Keresés

Részletes keresés

Gashpy Creative Commons License 2005.02.04 0 0 348
Volt siofoki vontatasi teleprol kepe nincs valakinek? (egy allasos futohaz, a kozepso reszen torony szeruseggel, legalabb is ennyit latni az 55-os legifenykepbol)
sínbohóc Creative Commons License 2005.02.03 0 0 347
Nagy darab vasdarab :-)))
Előzmény: division by zero (346)
division by zero Creative Commons License 2005.02.03 0 0 346
A képen látható valami az micsoda?
Előzmény: mdbz (345)
mdbz Creative Commons License 2005.02.03 0 0 345

Nincs ha! Bármit, bármikor, bárhová! Csak rendelje meg (és fizessen) valaki:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Legfeljebb Te is kapsz egy megrovást azért, hogy kerestél pár százezer forintot a vasútnak.

Sajnos szinte senki nem tudja hogy mire vagyunk képesek. Baromira mérges vagyok amikor egy ut órákra le van zárva mert "bebicskázott" egy kamion, és órákig tökölnek vel. nekünk kb 15 perc lenne egyenesbe állítani ráadásul az egyik kezünket még be is kéne dugnunk a fenekünkbe.

Előzmény: Törölt nick (344)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.01 0 0 344
Akkor jó, ezt felvesszük a lehetne vállalni ha............ Kategóriába.
Előzmény: mdbz (337)
ZolTTán Creative Commons License 2005.02.01 0 0 343
Tisztelt Bennlakók! Jó három hónapja elkezdtem megépíteni a szegedi körfűtőház modelljét TT-ben. Sajna sehol sem találom meg ugyanakkor a vágányhálózat rajzát. Ha valaki tud segíteni legyen szíves, mert lassan az asztalt is építeném hozzá. Köszi.
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.01 0 0 342
Kromofággal az ablakokat lehetne csak,a többi részt graffiti eltávolítóval.
Előzmény: _nyunyuka (340)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.01 0 0 341
Az még koránt sem biztos, mert ez már a negyedik nap,és minden csoda három napig tart.
Előzmény: mdbz (339)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.01.31 0 0 340
Kromofággal? :-))))
Előzmény: mdbz (339)
mdbz Creative Commons License 2005.01.31 0 0 339

Nyugi!

A következő szombatodon lemoshatsz két graffitis 29-05-öst.

Előzmény: Törölt nick (338)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.31 0 0 338
Hogyha Bz-t,és MD-t le lehet mosni kézi erővel akkor talán a mellékek is mennének(elárulom neked, kényelmes tempóban a legszutykosabbat is 2.5 óra alatt egy ember letudja mosni,még ha a vízcsapot is ő kezeli,csak tudni kell a technikát).Egyébként inkább ezeket mint a gázolt járműveket.
Előzmény: Törölt nick (335)
mdbz Creative Commons License 2005.01.31 0 0 337

"Nem megy mert a busz mentésével egy időben a tulajdonosnak is szüksége lehet a saját segélykocsijára"

 

A dolog egyszerűbb mint gondolnád! Minden "idegenfeles" megrendelés esetén kikötjük hogy a vasúti mentés elsőbséget élvez. Természetesen vissza megyünk és befejezzük a munkát. Természetesen mentettünk már buszokat:

 

 

Előzmény: Törölt nick (335)
sínbohóc Creative Commons License 2005.01.31 0 0 336

Nem megy mert a busz mentésével egy időben a tulajdonosnak is szüksége lehet a saját segélykocsijára.

Hál istennek olyan sűrűn azért nincs szükség segélymenetre!

Egyébként felénk már" feltalálták" a mobil telefont! :-))))

Előzmény: Törölt nick (335)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.30 0 0 335

"segélykocsikat jobban ki lehetne használni.Meg kell keresni a maszek buszosokat mentés alkalmával gondoljanak más lehetőségre ne csak a Volánra(természetesen alá kell nekik igérni)."

 

Nem megy mert a busz mentésével egy időben a tulajdonosnak is szüksége lehet a saját segélykocsijára. A buszt kerülgetik a többiek. A vonatokat nem.

