Keresés

Részletes keresés

CHi Creative Commons License 2002.05.09 0 0 59
Yepp....

Amikor télen mentünk, de pont a szilveszteri hétre, ami csúcsszezon volt, akkor egy nap 3 járat volt összesen.

Sunbird Creative Commons License 2002.05.09 0 0 58
A Tunis Air is kettőt fordul egy nap. Kora reggel hazahozza a nyaralókat majd 11-12 között megy vissza. Délután jön újra és így késő este ér megint Tuniszba vagy Monastirra. Legalábbis nemrég még ez volt a tendencia főszezonban.
CHi Creative Commons License 2002.05.09 0 0 57
1. Nem biztos, hogy este érkeztek. Általában két pár út van, az egyik Malév, a másik TunisAir. Értelemszerűen mind a kettő "otthonról" indul, és még aznap vissza is tér. Tehát - rendszerint - van egy reggeli/délelötti Budapest-Monastir Malév charter, és van egy esti TunisAir-es.
2. Gyakorlatilag az indulás pillanatáig be tudod fizetni a túrát. Ha kedden este érkezel is, az idegenvezető - egyébként is - ott lesz, és kizárt dolog, hogy ne lehessen elintézni, hogy másnap elmehess vele Tuniszba.
Előzmény: Z-M-an (56)
Z-M-an Creative Commons License 2002.05.09 0 0 56
Telefonon azt mondták nekem a Medinások, hogy a szahara túra általában csütörtök-péntek vagy szombat-vasárnap, a Tunisz-Kartagó pedig szerda vagy péntek. Így a két kirándulás - a keddi érkezés után - szerdától péntekig "lezavarható", utána pedig "egyben" lehet pihenni a vízparton. Legalábbis a mi tervünk ez lenne :-)
Csak attól tartok, hogy ha kint fizetem be, már lecsúszunk a szerdai Tuniszról (kedden állítólag késő este érkezünk).
Előzmény: CHi (45)
Ga Creative Commons License 2002.05.08 0 0 55
Sunbird - nekem más emlékeim voltak, valahogy csak bele kellett préselni azt az 1000 km-t és a jeep túrát is abba a szűk két napba.
a túra megéri, de nyári kánikulában egy 6 éves gyerekkel nem szabad! felnőtteknek is sok...

kutrincza - mi szilveszteri csúcsban voltunk, ami a nyári főszezoni árakkal vetexik. most előszezonban megyünk akciósan, amikor egyébként az alapár már ott van, mint tavaly a főszezoni... akit köt az iskola év, annak pech.

a medina kinti képviseletét a Next Travel (helyi) berkein belül látják el, azt meg mindenhol megtaláljátok.

CHi Creative Commons License 2002.05.08 0 0 54
Szerintem ezért megéri egyszer felkelni 5-kor... :-))

Amikor mi ezt láttuk, külön érdekesség volt, hogy pontosan a hátunk mögött is valami hasonló látszott, csak ott a Hold ment éppen le.
CHi Creative Commons License 2002.05.08 0 0 53

CHi Creative Commons License 2002.05.08 0 0 52
Yepp!

Mindenképp megéri, de azért gyerekkel tényleg nem ajánlom.

A túraútvonalak

Majd behajtom a Medinától a jutalékot... :-)))

Előzmény: Sunbird (51)
Sunbird Creative Commons License 2002.05.08 0 0 51
Mielött végleg elvetnéd a két napos szafarit érdemes tájékozódni. Én úgy emlékszem, hogy egy óránál többet nem nagyon töltöttünk a buszban egyszerre. Nagyon sok helyen megálltunk, pl. az ottani Colosseumnál, a berberek szikla lakásainál, a Matmata hegységben, stb. Meg kell kérdezni az ottani idegenvezetőt. Második napon igaz hajnal 5 körül volt az indulás, így a napfelkeltét is élvezhettük, de ez után is sok megálló volt.
A Medina nem hiszem, hogy kitenne olyan szállodákban is tájékoztatót ahová Ő nem szervez, így talán egyszerübb már itthon érdeklődni, de biztos vagyok benne, hogy ha a Neckermann nem szervez magyar nyelvű programot akkor az idegenvezető szivesen segít felvenni a kapcsolatot.
A vonat valszeg tényleg biztonságos mint minden más is Tunéziában, de gondolj arra is, hogy a vasútállomás ált. nem a látnivalók mellett van. Ha a taxi költséget is számolod nem biztos, hogy jobban jársz.

