Keresés

Részletes keresés

BahnScorper Creative Commons License 2000.03.01 0 0 232
Trolibarátok!
Igaz, hogy megszűnt Debrecenben a 4A viszonylat? Ha igen, mikor és miért?
illesf Creative Commons License 2000.02.29 0 0 231
Azt tudja valaki, hogy Szegedre hogy kerültek Skoda trolibuszok (14tr és 15tr)? És a szólóból hogyhogy csak 1 db-ot kaptak?
SzigDani Creative Commons License 2000.02.27 0 0 230
És milyen berendezést építenél beléjük?

SzigDani

Előzmény: MIHI (228)
John Howard Creative Commons License 2000.02.25 0 0 229
Bocsika, az eggyel több! :)))
Előzmény: MIHI (228)
MIHI Creative Commons License 2000.02.25 0 0 228
ha a buszok állapota kifogástalan akkor nem lehetne őket trolibusszá átépíteni? pl. 601-613 trolik lehetnének
Előzmény: cyber.greg (227)
cyber.greg Creative Commons License 2000.02.23 0 0 227
Kaptam szomorú hírt emilben:

"A mai napon egy budai garázsból "selejtezésre" a troli garázsba szállítottak 12db. autóbuszt. A buszok állapota kifogástalan. A járművek saját "lábukon", teljes felszereltséggel (rádió, tűzoltó készülék) érkeztek. A dolgozóink nehezen hisznek a "selejtezés" mesének. A selejtezésre váró járművek a 37-es villamosról is jól láthatók."

:-(((

Hatvani Szabolcs Creative Commons License 2000.02.23 0 0 226
OFF
Boldog névnapot, kedves Tasztaltárs!

Szab

Előzmény: Alfred (224)
illesf Creative Commons License 2000.02.23 0 0 225
Végre fel tudtam tenni a 74-es troli 1968-as útvonalát ide.
Több viszonylat is fent van már href="http://www.zpok.hu/~illesf/villamos/viszonylat/index.html">itt.
Alfred Creative Commons License 2000.02.21 0 0 224
30éve trolis:
Szeretettel köszöntünk!
Légyszíves nézz át a Városi és elővárosi közlekedés topicba, biztos rengeteget fogsz nekünk mesélni, másrészt néhány kollégád már itt van a Tasztalon!
Előzmény: 30éve trolis (222)
cyber.greg Creative Commons License 2000.02.21 0 0 223
Látom, regisztráltad magad! Akkor a mailem egy része már nem időszerű.
Előzmény: 30éve trolis (222)
30éve trolis Creative Commons License 2000.02.21 0 0 222
Üdv. mindenkinek!
30 éve dolgozom a trolinál és elhihetitek, nagyon fájna, ha trolibusz megszünne! Ezt a döntést sajnos a politikai határozza meg, és nem az ésszerűség!
illesf Creative Commons License 2000.02.21 0 0 221
Ha a 600 V káros az egészségre, akkor a 230 V a hálózatban nem az? De f*szfej politikusaink vannak... :((
Előzmény: SzigDani (219)
SzigDani Creative Commons License 2000.02.18 0 0 219
Ez mind O.K., csak éppen én úgy értelmeztem az eredetit, hogy az a felső vezeték szennyezésére utal. A politikus csak azt látja, hogy drót, és azt általában nem engedik a városba. Hiába csak 600V = és nem 250k ~, azt a politikus nem fogja fel...

