Keresés

Részletes keresés

TomAce Creative Commons License 2000.01.24 0 0 63
En is! mikor vegeztel?
Előzmény: cyber.greg (62)
cyber.greg Creative Commons License 2000.01.24 0 0 62
Igen!
Előzmény: TomAce (61)
TomAce Creative Commons License 2000.01.24 0 0 61
off
a Kolcseybe jartal?
on
Előzmény: cyber.greg (56)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.24 0 0 60
Ja, és még egy. A Kálvin téri aluljáró metró üvegkalickájában, a könyvesbolt mellett van egy újságos. (most jegyirodának álcázza magát). Lehet kapni mindig egész érdekes postai képeslapokat, most a mozdonyok vannak spiccen, de azért egy Ikarus csuklós troli is van, + metró, miegyéb. Valamikor régi, századfordulós lapok is voltak reprint kiadásban, ma ezeket nem látom (Üdvözlet Erzsébetfalváról). De a trolirajongóknak lehet küldeni szülinapra egy 81-es trolis lapot.
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.24 0 0 59
Még középiskolában jártunk sokat a 72-essel. Kb. ugyanolyan emlékeim vannak róla. Lehetséges, hogy nem pont 20%, de ha este 9-kor leáll az Ajtósi D. sor közepén, ahol igazán nincs mire átszállni és ki kell gyalogolni az 1-es villamoshoz, majd átbucskázni a 25-öshöz, minimum 20 perccel megnyújtva a hazaérkezés idejét, az azért beledomborít rendesen (u.i. ha a busz lerobban jön utána a következő, ha a troli, akkor szinte biztos, hogy nem) :((
De mondom: maradjon a troli, csak ne úgy szerepeljen a BKV ajánlatban, hogy metrók, buszok, villamosok és a bizonytalansági tényező.

Jahh, na meg a ligeti váltó... (de ma kétszer is átsiklott alatta, 0,5 uszkve 1 km/h-s sebességgel)

Előzmény: division by zero (58)
division by zero Creative Commons License 2000.01.24 0 0 58
November! ha igazak a te tapasztalataid, akkor sokat romlott a színvonal...
én úgy 84-90 között jártam sokat a 74-essel meg 70-essel, és a tapasztalataim alapján simán el tudom fogadni azt a 0.8%-ot.
90-94 között meg a 81-es volt a mindennapos járatom, és szintén nem igen volt panaszom rá.
Soha nem rázott meg se engem, se ismerősömet troli.
cyber.greg Creative Commons License 2000.01.24 0 0 57
vagyishogy 72-es.
Előzmény: cyber.greg (56)
cyber.greg Creative Commons License 2000.01.24 0 0 56
TomAce, ha itt vagy még:
kaptam választ kérdésedre. Kopipészt:

Igen, van kapcsolat: mindketten ugyanarról artak, csak az egyik újságíró, a
másik nem :-)

idézet vége.

Egyébként nekem is volt kalandom a lassú felfogású pótlóbuszvezetővel. A 76-os nem kanyarodott be a Podmaniczky utcába a Kölcsey gimihez, hanem továbbment! A következő utcánál eszébe jut, be jobbra, én leszállok. És vajon mit szólt az a néhány szerencsétlen utas, aki a gimi előtti megállóban az egészből csak egy elsuhanó kék valmit látott??? :-))))