Anita

Előzmény: kutrincza (47)
CHi Creative Commons License 2002.05.08 0 0 50
Július a legfőbb szezon. :-)
Mi most 28-án indulunk.
Előzmény: kutrincza (49)
kutrincza Creative Commons License 2002.05.08 0 0 49
Én a Neckermann árait néztem, januárban ugyanaz az út 2/3 -a volt a júliusinak ...
Előzmény: CHi (48)
CHi Creative Commons License 2002.05.08 0 0 48
A tél stimmel, mi ott Szilvesztereztünk, és nagyon jó volt... :-))
Csak kedvcsinálónak: Ha jól tudom, december 31-én itthon erős zegernye volt. Mi 24 fokban, tűző napsütésben pancsoltunk a tengerben, igaz, a víz "ilyen" hideg volt. :-))) Olcsó nem volt akkor se! Még ha a kötelező szilveszteri felárat leszámítom, akkor se volt kevesebb, mint mondjuk most. Jó, nem egy főszezoni ár volt, de a most tervzett utunk olcsóbb lesz.

Kérdéses, és persze ízlés kérdése, ki mit tud, akar felfedezni öntevékenyen. Nekünk lehet, hogy szerencsénk volt, mert aligha tudtunk volna meg többet magunktól, mint amit Sára elmondott és megmutatott. Ő - no meg a többiek - tudja, mit érdemes felfedezni... Persze világért se lebeszélni akarnálak. Legfeljebb azt tanácsolom, hogy legyen egy jó útikönyved és térképed. :-)))
(Ja, és a busz megvárt, ha elpiszmogtam az ebéddel. A vonatnál ezt nem hiszem...) :-)) Igaz, volt olyan útitársunk, akit az első km után, sőt, már az indulás elött testületileg ki akartunk dobni...

A tél viszont ez esetben megfontolandó. Este, de különösen hajnalban hideg tud ám lenni! A sivatagi napfelkeltét eléggé dideregve néztük végig.

Előzmény: kutrincza (47)
kutrincza Creative Commons License 2002.05.08 0 0 47
Én a két napos túrát mindenképp kihagyom, tehát sem bérelt autóval, sem szervezetten nem vágnék neki. A gyerek ennyit ugyanis képtelen végigseggelni ... Nyöszörgő csemetével meg semmi esetre sem élvezetes nekünk sem. Azt ajánlották, ha kíváncsi vagyok a sivatagra, ugorjak le télen egy hétre. Akkor baromi olcsó és talán gyerek nélkül is meg tudom oldani. Viszont Tunisz és Karthagó megtekintésére sokan ajánlották a légkondis vonatot, aminek fő előnye, hogy nem kell másokhoz igazodni, akkor megyünk és jövünk, mikor akarunk. Találtam erről több útleírást is a http://www.badacsony.hu -n. Sokkal több élményhez lehet jutni állítólag így, jobban megismerni az országot és mindenki szerint totál biztonságos. Meg én is jobban szeretem magam felfedezni a dolgokat, mint tálalva megkapni.
Ga Creative Commons License 2002.05.08 0 0 46
minden túra meghatározott napokon indul. a dagonyával töltött napok száma ettől független - szerintem...
:o))
Előzmény: Z-M-an (44)
CHi Creative Commons License 2002.05.08 0 0 45
Szerintem a személyzet először ott - a szennyes ruhák közt - keresi az értékeket.
Nem tapasztaltuk ugyan meg, mert biztonságosabbnak láttuk a szálloda széfjét. Első nap betettünk útlevelet, miegymást, a pénzt, fényképezőgépet, hitelkártyát pedig igény szerint "mozgattuk". Némi pénzbe kerül ugyan, de igazán nem sokba. Tudom ajánlani. :-)

A programokra természetesen be lehet fizetni helyben is, és tényleg olcsóbb is.

