagy futójavításra várva. Vagy esetleg csak úgy várakozva.
Előzmény: radio100jozsi (226)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.03 0 0 228

Boba! Sajnos fénykép nincs a birtokomban.

 

"1889. 01. 13.-án nyílt meg a Boba-Jánosháza-Sümegi HÉV 25,9 km hosszú vonala. A HÉV a sümegi végállomáson 2 mozdony számára, a Magyar Nyugati Vasúthoz csatlakozó Boba állomáson 1 mozdony befogadására alkalmas fűtőházat épített, fordítókoronggal, ejektoros vízállomási kúttal és 12 m3-es vízmedencével.

 

A bobai fűtőház a kezdeti időszakban forduló fűtőházként működhetett, mivel a vonalat Sümeg felől szolgálták ki, oda voltak állomásítva a HÉV kocsijai is.

 

1889. 10. 25.-én feloszlatták a kis-celli fűtőházat. A feloszlatást kimondó 60086/A IV. sz. rendeletben előírták, hogy: "a kis-czelli fűtőház feloszlatása napjától a boba-sümegi vonalrészére esetleg szükséges segélymozdonyok Bobáról kérendők." E rendelkezés azt bizonyítja, hogy a bobai fűtőház ekkor már honos fűtőházként üzemelt.

 

Későbbi adatok szerint a fűtőházi mozdonyszín egy kétvágányos 20 m hosszú épület volt, melyben 4 db XII. oszt. (377 sor) mellékvonali mozdonyt lehetett elhelyezni. Teljesen valószínűtlen, hogy a Boba-Sümegi HÉV 2 db mozdonya számára, és ezen HÉV építési számlája terhére ekkora fűtőházi létesítmény épült volna. Sokkal valószínűbbnek látszik, hogy az ilyen mértékű építés vagy bővítés az Ukk-Csáktornyai HÉV építési számlájának terhére történhetett, annál is inkább, mivel a vonal természetes végpontja kezdettől fogva Ukkról Bobára tevődött át.

 

1892. 05. 01.-től életbe lépetetett új üzletvezetőségi hálózati elosztás szerint a bobai fűtőház a budapest-jobbparti Üzletvezetőség fűtőházai között 12-es sorszám alatt van feltüntetve. A rendelet nem tesz különbséget fűtőházfőnökség, fűtőházvezetőség és fűtőházi kirendeltség között.  A 6-os sorszám alatt szereplő Kis-Czell, a 13-as sorszám alatt feltüntetett Türje, és a 14-es sorszám alatti Tapolcza azonban ebben az időszakban csak kirendeltség lehetett. Kizárásos alapon mindháromnak a bobai Fűtőházvezetőség alá kellett tartozni. A bobai fűtőháznál a szombathelyi önálló műhelynek alárendelt műhelyi kirendeltség is működött.

 

Azt, hogy Bobán Fűtőházvezetőség működött, teljes bizonyossággal "A bobai fűtőházvezetőség áthelyezése" címmel kiadott 81456/E.sz. rendeletből ismerjük. Ennek alapján a bobai Fűtőházvezetőséget 1893. 07. 01.-től Kis-Czellbe helyezték át. Ezt követően a fűtőház épülete a kis-czell-celldömölki Fűtőház külső telephelyeként  különféle felszerelési tárgyak és járművek tárolására szolgált.

 

A két világháború között a bobai fűtőház új feladatot kapott. Bedeszkázott ablakú mozdonyszínében egy páncélozott 377 sor. mozdonyt tároltak. A II. világháború végéhez közeledve 1944. 11. 09.-én pedig a bobai fűtőháznál 60 fővel megkezdte munkáját a szombathelyi MÁV Műhely mozgóműhelye. A műhely létszámát később 100 főre emelték, és bevezették a kétműszakos munkáltatást. A mozgóműhely felszereltségénél fogva alkalmas volt nagyteljesítményű mozdonyok javítására.

