Hali! Képzeljétek, aláírtam az aláírásgyűjtő ívet. A Keletinél álldogált egy kisgyerek és azt mondta, hogy az apukája trolinál dolgoz. Émmeg aláírtam jól.
A trolibuszok egyik-másik elektromos berendezése (kommutátoros motor, szaggatós vezérlés) valóban okozhat elektromágneses zavarjeleket. Ezeket talán túlzás környezetszennyezésnek nevezni, de az biztos, hogy a rádiózavarok a távközlésnek ártanak. Így aztán a zavarjelekre ugyanúgy határértékek vonatkoznak, mint az EURO 1,2,i,n füstölésre, és mindkettő betartása számottevő költséggel terheli a békávét.
Persze a megszűntetés okaként pusztán ilyesmire hivatkozni mellébeszélés, a dolog csak egy apró részlete a lehetséges szempontoknak.
Viszont nagyon örülök, hogy az Rt. hatástanulmányt készít a trolik hasznáról, amibe remélem, hogy előítéletek nem kerülnek bele.
Ilyen alapon a vezetéket is kihúzhatjuk a falból. Persze a bunkofon ellen senki nem tiltakozik! Ott vezeték sincs, amely elvigye az áramot az átjátszóig! Ott nyomni kell a kakaót bele, de a vezetékes troli, villamos, meg a hozzá hasonlók nem jók. Ugyanígy sugároz a TV, a rádió, a radar, meg az összes ilyesmi.
VAn itt erzsok cikkeben valami zavaros utalas ilyen olyan elektroszmogra. errol senki semmilyen
dolgot nem bizonyitott, ilyen alapon otthon a 230volt is csipheti a fejedet.
Seggem teli van a nepcsbival meg a troliellenesekkel.
Na most moderalom magam: S....m teli van a nepcsbival meg a troliellenesekkel.
Idézek egy általad is ismert oktatónktól: "A troli is levegős ajtóműködtetésű, ezért a megállóban ugyanúgy zajos, mint a busz!" Ugye szép! :((((((
Na most ha ezt egyeteme oktatják, akkor ugye így kellene lennie, holott csak meg kell hallgatni a Baross utcában egy 435-öst és egy GVM-et!
Amúgy emléxel, mi volt a Vezér véleménye a trolikról és a HÉV-ekről a koleszban? Na úgy hajlik rá! Azt csinálja, amit mond a megrendelő.
Én meg pont a Népszabiban olvastam (Budapest melléklet, kb. a múlt héten):
A 75-öst lerövidítig a Stadionig, majd ha az 1-es meglesz a Közvágóhídig. Akkor pedig lesz 1A a Bécsi és a Népliget között, az 1-es meg csak húsz percenként, vagy mi. Ennek szerintem semmi köze a "leépítéshez". Ez más "tészta".
A Nepszabi ismetelten felrehallhatott valamit: a 75-os nem fog megszunni, csak a Nepstadion metroallomasig fogjak leroviditeni. Legalabbis en eddig ugy tudtam.
Aki ezt állítja az nem szakember hanem troligyülölő, és olyan hülye, hogy hozzáképest a 100-as szög integrált áramkör!!!!!!!!!!
Mitől lenne zajosabb ???????????????????????????????????????????????????????
Egy villanymotor sokkal, de sokkal csendesebb mint egy akár milyen dízel, vagy ottó motor. A villamos is a fém pálya miatt szokot csikorogni, de nekem senki ne mondja, hogy van olyan ember akinek 6m magasan van füle, és a felsővezeték ,valamint a szedő súrlódása sérti a hallását. Az ajtó nyitás-zárás lehet egyedül zajforrás, de ezt meg lehet oldani.
A macskakövön amúgy a busz sem csendes lásd 7-es Bartók B. út.
Tegyeünk már egy próbát a GVM és a 280-as busz között melyik a csendesebb mondjuk a Nagy Lajos király úti felüljárón felfelé, és melyik okádja tele a várost korommal?????????
A szakember szerint a trolik valóban nem szennyezik füstgázzal a levegőt, az általuk okozott mechanikus és elektronikus környezetszennyezés (zaj) azonban jelentős. Rámutatott: egy korszerű troli beszerzési ára 40-50 százalékkal, üzemeltetési költsége pedig 20 százalékkal nagyobb az autóbuszénál. (MTI-hír)
Mechanikus környezetszennyezés alatt mit kell érteni?