(Azt nem teljesen értem, hogy ha mondjuk a 2 napos túra nem az érkezés utáni napon kezdődik, akkor miért marad kevesebb idő dagonyázni - mert akkor is lehet helyette pancsolni - de nem is kell nekem mindent értenem.) :-)))

Z-M-an Creative Commons License 2002.05.08 0 0 44
Allitolag kicsit olcsobb (-10%) kint befizetni a programokat, mint itthon (2 napos sivatagi tura es 1 napos Tunisz-Karthago).
Ugy hallottam, hogy az a problema, hogy ha az ember rogton a megerkezest koveto napon el akarja kezdeni ezeket a kirandulasokat, akkor nem biztos, hogy kint idoben meg tud egyezni az idegenvezetovel (azaz a megerkezes napjan este), igy konnyen megeshet, hogy csak kesobb kezdhet kirandulni, ergo kevesebb ido marad "henyelni" a parton.
Van ezzel kapcsolatban valakinek infoja, tapasztalata?
Erdemesebb itthon befizetni, vagy kint is megoldhato, ha valaki "azonnal" szeretne menni kirandulni?
Előzmény: Ga (43)
Ga Creative Commons License 2002.05.08 0 0 43
tanácsolhatok?
a medina képviselői (is) minden szállodában kifüggesztik, mikor vannak ott, tartanak tájékoztatót, miegymás. mi spec. ott helyben jelentkeztünk a programokra és semmi akadályát nem látom annak, hogy ott és akkor velük megbeszélni, jelentkezni, befizetni.
autót bérelni _lehet_, csak éppen drága. 6 éves gyerekkel egy 1000 km-es túrát 2 nap alatt lenyomni!... gyereke válogatja, de szerintem sok. megint: kérdezzétek meg ott helyben a medinás képviselőket és amit ők mondanak, lehet alapul venni.
Előzmény: Sunbird (42)
Sunbird Creative Commons License 2002.05.08 0 0 42
A biztonsággal semmi probléma nem volt. Mi mindíg eltesszük a pénzünket a bőröndbe a koszos ruhák közé, eddig még nem volt probléma. Ha a szobai személyzetnek lennének is hátsó szándékai (ami nem nagyon fordul elő) akkor sem a szennyesben keresnék szvsz.
Szerintem a sivatagi túrát ki lehet bírni, ha a buszon elfoglalja magát a gyerek. Légkondi van a buszon és rentgeteg olyan látnivaló van amit csak így lehet felkeresni. Többek között igazi sivatagi tevegelés a naplementében este fél 8-kor. A romokon való ugrálást nem biztos, hogy jó szemmel nézik.:-)) Nem tudom, hogy egyénileg hogyan akarjátok megoldani a tuniszi utat, de autóbérlésre és tömegközlekedésre ne nagyon számíts. Taxival bemenni pedig elég költséges mulatság. Idegen helyen gyerekkel jobban jártok, ha az irodára bizzátok magatokat még akkor is ha esetleg néhány ezressel többe kerül. Sok helyre elvisznek és egy I.osztályú étteremben van az ebéd. Mint már említettem ezek Medinás progik. Esetleg fel lehetne Őket hívni és rákérdezni, hogy befizethető e náluk a fakultatív. Lehet egy kicsit vakítani és esetleg azt mondani, hogy ajándékba kaptad az utat a cégtől stb. ezért vagy Neckermannos. A pénz nekik is pénz.

Anita

Előzmény: kutrincza (41)
kutrincza Creative Commons License 2002.05.08 0 0 41
Köszi szépen az infókat ! A sivatagi túrát valószínűleg kihagyjuk, többen azt mondták, hogy 6 éves gyerekkel kínzás júliusban. Viszont a romokon való ugrálást értékeli, így Karthagó az biztosan meg lesz. Ahogy többen is írták, sokkal jobb, ha egyénileg megyünk, több idő marad mindenre és fele annyiba kerül.
Biztonság a szállodában milyen volt, már úgy értem, az értékeitek biztonsága ?
Előzmény: Sunbird (40)
Sunbird Creative Commons License 2002.05.07 0 0 40
Helló kutrincza!

Igaz, hogy 96-ban de Mi is a Neckermannal voltunk Hammametben, bár nem a Furatiban. Megismerkedtünk ott egy miskolci családdal akik viszont ott szálltak meg, 3 gyerekkel voltak. A szálloda a tengerparton van, de van 2-3 saját medencéje is, az egyikben ugrótoronnyal. Csak egyszer voltunk át, de akkori tapasztalatom szerint nagyon nagy élet van a szállodában. Ha jól emlékszem van külön játszótér a gyerekeknek, és étterem stb. A szobákat csak néhány pillanatra láttam, de az alapján azt mondhatom, hogy egyszerűen-célszerűen berendezettek.
Mi onnan nem messze a Hotel Paradise Gardenben voltunk ami szintén 3*-os volt. Ott Mi voltunk egyedül magyarok, amin nem is csaodálkoztam, mert a 3*-osok közül a legdrágább volt. Ez egy fantasztikus szálloda ami min. 4*-ot érdemelne. Rákérdeztem az idegenvezetőnél, hogy hogyan lehet ekkora a külömbség, mire azt mondta, hogy a miénk európai 3*-os a Furati pedig arab 3*-os, bár szerintem a Furatinak is voltak előnyei. Nagyon nagy nyüzsi van ami gyerekkel direkt jó.

