Nem valószínű, hogy alkatrésznek jöttek volna, mivel jó állapotú és még nem kifutott buszokról van szó. Számuk már 20 fölött van. Állítólag selejtezésre várnak, de aki kicsit is jobban megnézi a buszokat az láthatja, hogy még nem érettek a selejtezésre. Félő, de lehet, hogy a 74-es felváltására jöttek. Csak szoktatnak a látványhoz minket. Ez inkább elképzelhető, mint a "tárolási gondok miatt csak itt van hely" duma.Ha többet tudok, megírom egyből.
A megállókat ugy kell kialakitani, hogy a jármű minden esetben a kocsi teljes hosszában be tudjon állni a megállóba párhuzamosan a járda mellé.
Ezt nem csak a plussz vonalon kell(ene) igy alkalmazni, de ott feltétel. A 72-en sok megálló pl. Thököly út felé a Szinyei Merse u., a Bajza utca, Dózsa Gy. úti megállókba nem lehet beállni rendesen a szabálytalan parkolók miatt. Ezeket vagy ki kell hozni az úttestre, vagy lopós kocsival kellene ört állni. A másik a megállók burkolata. Ezeknek simának kell lenni és nem lehet hiányos a szegélykő sem. A megállótáblákat is ki kell cserélni az újjabb fajtára (szürke kétlábú).
Lényegében ez az amire sok pénzt kellene áldozni.
Röviden ennyi.
"Egy Trolis"-hoz lenne kérdésem:-Tényleg csak nekünk logikus a 83-as meghosszabbítása az 1-es villamosig, igy nem mellesleg megspórolandó azt a bazi hosszú felesleges szakaszt a Diószeghy S.u.-Elnök u.-Könyves Kálmán krt. szakaszon. Kocsi úgyis felszabadul a 75-ös rövidítésével. Lehet, hogy most hülyeséget kérdezek, de nem lehet a trolivezetéket egyszerűen leszedni a megszűnő szakaszról, majd átszerelni a Kőbányai útra? Jól van, lehet röhögni..:-)
Szia.
El kell, hogy keseritselek, de nem lett PLUSSZ járat a 72-es.
Vannak ugye a felujitott Ik 280-as csuklosok között, amik Plussz matricával vannak ellátva. Ezek csak a 82-en mehetnek.
Vannak olyan felujitottak, amiken nincsenek matricák. Ezek a 81-re tartoznak, de mivel több van mint amire ott szükség van, igy mehetnek a 77-re. Az, hogy ott volt, az csak kocsikiadási gondok miatt lehetett, amikor mindegy mi csak menjen. Igy kerülhetett oda.
Egyébként tervezék, hogy a 72-es is Plussz lesz, de tul sok megállot kellene átépiteni, de ugye a főnöki jutalmakon kivűl másra NINCS PÉNZ.
Sajnos ez van.
Üdv: egy trolis.
Őrülök, hogy ennyien szeretitek a trolibuszokat.
Van egy-két dolog amit nem tudtok, mint kívülállok. Ezekre szeretnék választ adni.
1.-Az utasszámlálás miatt jártak 96-ban a 435-ök más vonalakon, de mivel szóló vonalakra nem mehettek, ezért kiszerelték a 14db. mérőkészüléket belőlük és átrakták 280-okba.
2.-A 280-as trolikat üzemszerűen nem engedték a 70-re és a 74-re, a megállók és szűk utcák miatt.
70-Damjanich u. 2-2 megálló túl rövid. 74-es Wesselényi és Dohány utca túl szűk, mert a csuklórész ostorozó mozgást végez.
3.-A 72-es és a 79-en nem járhat 435-ös. Munkácsy utca, illetve Nefelejcs u. ki-be, Budai Nagy Antal utca ki-be.
4.-A Fok-Gyem program áttöltést és karbantartást külső cég végzi, ami tényleg gyors lenne, ha nem lenne a BKV-hoz köze.
Ha van valami amire kiváncsiak vagytok kérdezzetek, amire tudok válaszolok.
Üdv.
Az 500-asokban egy 1MByte-os memóriakártyán vannak az adatok, ez vezérli a fedélzeti számítógépet, és a hangszintetizátort. A kártya cserélhető, minden vonalnak van egy kártyája, amin a vonalra vonatkozó adatok (kijelzőmeghajtás és hangbemondás IS van, valamint hogy jobb vagy bal oldalon nyílnak az ajtók, stb.) vannak, tehát tulajdonképpen vonalspecifikus. Nem a kocsi, vagy a számítógépe van beprogramozva tehát, hanem ez a kártya, ráadásul 10 méteres pontosságú útjeladó adja neki az adatokat.
