Keresés

Részletes keresés

illesf Creative Commons License 2000.01.31 0 0 102
Én sem találtam semmi kivetnivalót a cikkben. Azért merészség lenne egy ilyen topicban, a nagyközönség számára ismeretlen személyek szájából elhangzó dolgokat hivatalos álláspontként leírni, még akkor is, ha ezek teljesen logikus, reális, hasznos dolgok.

Illés

Előzmény: névtelen (101)
névtelen Creative Commons License 2000.01.31 0 0 101
nem bántsd!
végre valaki "+" dolgokat ír a troliról!
A stílusa könnyed, a mélyenszántó gazdaságiszámításos cikket az átlagember úgyse olvassa végig...
division by zero Creative Commons License 2000.01.31 0 0 99
olajár: érdekes dolgot hallattom reggel a tvben a tőzsdei hírekben: az olajárát idén 18$-ra várták, de felment 27$-ra, és még most is olyan 25$-os szinten tart...
illesf Creative Commons License 2000.01.31 0 0 98
KRETÉN rulez:))) Abban az újságban MINDIG van trolibusz:))
Előzmény: Főgedra (91)
division by zero Creative Commons License 2000.01.31 0 0 97
én is! :-)
Előzmény: illesf (96)
illesf Creative Commons License 2000.01.31 0 0 96
Jut eszembe, ukran barlangaszok meseltek, hogy a Fekete-tenger mellett valahol (nem emlekszem mar, hogy pontosan hol) van egy kb. 80 km hosszu helykozi trolivonal, ami tengerszintrol indul, es felmaszik 700 meter magasra a hegyekbe. Mindez gondolom ZIU-kal:)) Azert ezt megneznem egyszer:))
Előzmény: Törölt nick (79)
illesf Creative Commons License 2000.01.31 0 0 95
TomAce: a ketnyelvu osztalyba jartal? Oda jart nekem is ket ismerosom:)

Szegeden hany Skoda van? Azok gyari beszerzesuek, vagy hasznaltan vettek oket?

Előzmény: TomAce (67)
Albertus Creative Commons License 2000.01.31 0 0 94
Na bele ne kössünk már ebbe is! :-)
Előzmény: Carpy (93)
Carpy Creative Commons License 2000.01.30 0 0 93
Az szep, hogy foglalkozik velunk a sajto, de azert megkerdeznem, hogy hogy is van ez a szerzoi jogokkal?
Előzmény: John Howard (89)
Carpy Creative Commons License 2000.01.29 0 0 92
Az szep, hogy foglalkozik velunk a sajto, de azert megkerdeznem, hogy hogy is van ez a szerzoi jogokkal?
Előzmény: John Howard (89)
Főgedra Creative Commons License 2000.01.29 0 0 91
Filológiai beállítottságú asztaltársak és másmilyenek:

A Kretén - másfélkegyelmű humormagazin, főleg annak régebbi számai, sokat tett a trolibuszok szélesebb körű megkedveltetéséért.
Én például kifejezetten azért kedvelem a trolibuszokat, mert ott, Köszönet W.Á. pékmesternek és trolibusz-mániásnak, annyiszor előfordultak, és annyi, baromságba csomagolt szeretet övezte őket.
A beszűkült tudat így hát minden bizonnyal tágítható, nem föltétlenül csak olyan extrém eszközökkel, mint a Kretén magazintól megszokott, de azért tá.
Van más olyan orgánum is, amelyik szívén viseli a trolibuszok sorsát?

Üdvözlettel:

F.
Trolibusz-neophyta

dzsodzso Creative Commons License 2000.01.29 0 0 90
Köszi Zoli!
John Howard Creative Commons License 2000.01.29 0 0 89
klapperes Creative Commons License 2000.01.27 0 0 88
Most fog majd kiderülni, hogy mennyire vagyunk olajfüggők!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A Ziu-nak akkor is megvan a maga varázsa /- mikor esik már szét vajon?- gondolkodom amikor
néha felszállok rá/. Meddig emelik még az üzemanyagárakat????
Előzmény: névtelen (87)
névtelen Creative Commons License 2000.01.27 0 0 87
Épp most olvasom a mai Népszavában:

"Borulhat az inflációs prognózis

Általános drágulást okozhat az olajár növekedése

Az olajárak szárnyalása miatt még e héten drágul az üzemanyag. Szakmai körök szerint a kormány által idénre prognosztizált, s az inflációs elôrejelzések alapjául is szolgáló 17-18 dolláros olajátlagár aligha alakul a tervek szerint."