Neckermannról néhány szót: magyar idegenvezető vár a reptéren aki beszél németül is. Ez a legnagyobb hátránya, ugyanis a szervezett programokon német vagy angol nyelvű az idegenvezetés (inkább német) ami mondjuk egy két napos sivatagi szafarin elég kellemetlen. Kicsit a közelébe kell férkőzni és akkor el tudja intézni, hogy a Medina álltal szervezett fak. programokon vegyetek részt, ahol minden magyarul megy. Nem tudom, hogy mennyi időre akartok menni és mekkora gyerekkel, gyerekekkel, de a 2 napos szafari nagyon klassz (csak busszal, mert a jeep szétráz és kényelmetlen). A második napon elvisznek egy mesevárosba és egy állatkertszerűségbe is amit a kölykök nagyon élveznek, az éjszakát pedig egy igazi sivatagi szállodában prezentálják.
Nem szabad kihagyni a Neboul-i piacot sem ami 96-ban péntekenként volt, szerintem nem változott. Hammamettől 10 km-re van, és nagyon sok mindent lehet venni, de ha csak nézelődni mész már megérte. Kultúrának ajánlom a Tunisz kirándulást ami egy egésznapos program Tuniszban, Karthagóban (ebéddel) és Sidi bu Saidban, amit Tunézia Szentendréjének neveznek az idegenvezetők. Ez a program gyerekkel biztosan nem fog bejönni, mert ők nem értékelik a romhalmazt. :-)

Ha bármi kérdésed van segítek ha tudok.

Üdv. Anita

Előzmény: kutrincza (21)
Ga Creative Commons License 2002.05.07 0 0 39
Yóvanna...
:o))
Előzmény: kutrincza (38)
kutrincza Creative Commons License 2002.05.07 0 0 38
Én földrajzi elhelyezkedés szerint gondoltam ! :-)
Előzmény: Ga (37)
Ga Creative Commons License 2002.05.07 0 0 37
FYI - a IATA (International Air Transport Association) szerint az észak afrikai országok még Európához tartoznak...
;o))
Előzmény: kutrincza (36)
kutrincza Creative Commons License 2002.05.07 0 0 36
Na, az előzőt elcsesztem ...
Kárpótlásul egy levél, amit most kaptam :

Jön a nyár! Tudja már, hova utazik szabadságra ?
Legfrissebb ajánlatainkból

Utazzon Ön is DÁKÓ TOURS-szal Romániába!
Szállás egy fél panzióban, ellátás, ameddig a szem ellát.
A panzió mellett megtekintheto egy atomtemeto és az erre épült tejüzem. Itt készül a NEVERMORE és a TURHALAT tej.

Utolsó este a helyi italboltban, késeléssel és dák népszokásokkal egybekötve. A túlélok között kisorsoljuk az áldozatok holmijait.
Idegen nyelvu idegenvezetés, félkezu buszvezeto, utazás lopott autóbusszal a határig, onnan gyalog.
Elhelyezés egyágyas szobákban 6 személyig, afelett pótágyazható.

A BKV ajánlatai:
Budapest csúcsformában, Bosnyák tér - Bornemissza tér 7-es busszal, szállás a buszon 2 nap, 2 éjszaka - 105 Ft. Gyalog a négyes metró
útvonalán - egyenlore ingyen! Túlélotúra a 6-os villamoson Rákóczi tér - Mester utca csúcsforgalomban, 105 Ft.