 

"Vagy,megkéne gondolni van-e rá lehetőség hogy a motorkocsi mellékek mosását is a fűtőház végezze,ne külső vállalkozó."

 

Valóban meggondolandó? Hogyan lehetek a szakmunkások bérével alatta a kizsákmányolt takarítók minimálbérének? Sztem sehogy................

Előzmény: Törölt nick (334)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.30 0 0 334
Állitólag" Gépészeti Üzletág" vagyunk!!??? vagy nem?Egyébként meg szerintem előbb elfogynak a melósok mint hogy némi rugalmasságot tapasztalnánk.Pedig szvsz lehetne plusz pénzeket találni,pld segélykocsikat jobban ki lehetne használni.Meg kell keresni a maszek buszosokat mentés alkalmával gondoljanak más lehetőségre ne csak a Volánra(természetesen alá kell nekik igérni).Vagy,megkéne gondolni van-e rá lehetőség hogy a motorkocsi mellékek mosását is a fűtőház végezze,ne külső vállalkozó.Az esztergályos kapacitást is meg lehet fontolni.A meglévő infrastruktúra bérbe adása x összegért.és még lehetne folytatni.
Előzmény: Törölt nick (332)
gumidani Creative Commons License 2005.01.30 0 0 333
Déda
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.30 0 0 332

 (22:41-kor ez nem is csoda! :-)))))) )

 

Sötéten látod? Az baj! Amíg Bz van a világon addig fűtőházak is lesznek. Aztán ha már nem a közös kalapba dolgoznak a fiúk akor talán nem csak a mozdonyjavításból élhetnek meg hanem mástevékenységet is felvállalhat a helyi vezetés ha ahhoz megvannak az eszközei. Például esztergályos munkákra gondolok, mi van akkor ha az amúgy kihasználatlan esztergapadok bérmunkát is végeznek majd? Semmi csak most nincs értelme dolgoztatni őket mert a bevételből nem tudjuk érdekelté tenni a munkavállalót mer a gempa belesuhan a közös kalapba és kitudja ki profitál belőle. De természetesen van más is amit el lehet vállalni. Szélsőséges esetben lepadlózni a csarnokokat és koncert teremként (bár zörög a vasút mellette, ennek ellenére pl. az LGT remek kis koncertet adott a nyugatiban), vagy sportcsarnokként, edzőtermként lehet hasznosítani. Lehetne bennük kéziladbázni, asztaliteniszezni................

Ahol menek ugye a kerékesztergák ott ugye az eleve biztos megrendelésnek számít. Szaporodnak a magánvasutak némelyiknek gépe is van. Lehet, hogy potenciális megrendelők lesznek?

Elérkezik az az idő amikor majd sok múlik az adott fűtőház vezetőjén, vezetőségén. Ha ügyesek akkor akár 23 is lehet, mint most. Ha nem akkor.............. De csak akkor lesz okunk setéten látni a jövőt.

Előzmény: ferrari-honda (331)
ferrari-honda Creative Commons License 2005.01.29 0 0 331
A jövöt nagyon sötéten látom.
Előzmény: Törölt nick (329)
gumidani Creative Commons License 2005.01.29 0 0 330

PaksVésztő

Paks és Vésztő (a készítő utólagos engedelmével)

Egyébként az előbbi Kisterenyét ábrázoló kép is valószinűleg SeTTebello műve.

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.01.29 0 0 329

A kérdés nem ez! Hanem az, hogy ami megmarad az milyen keretek között marad meg? A gépészetnek hol lesz a helye? Lesz helye? A fenntartás kimegy maszekba? Akkor ha nekik piaci alapon kell megélniük mi lesz? Hogy szereznek munkát maguknak és dolgozóiknak? Kérdés kérdés hátán! És az élethalál harc végén tényleges kérdés ki marad talpon? Akkor majd választ kapunk, adig nem hiszem, hogy bárki megtudná akárcsak jósolni is mi lesz?