Megcsináltam html formátumban a 74-es troli útvonalát 1968-ból, csak éppen ezen a huje gépen nincs FTP, telepítgetni meg nincs most időm... Majd alkalomadtán felrakom a honlapomra.
A 412-esekkel már tavaly végeztek próbákat a 74-es troli vonalán, de állítólag túl alacsony volt a padlójuk, és nem igazán alkalmasak arra a vonalra (hja, most a mai 74-esről van szó:)))
Volt egy kisebbfajta redszerösszeomlásom, miután lenyomtam az OK-t :((((
Szóval, szerintem még mindig lényegesen kevesebbe kerülne a százhetvenvalahány troli (egy részének) felújítása, mint ugyanannyi új beszerzésű autóbusszal kiváltani őket. Az üzemköltséget meg lásd lejjebb. A vezetékek elbontására sem lenne elég pénz - szerencsére -, de akkor miért ne használjuk? Ez az egész megszüntetés-hiszti csak arra jó, hogy megossza az utasokat!
Én a trolinál dolgozom,és hallottunk már mindenfélét.De ebből semmi sem biztos,mert most,hogy ilyen nagy környezetvédelmi politika van, nem oldható meg a trolibuszok leállítása.Ha viszont megtartják őket, akkor fel kell újítani a járműparkunkat.
Áramszedő:
Én fél szemmel, fél füllel. A városházi megszüntető emberek nagyon hallgatagok voltak, a BKV-s pali viszont igen tárgyilagos. A végén utolsó szó jogán közölte, nem _lehet_ megszüntetni a trolit, mert nincs autóbusz, amit be lehetne a helyükre állítani.
Így igaz, 1973-tól - a troli megszűnésétől - a 9Y, majd a '76-os átszámozást követően a 109-es busz járt egészen '83-ig, a 83-as troli megindításáig. (Az én emlékeim szerint a Deák térig járt, de lehet, hogy tévedek)
Reméljük, nem azt próbálták ki, hogy hogyan bírják a ligeti fák az Euro2-es motorokat :(((
Ha jól emlékszem a Baross utcában a két troli közti idoszakban járt a 109-es busz az Orczytól a Duna utcáig (Március 15. tér). Még ültem rajta, ugyanis arra laktam!
A trolibarátoknak egy rossz hír, vagy elojel. A ligetben láttunk egy pár "próbajáratú" buszt(újakat) amelyek még utasokat is vettek fel. Remélem csak pótlás volt, de több civil "BKV-s" is volt rajta. Nem tudom mire vélni.
74-es, Orczy tér - Március 15. tér vonal volt eredetileg. Az új Erzsébet híd építésekor/átadásakor a Kúria (akkor Curia) utcáig rövidítették le, a Veres Pálné és Eötvös Lóránt (ma:Papnövelde) utcákon ment vissza a Kecskeméti utcára a Kálvin tér felé. Volt egy betétjárata is, a 77-es az Orczi tér és a Kálvin tér között egy ideig. Ezeket a 3-as metró építésekor, a Kálvin tér feldúlása miatt (is) szüntették meg, majd 1983-ban visszaépítették a Baross utcába. A vezeték akkor befelé is megvolt egészen a Kálvin térig - eredeti vonalon akarták újraindítani -, de az akkori V. ker. tanács nem engedte be a vezetéket a Belvárosba, ezért lett a mostani Kinizsi utca - Közraktár utca - Fővám tér vonal. A száma viszont 83-as lett, mert akkor már 77-esre keresztelték az egyik zuglói vomalat (számomra teljesen érthetetlenül).
Tessetek mondani, kedves hozzáértők:
jól emlékszem én, hogy az alsó Váci utcában, vagy a Kecskeméti utca volt? is járt még akár a hetvenes években is troli?? Valahogy a nagy átépítésekkor - úgy értem, Kálvin tér, aluljáró, ilyenek - szüntették meg. Azóta fordul a troli a Baross utcáról a Kinizsi felé és húz ki a Közgáz felé?
üdv,
Ghanima
Akkor én is megyek ma valamelyik trolival egy kört:))) Különben gyalázat: tegnap este rájöttem, hogy a budapesti trolihálózat jelentős részén még nem is jártam... Ezen a helyzeten sürgősen javítani kell....