TAMIL-TOURS:
IFA-val a Föld körül
Kaland, játék, kockázat! A túlélok kitoloncolása harmadik országokba!
Szabolcs-Szatmár-Bereg, hármat fizet, egyet kap akciónk keretében kaland hétvége az ország legkeletibb megyéjében. Utazás távolsági busszal, garantált távolság, talán busz. Debrecentol garantált kisebbségi érzés. Útközben a helyi kisebbségek által bemutatott középso ujj megtekintése. Igényeseknek külön Interszittya vonat a Nyugatiról. Indulás menetrend szerint, érkezés rendszerint...
A vonaton fakultatív menetjegy- és váltókezelés, igény szerint.
Westend-jelenetekkel tarkított vonatrablás ukrán nyelven, magyar tolmáccsal, szórványos ellenállással. Hivatalos személy elleni eroszak megtekintése.
Nyíregyházán a helyi taxisok által eloadott szamuráj bemutató, majd a versenyzo összeállítása. Hazatérés részben vagy egészben.

Együtt az országos Kék-Róka útvonalain:
Indulás délelott tíz órakor a Nyársapáti Borozóból, útvonal: Lóbár - Szimpátia Büfé - Laci és Juli NonStop Csemege - 423. sz. italbolt (3 km - 12 feles)

kutrincza Creative Commons License 2002.05.07 0 0 35
Jól van, azért azt én is tudom, mi a félpanzió meg az all inclusive közti különbség ! :-)))
Csak a helyi viszonyokról szerettem volna érdeklődni, ugyanis ez lesz életem első útja Afikába. Annak viszont örülök, hogy Európa nagy részét már "letudtam", volt kis ázsiai barangolás is és csak most következik Afrika. Ezért érdeklődöm a szokásokról. Lehet, hogy kicsit konzervatív vélemény, de szerintem az ember először ismerje meg a saját hazáját majd annak környékét és így tovább ...
kutrincza Creative Commons License 2002.05.07 0 0 34
Csak a helyi viszonyokról szerettem volna érdeklődni, ugyanis ez lesz életem első útja Afikába. Annak viszont örülök, hogy Európa nagy részét "letudtam", volt kis ázsiai barangolás is és csak most következik Afrika. Ezért érdeklődöm a szokásokról. Lehet, hogy kicsit konzervatív vélemény, de szerintem az ember először ismerje meg a saját házáját majd annak körmyékét és így tovább ...
CHi Creative Commons License 2002.05.06 0 0 33
Elmondom a két "szélsőséges" étkezésünket, talán tanúlságos lehet az is.
Mindenevők vagyunk leginkább, de nagyon bukunk a tengeri herkentyűkre, különösen a rákra.

Sousse, a Medina bejárata mellett:
Egy kis "bodegában" - valahogy úgy képzeljétek el, mint itthon egy gyros-ost- ettünk "csapatit". Pitaszerű, de annál kicsit nagyobb és vastagabb tésztát félbevágott a pasi, megkente minden földi jóval, úgy mint tojás, sajt, satöbbi, átsütötte, aztán telirakta - ez esetben - tonhallal, zöldségekkel, olívabigyóval - az ottani sokkal finomabb, mint amit itt kapsz - megszórta némi csípős "harissa"-val - a helyi "Erős Pista" - szépen evőzacsiba rakta - pont olyan háromszög alakúra hajtogatta a papírt, mint amilyenben itt kapod a hamburgert - és nagyon jó étvágyat kívánt hozzá. Meg is volt, nagyon jó, ízletes és nagyon laktató volt, alíg bírtuk legyűrni. Megvolt egy komplett ebéd. 3 dínárt fizettünk. Összesen. :-)
(Nagyon tiszta, nagyon gusztusos, ínycsiklandozó volt az egész környezet és a "szertartás". Máshol palacsintát, vagy szendvicsféléket vettünk. Soha sehol nem láttunk és nem is éreztünk semmi olyasmit, ami miatt ne tettük volna.)

Port el Kantaoui, az unatkozó európai milliomosok friss paradicsoma - osztrák, német, francia stb jachtokkal van teli:
Egy nagyon elegáns étterem, kilátással a tengerre és a kikötőre, természetesen - ott ez nem általános, Tunéziéban "még a szülőszobában is" rágyújthatsz - külön dohányzó és nemdohányzó résszel, csupa üveg és könnyűszerkezet, meg némi rusztika, csokornyakkendős - hat nyelven beszélő - pincérek, külön kenyereslány, borfiú, meg amit csak akartok.
(Ja, a halat, amit meg akarsz enni, te válsztod ki, ahogy azt kell. Még szinte - vagy valóban - mozog.)
Mint minden kicsit is jobb helyen amint leülsz, és kiderül, hogy enni akarsz, már hozzák is a "startereket", ez a cég ajándéka.
Szóval polipkoktél, hal rákkal váltogatva nyárson, meg az ég tudja még mi mindent ettünk. Desszert, kávé, bukha, bor. Dőzs és dolce vita. A végösszeg 87 TUD - természetesen kártyával fizetve - ez kb 17.000 HUF. Ilyen körülmények közt ugyanez Budapesten - a tengerre nézést nehéz lenne megoldani :-) - szerintem a duplája lenne.