Előzmény: ferrari-honda (327)
ferrari-honda Creative Commons License 2005.01.29 0 0 327
Vajon hány fth marad az évvégére,vagy 2006év végére,5,6,8,10?
Előzmény: vasutTOM (312)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.01.29 0 0 326

Cseles voltam, mert igyekeztem kicsit máshol fotózni, mint ahová a tömeg ment. :-)))

 

Kukkants be a képtáram két utolsó albumába, ott az összeset megtalálod. A mahócait most töltöm föl.

Előzmény: Törölt nick (323)
gumidani Creative Commons License 2005.01.29 0 0 324
Kisterenye
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.29 0 0 323

Már figyelgettem a szópárbajt a tegnapi fotózásról, és néhány képet is átböngésztem a kisvasutas topikon. Egyrészt sajnálom, hogy én nem állhattam a kamerátok előtt zavarólag, az az nem tudtam elmenni a vonatozásra. Másrészt viszont nagyon boldog vagyok a kisfiam miatt. S mivel most egy kissé több a melo az asszonynak newm igazán hiszem, hogy nyárnál elébb bárhová elfogok tudni menni.

 

A kép természtesen nem off topik. A kisvasúti fűtőházak is fűtőházak............ Szerintem

Előzmény: _nyunyuka (322)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.01.29 0 0 322

Kissé leüle a topik forgalma.

 

Lendíteni köllene rajta.

 

Tessék! :-))) Megint kicsi de ugye nem baj? :-)))

 

A LÁEV fűtőháza Majláth-Rendezőn.

 

Előzmény: Törölt nick (319)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.29 0 0 321

44. oldal.

 

A 19. ábrán alaprajzban bemutatott félköralakú mozdonyszínből annyi állás építhető meg, amennyire a vasút építése idején szükség van, mert az bármikor tetszés szerint bővíthető. A négyszögletes fűtőházzal szemben ez nagy előnye. További előnye, hogy világosabb, könnyebben tisztántartható, mint a négyszögletes és a mozdonyok egymástól függetlenül járhatnak ki és be, míg a kétállású négyszögletes fűtőházból a beljebb álló mozdony csak akkor járhat ki, ha előzőleg az előtte álló mozdonyt eltávolították. (Hátránya, hogy a kőrfűtőház nehezebben daruzható, illetve ha a fordítókorongnak hibája támad a javítás idejére minden bennt álló gép bennt ragad. Nem is beszélve a fordítókorong kötelező karbantartásairól. Titibi Szerintem....)

A félkőr alakú mozdonyszín szintén a mozdonyvágányból kiágazó csonkavágányon közelíthető meg. Ebben a vágányban építik a 10,0 m. átmérőjű fordítókorongot és ehez sugarasan csatlakoznak a mozdonyszinbe vezető vágányok. Ezek egymástól 9° szög alatt térnek el és az egymás mellett fekvő sínszálak 9° szög alatt kereszteződnek. Az első mozdonyállásra vezető vágány a csonka bejárati vágánytól 22° 30° szög alatt tér el a végből, hogy a mozdonyszín előtt, ennek toldaléka gyanánt a fűtőházi iroda és a kézi szertár elhelyezhetők legyenek.

A bejárati csonkavágányban egy vagy két13,0 m. hosszú külső tisztítógödör van, mellettük azok közepén vízdaruval. A vízház a mozdonyszín végén toldalékként, de különálló épület gyanánt is épülhet. A vízmedencét itt is a vízdaru közelében levő vízállomási kútban elhelyezett ejektor látja el vízzel. Többállású mozdonyszín vízmedencéjének táplálására gazdaságos a vízházban álló gőzkazánban termelt gőzzel hajtott szivattyút vagy benzinmotoros szivattyút berendezni, a hol pedig villamos áram olcsón áll rendelkezésre, villamos hajtású szivattyú használható. Szivattyúval fölszerelt vízházat azonban ez ideig még kevés helyi érdekű vasúton építettek.

A mozdonyszín körgyűrű, illetőleg sokszög alakú. A fordítókoronghoz közelebb eső, belső fala a korong középpontjától 30,589 m. távolságban áll és 80 cm. vastag. Külső fala csak 48 cm. vastag. A mozdonyszín belső szélessége 16,146 m.