 

A bobai fűtőház végleges felszámolásáról, épületeinek, vágányzatának elbontásáról nincsenek adatok."

 

Irodalom: 100 éves a vasútigazgatás Szombathelyen I. Fehér Tamás: A Fűtőházak Története. 340. oldal.

 

 

 

 

roosevelt Creative Commons License 2004.12.03 0 0 227

Arra gondolsz ott a bal szélen?

 

Jókút
Előzmény: kisvautas (224)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.12.03 0 0 226
Egy mai kép Celldömölkről, előtte nem is lehetne más, mint csörgők:-)))Celldömölk 2004.12.03.
ferrari-honda Creative Commons License 2004.12.03 0 0 225

Gunyolodni nem tilos ugy hogy neked szabad, de amit irtam számomra igaz és ez igy van.

Előzmény: teknyő (214)
kisvautas Creative Commons License 2004.12.02 0 0 224

Szia MINDENKINEK !

 nincs valakinek birtokába kép, rajz, stb. a Kúty-/Jókút/ jelenlegi cseh-szlovák határállomás, állomási épuletérol, estleg a 6 férohelyes félkor-futtoházárol? Állítólag magyar szabvány szerint épult de nem nagyon akarnak a futoház kozelébe engedni.

Minden adat, dokumentum szivesen fogadott vendég, s ha estleg lenne valami a Sasvár-i (ma Šaštín-Stráže) állomásról az is johet.

Törölt nick Creative Commons License 2004.12.02 0 0 223

Hát igen, az első évben elfogadható volt,de utána kritikán aluli volt a fűtés,és melegvíz szolgáltatás.Jellemző példa rá, amikor télen éjszaka akkor volt fűtés

mikor át lett verve a hőérzékelő,betoltak egy szilit napizni a jeges rongy meg

közben leesett, mindjárt le is állt a fűtés.Egyébként ma is hidegek voltak a

radiátorok, és a hősugárzók sem kapcsoltak be.

Előzmény: nohab (221)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.02 0 0 222
Sajnos DC-vel három hete nem értekeztem és előtte sem a vasút volt a téma.
Előzmény: teknyő (215)
nohab Creative Commons License 2004.12.02 0 0 221
Szvsz sokkal melegebb van, mint volt. És egy kicsit durva volt már tavaly, amikor szerelés közben egyszer csak leugrott a tömlő az egyik radiátorról, ömlött a forró gőz szanaszét mindenfelé, nagy hirtelen meg kellett találni a központi elzárót, felmászni, elzárni, túrni a szemétdombon egy darabka hibátlan tömlőt és feláldozni néhány bilincset... Kész életveszély volt.
Előzmény: Törölt nick (216)
Nydqist Creative Commons License 2004.12.02 0 0 220

Sziasztok!

 

Szombaton történt részemről egy kis celldömölki fotózás, amelynek termése megtekinthető itt:

 

http://www.refycsaba.hu/vasutikepek/barataink/feri/frissfotok/

 

Celli fűtőház, 2183-as , 2105-ös Csörgő, éjszakai képek, gőzösök, valamint a Szombathelyen selejtezett 2139-es Csörgő.

 

Jó nézelődést!

talpfaszámláló Creative Commons License 2004.12.02 0 0 219

ZolTTán:

A gázolajkút csere folyamatosan történik szinte valamennyi fűtőházban.Dombóvárott nyáron jártam, akkor ott helyezték üzembe

 

Még nem adták át - nem működik.

