A nyomógomb miatt dobja a hibát. 2015-16-os modellek érintettek talán 2017 is. Utána optimáltak a gombon. Megégnek a réz érintkezők, a nyomógombban és emiatt kontaktossá válik. El tudsz vele így közlekedni csak egyre gyakrabban fogja dobni a hibát és később már nem elég 1x megnyomni a gombot hogy történjen valami hanem többször is! Úton nem fogsz vele maradni! Én közel 1 évig jártam vele míg ki nem szedtem a gombot és meg nem javítottam. Azóta a gomb nincs 100%-ig visszanyomva, így ha ismét előjönne a hiba ki tudom könnyen szedni. Facebookon Jazz GK fórumba írsz, akkor tudok képeket küldeni.
Találkozott már valaki közületek azzal, hogy a kézifék karján a gomb csak pár milliméterre áll ki a karból? Behúzott állapotban is csak. ugyanennyire. A fék ugyanúgy fog, mint előtte ( nem "acélos"), amikor még rendesen kiállt a gomb. Valami tipp, hogy mi lett vele, és mitévő legyek? Használható így? (Amúgy nemrég cserélték a fékfolyadékot.)
Szerintem sehol nem talál hibát. A gyenge elem miatt, néhány üzenetváltás nem sikerült. Ilyenkor többször megismétli, amíg hibás adatcsomag érkezik, és emiatt jelez időszakos hibát.
Hiba akkor van, ha a keyless access indicator folyamatosan világít, folyamatosan villog, vagy egyáltalán nem világít.
Műkedvelőknek:
If there is a failure in the keyless access system that terminates the keyless access features, the system enters the failsafe mode and the keyless access indicator flashes
Keyless access system check:
- 1. Turn the vehicle to the OFF (LOCK) mode.
- 2. Turn the vehicle to the ON mode, and watch the keyless access indicator and the immobilizer indicator.
Does the keyless access indicator stay on or the immobilizer indicator stay on or flash?
YES Go to the keyless access system symptom troubleshooting information .
Nem a távkapcsoló, hanem az autóban lévő piros ENGINE START/STOP gombra tippeltek. Viszont a diagnosztika azt rendben találta. Az elemet is kicserélték azért a kulcsban, de nem az volt sajna a gond. Valahol a vezetékekkel lesz a probléma a számítógép szerint, amit most nem tudtak körbetesztelni, vissza kell mennem. Azt mondták, hogy figyeljem a hibajelzés hány ciklust csinál. Megfigyeltem, 3 ciklust csinál. Indításnál bevillan - leállítom - indításnál bevillan - leállítom - indításnál bevillan - leállítom - aztán a következő indításnál már nem villan be újra és így is marad, aztán egyszercsak megint bevillan a sokadik indításnál. Elméleteileg a ciklusok száma segíthet a probléma helyének meghatározásában .. Idegesít nagyon a dolog, de a szerelő szerint nem komoly... Tavaly cserélték a csomagtér ajtót, talán ott nem lett valami rendesen összekötve, ami egy erősebb lecsukásnál elmozdult... Meglátjuk...
Teljesen logikus megközelítés a távkapcs. nyomógomb meghibásodása. A Saxómnál 11 évig bírta, szétrongyolódott addigra. Más rendszerű volt mint a Jazz-é. Házat nem lehetett hozzá kapni, hogy átszereljem a belsejét, mint több más autónál, pl. Mercedes, Audi stb. Addigra már az új távkapcsoló 1/4 autó árát tette ki.
Bocsánat, megpróbálok egy hozzászólásban mindenkinek válaszolni :)
Előzőleg 2007-es Jazzünk volt, 2011-ben vettük, 2016-ban cseréltük a mostanira. Fogalmam sincs abban milyen elem volt, mert nem kellett cserélni, talán még most is az van benne :)
Volt egy 2009-es Focusunk, amit idén, 14 évesen adtunk el, a kulcsban a gyári elemmel és szintén nem volt töltve benne a klíma, igaz mindössze 62.570 Km volt csak benne. Egyébként az eladás előtt a kulcsot megtisztítottam, emiatt szét is szedtem. Panasonic elem volt benne, úgyhogy megnézem a Panasonicot és az Energizert is, köszi a tippet ;)
Amikor először lemerült a Jazz kulcsban az elem, akkor az Aldiban vettem a pénztárnál sajátmárkást. Használtuk korábban műszaki cuccokhoz (mérleg, hőmérő, ledes lámpa, orvosi eszközök, stb.), jó volt a tapasztalat vele. Az kibírt kb. 3-4 hónapot, párszáz forint volt a 3 db, belefért. Aztán átcsomagolták az elemet, a minősége is romlott, heteket bírt csupán, úgyhogy vettem Grundigot, az volt könnyen elérhető. Ami most a kulcsban van, az kb. február végén/március elején került bele.
Nem tudom régen jobb autókat csináltak-e, mindenesetre nem volt bennük ennyi elektronika az biztos. Hogy ez jó vagy rossz azt mindenki egyénileg dönti el, szerintem amikor használjuk ezeket a vezetést segítő dolgokat akkor jó, amikor elromlik, akkor rossz.
Visszatérve az eredeti problémára. Tegnap reggel ugye kigyulladt a visszajelző és világított végig amíg a párom beért a munkahelyére. Aztán a munka végeztével délután beült az autóba, de nem jött elő újból, pedig több helyre is ment még. Így nem cseréltem ki egyelőre az elemet a kulcsban, már csak azért sem, mert tegnap megbeszéltem a szervízzel, ahová járunk, hogy ma beugrok hozzájuk és ránéznek. A tippjük egyébként az indítógomb meghibásodása volt, állítólag ez több Jazznél is előjött már. Ma kiderül.