A belső falban 4,0 m. széles kapuk vannak. Ezek erősen vasalt fakapuk, magasságuk mintegy feléig deszkával burkoltak, felső részükön pedig vasrácsos üvegezéssel vannak elláva. A kapukat támasztó téglafalpillérek középvonalai egymástól 4,8 m. távolságnyira vannak.

Mindegyik mozdonyállás helyén 13,0 m. hosszú tisztítógödör van, a melyeket középen kör alakban vízelvezető csatorna köt össze. A víz vezetéki cső a tisztítógödörnek a külső fal felé eső végén köralakban vezet.  Ebből a minden második állás mellett levő - az ábrán karikákkal jelölt - tüzcsapokhoz elágazó cső vezet.

 

Előzmény: A.Balu (316)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.29 0 0 320

Folyt.....

 

A kétállású négyszögletes mozdonyszín alaprajza a 18. ábrának 2-vel jelölt rajzán látható. Ennek külső hosszúsága 29,46 m. belső hosszúsága 28,50 m., külső és belső szélessége pedig azonos az egyállású mozdonyszínével minthogy a két mozdony ugyanazon vágányon egymás folytatásában áll. A kétállású mozdonyszín belső tisztítógödrének hosszúsága 26,22m.

Mindkét mozdonyszín határoló falai 60 cm vastag alapfalazaton állnak. Régente a mozdonyszín falai favázas téglafalak voltak, minthogy azonban ezek a falak nem voltak tartósak és ezért a fentartásuk sok költséget okozott, ujabban téglafalazatú mozdony-színeket építenek.

A mozdonyszín elején 4,0 m. széles erősen vasalt fakapu van a mozdonyszín másik három oldalán vasrácsos ablakok vannak.

A mozdonyszínek fafedélszékének alsó vízszintes kötőgerendája a padló szintje felett 5,025 m. magasan fekszik, a fedél gerincze pedig 7,825 m. magasan.

Az egyállású mozdonyszínben két, a kétállásúban pedig négy magas vaskürtő vezet a tetőzet felé. E szerint a mozdonyok mindkét irányban állhatnak a mozdonyszínben, kéményük mindíg a kürtő alá kerülhet. A kürtőket a fedélszékhez erősítik.

Az egyállású mozdonyszín tisztítógödréből csak egy, a kétállásúéból pedig két csatorna vezeti el a vizet, az előbb említettnél tehát a tisztítógödör tégla- vagy betonfeneke mindkét oldalról  az egyetlen csatorna felé lejt, a kétállásunál pedig a fenék fele az egyik, a másik fele pedig a másik csatorna felé lejt. A két csatornát a tisztítógödör alatt csatornával kötik össze egymással.

A mozdonyszín padlóját 15 cm. vastag téglaréteggel burkolják. A kapu alatt faragott követ helyeznek el, a melyet a sinek helyén megfelelőleg kivájnak.

 

 

Előzmény: Törölt nick (319)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.29 0 0 319

Kissé leüle a topik forgalma.

 

Lendíteni köllene rajta.

 

Közlekedési Szakkönyvtár. A Vasúti Pályaudvarok. Írta: Bényei Zsigmond. és Lukács Lipót 1910.

 

40. oldal G) Mozdony- és végsőállomások.

 

Azok a helyi érdekű vasutak, amelyek csak egyik végükön csatlakoznak valamely meglevő vasúthoz, a másik végükön az úgynevezett végső állomásban érnek véget.

A végső állomás vágányzatának elrendezése hasonló a vízállomáséval. (Az idézett könyv F) fejezete a 38. oldaltól foglalkozik külön a vízállomásokkal. Titibi) A különbség a vágányok hosszúságában és főleg abban rejlik, hogy a végső állomáson helyezik el a mozdonyszínt, a mozdonyfordító korongot, a szénfélszert vagy újabban  (1910 Titibi) e helyett a kövezett és bekerített szénlerakóhelyet és az ezekhez vezető vágányokat, hogy továbbá külön vágány szolgál a mozdonyok közlekedésére, végül hogy az állomás legalább 60 m. hosszú kihúzó vágányban végződik.