Kollégák, foglalja össze valaki, hogy most éppen hogy' áll a trolimegszüntetés!
Mintha kicsit elült volna a csatazaj, lehet, hogy ez csak vihar elötti csend?
Kicsit off:
FOK-GYEM: a múltkor láttam egy fotót, amely Debrecenben ábrázol agy Ganz villamost 3 Vasgyár felirattal (gy.k.: egykori miskolci villamosvonal). Szóval minden lehetséges...
"Úgy másfál éve végigturnézott a teljes 435-ös készlet az összes vonalon (akkor még szegény 302-es is közlekedett), ha jól emlékszem, agy hétig voltak (majdnem) mindenhol. Ha jól tudom, utasszámlálást végeztek velük, mert azok regisztrálni tudják a légrugó-nyomásokat, és azt kiértékelve elég jó közelítést kapnak a kihasználtságra vonatkozóan."
Szerintem nem a 435-osok turneztak vegig, hanem a 280-asok, abba is be van epitve a legrugo feltoltottsege alapjan mukodo utasszamlalo. Ekkor lehett pl. 280-ast latni a 78-ason, 73-ason, stb. A 74-esen is vegigmennek a 280-asok, mar tereltek nehanyszor oda a 75-os trolikat (igaz, hogy csak hetvegen).
"...ha jól emlékszem, agy hétig voltak (majdnem) mindenhol..."
Valószínűleg voltak olyan vonalak, ahol nem fért el... :( Úgy tudom, a 78-ason sem jártak, lehet, hogy a 74-esen sem. (pedig azon - legalább "bemutató" jelleggel - a 280-as is elment).
Fecóka, szerintem ha a 79-esre 435-ösök lennének állandóra beosztva, néhány óra alatt lenne hely mindenhol a parkoló autóktól. Lehet, hogy némelyik keskenyebb lenne, vagy rövidebb... :)))))
Egzébként úgy tudom, hogy fő paramétereikben (fordulókör, helyszükséglet) nem nagyon térnek el a 280-asoktól. Én szoktam látni a 81-esen a legkínosabb kanyarban (Ond vezér-Szentmihályi sarok), ahol szűkebben fordulnak a "toló"-k, mint a régebbiek.
division by zero:
"Úgy másfál éve végigturnézott a teljes 435-ös készlet az összes vonalon
az összesen??? azért a 74-esen megnézném a 435-öst..."
Amikor voltunk a trolibusz ÜE-ben, akkor ott azt mondták, hogy egyedül a 79-en nem tudnának elmenni, de ott is meg lehetne oldani, csak különféle eszközökkel meg kellene akadályozmi a szabálytalan parkolást.
Fecó
Kollégák, foglalja össze valaki, hogy most éppen hogy' áll a trolimegszüntetés!
Mintha kicsit elült volna a csatazaj, lehet, hogy ez csak vihar elötti csend?
Szinte biztos, hogy az összes vonal megvan programban. Úgy másfál éve végigturnézott a teljes 435-ös készlet az összes vonalon (akkor még szegény 302-es is közlekedett), ha jól emlékszem, agy hétig voltak (majdnem) mindenhol. Ha jól tudom, utasszámlálást végeztek velük, mert azok regisztrálni tudják a légrugó-nyomásokat, és azt kiértékelve elég jó közelítést kapnak a kihasználtságra vonatkozóan. Na, szóval, akkor például a 75-ösön is 435-ösök jártak, és a Fok-Gyem jókat (is) mutatott...
Szerinted mennyiből tart átmásolni egy adatbázist egy számitógéppből egy másikba.
Sokat mondok ha 5 perc. És minden Fok-Gyem -es járműre ugyanazt másolják!
1. nem feltétlenül EGY pótló volt.
2. Nem kell az egészet beprogizni, elég a végállomásokat, hogy legalább viszonylatjelzoként muködjön. A többi (megállók, átszállás) hagyományos hangosan bemondásos alapon muködhet.
Buszoknál többx is látható, hogy csak a végállomásokat tudja, vagy azt se, így csak viszonylatszám van kint, (BKV)plusz a "hagyományos" irányjelzo táblák az ablakba beszúrva.
Tuti. Mivelhogy az Arany János utcai Börger Kingben üldögéltem, mikor látom ám, hogy befordul valami SZOKATLAN. És egy digitáliskijelzős, 72-es, Plusz-matricás troli volt az.