"A mai napon egy budai garázsból "selejtezésre" a troli garázsba szállítottak 12db. autóbuszt. A buszok állapota kifogástalan. A járművek saját "lábukon", teljes felszereltséggel (rádió, tűzoltó készülék) érkeztek. A dolgozóink nehezen hisznek a "selejtezés" mesének. A selejtezésre váró járművek a 37-es villamosról is jól láthatók."
Végre fel tudtam tenni a 74-es troli 1968-as útvonalát ide.
Több viszonylat is fent van már href="http://www.zpok.hu/~illesf/villamos/viszonylat/index.html">itt.
30éve trolis:
Szeretettel köszöntünk!
Légyszíves nézz át a Városi és elővárosi közlekedés topicba, biztos rengeteget fogsz nekünk mesélni, másrészt néhány kollégád már itt van a Tasztalon!
Üdv. mindenkinek!
30 éve dolgozom a trolinál és elhihetitek, nagyon fájna, ha trolibusz megszünne! Ezt a döntést sajnos a politikai határozza meg, és nem az ésszerűség!
Ez mind O.K., csak éppen én úgy értelmeztem az eredetit, hogy az a felső vezeték szennyezésére utal. A politikus csak azt látja, hogy drót, és azt általában nem engedik a városba. Hiába csak 600V = és nem 250k ~, azt a politikus nem fogja fel...
OFF
viszont nem használom majd a fúrógépemet troli és villamos közelében, mert az úgy szikrázik, akár a görögtűz! :))))
ON
Nem mondok mindent kétszer, csak elsőre úgy tűnt, hogy nem ment át. Egyébként jó jel, ha új kocsi tűnik fel szegeden, mert a polgármester szerint nincs szükség a trolikra.
Hali! Képzeljétek, aláírtam az aláírásgyűjtő ívet. A Keletinél álldogált egy kisgyerek és azt mondta, hogy az apukája trolinál dolgoz. Émmeg aláírtam jól.
A trolibuszok egyik-másik elektromos berendezése (kommutátoros motor, szaggatós vezérlés) valóban okozhat elektromágneses zavarjeleket. Ezeket talán túlzás környezetszennyezésnek nevezni, de az biztos, hogy a rádiózavarok a távközlésnek ártanak. Így aztán a zavarjelekre ugyanúgy határértékek vonatkoznak, mint az EURO 1,2,i,n füstölésre, és mindkettő betartása számottevő költséggel terheli a békávét.
Persze a megszűntetés okaként pusztán ilyesmire hivatkozni mellébeszélés, a dolog csak egy apró részlete a lehetséges szempontoknak.
Viszont nagyon örülök, hogy az Rt. hatástanulmányt készít a trolik hasznáról, amibe remélem, hogy előítéletek nem kerülnek bele.
Ilyen alapon a vezetéket is kihúzhatjuk a falból. Persze a bunkofon ellen senki nem tiltakozik! Ott vezeték sincs, amely elvigye az áramot az átjátszóig! Ott nyomni kell a kakaót bele, de a vezetékes troli, villamos, meg a hozzá hasonlók nem jók. Ugyanígy sugároz a TV, a rádió, a radar, meg az összes ilyesmi.
VAn itt erzsok cikkeben valami zavaros utalas ilyen olyan elektroszmogra. errol senki semmilyen
dolgot nem bizonyitott, ilyen alapon otthon a 230volt is csipheti a fejedet.
Seggem teli van a nepcsbival meg a troliellenesekkel.
Na most moderalom magam: S....m teli van a nepcsbival meg a troliellenesekkel.
Idézek egy általad is ismert oktatónktól: "A troli is levegős ajtóműködtetésű, ezért a megállóban ugyanúgy zajos, mint a busz!" Ugye szép! :((((((
Na most ha ezt egyeteme oktatják, akkor ugye így kellene lennie, holott csak meg kell hallgatni a Baross utcában egy 435-öst és egy GVM-et!
