Keresés

Részletes keresés

cyber.greg Creative Commons License 2000.02.17 0 0 215
Hali! Képzeljétek, aláírtam az aláírásgyűjtő ívet. A Keletinél álldogált egy kisgyerek és azt mondta, hogy az apukája trolinál dolgoz. Émmeg aláírtam jól.
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.17 0 0 214
teljesen egyetertek, en is varo az objektiv hatastanulmanyt.
Remelem majd belepillanthatunk mi is( marmin laikusok)

L,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Előzmény: Soma L. (213)
Soma L. Creative Commons License 2000.02.16 0 0 213
A trolibuszok egyik-másik elektromos berendezése (kommutátoros motor, szaggatós vezérlés) valóban okozhat elektromágneses zavarjeleket. Ezeket talán túlzás környezetszennyezésnek nevezni, de az biztos, hogy a rádiózavarok a távközlésnek ártanak. Így aztán a zavarjelekre ugyanúgy határértékek vonatkoznak, mint az EURO 1,2,i,n füstölésre, és mindkettő betartása számottevő költséggel terheli a békávét.

Persze a megszűntetés okaként pusztán ilyesmire hivatkozni mellébeszélés, a dolog csak egy apró részlete a lehetséges szempontoknak.

Viszont nagyon örülök, hogy az Rt. hatástanulmányt készít a trolik hasznáról, amibe remélem, hogy előítéletek nem kerülnek bele.

Üdv. Soma

Előzmény: SzigDani (212)
SzigDani Creative Commons License 2000.02.16 0 0 212
Ilyen alapon a vezetéket is kihúzhatjuk a falból. Persze a bunkofon ellen senki nem tiltakozik! Ott vezeték sincs, amely elvigye az áramot az átjátszóig! Ott nyomni kell a kakaót bele, de a vezetékes troli, villamos, meg a hozzá hasonlók nem jók. Ugyanígy sugároz a TV, a rádió, a radar, meg az összes ilyesmi.

SzigDani

Előzmény: Törölt nick (211)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.16 0 0 211
VAn itt erzsok cikkeben valami zavaros utalas ilyen olyan elektroszmogra. errol senki semmilyen
dolgot nem bizonyitott, ilyen alapon otthon a 230volt is csipheti a fejedet.

Seggem teli van a nepcsbival meg a troliellenesekkel.

Na most moderalom magam: S....m teli van a nepcsbival meg a troliellenesekkel.

Lackopac

Előzmény: SzigDani (210)
SzigDani Creative Commons License 2000.02.16 0 0 210
Angyi!

Idézek egy általad is ismert oktatónktól: "A troli is levegős ajtóműködtetésű, ezért a megállóban ugyanúgy zajos, mint a busz!" Ugye szép! :((((((
Na most ha ezt egyeteme oktatják, akkor ugye így kellene lennie, holott csak meg kell hallgatni a Baross utcában egy 435-öst és egy GVM-et!
Amúgy emléxel, mi volt a Vezér véleménye a trolikról és a HÉV-ekről a koleszban? Na úgy hajlik rá! Azt csinálja, amit mond a megrendelő.

SzigDani

Előzmény: Törölt nick (206)
tarzanboy Creative Commons License 2000.02.16 0 0 209
Én meg pont a Népszabiban olvastam (Budapest melléklet, kb. a múlt héten):
A 75-öst lerövidítig a Stadionig, majd ha az 1-es meglesz a Közvágóhídig. Akkor pedig lesz 1A a Bécsi és a Népliget között, az 1-es meg csak húsz percenként, vagy mi. Ennek szerintem semmi köze a "leépítéshez". Ez más "tészta".
Előzmény: NZA (208)
NZA Creative Commons License 2000.02.16 0 0 208
A Nepszabi ismetelten felrehallhatott valamit: a 75-os nem fog megszunni, csak a Nepstadion metroallomasig fogjak leroviditeni. Legalabbis en eddig ugy tudtam.
Előzmény: John Howard (207)
John Howard Creative Commons License 2000.02.16 0 0 207
Hello Mindenkinek!

Azért a Városháza még szereti a trolikat, úgy látszik.

Vajda Pál főpolgármester-helyettes a trolibuszokról

Most már talán csak Aba Botondot kell meggyőzni, de ő is hajlik a trolik megtartására (fejlesztésére?)

Üdv:
John Howard

Előzmény: Törölt nick (206)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.15 0 0 206
Aki ezt állítja az nem szakember hanem troligyülölő, és olyan hülye, hogy hozzáképest a 100-as szög integrált áramkör!!!!!!!!!!