dzsodzso Creative Commons License 2000.01.24 0 0 55
Bostonban egy trolinak annyi esélye sincs, mint Velencében...
Hacsak nem kétéltű...
Azt azért szerintem mondhatjuk, hogy a troli belvárosi közlekedési eszköz...
Előzmény: Dr. Stig Helmer (54)
Dr. Stig Helmer Creative Commons License 2000.01.24 0 0 54
Volt a szombati X-aktákban egy nagyon szomorú helyszín: bostoni szarvasbusz-temető... Jár most Bostonban trolibusz?
Albertus Creative Commons License 2000.01.24 0 0 53
Aki szerint a prolibusz elavult közlekedési eszköz, az
-- vagy autóbuszsofőr;
-- vagy olajat talált a telke alatt Zalában;
-- vagy egyszerűen belém akart kötni! :-)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.24 0 0 52
Hogy?
Előzmény: Dr. Stig Helmer (50)
Albertus Creative Commons License 2000.01.24 0 0 51
Devon: Churchill súgta az akkor megkoronázott Erzsébet kiránynő fülébe: "Minél meszebb néz Felséged a múltba, annál messzebb lát a jövőbe."
Előzmény: Törölt nick (3)
Dr. Stig Helmer Creative Commons License 2000.01.24 0 0 50
Trolibusz: Uralkodik, sőt szabályok! : )
Fecóka Creative Commons License 2000.01.24 0 0 49
"Tudomasom szerint azt csak kiprobalasra kapta a BKV, nem az ove (azaz nem valoszinu, hogy Budapesten fog tovább járni)"
Stimt. Mármint, hogy kipróbálásra kapta a BKV. Utána el is vitték körutazásra. De állítólag a végén mégiscsak visszajön, és az első komolyabb gondjáig (lsd ezek szerint Szeged) járni fog Pesten. Aztán mivel nem lesz pénz megcsinálni (hisz ez csak egy troli, nem autóbusz!) ezért gondolom, majd selejtezik, és szétvágják.
Fecó
Előzmény: NZA (46)
Fecóka Creative Commons License 2000.01.24 0 0 48
"Azóta esőben sosem kapaszkodom ha felszállok. És ez az újabb Örs vezér tér környéki csuklós trolikon is előfordult, nem csak a ruszki vörös villámon."
Nagyon helyes! Komolyan azt hitted, hogy a kapaszkodót direkt neked rakták oda? :-) A viccet félretéve, állítólag a troli minden vizsgálatákor, szerelésekor, azt is megnézik, hogy "nem ráz-e". Mellesleg tényleg elég kényelmetlen, de legalább nem olyan veszélyes. (Pacemakeresek előnyben!)
Előzmény: Törölt nick (44)
Fecóka Creative Commons License 2000.01.24 0 0 47
A nőre. Én mindíg a nőre gondolok! :-)))
Előzmény: Törölt nick (45)
NZA Creative Commons License 2000.01.24 0 0 46
"Az a kulonleges szinezesu 400-as troli, allitolag jon vissza Budapestre. Milyen kar, hogy csak az az egy korszeru szolo trolibusz lesz Pesten!"
Tudomasom szerint azt csak kiprobalasra kapta a BKV, nem az ove (azaz nem valoszinu, hogy Budapesten fog jarni tovabb). Egyebkent most Szegeden van, allitolag ott lerobbant, es felreallitottak (utolso info szerint annyira, hogy az osztrak szakemberek sem lelik a hibat).
Előzmény: Fecóka (39)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.24 0 0 45
Most melyikre gondolsz? Féfira, vagy nőre? :))
Előzmény: Fecóka (43)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.24 0 0 44
Ja, mikor viharos időben egy iszonyt nagy menydörgést hallasz, de akkorát, hogy a melletted ülő lány ijedten hozzádsimul, aztán rájöttök, hogy á semmi, csak nem sikerült túljutni a ligeti váltón (nekem nagyon a bögyömben van az a szerkezet)

Aproró vihar: tudjátok mikor ráz a troli?
Az egyik lábaddal pocsolyában állsz, a másik a levegőben van, ahogy lépnél fel a lépcsőn, és csak az egyik kezeddel kapaszkodsz a középső korlátban, nem azt fogod amelyik az ajtón van. Kb. 15 áramütöttel beszéltem, mindet így csapta meg, ennél a mozdulatnál. Azóta esőben sosem kapaszkodom ha felszállok. És ez az újabb Örs vezér tér környéki csuklós trolikon is előfordult, nem csak a ruszki vörös villámon.

Előzmény: Tímár (42)
Fecóka Creative Commons License 2000.01.24 0 0 43
Szerintetek van különbség a női és a férfi trolivezetők között? (Nem a nemi hovatartozásukban)

Állítólag nyugodtabban vezetnek. És köztük többen hordanak melltartót! :-)

Előzmény: Törölt nick (41)
Tímár Creative Commons License 2000.01.24 0 0 42
Ma reggel a 70-es trolin sikerült a kerék fölötti ülésre leülnöm, mivel elég magas vagyok, igen széles terpeszben fértem csak el, így kér helyet is elfoglaltam. Ha sokan lettek volna, akkor roppantt udvariatlan lettem volna utastársaimmal szemben, miközben ezen az alacsony komfort fokozaton kínoztam magam. A Troli okozta fantasztikus élményért, ugy meg kell szenvedni..
Legközelebb nem leszek lusta és Trolibusz-szörfözni fogok!!