OFF
viszont nem használom majd a fúrógépemet troli és villamos közelében, mert az úgy szikrázik, akár a görögtűz! :))))
ON

SzigDani

Előzmény: Soma L. (213)
FOMA Creative Commons License 2000.02.18 0 0 218
Nem mondok mindent kétszer, csak elsőre úgy tűnt, hogy nem ment át. Egyébként jó jel, ha új kocsi tűnik fel szegeden, mert a polgármester szerint nincs szükség a trolikra.
Előzmény: FOMA (217)
FOMA Creative Commons License 2000.02.18 0 0 217
Tegnap Sztegeden, a pécsi buszból futólag láttam egy új trolit üresen a Mars téren. lehet, hogy a korábbi próbakocsi?
FOMA Creative Commons License 2000.02.18 0 0 216
Tegnap Szegeden, futólag a pécsi busz ablakából láttam egy üresen futó új trolit a Mars térnél. lehet, hogy a korábbi próbakocsi visszatért?
Előzmény: cyber.greg (215)
cyber.greg Creative Commons License 2000.02.17 0 0 215
Hali! Képzeljétek, aláírtam az aláírásgyűjtő ívet. A Keletinél álldogált egy kisgyerek és azt mondta, hogy az apukája trolinál dolgoz. Émmeg aláírtam jól.
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.17 0 0 214
teljesen egyetertek, en is varo az objektiv hatastanulmanyt.
Remelem majd belepillanthatunk mi is( marmin laikusok)

L,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Előzmény: Soma L. (213)
Soma L. Creative Commons License 2000.02.16 0 0 213
A trolibuszok egyik-másik elektromos berendezése (kommutátoros motor, szaggatós vezérlés) valóban okozhat elektromágneses zavarjeleket. Ezeket talán túlzás környezetszennyezésnek nevezni, de az biztos, hogy a rádiózavarok a távközlésnek ártanak. Így aztán a zavarjelekre ugyanúgy határértékek vonatkoznak, mint az EURO 1,2,i,n füstölésre, és mindkettő betartása számottevő költséggel terheli a békávét.

Persze a megszűntetés okaként pusztán ilyesmire hivatkozni mellébeszélés, a dolog csak egy apró részlete a lehetséges szempontoknak.

Viszont nagyon örülök, hogy az Rt. hatástanulmányt készít a trolik hasznáról, amibe remélem, hogy előítéletek nem kerülnek bele.

Üdv. Soma

Előzmény: SzigDani (212)
SzigDani Creative Commons License 2000.02.16 0 0 212
Ilyen alapon a vezetéket is kihúzhatjuk a falból. Persze a bunkofon ellen senki nem tiltakozik! Ott vezeték sincs, amely elvigye az áramot az átjátszóig! Ott nyomni kell a kakaót bele, de a vezetékes troli, villamos, meg a hozzá hasonlók nem jók. Ugyanígy sugároz a TV, a rádió, a radar, meg az összes ilyesmi.

SzigDani

Előzmény: Törölt nick (211)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.16 0 0 211
VAn itt erzsok cikkeben valami zavaros utalas ilyen olyan elektroszmogra. errol senki semmilyen
dolgot nem bizonyitott, ilyen alapon otthon a 230volt is csipheti a fejedet.

Seggem teli van a nepcsbival meg a troliellenesekkel.

Na most moderalom magam: S....m teli van a nepcsbival meg a troliellenesekkel.

Lackopac

Előzmény: SzigDani (210)
SzigDani Creative Commons License 2000.02.16 0 0 210
Angyi!

Idézek egy általad is ismert oktatónktól: "A troli is levegős ajtóműködtetésű, ezért a megállóban ugyanúgy zajos, mint a busz!" Ugye szép! :((((((
Na most ha ezt egyeteme oktatják, akkor ugye így kellene lennie, holott csak meg kell hallgatni a Baross utcában egy 435-öst és egy GVM-et!
Amúgy emléxel, mi volt a Vezér véleménye a trolikról és a HÉV-ekről a koleszban? Na úgy hajlik rá! Azt csinálja, amit mond a megrendelő.