És épp most akarja az ország vezetése mégjobban olajalapúra helyezni a gazdaságát/közlekedését......annyira dühítően rövidlátók!!!!!!!!!!!:(

SzigDani Creative Commons License 2000.01.27 0 0 86
Bonyolítsuk még egy kicsit azokat a költségeket, meg előnyöket és hátrányokat! A troli által termelt trutyit erőműben állítják elő és jóval kevesebb, mint a diesel-motor füstölgése. Amúgy az Euro-II tudtommal jó kis méretű kormot termel, amely tovább marad a levegőben és mélyebbre jut a tüdőben...
Aztán ugye jön a szöveg a dehát a busz olcsóbba kerülről. Igen, a troli kb. 1,7..2 x annyi. Csakhogy a villanyberendezése két kasznit is kibír, és amúgy is tovább él. A visszatáplálással különösen a hegyen nincs gond, mindig jön valaki fölfelé... A hegyre többek között azért is jobb a troli, mert ugye a diesel-motornak nincs indítónyomatéka és csúsztatni kell a tengelykapcsolót, míg az egyenáramú motornak nagy az indítónyomatéka, a sokal korszerűbb aszinkronnak is nagy, ráadásul nincs kefe, egyszerűbb, és ha jó az elektronika, megbízhatóbb. Tehát hosszú távon melyik is az olcsóbb?!!

SzigDani

Fecóka Creative Commons License 2000.01.27 0 0 85
uhi:
"Ha már OFF: Szerintem Zugligetbe nem fér el hurok. "
Legfeljebb lebontjuk az amerikai nagykövet házát, vagy mi van ott. :-) Nagyjából ugyanannyi az esély arra is, meg arra, hogy legyen ismét villamosközlekedés ott.
On: http://index.szeged.hu/friss/troligaz/szkt.html
Érdekes tanulmány. Az 1.34 és a 3. pont a legérdekesebb! (szerintem)
Fecó
Előzmény: uhi (84)
uhi Creative Commons License 2000.01.26 0 0 84
Ha már OFF: Szerintem Zugligetbe nem fér el hurok.
ON

De a troli még mindig jobb lenne, mint a busz.

Előzmény: Fecóka (83)
Fecóka Creative Commons License 2000.01.26 0 0 83
"Tehát hosszú szakaszok kellenek és/vagy sűrű közlekedtetés. A 21-es busz helyén ez meglehet, de például a 158-asnál már nem biztos... "
Megmondom őszintén a 158-ast nem is "troliasítanám". Na nem mintha szó lenne a 21-es troliasításásról. :-((
Off: Én szívem szerint a 158-ast visszaállítanám villamossá, hurokvégállomással -a Moszkva tér átépítésekor (ha még mindíg az szerepel a tervekben a kétszintü közlekedés) az 56-os villamos végállomását felhasználva/elkerülve -főleg ha gyorsvasúttá fejlesztik az 56-ost, hétköznap - hétvégén reggel, este szoló T5-C5-tel, hétvégén nappal meg nosztalgiavillamost járatnék arra. És ilyenkor valaki mindíg belerakja a kezem a bilibe! Megyek kezet mosni. :-)
On:
Fecó :-))
Előzmény: John Howard (82)
John Howard Creative Commons License 2000.01.26 0 0 82
Igaz, én is így gondoltam, csak pongyolán fogalmaztam. :)

Persze, ahhoz, hogy meg tudjon táplálni a szakaszban egy másikat, kell lenni a szakaszban egy másiknak is. Tehát hosszú szakaszok kellenek és/vagy sűrű közlekedtetés. A 21-es busz helyén ez meglehet, de például a 158-asnál már nem biztos...

Előzmény: Fecóka (81)
Fecóka Creative Commons License 2000.01.26 0 0 81
Csokis2:
Hat arra varhatsz, hogy Budan barmit is fejlesszenek, amig Demszky a fpm, a budai keruletek meg mind konzervativak. Teccettunk volna jobban valasztani!
Tök mindegy. Amikor még nem volt/nem számított az ilyen ellentét, akkor sem fejlesztették a budai trolikat.
Off:Mellesleg, ha jobban választunk akkor most épülne a 4-es metró? :-))
On: Howard: Az igaz, hogy az erőműveket nem táplálja a troli, de a saját szakaszon közlekedő másik trolit igen. Bár nyilván azért valamennyit "bele kéne rakni" a rendszerbe. De képzeljétek el, milyen szép lenne, amikor a 21-es trolibusz "ingyen" közlekedne. :-))
Fecó
Előzmény: Csokis2 (80)
Csokis2 Creative Commons License 2000.01.26 0 0 80
Hat arra varhatsz, hogy Budan barmit is fejlesszenek, amig Demszky a fpm, a budai keruletek meg mind konzervativak. Teccettunk volna jobban valasztani! (Ezt utobbi remelem eleg partsemleges megjegyzes, mindenki ertse, ahogy akarja. :-) )
Előzmény: Berendi Peter (73)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.26 0 0 79
Tapasztalatom szerint, ott is a belvárost kb 5 troli 3 villamos és 2 autobusz járat szolgálja ki.
Csuklós buszokat nem is engednek a belvárosba csak a hasonszürű trolikat, ami busz járat van. az szoló buszokkal közlekedik.
És még nem beszéltünk a Lausenne mellől induló helzközi trolibusz járatról.
Előzmény: uhi (78)
uhi Creative Commons License 2000.01.25 0 0 78
Európa egyik legdrágább városa Genf.
Mégsem szégyellik a trolibuszt. Ami egyébként (láttam!!!!) lehúzott áramszedővel is bír menni.