Egyébként a Troli nélkül, szegényebbek lennénk egy csomó élménnyel

Törölt nick Creative Commons License 2000.01.24 0 0 41
Drága Álmodozók! Van egy statisztika és van egy érzet. Ez utóbbi jellemzi a honpolgárt mikor a trolira gondol. És bizony ezzel az a helyzet, hogy többnek tűnnek a trolis üzemzavarok mint a buszos, metrós vagy villamosos lerobbanások. Szóval a troli nálam marad a LTJ.
Én sem azt mondom, hogy szüntessék meg, hanem hogy tegyék üzembiztossá, azaz ne kelljen hüledezni valami 0,8 % olvastán, és esküdözni, hogy ez a valóságban legalább 20 % különben csalnak.

Egy bűbáj történet: egy ízben autóbusz járt a 79-es trolik vonalán. Már a Dózsa György úton behívott magához egy utast a buszvezető, hogy mutassa az utat. (elképzelni sem tudom a Ligeten hogy vergődött át). De az utas leszállt a metróállomásnál. Ekkor keveredett elő egy BKV helyszínelőkocsi és rövid disputa után felvezette a buszt végig a Budai Nagy Antal utáig. Minden megálló előtt indexszel jelezte, hogy ott meg kell állni, bevárta amig kinyit-becsuk, aztán ment tovább a busz előtt. Kedvem lett volna szólni szegény vezetőnek, hogy csak a felsővezetéket kellett volna figyelni, + némi helyismeret, de nem akartam szegényt összezavarni.

Szerintetek van különbség a női és a férfi trolivezetők között? (Nem a nemi hovatartozásukban)

Fecóka Creative Commons License 2000.01.24 0 0 40
Egyebkent ha a 91-es buszvonalat is villamositanak (ez is egy jo kis hegyijarat), akkor a Hungarai krt - Pozsonyi utca -Margit hid vonalon kimehetnenek Budara.
Az a frány bili! :-) Különben is. Ha már álom, akkor építsünk Budára is egy trolibuszgarázst! Persze Én is jobban örülnék, ha mondjuk a margitszigetre nem busz járna, hanem inkáb egy korszerű szoló trolibusz.
Egyébként, ha most tényleg megszüntetik a trolibuszvonalakat, és buszokkal potólják/tudják pótolni, akkor ezek szerint jelenleg a BKV-nak ennyi sok felesleges autóbusza van? Adjak el, és a befolyt pénz alapján, már csak feleannyiba kerülne egy trolibusz! :-)))
Fecó
Előzmény: NZA (38)
Fecóka Creative Commons License 2000.01.24 0 0 39
Hali!
Az a kulonleges szinezesu 400-as troli, allitolag jon vissza Budapestre. Milyen kar, hogy csak az az egy korszeru szolo trolibusz lesz Pesten!
Draga uzemeltetni a trolikat, a vadiuj korszeru, keveset fogyaszto Euro-II-es motorokkal felszerelt (baromi draga) Ik412-ek hez képest? És, ha a Ziu9-ekhez hasonlóan a BKV-nak még mindíg a hetvenes években vásárolt Ik260-asokat kellene üzemeltetnie? (jó kis Prága váltó, környezetkímélő motor, fehér kapaszkodók, barna ocsmány belső, stb) Ja, hogy azok a buszok már réges régen a selejttelepen vannak, vagy már készülékszekrény lett belőlük az ujraöntésük következtében? Na ja. Akkor most hogy is van az, hogy dupla annyiba kerül egy troli, mint egy busz?
Állandóan lerohadnak a trolik, meg zavarérzékenyek: Éves szinten 0,8 %-os eltérés a menetrendttől. Szerintem ennyit a buszok is produkálnak. És a Dohány utcába a buszok is bent maradnak, ha ujgazdag úgy dönt, hogy az utca kellős közepe a számára fenntartott parkolóhely, a rendőrség pedig nem viszi el onnan a kocsit.
Hegyi trolijáratok: Milyen kár, hogy a kezünk már megint belelóg a bilibe! :-) Egyébként ott lehet, hogy még olcsóbb is lenne, mint a busz, mert a 21-es busz lejtmenetben is csak a füstöt adja vissza a környezetének, egy korszerű troli, viszont az áramot is a felsővezetékbe.
Tsa!
Fecó
Előzmény: névtelen (37)
NZA Creative Commons License 2000.01.24 0 0 38
Anno az 58-as villamos megszuntetesekor azzal indokoltak, hogy majd troli lesz ott. Ez azota epul.
Egyebkent nincs is olyan messze a 11-es a troligarazstol; kulonosen, ha peldaul tudod, hogy a TETENY-BUSZt Kilian adja, azaz Kispest, Meta utcatol masznak a buszok ki a Szt. Gellert terre, hogy forgalomba alljanak.
Egyebkent ha a 91-es buszvonalat is villamositanak (ez is egy jo kis hegyijarat), akkor a Hungarai krt - Pozsonyi utca -Margit hid vonalon kimehetnenek Budara.
Előzmény: névtelen (37)
névtelen Creative Commons License 2000.01.24 0 0 37
kösz az infót...

a hegyitrolira jó példa szerintem a pozsonyi példa..
Itt a 11-re elég nehezen tudna kiállni troli a garázsból...