........(Két bek kimarad mert ábrát kell hozzá scannelni Titibi)

 

A mozdonyszínt régebben négyszögletes alaprajzzal építették, újabban azonban a helyi érdekű vasutakon is legtöbbnyire kör alakú fűtőházakat (mozdonyszíneket) építenek. A fűtőházat négyszögletes alaprajzzal ma már csak abban az esetben építik, ha az csupán egy mozdony befogadására szolgál, két állás esetén pedig csak akkor ha a fűtőház továbbfejlesztésére a nehéz terepviszonyok miatt nincsen kilátás.

Újabban azokon a helyi érdekű vasutakon is, amelyeken ma még XII. osztályú (1911-től 377-es sorozat. Titibi) mozdonyok közlekednek, a Tv és Va sorozatúmozdonyok befogadására alkalmas méretű mozdonyszíneket építenek, nehogy a nagyobb terhelésű vonatokra való áttérés esetén a régi mozdonyszín lebontása és helyére nagyobb méretű mozdonyszín építése váljék szükségessé.

Ezért elégségesnek tartjuk, ha csak a Tv és Va sorozatú mozdonyok befogadássára alkalmas mozdonyszíneket ismertetjük.

A mint a 18. ábrának 1-el jelölt (Később igyekszem valahogy scannelni az ábrákat, de a könyvet kímélendő az én scannerembe nem akarom bele tuszkolni. Titibi) rajzán látható, az egyállású mozdonyszín tégla alakú alaprajzzal épül. Külső hosszúsága.: 16,97 m. és külső szélessége7,20 m. Belső hosszúsága 48 cm vastag falak mellett: 16,01 m. belső szélessége pedig 6,24 m. A mozdonyszínbe vezető vágány alatt 12,81 m. hosszú és 1,2 m. belső szélességű tisztítógödör van, a mely azonos elrendezésű a vízállomások kapcsán ismertetett külső tisztító gödörrel.

 

 

 

Soldato Creative Commons License 2005.01.25 0 0 318
Még néhány kép:A víztoronyNyáron szépen zöldellPár éve még üzemeltA víztorony,a fűtőházi vízdaru,és az egykori szertár táblája...
Soldato Creative Commons License 2005.01.24 -1 0 317

 

 Üdv mindenkinek!

 

 Ha megengeditek feltennék néhány képet a pusztaszabolcsi fűtőház jelenlegi állapotáról:

KivülrőlAz enyészet az úr

Az egykori süllyesztőItt volt a fordítókorong

    A   képek 2005.01.10-én készültek.                                                                                                                                                                                                                                                                       

A.Balu Creative Commons License 2005.01.21 0 0 316

Üdvözlet mindenkinek!

 

A.Balázs vagyok, többek között vasútmodellezéssel foglalkozom. 2004 év elején ellátogattam a kisterenyei körfűtőházhoz fényképezni és méricskélni. A fűtőházat és környezetét építem H0 méretarányban. Azóta intenzíven kutatok a fűtőház történetével és eredeti állapotával kapcsolatban MÁV könyvtárban és az interneten is. Mikor rátaláltam a fűtőházas fórumra nagyon megörültem és rögtön a kisterenyei fűtőházzal kapcsolatban kerestem képeket és infókat. Találtam is néhány régebbi, eredeti állapotot tükröző képet. Azonban ezek sajnos túl kicsi méretűek ahhoz, hogy a modell építéséhez jól felhasználhassam őket. Ezért ezúton kérek minden kedves fórumost, ha van régebbi fényképe(nagyobb példánya az előbb említett képekből), alaprajza, vagy akármilyen történeti leírása a fűtőházról legyen szíves küldje el a mail-címemre(ackerman@interware.hu).

 

Előre is köszönöm: A.Balázs

vasutTOM Creative Commons License 2005.01.21 0 0 315

De egy olyan kérdés merült fel bennem, hogy mi az az épület, melyet már fűtőháznak lehet nevezni?

 

Elnézést, nem írtam oda, hogy fűtőházfőnökségek! De én ezt egyértelműnek véltem. Természetesen nincs itt felsorolva az összes fűtőház. Létezett számtalan olyan fűtőház is ami csak a forduló állomásokon, vagy csomópontokban a pihenő mozdonyok elhelyezésére készűltek. De itt nem voltak főnökségek. Ezek általában valamely nagyobb főnökség felügyelete alá tartoztak. Például: Rum, Sümeg, Veszprémvarsány, Alsóőrs stb.