Mitől lenne zajosabb ???????????????????????????????????????????????????????

Egy villanymotor sokkal, de sokkal csendesebb mint egy akár milyen dízel, vagy ottó motor. A villamos is a fém pálya miatt szokot csikorogni, de nekem senki ne mondja, hogy van olyan ember akinek 6m magasan van füle, és a felsővezeték ,valamint a szedő súrlódása sérti a hallását. Az ajtó nyitás-zárás lehet egyedül zajforrás, de ezt meg lehet oldani.
A macskakövön amúgy a busz sem csendes lásd 7-es Bartók B. út.

Tegyeünk már egy próbát a GVM és a 280-as busz között melyik a csendesebb mondjuk a Nagy Lajos király úti felüljárón felfelé, és melyik okádja tele a várost korommal?????????

Előzmény: cyber.greg (204)
Bacilus Creative Commons License 2000.02.15 0 0 205
Sejtéseim szerint a rezgéseket, de nem vagyok szakember.
Előzmény: cyber.greg (204)
cyber.greg Creative Commons License 2000.02.15 0 0 204
Magyarázza el ezt nekem valaki!!!

A szakember szerint a trolik valóban nem szennyezik füstgázzal a levegőt, az általuk okozott mechanikus és elektronikus környezetszennyezés (zaj) azonban jelentős. Rámutatott: egy korszerű troli beszerzési ára 40-50 százalékkal, üzemeltetési költsége pedig 20 százalékkal nagyobb az autóbuszénál. (MTI-hír)

Mechanikus környezetszennyezés alatt mit kell érteni?

illesf Creative Commons License 2000.02.14 0 0 203
Megcsináltam html formátumban a 74-es troli útvonalát 1968-ból, csak éppen ezen a huje gépen nincs FTP, telepítgetni meg nincs most időm... Majd alkalomadtán felrakom a honlapomra.

A 412-esekkel már tavaly végeztek próbákat a 74-es troli vonalán, de állítólag túl alacsony volt a padlójuk, és nem igazán alkalmasak arra a vonalra (hja, most a mai 74-esről van szó:)))

Előzmény: John Howard (202)
John Howard Creative Commons License 2000.02.12 0 0 202
Volt egy kisebbfajta redszerösszeomlásom, miután lenyomtam az OK-t :((((

Szóval, szerintem még mindig lényegesen kevesebbe kerülne a százhetvenvalahány troli (egy részének) felújítása, mint ugyanannyi új beszerzésű autóbusszal kiváltani őket. Az üzemköltséget meg lásd lejjebb. A vezetékek elbontására sem lenne elég pénz - szerencsére -, de akkor miért ne használjuk? Ez az egész megszüntetés-hiszti csak arra jó, hogy megossza az utasokat!

Üdv:
John Howard

Előzmény: lazar (201)
lazar Creative Commons License 2000.02.12 0 0 201
John Howard hol vagy?
Hova tunt a 200-dik hozzaszolas?

Armand

cyber.greg Creative Commons License 2000.02.11 0 0 200
Kaptam egy e-mailt, amit megosztanék:

Sziasztok !

Én a trolinál dolgozom,és hallottunk már mindenfélét.De ebből semmi sem biztos,mert most,hogy ilyen nagy környezetvédelmi politika van, nem oldható meg a trolibuszok leállítása.Ha viszont megtartják őket, akkor fel kell újítani a járműparkunkat.

Köszönöm a lehetőséget. Kacsa.

idézet vége.

Alfred Creative Commons License 2000.02.11 0 0 199
Áramszedő:
Én fél szemmel, fél füllel. A városházi megszüntető emberek nagyon hallgatagok voltak, a BKV-s pali viszont igen tárgyilagos. A végén utolsó szó jogán közölte, nem _lehet_ megszüntetni a trolit, mert nincs autóbusz, amit be lehetne a helyükre állítani.
John Howard Creative Commons License 2000.02.11 0 0 197
Így igaz, 1973-tól - a troli megszűnésétől - a 9Y, majd a '76-os átszámozást követően a 109-es busz járt egészen '83-ig, a 83-as troli megindításáig. (Az én emlékeim szerint a Deák térig járt, de lehet, hogy tévedek)

Reméljük, nem azt próbálták ki, hogy hogyan bírják a ligeti fák az Euro2-es motorokat :(((

Előzmény: tarzanboy (196)
tarzanboy Creative Commons License 2000.02.11 0 0 196
Ha jól emlékszem a Baross utcában a két troli közti idoszakban járt a 109-es busz az Orczytól a Duna utcáig (Március 15. tér). Még ültem rajta, ugyanis arra laktam!

