Amíg alszik a család addig gépelgetek nektek egy kicsit. Eddig kitárgyaltuk a bobai fűtőházat, a sümegi fűtőházat, a türjei fűtőházat, most ezek folytatásaként a türjeinél emlegetett keszthelyi fűtőházvezetőség lenne logikus igaz? Nos akkor:
"A keszthelyi Fűtőházvezetőség.
1888. 09. 27.-én megnyílt a Keszthely-Balatonszentgyörgyi HÉV. A 10 km hosszúságú vonal kiszolgálására Keszthelyen fűtőház létesült. A HÉV-nek 3 gőztramway (közúti-vasúti gőzmozdony)jellegű mozdonya volt, ezeket a festetics család tagjairól Tasziló, György és Mari néven, illetve I. II. és III. számozással tartották állagban.
Az első keszthelyi fűtőház egy két mozdonyállásos mozdonyszín volt vízállomással, laktanyával és kéziműhellyel. A mozdonyszín egyik vágánya a mozdonyok elhelyezésére, másik vágánya pedig a grófi család termeskocsijának tárolására szolgált.
1903. 06. 17.-én megnyílt a Keszthely Vidéki HÉV tapolca-keszthelyi 26 km-es vonala. Ebbe a Keszthelyen becsatlakoztatták a Keszthely-Balatonszentgyörgyi HÉV vonalát. Annak korábbi állomása és fűtőháza megszünt. Az új keszthelyi állomáson a MÁV egy új Fűtőházvezetőséget létesített.
A keszthelyi fűtőházvezetőség szervezése.
Értesítjük érdekelt közegeinket, hogy tapolcza-keszthelyi vonal megnyitása s a keszthely-balatonszentgyörgyi vonalak ezzel egyidejűleg történt üzembevétele alkalmából a tapolczai fűtőházi kirendeltség feloszlatása mellett Keszthelyállomáson egy műszaki felügyelet és számadástétel tekintetében önálló fűtőházvezetőséget szervezünk.
A türjei fűtőházi kirendeltség műszaki felügyelet és számadástétel tekintetében, a pápai fűtőházvezetőség pedig számadás tekintetében ezen fűtőház vezetőség tekintetében ezen fűtőházvezetőség alá tartozik.
A 132. számú útmutatáshoz a 47079/1896. sz. a. kiadott I. függelékben a fenti változások kéziratilag keresztül vezetendők.
A Keszthely - Balatonszentgyörgyi HÉV üzemének átvételével egyidejűleg átvette a MÁV a HÉV járműállományát. A HÉV mozdonyai a MÁV-nál az alábbi számozást kapták:
I. Tasziló = VII. osztály 5091 sz.
II. GYörgy = VII. osztály 5092 sz.
III. Mari = VII. osztály 5093 sz.
1909. 05. 31.-én ez a 3 db mozdony, valmint a XII. osztály 5248; 5436; 5437; 5438, 5485, 5537, 5538, mozdonyok képezték a keszthelyi fűtőház 10 db-os állagát.
A keszthelyi Fűtőházvezetőség által kiszolgált vonalakról és a fűtőház személyzetéről az alábbi adatokkal rendelkezünk:
Keszthelyi fűtőházvezetőség:
Vonalai: Ukk - Tapolcza, Keszthely - Balatonszentgyörgy, Türje - Balatonszentgyörgy,
Mandics Pál, mozdonyfelvigyázó, fűtőház vezető 2/2, Holba GYula, mozdonyvezető 3/1, Tánczos Mihály irodai altiszt 3/1. Lendvai Antal mozdonyvezető 3/2, Varga János mozdonyvezető 3/3, Vitár József mozdonyvezető 3/3, Szemlér János mozdonyvezető 3/3, Papp Ferenc mozdonyvezető 4/1, Laky József mozdonyvezető 4/1, A fűtőház teljes létszáma 30-35 fő körül lehetett.
1913-ban a fűtőházat az észak Balaton- parti vasútvonalakkal együtt a zágrábi Üzletvezetőséghez csatolták.
1913 nyarán az igazgatóság E.I osztálya megszüntette a somogyszobi Fűtőházi kirendeltséget és ezzel egyidejűleg a somogyszob - balatonszentgyörgyi vonal vontatási kiszolgálását a keszthelyi Fűtőházvezetőségre bízta.
1915-ben a fűtőháznak 12 db-os mozdonyállaga volt, ezek összetétele azonban nem ismert. Ugyanebben az időben a Fűtőház személyzete 28 fő.
1920-ban Polgár Sándor a keszthelyi fűtőház létszámába tartozó irodakezelő ellen fegyelmi eljárás indult a "tanácskormány idején tanusított magatartása miatt".
Az I. világháborút követően a fűtőház visszakerült a szombathelyi Üzletvezetőséghez.
1927-ben elkezdődött a mellékvonali személy és teherforgalom szétválasztása. A Keszthelyhez közeli Tapolcán és a Türjéhez közeli Zalaegerszegen beindult a motorizáció. A keszthelyi fűtőház ebből kimaradt, ezáltal sorsa is megpecsételődött. Feladatai egyre csökkentek, míg végül 1930-ban megszüntetésre került. A megszüntetésnek írásos nyoma nincs, azt az 1930. 11. 11.-i üzletigazgatói értekezleten jelentette be Hirsch József szombathelyi üzletigazgató. Feladatait személyzetével együtt a tapolcai fűtőház vette át.
A fűtőház épületei egy ideg még megmaradtak, és bizonyos forduló fűtőházi feladatokat - szénszerelés vízvétel, tisztítás, személyzet laktanyai elhelyezése - továbbra is fenntartottak.
Az 1960-as évek elején azután a mozdonyszínt is elbontották. Használható anyagának egy részét Benda Pál akkori szombathelyi vontatási osztályvezető vásárolta meg, s használta fel balatonygyöröki nyaralójának építéséhez.
Napjainkban (1995 Titibi megjegyzése) úgy tűnik a mozdonyszín elbontása elsietett volt. A 80-as évek végén megszervezett gőzvontatású nosztalgia üzem bázistelephelye Keszthelyen alakult ki. Ennek üzemeltetését jelentősen nehezíti és megdrágítja a keszthelyi fűtőház hiánya, amely ha nem került volna lebontásra, akkor a nosztalgia üzem kiszolgálása mellett egyben mellékvonali múzeum fűtőházként is kiválóan funkcionálhatna."
Szerző Fehér Tamás mint a többinél.
Na ezzel nagyjából ez a kör bezárult ami hiányzik az Tapolca története de az terjedelme miatt nem igazán ide való. Illetve Celldömölk, de az meg mégúgyse mert a könyvben több mint 30 oldal.
Ezzel ha még nem tettem volna akkor: Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Évet Kívánok minden fűtőház barátnak.