Ma kozlekedo jarmuvek:
200-as palyaszamu trolik = IK 280-as kasztni, Ganz berendezes - csuklos trolik, a regebbi ikarusz karosszeriaval. Elofordulas: 72, 75, 77, 79, 81, 82, 83
400-as palyaszamu trolik = Ik 435 T ezek is csuklos trolik, uj kozepmagas padlos ikarusz karosszeriaval. Elofrdulas: 80 (neha 81-esen is)
800-900-as palyaszamu = ZIU-9-es tipus szolo trolik, szovjet gyartmanyuak. Elofrdulas: 70,73,74.76,78
Csak a vicc kedveert ideirom a regi tipusokat:
100-as majd, 470-480-as psz. sorozat (3 db.) MAVAG trolibusz, illetve Boveri:
100-as psz. sorozat MTB
200-300-as psz sorozat IK 60 T
400-as psz. IK 60 T csuklositva
500-as psz. sorozat ZIU 5-os
600-as psz. IK 260 T
100-as psz. sorozat: IK 280 T
Kezdetektől olvasója vagyok a topic-nak, de egy jó ideje már nem irtam. Ha valaki lenne oly kedves, és írna egy hevenyészett szótárat laikusoknak, akkor tudnám, hogy miket írogattok 280, lk... szóval nem mondanak sokat, mit csináljak...
Tehát nyitottabb lehetne a topic, és nem fordulna ki mindenki ahogy benézett egyből.
Csak pár szóban a Bp-i trolikról. Típusok, és külső jegyek, hogy azt mondhassam: Ja, az!
"Egyébként ezeknek inkább a selejtek között kéne állni, mármint a 435-öknek. Csak a gond van velük.
Az Ik 280-ok sokkal strapabiróbbak. de ez külön téma. "
érdekes már a Városi... topicban is elhangzott, hogy a 280-asok strapabíróbbak mint a 435-sök, csak ott a buszokkal kapcsolatban (ha jól emlékszem Lajoska mondta)
"Közel kétszáz fotóm is van a troliktól (pl.karambolos trolik, Ik411 pályaszám nélkül, stb)."
izgalmasan hangzik!!!
Trolisok! nem akartok egy honlapot csinálni?
Ti adnátok a képeket&leirásokat, szakértelmet, mi meg a számítástechnika felén (szkennelés, html szerkesztés,stb) tudunk segíteni.
Egy trolis!
Köszi az infókat! Érdekes, hogy a 210-est már egy hónapja is láttam a 81-esen (igaz, csak egy-két napig), pedig több "forrás" is említi, hogy csak mostanában lesz meg a vizsgája...
Egy - szerintem - fontos észrevétel. Hangsúlyozzuk ki most már publikusan is, amit én is rosszul tudtam (de felvilágosítottak):
A 302-es nincs selejtezve, nem is lesz, alkatrészhiány miatt áll, felújítása (kiegészítése) pénz függvényében várható! Tehát ne "írjuk le", mint alkatrészbánya!!!
Sajnos kérdőre vonták, hogy mennyi közöm van a trolihoz. Próbálok érthetően, hétköznapi nyelven válaszolni, feltételezve, hogy nem mindenki jártas műszaki téren. Ez baj?
Na mindegy, vitázni utálok.
Egyébként akkor pár szót magamról:
1994 tavaszán jöttem trolibuszvezetőnek, azóta ezt csinálom. Mint sokan, én is a 70-en kezdtem, de már 2 éve csuklós vonalon dolgozom. Belépésem óta, a BKV-nál forgalomban lévő összes trolibusz típust vezettem már, azaz mindegyikre van típusvizsgám. Nagyon szeretem csinálni a munkámat, éppen ezért is bánt, hogy meg akarják szüntetni. Közel kétszáz fotóm is van a troliktól (pl.karambolos trolik, Ik411 pályaszám nélkül, stb).
Tehát egyáltalán nem állok messze tőle.
Ja, nem tudtam pontosan, hogy hány darab kék busz van a troligarázsban? Persze, mivel 2 hete betegen fekszem itthon.
Na, ennyit magamról.
Ui.: 2 hétig biztosan nem leszek, mert a kórházi lakosztályt fogom koptatni.
A 435-ök a 80-as vonalhoz tartoznak. Ezekből 15 darab van, de a 302-es fél éve félre van rakva alkatrész hiány miatt. (Meg most ebből pótolják a többi hiányát.) Szóval van 14 darab. Ha véletlenül mind jó, akkor marad belőlük 4. Ezeket be lehet osztani más vonalra is, főleg a 81-re. Ezért van ott sokszor 3-4 is. De. Ha a 80-on Ik 280-as megy, akkor a kocsikiadót nem érdekli a munkája és ezért odamegy a kocsi, ahova éppen sikerült írni. Sajnos ez van.
Egyébként ezeknek inkább a selejtek között kéne állni, mármint a 435-öknek. Csak a gond van velük.
Az Ik 280-ok sokkal strapabiróbbak. de ez külön téma.
Fok-Gyemes kocsik a következők: 205, 208, 212, 214, 215, 217, 224, 225, 234, 236, 237, 244, 256, 260, 263, 265, 274, 277.
Hamarosan kész, vagy már kész is van: 202, 210, 227, 255, 271 (?).
Na most, hogy ez miért ment el kétszer? 'ámítástechnika!
Hozzáértők! Minek alapján kevernek be a 81-esre naponta egy-négy 435-öst is? Azt hinném, hogy azok a 80-asra vannak beosztva, és elég rapszodikusan fordulnak elő itt is. Mi az elv a vonalra kibocsájtásoknál?