Amúgy emléxel, mi volt a Vezér véleménye a trolikról és a HÉV-ekről a koleszban? Na úgy hajlik rá! Azt csinálja, amit mond a megrendelő.
Én meg pont a Népszabiban olvastam (Budapest melléklet, kb. a múlt héten):
A 75-öst lerövidítig a Stadionig, majd ha az 1-es meglesz a Közvágóhídig. Akkor pedig lesz 1A a Bécsi és a Népliget között, az 1-es meg csak húsz percenként, vagy mi. Ennek szerintem semmi köze a "leépítéshez". Ez más "tészta".
A Nepszabi ismetelten felrehallhatott valamit: a 75-os nem fog megszunni, csak a Nepstadion metroallomasig fogjak leroviditeni. Legalabbis en eddig ugy tudtam.
Aki ezt állítja az nem szakember hanem troligyülölő, és olyan hülye, hogy hozzáképest a 100-as szög integrált áramkör!!!!!!!!!!
Mitől lenne zajosabb ???????????????????????????????????????????????????????
Egy villanymotor sokkal, de sokkal csendesebb mint egy akár milyen dízel, vagy ottó motor. A villamos is a fém pálya miatt szokot csikorogni, de nekem senki ne mondja, hogy van olyan ember akinek 6m magasan van füle, és a felsővezeték ,valamint a szedő súrlódása sérti a hallását. Az ajtó nyitás-zárás lehet egyedül zajforrás, de ezt meg lehet oldani.
A macskakövön amúgy a busz sem csendes lásd 7-es Bartók B. út.
Tegyeünk már egy próbát a GVM és a 280-as busz között melyik a csendesebb mondjuk a Nagy Lajos király úti felüljárón felfelé, és melyik okádja tele a várost korommal?????????
A szakember szerint a trolik valóban nem szennyezik füstgázzal a levegőt, az általuk okozott mechanikus és elektronikus környezetszennyezés (zaj) azonban jelentős. Rámutatott: egy korszerű troli beszerzési ára 40-50 százalékkal, üzemeltetési költsége pedig 20 százalékkal nagyobb az autóbuszénál. (MTI-hír)
Mechanikus környezetszennyezés alatt mit kell érteni?
Megcsináltam html formátumban a 74-es troli útvonalát 1968-ból, csak éppen ezen a huje gépen nincs FTP, telepítgetni meg nincs most időm... Majd alkalomadtán felrakom a honlapomra.
A 412-esekkel már tavaly végeztek próbákat a 74-es troli vonalán, de állítólag túl alacsony volt a padlójuk, és nem igazán alkalmasak arra a vonalra (hja, most a mai 74-esről van szó:)))
Volt egy kisebbfajta redszerösszeomlásom, miután lenyomtam az OK-t :((((
Szóval, szerintem még mindig lényegesen kevesebbe kerülne a százhetvenvalahány troli (egy részének) felújítása, mint ugyanannyi új beszerzésű autóbusszal kiváltani őket. Az üzemköltséget meg lásd lejjebb. A vezetékek elbontására sem lenne elég pénz - szerencsére -, de akkor miért ne használjuk? Ez az egész megszüntetés-hiszti csak arra jó, hogy megossza az utasokat!
Én a trolinál dolgozom,és hallottunk már mindenfélét.De ebből semmi sem biztos,mert most,hogy ilyen nagy környezetvédelmi politika van, nem oldható meg a trolibuszok leállítása.Ha viszont megtartják őket, akkor fel kell újítani a járműparkunkat.
Áramszedő:
Én fél szemmel, fél füllel. A városházi megszüntető emberek nagyon hallgatagok voltak, a BKV-s pali viszont igen tárgyilagos. A végén utolsó szó jogán közölte, nem _lehet_ megszüntetni a trolit, mert nincs autóbusz, amit be lehetne a helyükre állítani.