Keresés

Részletes keresés

NZA Creative Commons License 2000.03.10 0 0 291
B+...
Bocs!!!
300-as palyaszamuak a 435-os trolik...
Meg egyszer - sorry...
Előzmény: lazar (289)
dzsodzso Creative Commons License 2000.03.10 0 0 290
Köszi! Ez ez egyszerű hozzászólás rengeteget segített!
Eddig csak úgy voltam: "ha régi jön 76-os, ha új akkor 79-es..."
Köszi!
Előzmény: NZA (288)
lazar Creative Commons License 2000.03.10 0 0 289
Talan 300-as palyaszamuak a 435T-k, vagy nem ?

Armand

Előzmény: NZA (288)
NZA Creative Commons License 2000.03.10 0 0 288
Ma kozlekedo jarmuvek:
200-as palyaszamu trolik = IK 280-as kasztni, Ganz berendezes - csuklos trolik, a regebbi ikarusz karosszeriaval. Elofordulas: 72, 75, 77, 79, 81, 82, 83

400-as palyaszamu trolik = Ik 435 T ezek is csuklos trolik, uj kozepmagas padlos ikarusz karosszeriaval. Elofrdulas: 80 (neha 81-esen is)

800-900-as palyaszamu = ZIU-9-es tipus szolo trolik, szovjet gyartmanyuak. Elofrdulas: 70,73,74.76,78

Csak a vicc kedveert ideirom a regi tipusokat:
100-as majd, 470-480-as psz. sorozat (3 db.) MAVAG trolibusz, illetve Boveri:
100-as psz. sorozat MTB
200-300-as psz sorozat IK 60 T
400-as psz. IK 60 T csuklositva
500-as psz. sorozat ZIU 5-os
600-as psz. IK 260 T
100-as psz. sorozat: IK 280 T

700-as palyaszamsorozat nem is volt?

Előzmény: dzsodzso (287)
dzsodzso Creative Commons License 2000.03.10 0 0 287
SZiasztok!

Kezdetektől olvasója vagyok a topic-nak, de egy jó ideje már nem irtam. Ha valaki lenne oly kedves, és írna egy hevenyészett szótárat laikusoknak, akkor tudnám, hogy miket írogattok 280, lk... szóval nem mondanak sokat, mit csináljak...
Tehát nyitottabb lehetne a topic, és nem fordulna ki mindenki ahogy benézett egyből.
Csak pár szóban a Bp-i trolikról. Típusok, és külső jegyek, hogy azt mondhassam: Ja, az!
division by zero Creative Commons License 2000.03.10 0 0 286
"Egyébként ezeknek inkább a selejtek között kéne állni, mármint a 435-öknek. Csak a gond van velük.
Az Ik 280-ok sokkal strapabiróbbak. de ez külön téma. "
érdekes már a Városi... topicban is elhangzott, hogy a 280-asok strapabíróbbak mint a 435-sök, csak ott a buszokkal kapcsolatban (ha jól emlékszem Lajoska mondta)
Előzmény: Egy trolis (280)
lazar Creative Commons License 2000.03.10 0 0 285
Azt hiszem a 265-os maszkalt egy darabig felkesz allapotban, ulesek mifene felujitva, Fok-Gyem, nyisto.

Armand

Előzmény: Egy trolis (280)
division by zero Creative Commons License 2000.03.10 0 0 284
"Közel kétszáz fotóm is van a troliktól (pl.karambolos trolik, Ik411 pályaszám nélkül, stb)."
izgalmasan hangzik!!!

Trolisok! nem akartok egy honlapot csinálni?
Ti adnátok a képeket&leirásokat, szakértelmet, mi meg a számítástechnika felén (szkennelés, html szerkesztés,stb) tudunk segíteni.

Előzmény: Egy trolis (281)
névtelen Creative Commons License 2000.03.10 0 0 283
Jobbulást kívánok!!!!!!!
Előzmény: Egy trolis (281)
John Howard Creative Commons License 2000.03.10 0 0 282
Egy trolis!
Köszi az infókat! Érdekes, hogy a 210-est már egy hónapja is láttam a 81-esen (igaz, csak egy-két napig), pedig több "forrás" is említi, hogy csak mostanában lesz meg a vizsgája...

