a 3. ponthoz szeretnem hozzafuzni, hogy a_ jelenlegi_ egyeniranyitos taplalas mellett nem lehet visszataplalni, de ugye a BKV muszaki fejlesztoi is bizonyara ismerik a tirisztort, azt meg minden sarkon lehet kapni: "6 kiloamperest teccik kerni? Vizhutesest? kek vagy zold szinben?",bongesszek at a Tirisztoros alapkacsolasok ovodasoknak c. konyvet, es a felsovezetek levagdosasanak koltsegebol alakitsak at az atalkitandokat, aztan meg lehet kezdeni ugye visszataplalni is. Es tovabb csokken az uzemeltetesi koltseg.
Hulyet kapok a szuperebbnel szuperebb szakertoi dontesektol!
Burmi
Sziasztok! Új vagyok a topicban és nem is értek különösebben a közúti járművekhez. Két észrevételem lenne:
1. Még a nagy Szovjetunióban is rengeteg városban használtak/használnak Skoda trolibuszokat. Némileg korszrűbb típusok, mint a BKV szovjet gyártású gépei.
2. Nem értek egyet egészen a "troli belvárosi közlekedési eszköz" véleménnyel. Hegyvidéken, nagy forgalmat bonyolító viszonylatban külvárosi vagy helyközi alkalmazása sem kizárt. Példaként említhetem a Krim-félszigetet. Ott pld. Szimferopol és Jalta között (kb.70 km.) troli jár. Valószínűleg az ok a félsziget üdülő jellege (környezetvédelem), másrészt az áram visszatáplálásábólból eredő energiamegtakarítás.
Régóta működik és megjegyzem, hogy a SZU-ban sem volt drága a benzin.
Áramszedő:
"Van. Csak úgy hívják, hogy kerékagy hajtás. Azaz mindegyik kerékagyban van egy-egy aszinkron motor elhelyezve. Talán 5 éve épült Neoplan kocsiszekrénybe. Valahol Svájcban közlekedik, ha akarod utánanézek pontosan."
Azt nagyon-nagyon szépen megköszönném!
Fecó
Egyébként én is úgy tudom, hogy ez az óbudai vonal teljesen nyomtalanul eltűnt. Talán a külső végállomásán, a vasúti átjáró előtt úgy 300 méterrel (szürke épület az úttól egy kicsit messzebb) még lehet valami nyom. Például megállótábla-oszlopa, vagy a házfalon a tartója, nem tudom. A vezeték - azt hiszem - mindenhol oszlopokon volt, de lehet, hogy valahol van falihorog még. Meg kellene nézni...
Webes programmerek, figyelem! Azt meg lehet csinálni, hogy egy weboldalon van egy bekéröablak, és ha azt leokézzuk, elküldi ide hozzászólásnak egy bizonyos júzernéven?
Arra járok suliba. Még semmit se vettem észre. Szerintem azóta a Bécsi útnak az a része ki is lett bővítve. Azt el se tudom képzelni, hogy a temetőnél hol volt hely megfordulni. Persze lehet, hogy akkor még nem ért minden telek az útig.
Van még valami nyoma ennek a vonalnak? legalább egy felsővezetéktartó kampó vagy hasonló...?
/Pécsen, 5 éve még mutatták az egykori villamos egyik felsővezetéktartó-kampóját../
Próbáltam már képeket keresni róluk én is. Nem találtam. Vagy lehet, hogy _az_ az volt, de nem volt odaírva, és a környéket se ismertem fel. Neked van róluk fotód? És még nincsenek fent az Interneten? :-)
1933 decemberében nyílt meg Óbudán a Temető és a Bécsi út-Vörösvári út sarok között ez a trolivonal. Forgalmi telepe az óbudai villamos kocsisínben volt, leválasztva. Próbavonal volt, először - az autóbuszok viszonylatszámozásába illeszkedve - a 7-es számot kapta, majd miután a 7-est a Rákóczi úti autóbuszok részére tartották fenn eredetileg, T lett a jele. 1944 végéig közlekedett - közben persze átépítve jobboldali közlekedésre. A kocsik még a hatvanas évek elejéig megvoltak a Damjanich kocsiszínben, a '49-ben induló trolihoz még oktatókocsiként is használták ezeket. Talán lép is fellelhető valahol a Neten róluk, de igény esetén szívesen szkennelek...
Egy trolivonal épült Budán még az 1930-as években:)) Szerintem vagy lppen nem volt pénz, vagy pedig a közlekedéspolitikai háttér miatt hiúsult meg a trolik budai kiépítése, de ez csak tipp.
Én is megdöbbenéssel hallottam, hogy a BKV fontolgatja, a trolibuszok megszüntetését, bár engem nem érint, mert budai lakos vagyok, és ott az elmúlt 28 évben nem láttam trolibuszt.
Azért az eléggé nagy ki..ás lenne az ott lakókkal, hogy a troli helyett busz fog odafüstölni. Én nem értek a pénzügyi számolgatáshoz, de csak azt hallani, hogy a busz gazdaságosabb mint a troli. Ezt nem tudom.
Apropó Buda, itt miért nincs egyetlen trolivonal, azt gondolná az ember, hogy a hegyvidék miatt, de épp olvasom, a troli is képes lenne hegymenetben elmenni.
Nem azt mondom, hogy a 21-es busz vonalát trolival kéne helyettesíteni, de például el tudom képzelni, hogy a 86-os busz vonalán trolibusz járna. :))
Tényleg valaki tudja miért nem épült, illetve miért nincs egyetlen trolivonal sem Budán ?
Én sem találtam semmi kivetnivalót a cikkben. Azért merészség lenne egy ilyen topicban, a nagyközönség számára ismeretlen személyek szájából elhangzó dolgokat hivatalos álláspontként leírni, még akkor is, ha ezek teljesen logikus, reális, hasznos dolgok.
olajár: érdekes dolgot hallattom reggel a tvben a tőzsdei hírekben: az olajárát idén 18$-ra várták, de felment 27$-ra, és még most is olyan 25$-os szinten tart...
Jut eszembe, ukran barlangaszok meseltek, hogy a Fekete-tenger mellett valahol (nem emlekszem mar, hogy pontosan hol) van egy kb. 80 km hosszu helykozi trolivonal, ami tengerszintrol indul, es felmaszik 700 meter magasra a hegyekbe. Mindez gondolom ZIU-kal:)) Azert ezt megneznem egyszer:))
Filológiai beállítottságú asztaltársak és másmilyenek:
A Kretén - másfélkegyelmű humormagazin, főleg annak régebbi számai, sokat tett a trolibuszok szélesebb körű megkedveltetéséért.
Én például kifejezetten azért kedvelem a trolibuszokat, mert ott, Köszönet W.Á. pékmesternek és trolibusz-mániásnak, annyiszor előfordultak, és annyi, baromságba csomagolt szeretet övezte őket.
A beszűkült tudat így hát minden bizonnyal tágítható, nem föltétlenül csak olyan extrém eszközökkel, mint a Kretén magazintól megszokott, de azért tá.
Van más olyan orgánum is, amelyik szívén viseli a trolibuszok sorsát?
Most fog majd kiderülni, hogy mennyire vagyunk olajfüggők!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A Ziu-nak akkor is megvan a maga varázsa /- mikor esik már szét vajon?- gondolkodom amikor
néha felszállok rá/. Meddig emelik még az üzemanyagárakat????