Előzmény: ZolTTán (194)
tpiri Creative Commons License 2004.12.02 0 0 218
Köszi a felajánlást. a fiumei fűtőházat még nem láttam (képről sem), melyik mostani Mo-n található fűtőházra hasonlít? Ha jól tudom ezek régen szabvány szerint készültek.
Előzmény: manhattani (217)
manhattani Creative Commons License 2004.12.02 0 0 217
>Mindenhol keresem az anyagokat a korfutohazakrol.
Nekem meg megvan a fiumei körfűtőház korabeli rajza (alaprajz, homlok- és hátsó fal). Szkennelni nem tudom, mert lepedők, de a Copy Generalban nagyon jól lemásolják. Ha érdekel, mail.
Előzmény: tpiri (212)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.02 0 0 216
Na, akkor nektek se kell nagyon izzadni ezentúl.
Előzmény: teknyő (215)
teknyő Creative Commons License 2004.12.01 0 0 215

   ... kivanok!

  

   "Tud valaki valahol még fejlesztésről?"

   Hááá, hogya viharbane!

   Nem mondotta Coulthard, hogy a nyár közepétől lekapcsoltak

   a kazánházról, s helyette egyedi cirkok, infra hősugárzók üzemelnek?

   Sőt, november elejétől öltöző felújítás csörgedez, állítólag miattam.

   Ennek okán az iparosbúl a szekrények a II-es színbe deportálva.

   Finom.

 

Előzmény: Törölt nick (193)
teknyő Creative Commons License 2004.12.01 0 0 214

   ... kivanok!

   "a Honda a legteknikásabb auto "

   Neked annyira igazad van, hogy szerinted ez így van!

   ... és valóban így is van! Különösen igaz ez az állandó

   összkerékhajtású Hondá(k)ra!

   Ha úgy érzed, hogy gúnyolódom, az nem a véletlen műve.

  

   Amit állítottál, az egyébként teljesen igaz, kivéve, hogy sem a

   Lovacska nem a leggyorsabb (széria)autó, (homológ

   egyáltalán?) , sem: lásd mint fölül.

   Bocs, hogy fűtőházfüggetlen voltam.

 

Előzmény: ferrari-honda (171)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.12.01 0 0 213

Akkor egy kis idevágó csemege a nagyapám munkahelyének a történetéről kiadott könyvből:

tpiri Creative Commons License 2004.12.01 0 0 212

Koszi.

Igen. Mindenhol keresem az anyagokat a korfutohazakrol. Szeretnek egyet az asztalomra, de eleg pontosan szeretnem megcsinalni, s ezert eleg pontos adatok kellenek. Csomo fotom mar van, de ezek alapjan a pontos mereteket nem tudom megmondani. Tehat barmi ilyen temaju anyag erdekel...

 

 

Előzmény: HOmeTrain (211)
HOmeTrain Creative Commons License 2004.12.01 0 0 211

OFF

Szia Tpiri!

A vasútmodellesben is te kerested a szegedit, ha jól emléxem. Na, ha jól emléxem, akkor ZolTTán-nak van ilyenje, de tegnap jelezte, hogy 2 napig nem lesz netközelben. Utána biztos segít majd!

Üdv!

ON

Előzmény: tpiri (210)
tpiri Creative Commons License 2004.12.01 0 0 210
Van valakinek esetleg tervrajza valameynik mo-i körfűtöházról? Nagyon kéne...
Szütyi Creative Commons License 2004.12.01 0 0 209
Ha ez a külföldre készülő remot Szergejekkel kapcsolatos akkor engem is érdekelne.
Előzmény: BXRJ (196)
Btx 002 Creative Commons License 2004.11.30 0 0 208
Békéscsaba

Btx 002 Creative Commons License 2004.11.30 0 0 207
Minden esetben egy helyen (nevezzük azt fűtőháznak) van a mozdonyüzemeltetési és fenntartási telephely? A kettő együtt a "fűtőház" (három - kocsivizsgálati telephely)? Itt hever előttem egy MD-motorkocsi üzemnaplója. A bélyegzőn annyi van, hogy MAGYAR ÁLLAMVASUTAK Mozdonyüzemeltetési Telephely, cím... Ez a fűtőház akkor "csak" üzemeltetési telephely?
Előzmény: Törölt nick (184)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!