Ez volt a két véglet. Mind a kettőt szerettük és élveztük. Ahogy az ottlétünk minden napját. :-)
Igaz, minket nem zavar, hogy Tunéziában tunéziaiak élnek. :-)

Ga Creative Commons License 2002.05.06 0 0 32
Egy kis szakmai útmutató, ami nem csak Tunéziára, hanem mindenhová a világon érvényes:
- Az egyetlen utazási mód az "all inclusive", ahol gyakorlatilag semmit sem kell a szállodában már fizetned, mert _minden_, még az italok is benne vannak az itthon befizetett árban. Ez leginkább csak az üdítőket és helyi alkoholos italokat jelenti, de minden iroda korrektül megmondja, mit igen és mit nem. Messze ez a legkényelmesebb, főleg, ha csak dagonyázni és nem körutazni akartok.
- A FP vagy félpanzió minden esetben reggelit és vacsorát jelent.
- A TP vagy teljes panzió az összes étkezéseket
- A reggeli egyértelmű
Az utóbbi három esetben gyakorlatilag mindenhol minden ital külön fizetendő, de egyes kivételek lehetnek, ezeket az irodák a prosikban korrektül leállítják.

Ha spórolni akartok, irány a szupermarket, ott valamivel olcsóbban vehetitek meg az alkoholmentes italokat. Alkoholost, mint azt CHi már mondta is, csak kijelölt üzletekben.

Magánvélemény: ne számolgass át forintra, élvezd a nyaralást!

Előzmény: kutrincza (30)
CHi Creative Commons License 2002.05.06 0 0 31
Igen, az italért, és mindenért, amit külön kérsz, fizetni kell.
De nem érdemes készpénzzel bajlódni minden nap többször. Minden szállodában - a világon mindenhol- bevett dolog, hogy a fogyasztást, vagy bármiylen szolgáltatást - pl mosás , vasalás -hozzáírják a szobaszámládhoz. Ha ezt kéred, akkor a pincér hoz egy számlát, amit nem fizetsz ki a helyszínen, hanem ráírod a szobaszámodat és aláírod. Mielött kijelenkezel, egyszerre fizetheted ki az egészet a recepción. Ott is illik hagynod jattot, 5-10 %-ot.
Az utolsó étkezéskor hagyj az éttermi asztalon készpénzben borravalót, napi fél dínárt, és a szobában a szobasszonynak is annyit.
Ha busztúrára vagy ilyesmire mész, akkor a sofőrnek napi 1 dínár.
Általában is, ez az egy dínár amolyan "qvantum". :-)
Van egy iható sörük, a 3,3-as jellemzően 2-2,5 dínár. A boraik nagyon jók, különösen a vörösborok, emlékeim szerint a kisebb üveg 3,20-3,50. A "bukha"-t - "kisüsti" fügepálinka - meg kell kóstólni, 5-6 dínár. Az üditők is olyan 2 dínár körül vannak, az ásványvíz hasonló. Ezek vannak egy 4*-os szállóban. Nagyjából olyanok az árak, mintha itthon egy jobb étteremben iszogatnál.
(1 TUD ~ 200 HUF)
Egyébként elég sok "szupermarket" van, ott persze jóval olcsóbban be lehet vásárolni. Alkoholt csak nagyon kevés - "állami" - boltban kapsz!
Előzmény: kutrincza (30)
kutrincza Creative Commons License 2002.05.06 0 0 30
Akkor egy kérdés : Vacsorához az italt külön kell fizetni a szállodában, ha jól tudom. Gondolom, itt is cash a megoldás. Borravalót mennyit szokás adni ? Fix összeg vagy százalék ? Általában mennyibe van egy ilyen italfogyasztás ?
Neckermannal továbbra sem járt senki a Fouratiban ? Vagy úgy általában Tunéziában ?
Előzmény: CHi (29)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!