1. ábra. A sétálóutcán a villamossal párhuzamosan jár

Előzmény: John Howard (76)
TomAce Creative Commons License 2000.01.25 0 0 77
A Bajza utcabol nyilik egy utca, az Andrassyval parhuzamos, es a legelso, na ott van egy feszek nevu sorozo:o)
Előzmény: cyber.greg (75)
John Howard Creative Commons License 2000.01.25 0 0 76
Hello Mindenkinek!

A trolibusz pedig akkor is ígéretes jövő előtt áll!
1. Üzemeltetése a legolcsóbb a főbb tömegközlkekedési eszközök (troli, villamos, autóbusz) közül (ez ugyan 1984-es adat, de azóta a gázolaj ára nem sokat csökkent :) )
2. Kiépítési költsége a 2. helyen van (a busz után)
3. Környezetkímélő (sajnos az energiavisszatáplálás nem működhet a tápláló elektromos hálózat miatt {egyenirányítók: vissza, az erőmű felé nem mehet áram})
4. A meghajtás (villanymotor) miatt indítónyomatéka kiváló (próbáltatok már gyorsulásban levő trolit "legyorsulni" autóval? Nem megy!)
5. Kényelemben ne a ruszki ZIU9-et hasonlítsátok össze a "korszerű" Ikarus-buszokkal: a 435-ös (de még a felújított 280-as is) trolik kényelme megegyezik az autóbuszokéval.
6. A trolibuszok (és villamosok) üzemköltségét (áramfogyasztását) egyébként a mai napig nem mérik!!! Az áramárt csak fizet a BKV, de nem vizsgálja, hogy az mennyi, és miért annyi. Tehát nem összehasonlítható, így nem is szabad elhinni semmit, ami azt mutatja, hogy gazdaságtalan.

Ne bántsuk a trolit, az elv nagyon jó, de korszerű kocsik is kellenének a hálózatra! (azok pedig csak beszerzési költségükben magasabbak a buszokénál -- de hosszú távon mégiscsak olcsóbbak!)

Üdv:
John Howard

cyber.greg Creative Commons License 2000.01.25 0 0 75
Ezen a fészek klub dolgon egész nap gondolkodtam, de nem jutott eszembe értelmes magyarázat. Segítenél?

Amúgy csirke nálunk is volt, mosjut.

Előzmény: TomAce (70)
névtelen Creative Commons License 2000.01.25 0 0 74
Ha a 47/49-et leveszik a Szabadsághídról, akkor annak se lenne akadálya, hogy a 83-as troli a Móriczig járjon....

sajna nem érdek:(

amúgy: talán már volt róla szó: nem bánnám, ha lenne troli Veszprémben .....

Előzmény: Berendi Peter (73)
Berendi Peter Creative Commons License 2000.01.25 0 0 73
Anno az 58-as villamos megszuntetesekor azzal indokoltak, hogy majd troli lesz ott. Ez azota epul. Egyebkent nincs is olyan messze a 11-es a troligarazstol; kulonosen, ha peldaul tudod, hogy a TETENY-BUSZt Kilian adja, azaz Kispest, Meta utcatol masznak a buszok ki a Szt. Gellert terre, hogy forgalomba alljanak.

Juteszembe a Teteny-buszrol, Nagytetenybe is megigertek a trolit amikor megszunt a 43-as villamos. Hiaba, keves jarmu buszkelkedhet akkora kesessel mint a budai trolik.

Előzmény: NZA (38)
Hatvani Szabolcs Creative Commons License 2000.01.25 0 0 72
ON

A Városi és elővárosi közlekedés topic mai „száma” elég trolicentrikus, ha valakit érdekel a csak itteni topiclátogatók közül.

Szab

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!