Csak most volt időm végigolvasni a topikot, de lenne kérdésem bőven.
"74-es Wesselényi és Dohány utca túl szűk, mert a csuklórész ostorozó mozgást végez. "
Azért ahol a zsinagógánál kifordul a troli, ott elég hely kellene, hogy legyen ehhez. Ott még a tilosban parkolók sem jelenthetnek akkora gondot, hiszen a rendőrök állandóan ott járőröznek. Különben meg az Ikarus keskenyebb is, mint a ZIU, ugye? Az jól jönne néha a Dohány utcában, nem? :-))) Amúgy tényleg nem való a 74-re csuklós. Oda szóló Ikarus kéne.
"a 79-en nem járhat 435-ös"
Azt olvastam annak idején a HVG-ben, hogy a Kiepe-féle 435-öst egyszer kipróbálták a 79-esen, be is szorult rendesen a Budai Nagy Antal utcában. Miért volt ez? A szabálytalanul parkolók, vagy troli fizikai paraméterei miatt? Egyáltalán a 435-ös a nem követő kormányzásával mekkora kanyart tud bevenni?
És végül: miért jár a 79-esen csuklós? Szerintem inkább jogos lenne a 76-ost csuklósítani, mert a piacnál igencsak nagy tömeg tud összejönni rajta. A 79-es vonalán amúgy se hiszem, hogy ki lenne használva a csuklós. Elég sokat jártam a két végállomás között, hol 76-ossal, hol 79-essel, aszerint, hogy melyik jött előbb. A 79-esen nemigen volt tömeg soha.
Nem nagy hülyeség, én örülnék neki. Az viszont, hogy a forgalomszervezés..., hát feltenném a 28-as ominózus szakaszára a forgalomszervező nagyokosokat. A piac miatt pont ezen a rövid szakaszon kiemelkedően nagy a forgalom. A Józsefváros c. újságban egy olvasó levelében azt javasolja, hogy a 83-as egy része ( vmi betétjáratszerűen vagy mi ) a Kálvária térnél elmehetne az Illés utcán ( fejből pontosan nem tudom, hogy milyen útvonalat javasolt ) egészen a Fűvészkertig, majd a Dugonicson vissza valamerre, aztán mehetne vissza az Orczy térre. "Forgalomszervezési szempontból" lennének rajta annyian, mint a Kálvária tér utáni szakaszon.
A vonal Népligetig történő meghosszabbítása a kis utazási igény miatt nem indokolt- BKV forgalomszervezése szerint. Régebben a Diószeghy utcán járt a 89-es busz is, ami ha jól tudom, már vagy 5 éve nem jár. Éppen ezért.
A Kőbányai útra meg a 75-ös megszűnésével lehet, hogy ki fog kerülni a beálló vezeték, de nem valószínű, hogy arra meghosszabítják a 83-ast.
A vezetéket leszedni és máshová felrakni tényleg olcsóbb lenne, de ezt nem teszik, mert a vezeték kopása, egy egyenes és egy ívelt vezetéknél máshol történik. Így lehet, hogy az új helyén pont ott lenne vékonyabb, ahol nem kéne. Ezért, új vezeték építésénél csak új vezetéket használnak, ami drága. Azért kivácsi lennék a gyári eladási ár és a BKV könyvelési ára közötti különbségre... Szerintetek mennyi?
Szóval elvileg nem rossz ötlet. A 83-as másfelé lesz meghosszabbítva, ha megmarad a troli, de egyenlőre titok.
Nem valószínű, hogy alkatrésznek jöttek volna, mivel jó állapotú és még nem kifutott buszokról van szó. Számuk már 20 fölött van. Állítólag selejtezésre várnak, de aki kicsit is jobban megnézi a buszokat az láthatja, hogy még nem érettek a selejtezésre. Félő, de lehet, hogy a 74-es felváltására jöttek. Csak szoktatnak a látványhoz minket. Ez inkább elképzelhető, mint a "tárolási gondok miatt csak itt van hely" duma.Ha többet tudok, megírom egyből.
A megállókat ugy kell kialakitani, hogy a jármű minden esetben a kocsi teljes hosszában be tudjon állni a megállóba párhuzamosan a járda mellé.
Ezt nem csak a plussz vonalon kell(ene) igy alkalmazni, de ott feltétel. A 72-en sok megálló pl. Thököly út felé a Szinyei Merse u., a Bajza utca, Dózsa Gy. úti megállókba nem lehet beállni rendesen a szabálytalan parkolók miatt. Ezeket vagy ki kell hozni az úttestre, vagy lopós kocsival kellene ört állni. A másik a megállók burkolata. Ezeknek simának kell lenni és nem lehet hiányos a szegélykő sem. A megállótáblákat is ki kell cserélni az újjabb fajtára (szürke kétlábú).
Lényegében ez az amire sok pénzt kellene áldozni.
Röviden ennyi.
"Egy Trolis"-hoz lenne kérdésem:-Tényleg csak nekünk logikus a 83-as meghosszabbítása az 1-es villamosig, igy nem mellesleg megspórolandó azt a bazi hosszú felesleges szakaszt a Diószeghy S.u.-Elnök u.-Könyves Kálmán krt. szakaszon. Kocsi úgyis felszabadul a 75-ös rövidítésével. Lehet, hogy most hülyeséget kérdezek, de nem lehet a trolivezetéket egyszerűen leszedni a megszűnő szakaszról, majd átszerelni a Kőbányai útra? Jól van, lehet röhögni..:-)