Előzmény: Törölt nick (313)
drdoktor Creative Commons License 2005.01.20 0 0 314
bocs, de Vésztő és Gyulafehérvár nincs felcserélődve?
valahogy nem logikus így.
Előzmény: vasutTOM (312)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.20 0 0 313

Hello!

 

Tetszik a listád!! :-) De egy olyan kérdés merült fel bennem, hogy mi az az épület, melyet már fűtőháznak lehet nevezni? Ez most lehet, hogy hülyén hangzik, de apám elbeszélései alapján a mi városunk állomásán is volt valamiféle mozdonyszín (?) , és nem is masszív téglaépület volt. Állítólag egy mozony fért bele, de majd újra rákérdezek a részletek ügyében. Ő még járt ott általános iskolásként az osztállyával.   

Előzmény: vasutTOM (312)
vasutTOM Creative Commons License 2005.01.18 0 1 312

Csak azért, hogy felrázzam ezt a topikot:

 

Fűtőházak Magyarországon 1911-ben:

 

Budapest-balparti üzletvezetõség [Budapest]

Fûtõházak: Budapest ny. p [Budapest], Cegléd, Érsekujvár, Léva, Lipótvár, Nagytapolcsány, Nyitra, Pozsony, Pozsony-Ujváros [Pozsony, Ujváros], Nagyszombat, Ujzsolna, Vácz, Pozsony r. p.-udvar [Pozsony], Villamtelep Pozsony rpu, Kecskemét, Budapest ny. pu. mûszaki kocsi hivatal [Budapest], Párkánynána, Pöstyén, Dévénytó, Negyed, Kiskunfélegyháza

Budapest-jobbparti üzletvezetõség [Budapest]

Fütõházak: Gyõr, Komárom, Bruck-Királyhida, Esztergom, Bpest-Ferenczváros, Dunapataj, Kalocsa, Szabadka, Palánka, Ujvidék, Zimony, Hatvan, Bpest-keleti pályaudvar [Bpest], Rákos

Miskolczi üzletvezetõség [Miskolcz]

Fütõházak: Balassagyarmat, Bánréve, Dobsina, Kassa, Miskolcz, Ruttka, Sátoraljaújhely, Tiszolcz, Zólyom, Fülek, Kisterenye, Füzesabony, Eger, Gyöngyös, Szerencs, Homonna, Meczenzéf, Pelsõcz, Nyustya-Likér, Breznóbánya, Selmeczbánya, Losoncz, Varanno, Ipolyberzencze, Ipolyság

Debreczeni üzletvezetõség [Debreczen]

Fütõházak: Debreczen, Királyháza, Csap, Munkács, Szatmár-Németi,

Fütõházi kirendeltségek: Szatmár-Németi-gõzfürész, Gilvács, Nagykároly, Nyiregyháza, Taraczköz, Mármarossziget, Kõrösmezõ, Bátyu, Volócz, Lawoczne, Ungvár, Sianki

Kolozsvári üzletvezetõség [Kolozsvár]

Fütõházak: Nagyvárad, Kolozsvár, Brassó, Marosvásárhely, Tövis, Gyimes, Segesvár, Aranyosgyéres, Székelykocsárd, Küküllõszög, Marosludas, Mádéfalva, Sepsiszentgyörgy, Vésztõ, Székelyhid

Aradi üzletvezetõség [Arad]

Fütõházak: Szolnok, Püspökladány, Mezõtur, Békéscsaba, Gyula, Arad, Piski, Petrozsény, Nagyszeben, Váralja, Jászapáti, Szajol, Kisujszállás, Karczag, Békés, Kétegyháza, Orosháza, Gyulafehérvár

Szegedi üzletvezetõség [Szeged]

Fütõházak: Szeged-Rókus, Szeged-rendezõ, Temesvár-Józsefváros, Karánsebes, Oravicza, Gombos, Kompátkelési fõnökség, Gombos, Vinkovcze, Bród, Eszék, Lugos, Orsova, Nagybecskerek, Versecz, Zombor, Németbogsán, Zsebely, Liebling, Anina, Szécsány, Módos, Zenta, Erdõd, Borovó, Ruma, Siklós