Egy - szerintem - fontos észrevétel. Hangsúlyozzuk ki most már publikusan is, amit én is rosszul tudtam (de felvilágosítottak):
A 302-es nincs selejtezve, nem is lesz, alkatrészhiány miatt áll, felújítása (kiegészítése) pénz függvényében várható! Tehát ne "írjuk le", mint alkatrészbánya!!!

Üdv:
John Howard

Előzmény: Egy trolis (280)
Egy trolis Creative Commons License 2000.03.10 0 0 281
Sajnos kérdőre vonták, hogy mennyi közöm van a trolihoz. Próbálok érthetően, hétköznapi nyelven válaszolni, feltételezve, hogy nem mindenki jártas műszaki téren. Ez baj?
Na mindegy, vitázni utálok.
Egyébként akkor pár szót magamról:
1994 tavaszán jöttem trolibuszvezetőnek, azóta ezt csinálom. Mint sokan, én is a 70-en kezdtem, de már 2 éve csuklós vonalon dolgozom. Belépésem óta, a BKV-nál forgalomban lévő összes trolibusz típust vezettem már, azaz mindegyikre van típusvizsgám. Nagyon szeretem csinálni a munkámat, éppen ezért is bánt, hogy meg akarják szüntetni. Közel kétszáz fotóm is van a troliktól (pl.karambolos trolik, Ik411 pályaszám nélkül, stb).
Tehát egyáltalán nem állok messze tőle.
Ja, nem tudtam pontosan, hogy hány darab kék busz van a troligarázsban? Persze, mivel 2 hete betegen fekszem itthon.

Na, ennyit magamról.

Ui.: 2 hétig biztosan nem leszek, mert a kórházi lakosztályt fogom koptatni.

Üdv mindenkinek: Egy trolis...

Egy trolis Creative Commons License 2000.03.10 0 0 280
81-en 435-ös.

A 435-ök a 80-as vonalhoz tartoznak. Ezekből 15 darab van, de a 302-es fél éve félre van rakva alkatrész hiány miatt. (Meg most ebből pótolják a többi hiányát.) Szóval van 14 darab. Ha véletlenül mind jó, akkor marad belőlük 4. Ezeket be lehet osztani más vonalra is, főleg a 81-re. Ezért van ott sokszor 3-4 is. De. Ha a 80-on Ik 280-as megy, akkor a kocsikiadót nem érdekli a munkája és ezért odamegy a kocsi, ahova éppen sikerült írni. Sajnos ez van.
Egyébként ezeknek inkább a selejtek között kéne állni, mármint a 435-öknek. Csak a gond van velük.
Az Ik 280-ok sokkal strapabiróbbak. de ez külön téma.

Fok-Gyemes kocsik a következők: 205, 208, 212, 214, 215, 217, 224, 225, 234, 236, 237, 244, 256, 260, 263, 265, 274, 277.
Hamarosan kész, vagy már kész is van: 202, 210, 227, 255, 271 (?).

Előzmény: John Howard (278)
John Howard Creative Commons License 2000.03.09 0 0 279
Áramszedő, köszi! (Ugye találkoztunk a troligarázs-látogatáskor?)

Üdv:
John Howard

Előzmény: John Howard (278)
John Howard Creative Commons License 2000.03.08 0 0 278
Na most, hogy ez miért ment el kétszer? 'ámítástechnika!

Hozzáértők! Minek alapján kevernek be a 81-esre naponta egy-négy 435-öst is? Azt hinném, hogy azok a 80-asra vannak beosztva, és elég rapszodikusan fordulnak elő itt is. Mi az elv a vonalra kibocsájtásoknál?