Amúgy tényleg drága a troli... gondoljunk csak bele, milyen veszteség szegggggény gyártó cégnek, hogy a trolit elektronika nélkül szállítják... mennyi elveszett haszon... de tényleg.....és igazán....

Előzmény: NZA (36)
NZA Creative Commons License 2000.01.24 0 0 36
"állítólag a nagyfesz vezeték azért káros, mert a nagyfeszültség miatt igen nagy enerigájú elekrtonok kilépnek a vezetékből a levegőbe, s fékezési röntgensugárzás keletkezik, ez a káros, asszem. (Egy szakértő/fizikus biztos pontosabban tudná)."

Ez az egesz tavvezetek koruli hercehurca egy hiszteria resze. Meg senki sem volt kepes bizonyitani azt, hogy az o rakocskaja a tavvezetek kozelsege miatt alakult ki.

100 kV-os tavvezetekbol akkor lesz nagyenergiaju elektron illetve sugarzas, ha az eljutna a talajig (a 0 potencialig). De mivel egy ilyen kilepo elektron max. par cm uthosszat tehet meg, ezert ez max 10-20 eV energiaju fotont sugarozhat ki fekezodes soran, ami semmikeppen sem rontgensugarzas. Plane ennek a sugarzasnak az intenzitasa biztos hogy merhetetlenul kicsi.

Ennel sokkal nagyobb intenzitasu sugarzas eri a Fold minden pontjat tavvezetek nelkul is a 1. Napbol 2. Kozmikus sugarzasbol.
---------
Draga a trolibusz - ez igaz, de viszont talan jobb befektetes mint az autobusz. Azert jarnak ma is a regi szovjet trolibuszok, mert azok meg uzemeltethetoek; a hasonlo koru autobuszokat pedig mar reg le kellett selejtezni. Sot a trolik villamos berendezeset at is lehet szerelni egkovetkezo kasztniba is, ugyanis a trolinal a kocsiszekreny hamarabb megy tonkre mint az elektromos berendezes. Igaz, hogy ezt mar a ZIU-kkal vetek lenne megtenni, mivel elavult es energiapazarlo a berendezese.

Tovabbi orulet, hogy Budapesten a troli csak Pesten uzemel, mikozben a Budai hegyvideken mutattak meg volna igazandibol az elonyuket (konnyu elindulas, visszataplalos fekezes). Pl. a 11-es busz idealis lenne trolivonalnak: nagyforgalmu, emelkedos vonal.

Előzmény: névtelen (30)
Ghanima Creative Commons License 2000.01.24 0 0 35
Hajrá trolibusz!!! Szeretlek.
névtelen Creative Commons License 2000.01.24 0 0 34
az a kérdés, hogy valóbban drágább-e?
ha már költséget nézünk, akkor mindent nézzünk:
azaz mi az olcsóbb? egy jármű x pénzért, 10 évre, vagy y jármű 1,5x pénzért 20 évre??

Azaz a trolisok szerint nem drágább.
A "drágább" csak etetésnek jó, arra harap a nép.....:(
Statisztikában szinte BÁRMIT ki lehet hozni....ahogy a politikai akarat mögötti gazdasági érdek megkívánja:((((

Ilyen erővel az autó a legolcsóbb: ritkán kell műszakira vinni, ha 5-en ülnek benne, akkor egész olcsó, akár 3-4 literes fogyasztást is el lehet vele érni....100 km 3 literrel: (legolcsóbb benzinnel, 3 literrel..) 600 ft. az 6 ft km-ként. 5 utassal számolva: 1,17 Ft/km (karbantatás is elfelejtve..). Egy átlagos városi közlekedés legyen 5 km. Persze a fogyasztás adat 1 emberre és nem városi forgalomra vonatkozik, de mégis számoljunk ezzel..)
Autóval csak 6 ft, busszal több mint 100!!!!
Hú de iszonyat gazdaságtalan, szüntessük meg mindet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
járjon mindenki autóval, mert az a legolcsóbb.....a statiszikába meg beírhatjuk, hogy a busz 16,7x drágább, mint az autó...uff.. majdnem elhittem...

Előzmény: Bacilus (33)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!