A trolibarátoknak egy rossz hír, vagy elojel. A ligetben láttunk egy pár "próbajáratú" buszt(újakat) amelyek még utasokat is vettek fel. Remélem csak pótlás volt, de több civil "BKV-s" is volt rajta. Nem tudom mire vélni.

John Howard Creative Commons License 2000.02.11 0 0 195
74-es trolibusz váltotta fel a 74-es autóbuszt 1977. április 29-én.

Üdv:
John Howard

Előzmény: John Howard (192)
Tappancs Creative Commons License 2000.02.10 0 0 194
Én is így emlékszem. A Curia utcában fordult.
Előzmény: Ghanima (187)
Ghanima Creative Commons License 2000.02.10 0 0 193
Köszönöm szépen!! :-)
Előzmény: John Howard (189)
John Howard Creative Commons License 2000.02.10 0 0 192
Tyhűű! Hát, ugye, a zuglói hálózat '79 körül épült ki, a 74-es több évvel előbb... Talán '74-ben? Utánanézhetek...
Előzmény: peterr (190)
SzigDani Creative Commons License 2000.02.10 0 0 191
Tegnap én is próbálkoztam az aláírással, de nem ment, senki nem tudott rola. Akinek van infója lécci dobjon egy mailt! Köszi!

SzigDani

Előzmény: division by zero (183)
peterr Creative Commons License 2000.02.10 0 0 190
Pontosan.
Es a mai 74-es mikor lett troli a 74-es buszbol?
Előzmény: John Howard (189)
John Howard Creative Commons License 2000.02.10 0 0 189
74-es, Orczy tér - Március 15. tér vonal volt eredetileg. Az új Erzsébet híd építésekor/átadásakor a Kúria (akkor Curia) utcáig rövidítették le, a Veres Pálné és Eötvös Lóránt (ma:Papnövelde) utcákon ment vissza a Kecskeméti utcára a Kálvin tér felé. Volt egy betétjárata is, a 77-es az Orczi tér és a Kálvin tér között egy ideig. Ezeket a 3-as metró építésekor, a Kálvin tér feldúlása miatt (is) szüntették meg, majd 1983-ban visszaépítették a Baross utcába. A vezeték akkor befelé is megvolt egészen a Kálvin térig - eredeti vonalon akarták újraindítani -, de az akkori V. ker. tanács nem engedte be a vezetéket a Belvárosba, ezért lett a mostani Kinizsi utca - Közraktár utca - Fővám tér vonal. A száma viszont 83-as lett, mert akkor már 77-esre keresztelték az egyik zuglói vomalat (számomra teljesen érthetetlenül).

Üdv:
John Howard

Előzmény: illesf (188)
illesf Creative Commons License 2000.02.10 0 0 188
A 83-as troli ment arrafelé, fejből nem tudom pontosan, hogy hol volt a végállomása, de majdnem elment a Ferencziekig.
Előzmény: Ghanima (187)
Ghanima Creative Commons License 2000.02.10 0 0 187
Tessetek mondani, kedves hozzáértők:
jól emlékszem én, hogy az alsó Váci utcában, vagy a Kecskeméti utca volt? is járt még akár a hetvenes években is troli?? Valahogy a nagy átépítésekkor - úgy értem, Kálvin tér, aluljáró, ilyenek - szüntették meg. Azóta fordul a troli a Baross utcáról a Kinizsi felé és húz ki a Közgáz felé?
üdv,
Ghanima
illesf Creative Commons License 2000.02.10 0 0 186
Akkor én is megyek ma valamelyik trolival egy kört:))) Különben gyalázat: tegnap este rájöttem, hogy a budapesti trolihálózat jelentős részén még nem is jártam... Ezen a helyzeten sürgősen javítani kell....
Előzmény: Ghanima (178)
division by zero Creative Commons License 2000.02.09 0 0 185
NZA írta a városi... -ban
"71-es vonal ketszer is volt: Margit hid-Erzs. kiralyne utja (a 70-es meghosszabbitasa volt), ez 1956 korul/utan megszunt.
Masodszor pedig Nyugati pu.-MAV korhaz vonalon (ez a 72-es betetjarata volt), ez is megszunt. "
Előzmény: cyber.greg (184)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!