Szombathelyi üzletvezetõség [Szombathely]

Fütõházak: Czelldömölk, Jutas, Keszthely, Körmend, Pápa, Székesfehérvár, Szombathely, Tapolcza, Varasd,

Fütõházi kirendeltség: Sopron, Fehring, Csáktornya, Krapina

Zágrábi üzletvezetõség [Zágráb]

Fütõházak: Dombóvár, Kaposvár, Zágráb, Károlyváros, Cameralmoravica, Fiume, Üszög, Bátaszék, Dugo selo, Belovár, Szt.-Lõrinc, Zákány

Fütõházi kirendeltségek: Fiume-Brajdicza, Keszõhidegkut-Gyönk, Somogyszob, Komló, Banovajaruga, Novska, Volinja

Cs. kir. szab. déli vaspályatársaság (Magyarországon lévõ vonalai.)

Fütõházak: Budapest, Székesfehérvár, Kanizsa, Szombathely, Barcs, Sziszek, Fiume

Gyõr-sopron-ebenfurti-vasút

Fütõházak: Sopron, Gyõr

Budapesti helyi érdekü vasutak r.-t [Budapest]

Fütõházak: Budapest-Vágóhid, Cinkota, Óbuda filatorigát [Óbuda]

 

Szütyi Creative Commons License 2005.01.14 0 0 311
Sőt szerintem volt egy 4. ember is:-)
Előzmény: Törölt nick (310)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.13 0 0 310
Kíváncsi volnék a harmadik társunk milyet készített róla? :-))))))
Előzmény: Szütyi (309)
Szütyi Creative Commons License 2005.01.13 0 0 309

Talán csak nem egymás mellől készítettük a képet?:-)))))))))))

Én megvártam mig kibontakozik a gyönyörű füstoszlop a Szergej felett:-)

Előzmény: Törölt nick (307)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.12 0 0 308

Sziasztok!

 

Lenne egy pár kérdésem, amivel Hozzátok fordulnék!

 

1. a) A ceglédi fűtőházat mikor zárták be, meddig használták?

    b) Mely évben bontották el?

    c) Hány "férőhelyes" volt?

 

2. A kisterenyei fűtőház áll-e még, vagy az is el lett bontva?

 

Köszi a segítségeteket!

Törölt nick Creative Commons License 2005.01.12 0 0 307

Azt hiszem ilyenem nekem is van!

 

Íme:

 

 

 

 

Eregeti a füstöt: M62 213
Előzmény: Szütyi (306)
Szütyi Creative Commons License 2005.01.11 0 0 306

Mondom ontopic grrrrrr:-)

 

 

 

Tapolca

Előzmény: Szütyi (304)
kis59 Creative Commons License 2005.01.11 0 0 305

Üdv!

A vasútvonalak az érdekek igen bonyolult szövevényeként épültek, nem mindig a tiszta ráció szerint. Talán utána lehetne ásni, hogy mi lehet a háttérbe, valami földbirtokosi érdek, vagy ellenérdek, kisajátítási probléma, csoportok rivalizálása.

Egert is emiatt kerülte el a fővonal...

Megpróbálok utánanézni....

Feri

Szütyi Creative Commons License 2005.01.11 0 0 304
Csak, hogy ontopic legyek:-)
Szütyi Creative Commons License 2005.01.11 0 0 303

Még van egy két dolgo ami veri befelé a szeget a fejembe ezekkel a dolgokkal kapcsolatban:-)

 

Ugyi most megállapítottuk, hogy a Magyar Nyugati Vasút 1871ben indul és 1872ben már teljes vonalhosszon üzemelt. Amit nem értek tisztán és világosan az az, hogy akkor mondjuk Somlóvásárhelytől miért nem célozták meg simán Celldömölköt, miért kellett a bobai "hattyúnyak", hiszen a Boba-Jánosháza-Sümegi HÉV vonal 1889.ben indult, a kettő között van 17 év difi. Szerinem ez nem indokolhatta a bobai kitérőt, mármint az, hogy majd lesz egy ilyen HÉV és akkor az majd onnan indul. Vagy csak rosszul gondolom?