Előzmény: John Howard (277)
John Howard Creative Commons License 2000.03.08 0 0 277
210, 244, 248, 260, 263. Mind Fok-Gyem, és egyik sem +.
Előzmény: John Howard (274)
John Howard Creative Commons License 2000.03.08 0 0 276
210, 244, 248, 260, 263. Mind Fok-Gyem, és egyik sem +.
Előzmény: John Howard (274)
Törölt nick Creative Commons License 2000.03.08 0 0 275
Szerintem a korábban említett okok miatt láthatad (pótlás), de lehet hogy a söfőr direkt beállította neked, hogy tudjál miről írni!
Előzmény: division by zero (273)
John Howard Creative Commons License 2000.03.08 0 0 274
A 81-esen nagyon sok pluszos kocsi szokott járni, és most már - azt hiszem - mindegyik Fok-Gyem-es. Mindjárt kinézek az ablakon... :)))
Előzmény: division by zero (273)
division by zero Creative Commons License 2000.03.08 0 0 273
81-es is plusz lett? az Örsön egy pluszos kocsit láttam (225?) 81-eseként ma...
Bölény Creative Commons License 2000.03.07 0 0 272
Csak most volt időm végigolvasni a topikot, de lenne kérdésem bőven.

"74-es Wesselényi és Dohány utca túl szűk, mert a csuklórész ostorozó mozgást végez. "

Azért ahol a zsinagógánál kifordul a troli, ott elég hely kellene, hogy legyen ehhez. Ott még a tilosban parkolók sem jelenthetnek akkora gondot, hiszen a rendőrök állandóan ott járőröznek. Különben meg az Ikarus keskenyebb is, mint a ZIU, ugye? Az jól jönne néha a Dohány utcában, nem? :-))) Amúgy tényleg nem való a 74-re csuklós. Oda szóló Ikarus kéne.

"a 79-en nem járhat 435-ös"

Azt olvastam annak idején a HVG-ben, hogy a Kiepe-féle 435-öst egyszer kipróbálták a 79-esen, be is szorult rendesen a Budai Nagy Antal utcában. Miért volt ez? A szabálytalanul parkolók, vagy troli fizikai paraméterei miatt? Egyáltalán a 435-ös a nem követő kormányzásával mekkora kanyart tud bevenni?

És végül: miért jár a 79-esen csuklós? Szerintem inkább jogos lenne a 76-ost csuklósítani, mert a piacnál igencsak nagy tömeg tud összejönni rajta. A 79-es vonalán amúgy se hiszem, hogy ki lenne használva a csuklós. Elég sokat jártam a két végállomás között, hol 76-ossal, hol 79-essel, aszerint, hogy melyik jött előbb. A 79-esen nemigen volt tömeg soha.

Előzmény: Egy trolis (257)
illesf Creative Commons License 2000.03.07 0 0 270
A 72-eses azóta nem csinálták meg a megállóhosszabbítást, amióta nem ZIUk járnak? Pedig az már legalább 3-4 éve volt...

1 amatőr kérdés: a 100-as trolik Ikarus karosszériájú, ZIU elektronikájú buszok voltak?

Előzmény: Egy trolis (264)
totyus Creative Commons License 2000.03.07 0 0 269
Nem nagy hülyeség, én örülnék neki. Az viszont, hogy a forgalomszervezés..., hát feltenném a 28-as ominózus szakaszára a forgalomszervező nagyokosokat. A piac miatt pont ezen a rövid szakaszon kiemelkedően nagy a forgalom. A Józsefváros c. újságban egy olvasó levelében azt javasolja, hogy a 83-as egy része ( vmi betétjáratszerűen vagy mi ) a Kálvária térnél elmehetne az Illés utcán ( fejből pontosan nem tudom, hogy milyen útvonalat javasolt ) egészen a Fűvészkertig, majd a Dugonicson vissza valamerre, aztán mehetne vissza az Orczy térre. "Forgalomszervezési szempontból" lennének rajta annyian, mint a Kálvária tér utáni szakaszon.
lazar Creative Commons License 2000.03.07 0 0 268
Na egy tipp, kivancsi vagyok jo-e, valszeg Golgota ter-Vajda Peter utca, a 23-as villamos megszuno szakaszanak potlasa.
Nagy hulyeseg?

Armand

Előzmény: Egy trolis (266)
Egy trolis Creative Commons License 2000.03.06 0 0 266
83 troli.