SzigDani

Előzmény: Törölt nick (206)
tarzanboy Creative Commons License 2000.02.16 0 0 209
Én meg pont a Népszabiban olvastam (Budapest melléklet, kb. a múlt héten):
A 75-öst lerövidítig a Stadionig, majd ha az 1-es meglesz a Közvágóhídig. Akkor pedig lesz 1A a Bécsi és a Népliget között, az 1-es meg csak húsz percenként, vagy mi. Ennek szerintem semmi köze a "leépítéshez". Ez más "tészta".
Előzmény: NZA (208)
NZA Creative Commons License 2000.02.16 0 0 208
A Nepszabi ismetelten felrehallhatott valamit: a 75-os nem fog megszunni, csak a Nepstadion metroallomasig fogjak leroviditeni. Legalabbis en eddig ugy tudtam.
Előzmény: John Howard (207)
John Howard Creative Commons License 2000.02.16 0 0 207
Hello Mindenkinek!

Azért a Városháza még szereti a trolikat, úgy látszik.

Vajda Pál főpolgármester-helyettes a trolibuszokról

Most már talán csak Aba Botondot kell meggyőzni, de ő is hajlik a trolik megtartására (fejlesztésére?)

Üdv:
John Howard

Előzmény: Törölt nick (206)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.15 0 0 206
Aki ezt állítja az nem szakember hanem troligyülölő, és olyan hülye, hogy hozzáképest a 100-as szög integrált áramkör!!!!!!!!!!

Mitől lenne zajosabb ???????????????????????????????????????????????????????

Egy villanymotor sokkal, de sokkal csendesebb mint egy akár milyen dízel, vagy ottó motor. A villamos is a fém pálya miatt szokot csikorogni, de nekem senki ne mondja, hogy van olyan ember akinek 6m magasan van füle, és a felsővezeték ,valamint a szedő súrlódása sérti a hallását. Az ajtó nyitás-zárás lehet egyedül zajforrás, de ezt meg lehet oldani.
A macskakövön amúgy a busz sem csendes lásd 7-es Bartók B. út.

Tegyeünk már egy próbát a GVM és a 280-as busz között melyik a csendesebb mondjuk a Nagy Lajos király úti felüljárón felfelé, és melyik okádja tele a várost korommal?????????

Előzmény: cyber.greg (204)
Bacilus Creative Commons License 2000.02.15 0 0 205
Sejtéseim szerint a rezgéseket, de nem vagyok szakember.
Előzmény: cyber.greg (204)
cyber.greg Creative Commons License 2000.02.15 0 0 204
Magyarázza el ezt nekem valaki!!!

A szakember szerint a trolik valóban nem szennyezik füstgázzal a levegőt, az általuk okozott mechanikus és elektronikus környezetszennyezés (zaj) azonban jelentős. Rámutatott: egy korszerű troli beszerzési ára 40-50 százalékkal, üzemeltetési költsége pedig 20 százalékkal nagyobb az autóbuszénál. (MTI-hír)

Mechanikus környezetszennyezés alatt mit kell érteni?

illesf Creative Commons License 2000.02.14 0 0 203
Megcsináltam html formátumban a 74-es troli útvonalát 1968-ból, csak éppen ezen a huje gépen nincs FTP, telepítgetni meg nincs most időm... Majd alkalomadtán felrakom a honlapomra.

A 412-esekkel már tavaly végeztek próbákat a 74-es troli vonalán, de állítólag túl alacsony volt a padlójuk, és nem igazán alkalmasak arra a vonalra (hja, most a mai 74-esről van szó:)))

Előzmény: John Howard (202)
John Howard Creative Commons License 2000.02.12 0 0 202
Volt egy kisebbfajta redszerösszeomlásom, miután lenyomtam az OK-t :((((

Szóval, szerintem még mindig lényegesen kevesebbe kerülne a százhetvenvalahány troli (egy részének) felújítása, mint ugyanannyi új beszerzésű autóbusszal kiváltani őket. Az üzemköltséget meg lásd lejjebb. A vezetékek elbontására sem lenne elég pénz - szerencsére -, de akkor miért ne használjuk? Ez az egész megszüntetés-hiszti csak arra jó, hogy megossza az utasokat!

Üdv:
John Howard

Előzmény: lazar (201)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!