Előzmény: vasutTOM (300)
drdoktor Creative Commons License 2005.01.10 0 0 302
gratulálok, jó egészséget, boldogságot mindannyiótoknak!
Előzmény: Törölt nick (297)
Szütyi Creative Commons License 2005.01.10 0 0 301
Meghajtom fejem a tények előtt. Még egy kérdés motoszkál a fejemben. Ezenk dolgok tükrben még azon gondolkodom, hogy a későbbi térképeken általában a győri vonalat jelöl fővonalként. Lehetséges, hogy pl: az államosítás után átértékelték a vonalakat?
Előzmény: vasutTOM (300)
vasutTOM Creative Commons License 2005.01.09 0 0 300

Akkor most már át kell néznem a dolgaimat:-)

Én pl úgy emélkeztem, hogy a Győr- Kis Czell- Szombathely- Gyanafalva volt a fővonal és a Székesfehérvár- Kis Czell a mellékvonal.

 

 

"Eng: Magyar rész az 1869. évi V. tc által az osztrák rész az 1870 febr. 2. kelt és márc. 22 én kiadott engedély okmány által:

 

Az 1869. évi V. tc. alapján kiadott engedélyokmányban a "Magyar Általános Hitelbank" Pesten és "Weikersheim M.H és Tsa" Bécsben engedélyt nyertek:

1. Egy Székesfehérvártól, Veszprémen, Kis-Czellen, Sárváron, Szombathelyen, Körmenden és Szent-Gotthárdon át Grácz-cal való összeköttetés céljából az országhatárig terjedő fővonalra,

2. Egy Kis-Czelltől Pápán át Győrig vezető szárnyvonalra.

Az 1869. évi május 20-án kelt törvény alapján, 1870. évi február 2-án kelt és március 22-én kiadott engedélyokmány pedig feljogosítja az engedélyeseket, hogy a Déli vasút gráczi állomásából kiindulva Gleisdorfon és a Rábavölgyön át gőzüzemű vasútvonalat kiépítsenek. Az engedélyesek kötelesek voltak 800.000 forint biztosítékot letenni. A részvénytársaság 1870 évi május 18-án alakult meg és az építést azonnal megkezdte.

A magyar részen a munka élénk ütemben haladt.

A Győr - Szombathely szakast 1871. október hó 1én, a Székesfehérvár - VBeszprémi szakast 1872. augusztus 9-én, a Szombathely - országhatár szakaszt 1872. szeptember 1-én és a Veszprém - Kis-Czell szakaszt 1872. október 3-án adták át a forgalomnak. Az osztrák vonalak azonban csak 1873. május 1-én nyíltak meg.

A társaság szerződést kötött a cs. kir. szab. Déli vasúttal, hogy Szombathelyen és Székesfehérváron, a cs. kir. szab Osztrák Államvasúttársasággal pedg, hogy Győrben a nevezett vasút pályaudvarait közösen használhassa és ezáltal a nevezett helyeken állomás létesítését megtakaríthassa."

 

Mikó Imre: A magyar vasútasság oknyomozó története. 1937.

Előzmény: Szütyi (299)
Szütyi Creative Commons License 2005.01.09 0 0 299

Akkor most már át kell néznem a dolgaimat:-)

Én pl úgy emélkeztem, hogy a Győr- Kis Czell- Szombathely- Gyanafalva volt a fővonal és a Székesfehérvár- Kis Czell a mellékvonal.

Előzmény: vasutTOM (294)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.01.09 0 0 298
Én is ott olvastam, de mivel ezt az oldalt Te nyitottad, (ez is a Te gyereked) ezért itt gratulálok!
Előzmény: Törölt nick (297)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.09 0 0 297

Köfi, lassan az általam látogatott topikokban elterjed a hír, pedig csak az anya topikot offoltam meg vele.

Nagyszerű érzés, mindegyik gyerek születésénél ilyen feldobott hangulatban voltam.

Szóval köszönöm.

Előzmény: Sinbiciklis (296)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!