A vonal Népligetig történő meghosszabbítása a kis utazási igény miatt nem indokolt- BKV forgalomszervezése szerint. Régebben a Diószeghy utcán járt a 89-es busz is, ami ha jól tudom, már vagy 5 éve nem jár. Éppen ezért.
A Kőbányai útra meg a 75-ös megszűnésével lehet, hogy ki fog kerülni a beálló vezeték, de nem valószínű, hogy arra meghosszabítják a 83-ast.
A vezetéket leszedni és máshová felrakni tényleg olcsóbb lenne, de ezt nem teszik, mert a vezeték kopása, egy egyenes és egy ívelt vezetéknél máshol történik. Így lehet, hogy az új helyén pont ott lenne vékonyabb, ahol nem kéne. Ezért, új vezeték építésénél csak új vezetéket használnak, ami drága. Azért kivácsi lennék a gyári eladási ár és a BKV könyvelési ára közötti különbségre... Szerintetek mennyi?
Szóval elvileg nem rossz ötlet. A 83-as másfelé lesz meghosszabbítva, ha megmarad a troli, de egyenlőre titok.

Előzmény: totyus (261)
Egy trolis Creative Commons License 2000.03.06 0 0 265
Buszok a troligarázsban.

Nem valószínű, hogy alkatrésznek jöttek volna, mivel jó állapotú és még nem kifutott buszokról van szó. Számuk már 20 fölött van. Állítólag selejtezésre várnak, de aki kicsit is jobban megnézi a buszokat az láthatja, hogy még nem érettek a selejtezésre. Félő, de lehet, hogy a 74-es felváltására jöttek. Csak szoktatnak a látványhoz minket. Ez inkább elképzelhető, mint a "tárolási gondok miatt csak itt van hely" duma.Ha többet tudok, megírom egyből.

Előzmény: Lajoska (260)
Egy trolis Creative Commons License 2000.03.06 0 0 264
Plusz szabvány.

A megállókat ugy kell kialakitani, hogy a jármű minden esetben a kocsi teljes hosszában be tudjon állni a megállóba párhuzamosan a járda mellé.
Ezt nem csak a plussz vonalon kell(ene) igy alkalmazni, de ott feltétel. A 72-en sok megálló pl. Thököly út felé a Szinyei Merse u., a Bajza utca, Dózsa Gy. úti megállókba nem lehet beállni rendesen a szabálytalan parkolók miatt. Ezeket vagy ki kell hozni az úttestre, vagy lopós kocsival kellene ört állni. A másik a megállók burkolata. Ezeknek simának kell lenni és nem lehet hiányos a szegélykő sem. A megállótáblákat is ki kell cserélni az újjabb fajtára (szürke kétlábú).
Lényegében ez az amire sok pénzt kellene áldozni.
Röviden ennyi.

Előzmény: division by zero (259)
SzigDani Creative Commons License 2000.03.06 0 0 262
Jo, akkor kerdezek: mikor keszult a 283-as, es O-e a 199-es<

SzigDani

Előzmény: Egy trolis (257)
totyus Creative Commons License 2000.03.05 0 0 261
Sziasztok!

"Egy Trolis"-hoz lenne kérdésem:-Tényleg csak nekünk logikus a 83-as meghosszabbítása az 1-es villamosig, igy nem mellesleg megspórolandó azt a bazi hosszú felesleges szakaszt a Diószeghy S.u.-Elnök u.-Könyves Kálmán krt. szakaszon. Kocsi úgyis felszabadul a 75-ös rövidítésével. Lehet, hogy most hülyeséget kérdezek, de nem lehet a trolivezetéket egyszerűen leszedni a megszűnő szakaszról, majd átszerelni a Kőbányai útra? Jól van, lehet röhögni..:-)

Lajoska Creative Commons License 2000.03.04 0 0 260
Sziasztok!

Nem lehet hogy a 12db óbudai busz alkatrésznek ment a troliba?

Lajoska

division by zero Creative Commons License 2000.03.04 0 0 259
miért kéne átépíteni megállókat?
egyáltalán miből áll a "plusz szabvány"?
Előzmény: Egy trolis (258)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!